Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:42

Uit onderzoeken is gebleken dat mensen die zelf zijn misbruikt in hun jeugd een grotere kans hebben om zelf seksueel grensoverschrijdend gedrag te gaan vertonen. Dit is vergelijkbaar met kinderen die worden mishandeld ook zij hebben een grotere kans om later zelf te gaan mishandelen. Waarschijnlijk omdat ze zelf niet het juiste voorbeeld hebben gehad.

Het schuldgevoel dat de ouders hebben, lijkt mij vreselijk. Je denkt je kindje in goede vertrouwde handen achter te laten en dan gebeurd er zoiets verschrikkelijks.

Wat mij ook een duivels dilemma lijkt is of je het kindje moet vertellen wat er is gebeurd. De deskundigen zeggen van wel, maar da lijkt me zo moeilijk.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:45

Dat is dan een honderdste procent van de slachtoffers en is er meer aan de hand, want in werkelijkheid willen deze mensen alles behalve dat soort handelingen zelf verrichten c.q. schade aan anderen berokkenen. Dit omdat - mede uit onderzoek gebleken - zij daar nare associaties mee hebben en daar niet aan herinnerd willen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:53

merel90 schreef:
Manegepaard, ik denk dat je je daar erg in vergist. Bij misbruikslachtoffers zie je vaak dat ze zich óf afzetten tegen intimiteit, óf juist doorslaan de andere kant op en promisque worden.

Worden dat soort slachtoffertjes niet goed begeleidt dan? Ik meende dat als je verkracht/oid werd je altijd x tijd bij een therapeut hulp kon krijgen, maar correct me if i'm wrong xd

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:57

Dat is toch dubbel want als je een pedo bent is dat toch een geaardheid en geen ziekte? en daar word je mee geboren dus lijkt me niet dat als je zelf misbruikt ben daar iets mee te maken heeft dat je later hetzelfde gaat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 00:33

Er zijn een hoop dingen die ik zou willen zeggen over dit onderwerp, ik vind het absoluut verschrikkelijk maar ik denk dat ik het bij dit 'grapje' houd uit 'Dit was het nieuws', een tv programma.

"Het geweten van Robert M. is zo klein, dat hij er zelf een beetje opgewonden van wordt."

Niet vervelend bedoelt, maar naast een grap vind ik er een kern van waarheid in zitten, met zo'n daad kan je geen geweten hebben..

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:45

Vjestagirl schreef:
@ Jantientje: Nee, het is niet goedgepraat, het valt niet goed te praten. Maar het is wel handig om je te bedenken dat niemand er voor kiest om zo te zijn. De redenaties van Robert M. zijn niet die van een normaal mens. En weet jij veel wat er verder gebeurd is met deze man waardoor hij is zoals hij is? Ik vind dat je best kan kijken naar achterliggende oorzaken en motieven voordat je iemand een kogel door zijn kop toewenst.

Ja dag.. Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij niet in. Hij KIEST er wel degelijk voor om zijn vunzige gedachtes op machteloze kinderen te botvieren, en hij KIEST er zelfs voor andere mensen voor te lichten over hoe zij ook datzeflde kunnen doen.

@ manegepaard: veel slachtoffers van misbruik schamen zich enz en komen dus niet met hun verhaal naar buiten, of pas jaren later. Vooral als het niet éénmalig door een vreemd is, maar door een bekende gedaan wordt. De schaamte, angst en dreiging zijn dan vaak te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:04

merel90 schreef:
Vjestagirl schreef:
@ Jantientje: Nee, het is niet goedgepraat, het valt niet goed te praten. Maar het is wel handig om je te bedenken dat niemand er voor kiest om zo te zijn. De redenaties van Robert M. zijn niet die van een normaal mens. En weet jij veel wat er verder gebeurd is met deze man waardoor hij is zoals hij is? Ik vind dat je best kan kijken naar achterliggende oorzaken en motieven voordat je iemand een kogel door zijn kop toewenst.

Ja dag.. Sorry hoor, maar dat gaat er bij mij niet in. Hij KIEST er wel degelijk voor om zijn vunzige gedachtes op machteloze kinderen te botvieren, en hij KIEST er zelfs voor andere mensen voor te lichten over hoe zij ook datzeflde kunnen doen.

@ manegepaard: veel slachtoffers van misbruik schamen zich enz en komen dus niet met hun verhaal naar buiten, of pas jaren later. Vooral als het niet éénmalig door een vreemd is, maar door een bekende gedaan wordt. De schaamte, angst en dreiging zijn dan vaak te groot.

Hm op die manier. Maar stel dat de kinderen het niet meer weten, zou dat dan ook effect kunnen hebben? En de ouders, die zullen het wel in de gaten houden denk ik, als ze het het kind wel/niet hebben verteld.

Maar even iets anders: Hoe leg je zoiets aan je kinderen uit?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 11:14

Manegepaard schreef:
Hm op die manier. Maar stel dat de kinderen het niet meer weten, zou dat dan ook effect kunnen hebben? En de ouders, die zullen het wel in de gaten houden denk ik, als ze het het kind wel/niet hebben verteld.

Ook hier verwijs ik naar uitzending gemist van P&W op maandagavond.
De ervaringsdeskundige legt heel helder en duidelijk uit wat de gevolgen voor ouders en kind kunnen zijn en waarom ze het advies geeft om, als het kind wat ouder is, het altijd aan het kind te vertellen, eventueel zo gewenst onder begeleiding van provisionele hulp.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:10

Irene96 schreef:
Er zijn een hoop dingen die ik zou willen zeggen over dit onderwerp, ik vind het absoluut verschrikkelijk maar ik denk dat ik het bij dit 'grapje' houd uit 'Dit was het nieuws', een tv programma.

"Het geweten van Robert M. is zo klein, dat hij er zelf een beetje opgewonden van wordt."

Niet vervelend bedoelt, maar naast een grap vind ik er een kern van waarheid in zitten, met zo'n daad kan je geen geweten hebben..

er zit zeker een kern van waarheid in....ik moest er met gemengde gevoelen wel om lachen en meteen daarna een ohhhh :o Zo van...dit hele gedoe is zo in en in triest dat ik er eigelijk niet om mag lachen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:46

Manegepaard schreef:

Maar even iets anders: Hoe leg je zoiets aan je kinderen uit?[/quote]

Zie de uitzending van P & W van afgelopen maandag (uitzending gemist) op ongeveer 31 minuten begint het.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:46

sarabande schreef:
Manegepaard schreef:

Ook hier verwijs ik naar uitzending gemist van P&W op maandagavond.
De ervaringsdeskundige legt heel helder en duidelijk uit wat de gevolgen voor ouders en kind kunnen zijn en waarom ze het advies geeft om, als het kind wat ouder is, het altijd aan het kind te vertellen, eventueel zo gewenst onder begeleiding van provisionele hulp.

Oeps, is dus al voorgesteld :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 12:47

geerke schreef:
Irene96 schreef:

er zit zeker een kern van waarheid in....ik moest er met gemengde gevoelen wel om lachen en meteen daarna een ohhhh :o Zo van...dit hele gedoe is zo in en in triest dat ik er eigelijk niet om mag lachen.

Ik had precies hetzelfde. Heb de uitzending deels gezien en ook deze uitspraak gehoord. Heel dubbel, maar moest er wel gepast om grinniken.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:17

In de uitzending van P&W zaten een dame die als klinisch psycholoog is verbonden aan het Kinder en Jeugd Trauma Centrum (overigens voor zover ik kan vinden géén ervaringsdeskundige) en de advocaat van de ouders. Een belangrijk argument dat zij noemde om als ouders zelf aan je kind te vertellen wat er gebeurd is, is dat het beter voor het kind is om het van de ouders te horen dan om het uit de omgeving te horen. Daar zit uiteraard wat in, maar het is natuurlijk de vraag of het niet nóg beter is als het kind er gewoon helemaal nooit achter komt wat er gebeurd is. Een vraag die wel gesteld werd, maar waar geen eenduidig antwoord op gegeven kon worden. Het lijkt mij aan de ouders zelf om in te schatten hoe groot het risico is dat een kind uit andere bronnen hoort wat er gebeurt is en om in te schatten of hun kind qua persoonlijkheid iemand is/wordt die zoiets juist wel of juist niet wil weten. Verder gaf de psychologe ook aan dat je zoiets met een kort zinnetje moet vertellen, geen details. Maar ze gaf geen voorbeeld van hoe dat dat kan gaan en ik heb best een rijke fantasie, maar ik kan echt geen kort zinnetje bedenken waarmee je een kind genoeg informatie geeft om te begrijpen dat er ooit iets ergs met 'm is gebeurd maar te weinig informatie om het niet nieuwsgierig te maken naar wat er dan is gebeurd en wanneer en waarom. De advocaat zegt dan ook op zeker moment dat de deskundigen het er niet over eens zijn en dat het aan de ouders van elk kind is om te beoordelen of zij het nodig vinden om hun kind in te lichten.

Verder werd er niet veel andere of nieuwe informatie gegeven, maar het was wel duidelijk dat er voor de deskundigen een heel praktisch probleem speelt. Er zijn (gelukkig) niet heel veel onderzoeken beschikbaar waar zij zich op kunnen baseren, omdat voor dergelijk onderzoek ook slachtoffers nodig zijn. Daarom blijft het erg moeilijk (of eigenlijk gewoon onmogelijk) om uitspraken te doen over hoe nu verder die voor al deze slachtoffers van toepassing zijn. En dat bracht mij bij de vraag wat je zelf zou doen. Want zou het niet nog lastiger zijn om slachtoffer-af te worden als je tijdens je verdere ontwikkeling steeds maar wordt gevolgd door psychologen? Of zou je, als je toevallig een kind hebt dat bij die (ik las ergens) 40% hoort die niet of nauwelijks blijvende schade vertoont, dat kind niet alsnog kunnen beschadigen door het bij tijd en wijle door een psycholoog te laten beoordelen? Een kind gaat zich immers ook afvragen waarom hij/zij wel af en toe met een psycholoog praat en z'n vriendjes niet, 't zou toch ironisch zijn als het ontdekt wat er ooit gebeurd is juist doordat er hulp wordt verleend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 19:58

geerke schreef:
Irene96 schreef:

Had ik ook ja, zat te twijfelen of ik 'm moest plaatsen, maar jullie doen het er maar mee :')

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:25

Die Drent heeft zelf in 1990 kinderen misbruikt bij Akros.
Drent wist vast dondersgoed waar Robert M mee bezig was.
http://www.at5.nl/artikelen/54365/drent ... ermisbruik

Tegen de secretaris generaal van Justitie Joris Demmink lopen al meerdere aangiften
van pedofilie.
Die worden maar zo de prullenbak in gegooid.
http://www.youtube.com/watch?v=id8FeCqe95M

Een eerlijk proces zal het nooit worden.
De klanten die de kinderen misbruikt hebben wordt de hand boven het hoofd gehouden.

Heb je wel eens afgevraagd hoe Robert M. zich zo'n dure advocaat kan veroorloven?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 22:16

Ulissa schreef:
Heb je wel eens afgevraagd hoe Robert M. zich zo'n dure advocaat kan veroorloven?

Ja dat was een vraag van mij, maar niemand die het kennelijk weet

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:20

Het lijkt of pedosexuelen sowieso wel geld hebben. Als je soms programma's op TV hierover ziet, gaat er aardig wat geld om in dat wereldje. Nu op SBS is ook weer een programma Undercover, over een vent die sex wilde met een meisje van 13, gewoon getrouwd enz.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 22:39

Ik heb niet alles gelezen Sarabande ........sorry was teveel

Anker & Anker het mag wat kosten. :o
Niet 1 maar 2 van dat kantoor.

Drent heeft zijn spindocter om zich heen ...... die raapt de
kastanjes voor hem wel uit het vuur.
http://www.youtube.com/watch?v=XdtMOJgSIy8

De ouders mogen niet praten met de journalisten.
Nemen ze een andere advocaat als Korver dan komt hun
schadevergoeding in gevaar.
Alles is geregisseerd door Justitie.

Kijk naar het filmpje van Marcel Vervloesem.
Dan weet je dat er veel meer speelt.
http://www.klokkenluideronline.nl/artik ... n-robert-m

Het pedo-netwerk.
http://www.klokkenluideronline.nl/artik ... bert-drent

Waarom wordt van Marcel Vervloesem in Belgie in een isoleercel gedaan.
Waarom wordt hem medische hulp geweigerd.
http://www.klokkenluideronline.nl/artik ... gende-stap

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 22:58

Toch heeft een van de ouders Bram Moszkowicz ingeschakeld en die zal ter zijner tijd die mensen bij staan.

Het is duidelijk dat zowel in België als in Nederland hoge heren bij dit soort praktijken betrokken zijn, maar net als bij de kerk zal het boven water komen en hopelijk duurt het niet zo lang

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:00

Weet je wel hoeveel geld er omgaat in het misbruiken van een baby ?

Justitie zal vast wel betalen voor Robert M.

In de agenda van van Olffen komt de naam voor van Mr. van Straelen.
Gaat nu een kwartje vallen wie de afnemers waren.

Opmeer PR & Communicatie is ingezet om het woord voor Akros te voeren.
Ja Akros waar Drent in 1990 al door de mand viel.
Waarom hebben die opeens een woordvoerder nodig ?

Laat Opmeer nou net als van Olffen gewerkt hebben bij Connexxion.
Hier had van Olffen een virtueel network voor de pedofielen.
http://www.klokkenluideronline.nl/artik ... nt-exposed

Deze zaak stinkt zo.!!!!
Laatst bijgewerkt door Ulissa op 25-03-12 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:05

sarabande schreef:
Toch heeft een van de ouders Bram Moszkowicz ingeschakeld en die zal ter zijner tijd die mensen bij staan.

Het is duidelijk dat zowel in België als in Nederland hoge heren bij dit soort praktijken betrokken zijn, maar net als bij de kerk zal het boven water komen en hopelijk duurt het niet zo lang

Slim van de ouders die Bram ingezet hebben.
Die vertrouwen Korver dus niet meer !!!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:06

Waarom denk je dat Deetman maar een onderzoek deed tot 1980 ?
Later zou er zoveel stront naar boven komen.

Dan zou het hem net zo vergaan als van Traa.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:09

Volg het verhaal maar eens van Ben van den Brink.
Dan gaat er een wereld open hoe Jeugdzorg en de innercirkel van
Justitie werkt in Nederland.

Je zou denken dat kan niet hier in Nederland.
Reken maar van Yes.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 23:43

Ulissa schreef:
Waarom denk je dat Deetman maar een onderzoek deed tot 1980 ?
Later zou er zoveel stront naar boven komen.

Dan zou het hem net zo vergaan als van Traa.

Daar zat steeds een luchtje aan het was een onderzoek van de kerk, dat gaat nu veranderen

Laat ze de rotzooi maar omspitten en naar boven brengen want ik vind het ook onbegrijpelijk dat Robert M in een paar jaar gedaan heeft wat hij gedaan heeft en dan heb ik het niet over de daad, maar vooral over de verspreiding dat heeft tijd gekost, daar wil ik wel meer over weten. Dat mietje dat hem aan zijn Nederlandse paspoort geholpen heeft was vast niet de enige die hem hielp

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 08:39

Ulissa schreef:
Volg het verhaal maar eens van Ben van den Brink.
Dan gaat er een wereld open hoe Jeugdzorg en de innercirkel van
Justitie werkt in Nederland.

Je zou denken dat kan niet hier in Nederland.
Reken maar van Yes.

ik denk hetzelfde als jij....en ik vermoed ook dat er veel bankdirecteuren ,advocaten en zelfs rechters op pedo feestjes te vinden zijn.Duistere wereld.