Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:17

Sonja_vR schreef:
Winged schreef:
Het goede nieuws nu is dat de bezuinigingen wel doorgaan. Scheelt tenminste. Loopt die schuld misschien niet nog verder op.

er gaan bezuinigingen komen, ook met een demissionair kabinet, maar wat en hoe en waar ? , dat zal toch weer net even anders zijn dan ze in het catshuis overleg gepland hadden denk ik

Dat lijkt mij wel, je moet toch tot een meerderheid komen in de Kamer?

Ik hoor net, dat we ook God's zegen nodig hebben, dus dan kan het zeker nog wel even duren :D

Sonja_vR

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:18

inderdaad, dus ik ben benieuwd hoe ze het nu weer gaan inpakken en uitwerken zeg maar
maar dat er bezuinigd gaat worden, ook met een demissionair kabinet is duidelijk.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:23

Electra63 schreef:
Omdat jij zelf altijd graag de discussie zuiver wilt houden: vanaf welke bruto jaarinkomen behoor je tot de hogere inkomens? :D

Beginnend met de opmerking dat ik tevergeefs en herhaaldelijk een dergelijke vraag gesteld heb nadat het begrip "rijken" werd gebruikt, verwijs ik je door naar de tweede link voor een uiteenzetting van inkomens en daarbij behorende belastingschalen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:26

gummie schreef:
Electra63 schreef:
Omdat jij zelf altijd graag de discussie zuiver wilt houden: vanaf welke bruto jaarinkomen behoor je tot de hogere inkomens? :D

Beginnend met de opmerking dat ik tevergeefs en herhaaldelijk een dergelijke vraag gesteld heb nadat het begrip "rijken" werd gebruikt, verwijs ik je door naar de tweede link voor een uiteenzetting van inkomens en daarbij behorende belastingschalen :D

Door mijn beroep ben ik bekend met de belastingschalen :D . Maar bedoel jij daarmee dat iedereen die meer dan € 55.694,00 bruto per jaar verdient, behoort tot de hogere inkomens?

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:31

O je wilt mijn eigen mening horen ;)

Ik denk niet in termen van hogere inkomens of "rijken". Ik voel mezelf rijk, maar heb geen hoger inkomen. Ik stelde de vraag als reactie op dat anderen het steeds maar over de rijken en de hogere inkomens hebben ;) Die vraag zou ik graag nog beantwoord zien, met name omdat zij er een conclusie aan verbinden en voor maatregelen pleiten op basis van die termen :P Hebben zij het dan over dat inkomen dat je net noemt?

En met name in het licht van de cijfers en schalen die bekend zijn, en de onderzoeken die zijn gedaan.

Als je overigens wilt weten wat volgens die onderzoekers bedoeld wordt met hogere inkomens, dan zou ik naar die site en die onderzoekers verwijzen. Het is altijd een relatief begrip namelijk! Echter: uit de tekst zou je kunnen afleiden dat het inderdaad gaat om mensen in de hoogste belastingschaal.

Ps. als we op Gods zegen moeten wachten, kan het inderdaad nog even duren :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:37

Ik vind namelijk dat er een verschil is tussen mensen met een paar duizend boven die € 56.000,00 of mensen met een inkomen van bijv. € 300.000,00 of € 500.000,00. :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:40

Je bedoelt een extra belastingschaal invoeren? :) Dat is een mogelijkheid inderdaad... Maar dit is nu juist de reden dat ik steeds vraag naar wat men bedoelt met "rijk" en "hgere inkomens".

Voor de mensen die vinden dat de belasting verhoogd moet worden voor de "rijken" en dat de VDD dat niet wil:
http://nieuwsuit.com/2011/belastingverh ... ter-rutte/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:45

gummie schreef:
Je bedoelt een extra belastingschaal invoeren? :) Dat is een mogelijkheid inderdaad... Maar dit is nu juist de reden dat ik steeds vraag naar wat men bedoelt met "rijk" en "hgere inkomens".

Voor de mensen die vinden dat de belasting verhoogd moet worden voor de "rijken" en dat de VDD dat niet wil:
http://nieuwsuit.com/2011/belastingverh ... ter-rutte/

Ik zeg niets :D . Ik vraag mij (net als jij) af, als mensen het hebben over de hogere inkomens over de groep die net € 60.000,00 of pas over de mensen die boven de 2 ton verdienen bijvoorbeeld. De groep net boven de € 60.000,00 heeft nergens (meer) recht op, zoals huur/zorg/kinderopvangtoeslag, en heeft bijv. geen recht op een (goedkope) huurwoning.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:56

Sonja_vR schreef:
Sarabande : waar haal je dat dan uit?? dat heb ik nergens gezegd, is ook totaal niet uit post te halen :+

ik zeg dat de partijen hun programma's als het goed is wel up to date hebben gehouden en echt wel een redelijk idee zouden kunnen hebben wie ze waar willen hebben op hun lijst en ik geef een reden waarom dit zo zou kunnen/moeten zijn.

edit: en die reden is niets meer of minder dan dat ze zelf vanaf het begin dit kabinet hebben willen zien vallen en er ook echt wel van uit hebben kunnen gaan dat dit kabinet echt niet die vier jaar zou vol gaan maken. maar ik link die partijen absoluut niet, nergens , met het mislukken van het catshuis overleg.

Zo las ik het
Ik heb begrepen dat meerdere partijen al een doorberekende tegen begroting hebben liggen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:58

Electra: :j

Ik heb nog iets anders er op aan te merken.... Zit het probleem volgens de mensen die tegen "de rijken" aanschoppen nou eigenlijk in de belasting? Of zit het probleem volgens hen in het te veel betaald krijgen voor het werk dat ze doen? En wat zien zij dan als maatstaf voor loon? Welke factoren zouden bepalend moeten zijn? Of leggen we gewoon de cijfers van de loonstrookjes naast elkaar en roepen we "dat is niet eerlijk" ^)

En dan nog zo'n vraag: vinden die mensen dat de "armen" of "lagere inkomens" meer geld moeten hebben, of vinden ze dat de "rijken" minder mogen hebben? En als de armen meer geld zouden hebben, zouden ze dan ophouden te schoppen tegen "de rijken"? Of is het een meer structureel iets, namelijk dat het fenomeen "rijken" hoe dan ook niet mag bestaan ongeacht of anderen "te weinig" hebben? (ofwel: hangt het geluk en de tevredenheid van iemand die geen hoger inkomen heeft, die niet "rijk" is af van wat hij of zij zelf heeft, of van wat een ander heeft?)

En last but not least: als iemand zich vanuit een straatarm gezin "omhoog vecht" en uiteindelijk in "de rijkere klassen" verkeert, moet die zich daar dan voor schamen? Moet daar dan tegen aan geschopt worden? Moet die dat geld inleveren? En liefst nog meer dan die al doet, want anderen pikken het niet? Of schoppen we alleen tegen mensen die "rijk" geboren zijn?

En zo kunnen we nog wel even doorgaan...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:59

Electra63 schreef:
sarabande schreef:
Reken maar dat Hero er vol in gaat.
Het zit hem hoog hoe Geert de laatste jaren met hem omgegaan is en hij is wel bereid om bij iedereen op TV aan tafel, of op de bank te gaan zitten

Of veel PVV stemmers overlopen valt nog te bezien daar ben ik benieuwd naar.

Ik vind Stef Blok ook een vreselijk arrogante vent

Ik zie Stef Blok als een directeur van een chinees fabriekje waar allemaal kinderen 20 uur per dag moeten werken.
Hij komt dan langs om die kinderen op te jutten omdat z'n vrouw met haar audi sport GG TT II nog benzine moet tanken.

Of ben ik nu te ver off topic?
Laatst bijgewerkt door HolyPope op 24-04-12 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:59

@Electra63
60.000 behoort tot het middeninkomen. (je zit dan alwel in de 60% belastingtarief).
Middeninkomen is 1 1/2 tot 2x modaal (=33.000).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:01

sarabande schreef:
Sonja_vR schreef:
Sarabande : waar haal je dat dan uit?? dat heb ik nergens gezegd, is ook totaal niet uit post te halen :+

ik zeg dat de partijen hun programma's als het goed is wel up to date hebben gehouden en echt wel een redelijk idee zouden kunnen hebben wie ze waar willen hebben op hun lijst en ik geef een reden waarom dit zo zou kunnen/moeten zijn.

edit: en die reden is niets meer of minder dan dat ze zelf vanaf het begin dit kabinet hebben willen zien vallen en er ook echt wel van uit hebben kunnen gaan dat dit kabinet echt niet die vier jaar zou vol gaan maken. maar ik link die partijen absoluut niet, nergens , met het mislukken van het catshuis overleg.

Zo las ik het
Ik heb begrepen dat meerdere partijen al een doorberekende tegen begroting hebben liggen.

dat begreep ik ook idd :j laat ook wel een bepaald actieve houding zien van die partijen die ik waardeer, voorbereid zijn zeg maar :)

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:06

"Uit het onderzoek door UHY, ‘the international accounting and consultancy network’ blijkt dat Nederland de tweede plaats van 19 landen bestrijkt als het aankomt op de hoogte van de belastingen op hoge inkomens.
Hierbij is gekeken naar hoeveel belasting en sociale premies Nederland aftrekt van het inkomen. Met betrekking tot de lage inkomens staat Nederland op de tiende plaats. "

Mag ik hieruit afleiden dat het verschil tussen de belastingen en sociale premies op hogere inkomens, en belastingen en sociale premies op lage inkomens groter is dan in anderen landen, aangezien we wat betreft het eerste op nummer 2 staan, en wat betreft het laatste op nummer 10?
Mag ik daaruit concluderen dat ofwel de hogere inkomens relatief veel belasting betalen in vergelijking tot andere landen. Ofwel dat de lage inkomens relatief weinig belasting betalen in vergelijking tot andere landen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:07

Brainless schreef:
@Electra63
60.000 behoort tot het middeninkomen. (je zit dan alwel in de 60% belastingtarief).

Nee, 52%, 60% bestaat (nog) niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:16

gummie schreef:
Electra: :j

Ik heb nog iets anders er op aan te merken.... Zit het probleem volgens de mensen die tegen "de rijken" aanschoppen nou eigenlijk in de belasting? Of zit het probleem volgens hen in het te veel betaald krijgen voor het werk dat ze doen? En wat zien zij dan als maatstaf voor loon? Welke factoren zouden bepalend moeten zijn? Of leggen we gewoon de cijfers van de loonstrookjes naast elkaar en roepen we "dat is niet eerlijk" ^)

En dan nog zo'n vraag: vinden die mensen dat de "armen" of "lagere inkomens" meer geld moeten hebben, of vinden ze dat de "rijken" minder mogen hebben? En als de armen meer geld zouden hebben, zouden ze dan ophouden te schoppen tegen "de rijken"? Of is het een meer structureel iets, namelijk dat het fenomeen "rijken" hoe dan ook niet mag bestaan ongeacht of anderen "te weinig" hebben? (ofwel: hangt het geluk en de tevredenheid van iemand die geen hoger inkomen heeft, die niet "rijk" is af van wat hij of zij zelf heeft, of van wat een ander heeft?)

En last but not least: als iemand zich vanuit een straatarm gezin "omhoog vecht" en uiteindelijk in "de rijkere klassen" verkeert, moet die zich daar dan voor schamen? Moet daar dan tegen aan geschopt worden? Moet die dat geld inleveren? En liefst nog meer dan die al doet, want anderen pikken het niet? Of schoppen we alleen tegen mensen die "rijk" geboren zijn?

En zo kunnen we nog wel even doorgaan...

In een ander topic heb ik ook al de vraag gesteld hoe de 'rijkere' nederlanders kunnen helpen om de economie op de rit te zetten en welke maatregelen daar bij horen. In plaats van dat gedram over hoe slecht de lagere inkomens het hebben en hoe zwaar het in die hoek allemaal is en nog gaat worden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:39

Electra63 schreef:
Brainless schreef:
@Electra63

Je hebt gelijk... :o

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:48

Ik geloof niet dat er rijke nederlanders zijn die nederland uit het slop kunnen trekken.

Ik wéét dat er rijke Grieken zijn die 't wel kunnen........!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:56

HolyPope schreef:
Ik geloof niet dat er rijke nederlanders zijn die nederland uit het slop kunnen trekken.

Nah, ik denk dat de rijkste nederlanders samen ook een eind komen; dankzij (C&A) gekleed als de normale man, bier drinkend als de normale man (Heineken), wat uitzendkrachten (Randstad), Vastgoedmagnaat erbij (HAL), en transport zit ook goed (Pon)
De koningin kan ook mee blijven doen, die past ook nog prima in het rijtje. :+

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 00:01

Hahaha... Ja, maar twee rijke Griekse reders will do ! :D
En natuurlijk zeggen we dat ze die paar miljard OOIT terug krijgen...........

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:03

Anne_GTI schreef:
HolyPope schreef:

Nah, ik denk dat de rijkste nederlanders samen ook een eind komen; dankzij (C&A) gekleed als de normale man, bier drinkend als de normale man (Heineken), wat uitzendkrachten (Randstad), Vastgoedmagnaat erbij (HAL), en transport zit ook goed (Pon)
De koningin kan ook mee blijven doen, die past ook nog prima in het rijtje. :+

zeg, er zijn grenzen he...Heineken >;) dan hertog jan, dat is tenminste bier en geen marketing in een flesje :P

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:51

Electra63 schreef:
Ik vraag mij (net als jij) af, als mensen het hebben over de hogere inkomens over de groep die net € 60.000,00 of pas over de mensen die boven de 2 ton verdienen bijvoorbeeld. De groep net boven de € 60.000,00 heeft nergens (meer) recht op, zoals huur/zorg/kinderopvangtoeslag, en heeft bijv. geen recht op een (goedkope) huurwoning.

Vanaf een (gezamelijk) inkomen van 33.000 euro heb je al geen recht meer op toeslagen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:10

Electra63 schreef:

84% bestaat niet meer....

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 14:29

Ik snap niet alles in dit topic, ongeveer 84% wel......

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:48

De Jager op jacht naar medestanders bezuinigingen.

Mijn respect verdiend hij. (Maar ik stem toch maar niet CDA.)