Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
merel90 schreef:Manegepaard, ik denk dat je je daar erg in vergist. Bij misbruikslachtoffers zie je vaak dat ze zich óf afzetten tegen intimiteit, óf juist doorslaan de andere kant op en promisque worden.
Vjestagirl schreef:@ Jantientje: Nee, het is niet goedgepraat, het valt niet goed te praten. Maar het is wel handig om je te bedenken dat niemand er voor kiest om zo te zijn. De redenaties van Robert M. zijn niet die van een normaal mens. En weet jij veel wat er verder gebeurd is met deze man waardoor hij is zoals hij is? Ik vind dat je best kan kijken naar achterliggende oorzaken en motieven voordat je iemand een kogel door zijn kop toewenst.
merel90 schreef:Vjestagirl schreef:@ Jantientje: Nee, het is niet goedgepraat, het valt niet goed te praten. Maar het is wel handig om je te bedenken dat niemand er voor kiest om zo te zijn. De redenaties van Robert M. zijn niet die van een normaal mens. En weet jij veel wat er verder gebeurd is met deze man waardoor hij is zoals hij is? Ik vind dat je best kan kijken naar achterliggende oorzaken en motieven voordat je iemand een kogel door zijn kop toewenst.
Ja dag.. Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij niet in. Hij KIEST er wel degelijk voor om zijn vunzige gedachtes op machteloze kinderen te botvieren, en hij KIEST er zelfs voor andere mensen voor te lichten over hoe zij ook datzeflde kunnen doen.
@ manegepaard: veel slachtoffers van misbruik schamen zich enz en komen dus niet met hun verhaal naar buiten, of pas jaren later. Vooral als het niet éénmalig door een vreemd is, maar door een bekende gedaan wordt. De schaamte, angst en dreiging zijn dan vaak te groot.
Manegepaard schreef:Hm op die manier. Maar stel dat de kinderen het niet meer weten, zou dat dan ook effect kunnen hebben? En de ouders, die zullen het wel in de gaten houden denk ik, als ze het het kind wel/niet hebben verteld.
Maar even iets anders: Hoe leg je zoiets aan je kinderen uit?
Irene96 schreef:Er zijn een hoop dingen die ik zou willen zeggen over dit onderwerp, ik vind het absoluut verschrikkelijk maar ik denk dat ik het bij dit 'grapje' houd uit 'Dit was het nieuws', een tv programma.
"Het geweten van Robert M. is zo klein, dat hij er zelf een beetje opgewonden van wordt."
Niet vervelend bedoelt, maar naast een grap vind ik er een kern van waarheid in zitten, met zo'n daad kan je geen geweten hebben..
Manegepaard schreef:
sarabande schreef:Manegepaard schreef:Hm op die manier. Maar stel dat de kinderen het niet meer weten, zou dat dan ook effect kunnen hebben? En de ouders, die zullen het wel in de gaten houden denk ik, als ze het het kind wel/niet hebben verteld.
Maar even iets anders: Hoe leg je zoiets aan je kinderen uit?
Ook hier verwijs ik naar uitzending gemist van P&W op maandagavond.
De ervaringsdeskundige legt heel helder en duidelijk uit wat de gevolgen voor ouders en kind kunnen zijn en waarom ze het advies geeft om, als het kind wat ouder is, het altijd aan het kind te vertellen, eventueel zo gewenst onder begeleiding van provisionele hulp.
geerke schreef:Irene96 schreef:Er zijn een hoop dingen die ik zou willen zeggen over dit onderwerp, ik vind het absoluut verschrikkelijk maar ik denk dat ik het bij dit 'grapje' houd uit 'Dit was het nieuws', een tv programma.
"Het geweten van Robert M. is zo klein, dat hij er zelf een beetje opgewonden van wordt."
Niet vervelend bedoelt, maar naast een grap vind ik er een kern van waarheid in zitten, met zo'n daad kan je geen geweten hebben..
er zit zeker een kern van waarheid in....ik moest er met gemengde gevoelen wel om lachen en meteen daarna een ohhhhZo van...dit hele gedoe is zo in en in triest dat ik er eigelijk niet om mag lachen.
geerke schreef:Irene96 schreef:Er zijn een hoop dingen die ik zou willen zeggen over dit onderwerp, ik vind het absoluut verschrikkelijk maar ik denk dat ik het bij dit 'grapje' houd uit 'Dit was het nieuws', een tv programma.
er zit zeker een kern van waarheid in....ik moest er met gemengde gevoelen wel om lachen en meteen daarna een ohhhhZo van...dit hele gedoe is zo in en in triest dat ik er eigelijk niet om mag lachen.
sarabande schreef:Toch heeft een van de ouders Bram Moszkowicz ingeschakeld en die zal ter zijner tijd die mensen bij staan.
Het is duidelijk dat zowel in België als in Nederland hoge heren bij dit soort praktijken betrokken zijn, maar net als bij de kerk zal het boven water komen en hopelijk duurt het niet zo lang
Ulissa schreef:Waarom denk je dat Deetman maar een onderzoek deed tot 1980 ?
Later zou er zoveel stront naar boven komen.
Dan zou het hem net zo vergaan als van Traa.
Ulissa schreef:Volg het verhaal maar eens van Ben van den Brink.
Dan gaat er een wereld open hoe Jeugdzorg en de innercirkel van
Justitie werkt in Nederland.
Je zou denken dat kan niet hier in Nederland.
Reken maar van Yes.