Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:20

Vind het trouwens wel jammer dat Rutte ontslag heeft genomen. Vond hem wel een goede minister-president!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:21

Marjoow schreef:
Vind het trouwens wel jammer dat Rutte ontslag heeft genomen. Vond hem wel een goede minister-president!

IMO was hij goed in maar 1 ding: lachen :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:22

Electra63 schreef:
Marjoow schreef:

Ah toch fijn voor hem dat in ieder geval 1 iemand het jammer vindt :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:22

Electra63 schreef:
Marjoow schreef:

Nou, hij heeft tenminste antwoorden. Veel politici kunnen geen ja of nee zeggen, en daarin is hij veel beter naar mijn mening xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:23

Electra63 schreef:
Lovely schreef:
Helaas zit ik in een call en kan ik dit deel niet volgen :(. Vanavond zie ik het wel weer langskomen in het nieuws denk ik.

Nou, het vergt best veel van je geduld :D :D

Geeft niks, ik houd er wel van en dit debat is wel een hoogtepunt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 15:25

Marjoow schreef:

Wil niet zeggen dat hij niet weer een MP kan worden. Alleen als de MP zijn ontslag in dient, is het kabinet dus gevallen. gewoon procedure dus

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:25

Gelukkig ook nog wat humor zo af en toe in de TK.. :D
Laatst bijgewerkt door Figaro op 24-04-12 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:25

Marjoow schreef:
Electra63 schreef:

Nou, hij heeft tenminste antwoorden. Veel politici kunnen geen ja of nee zeggen, en daarin is hij veel beter naar mijn mening xD

Sorry, maar wat voor antwoorden bedoel jij dan?

Marjo

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:27

Nou, dat zei mn moeder laatst ;) Dat hij veel directer antwoord dan bv. HarryPotter ;)
En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens xD

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:29

Marjoow schreef:
Nou, dat zei mn moeder laatst ;) Dat hij veel directer antwoord dan bv. HarryPotter ;)

Ok, maar nu weet ik nog steeds niet waar hij dan wel op antwoordt en anderen niet :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:32

Electra63 schreef:
Marjoow schreef:

Ok, maar nu weet ik nog steeds niet waar hij dan wel op antwoordt en anderen niet :)

Laat maar, je begrijpt me niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:35

Marjoow : je bedoelt misschien dat hij kwa spreken gewoon heel wat makkelijker te volgen was en in ieder geval heel wat daadkrachtiger/directer overkwam?
als ik moet kiezen tussen een gesprek met Balkenende of Rutte, zou ik ook voor rutte kiezen , ik zou me echt irriteren aan de manier van spreken van Balkenende

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:36

Ja, maar Balkenlende is oud nieuws :o? en Marjoow, als ik jou niet begrijp, dat moet je het beter uitleggen :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:37

Sonja_vR schreef:
Marjoow : je bedoelt misschien dat hij kwa spreken gewoon heel wat makkelijker te volgen was en in ieder geval heel wat daadkrachtiger/directer overkwam?
als ik moet kiezen tussen een gesprek met Balkenende of Rutte, zou ik ook voor rutte kiezen , ik zou me echt irriteren aan de manier van spreken van Balkenende

ja inderdaad :P Ik bracht het wat moeilijk wss :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:39

Electra63 schreef:
Ja, maar Balkenlende is oud nieuws :o? en Marjoow, als ik jou niet begrijp, dat moet je het beter uitleggen :D

ja maar dan kun je op een gegeven moment ook zeggen "goh volgens mij begrijp ik je niet helemaal, leg eens op een andere manier uit " ;)
ja, Balkenende is oud nieuws, maar de vergelijking tussen verschillende MP's is toch niet geheel vreemd om voorbij te zien komen, kwa persoon vond ik Rutte er wel veel meer staan dan Balkenende, uiteindelijk was ik niet blij met beiden :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:40

Julia schreef:
Dobel schreef:
Ik heb het erg goed thuis en ag mijzelf denk ik wel bij de 'rijkere' mensen bedelen. Daar hebben mijn ouders hard voor gewerkt. Bij rijke mensen bezuinigen vind ik dus erg stom, je werkt er zelf voor en hebt zelf de keuze om aan scholing te doen of niet om hoger op te komen. Tegenwoordig kan je beter niet werken of zo min mogelijk dan krijg je veel meer. Ik vind dat ieder hetzelfde moet inleveren.

Dus jij en je ouders stemmen zeer waarschijnlijk VVD. Worden de rijken rijker en de armen armer. Want waar moet dan wel bezuinigd worden? Kijk een keer naar de extremen in dit land. Naar school gaan is straks alleen nog weggelegd voor de rijken. Zorg is straks alleen nog beschikbaar voor mensen die geld hebben om een zorgverzekering te kunnen betalen.
Straks worden kinderen verantwoordelijk gemaakt voor het onderhouden van ouders wanneer zij wel een (bij)baan hebben. Het is echt niet waar dat mensen die niet werken, het beter hebben en krijgen dan de mensen die wel werken. Wat enorm kortzichtig en zwart-wit. Als je maar je eigen hachje redden kan..

Amen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:42

Sonja_vR schreef:
Electra63 schreef:

ja maar dan kun je op een gegeven moment ook zeggen "goh volgens mij begrijp ik je niet helemaal, leg eens op een andere manier uit " ;)
ja, Balkenende is oud nieuws, maar de vergelijking tussen verschillende MP's is toch niet geheel vreemd om voorbij te zien komen, kwa persoon vond ik Rutte er wel veel meer staan dan Balkenende, uiteindelijk was ik niet blij met beiden :+

Daar heb jij gelijk in, maar in een discussie moet je wel achter je uitspraken staan en deze kunnen onderbouwen. Eerst is hij een goede MP, volgens haar moeder en geeft hij zulke goede antwoorden, kort samengevat. :D ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:43

Marjoow schreef:
Electra63 schreef:

Antwoorden? Ja of nee? Hmmm, mij viel vaak op dat hij altijd erg goed om de zaken heen kon l.llen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:43

Laat maar Electra, je wilt het gewoon niet begrijpen ;) Ik zeg het misschien wat bekrompen, maar wat Sonja zegt, dat bedoel ik ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:44

Heel verhaal, maar uiteindelijk is er nog geen antwoord.
Ik heb thuis zo'n kerel zitten! Dat je aan jezelf begint te twijfelen, omdat je niet echt een antwoord kunt vinden in het verhaal ('ja of nee was voldoende geweest hoor').

Rutte spreekt misschien makkelijker, maar is imo niet makkelijker te volgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:45

Ik vind het echt stuitend en onbeschoft dat Verhagen en Rutte als 2 schooljongetjes zitten te kletsen, lachen en twitteren terwijl anderen aan het woord zijn.
Dat lijkt toch sterk op volslagen minachting

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:45

Marjoow schreef:
Laat maar Electra, je wilt het gewoon niet begrijpen ;) Ik zeg het misschien wat bekrompen, maar wat Sonja zegt, dat bedoel ik ;)

Je moet niet zeggen: laat maar, daar heb je niets aan in een discussie ;) . Inmiddels snap ik heus wel, hoe jij het bedoelt, maar soms moet je het gewoon nog een keer duidelijk uitleggen, als iemand je niet begrijpt. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:46

Quellian schreef:
Heel verhaal, maar uiteindelijk is er nog geen antwoord.
Ik heb thuis zo'n kerel zitten! Dat je aan jezelf begint te twijfelen, omdat je niet echt een antwoord kunt vinden in het verhaal ('ja of nee was voldoende geweest hoor').

Rutte spreekt misschien makkelijker, maar is imo niet makkelijker te volgen.

Ja, maar dat komt omdat de één van Venus komt en de ander van Mars :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:50

Politici staan erom bekend dat ze goed kunnen lúllen en ondertussen weinig zeggen. De een heeft daar meer talent voor dan de ander.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:51

de 1 doet het ook wat opvallender dan de ander