De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Alja

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:00

pff zou dit ooit nog opgelost worden?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:08

Dit lijkt me echt zo'n geval waarbij we over 20 jaar te horen krijgen dat de toen verdwenen Maddy, als volwassen vrouw met een andere identiteit, compleet met echtgenoot en kinderen is teruggevonden ergens in Verweggistan.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:11

Jolien87 schreef:
Dit lijkt me echt zo'n geval waarbij we over 20 jaar te horen krijgen dat de toen verdwenen Maddy, als volwassen vrouw met een andere identiteit, compleet met echtgenoot en kinderen is teruggevonden ergens in Verweggistan.

Denk je? Ik denk namelijk dat de ouders schuldig zijn..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:17

Misschien is het ook wel een stille hoop, gebaseerd op het beste scenario wat eigenlijk helemaal niet reëel is.

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:59

Ik denk niet dat dit meisje nog gevonden wordt, in ieder geval niet levend denk ik. Ouders heb ik altijd erg verdacht gevonden

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 19:32

Ik denk dat er wel degelijk aanwijzingen zijn, dat Madeleine ergens begraven ligt. Je gaat namelijk niet zomaar ergens graven.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:38

heel heftig voor de ouders lijkt me dit.....
iemand moet toch iets weten......

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:39

delvira schreef:
heel heftig voor de ouders lijkt me dit.....
iemand moet toch iets weten......

Ja het zal ze wel flink heet onder de voeten worden... :Y)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:43

maar ook een wonderlijk verhaal, heb zelf ook kids, maar zou niet zomaar ergens gaan eten, en de kids op hun kamer laten liggen, dan zou ik niet rustig zitten in elk geval...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 17:31

Ik heb dit altijd al zo interessant gevonden.. Laatst zag ik een afbeelding van hoe Madeleine eruit zou hebben gezien op deze leeftijd. Heel onherkenbaar eigenlijk, je zou er ieder 10-jarig meisje voor door kunnen laten gaan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:04

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:24

Sprekend mijn zusje toen ze een jaar of 7/8 was...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 15:39

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:52

Waar zie je dat staan dan Babootje?
Hoe dan ook, ik denk ook niet dat dit haar is, al lijkt ze er wel sprekend op. Maar qua leeftijd zou het niet kloppen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-14 17:38

Jolien87 schreef:
Waar zie je dat staan dan Babootje?
Hoe dan ook, ik denk ook niet dat dit haar is, al lijkt ze er wel sprekend op. Maar qua leeftijd zou het niet kloppen.

In het originele artikel: McC's geloven het zelf ook niet. Er wordt niet op gerechercheerd. Kindje op de foto is overigens te jong dan Madeleine zou moeten zijn (11 jaar). Maar ze lijkt sprekend op Madeleine. Zou dit een foto zijn geweest van pakweg vijf jaar geleden, dan zouden ze haar zeker hebben nagetrokken.
http://www.dailystar.co.uk/news/latest- ... ine-McCann

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:04

Ik vind haar er totaal niet op lijken. Maar het zal wel aan mij liggen. Maddie had niet zo´n "stopcontact" neus en had heel, heel smalle lippen. Daarbij zou ze nu ouder zijn. Het kind is al geïndentificeerd en is uiteraard niet Maddie.

Het laat wel zien hoe onzorgvuldig men eigenlijk kijkt en hoe graag men Maddie wil zien in elk willekeurig kind, want de hoeveelste is dit al die onterecht voor haar wordt aangezien?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 04:48

Bericht uit Jornal de Noticias van 21 mei
Begin Juni wordt er gegraven. Geleid door PJ vergezeld van een Brits team van de MET, forensische experts en een team van speurhonden. Woensdag jl. heeft de MET in een verklaring voor de eerste keer toegegeven dat dit onderzoek misschien helemaal geen resultaat zal opleveren.

Toch denk ik wel dat er iets moet zijn, een sterke aanleiding, om met zo'n zwaar bezet team te gaan graven.

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:07

Spannend. Voor het meiske hoop ik van harte dat ze niks vinden en ze toch nog in leven is maar misschien is het ook goed als er een eind komt aan alle vraagtekens.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:22

Sorry, maar ik moet even lachen om de uitleg die ze nu weer verzonnen hebben in Engeland. In elk geval geven ze dus zo ook wel toe dat ze weten dat ze in het appartement al dood was...We komen een stapje dichterbij.
Maar een dief die een kind dood en LATER op gaat halen om het te gaan verbergen, kom nou toch. (En er wordt voor het gemak vergeten dat er geen sporen van braak waren)
En wat deed ze dan nog weer later in de kofferbak van die auto?

Citaat:
Zeven jaar na Madeleine McCann verdween van het resort van Praia da Luz , Lagos , is de Britse politie teruggekeerd voor onderzoek in het terrein. Nu op zoek naar het lijk van de Engelse kind , nadat het onderzoek een andere wending heeft genomen : nu beweren ze dat Maddie de avond dat ze verdween in 2007 werd gedood , en dat het lichaam verstopt is in de buurt van de woning waar ze op vakantie was met familie . Het motief van de misdaad was een mislukte overval . Er ging iets mis , verdedigen de Engelsen , die zelfs geloven dat het meisje wakker was geworden en huilde toen ze een vreemde zag. Bang dat het geschreeuw de familieleden - die minder dan 500 meter verderop dineerde - zou waarschuwen zou de verdachte Maddie gedood hebben. En later het lichaam uit het huis verwijderd, om te verbergen op het terrein dat op nabijgelegen dorp ligt. Scotland Yard zal morgen de opgravingen beginnen en wordt nauwlettend gevolgd door de gerechtelijke politie . Het doel is om het hele gebied te controleren, op elk spoor die de these van moord bevestigt te vinden. De Engelsen zijn dit ​​weekend aangekomen en zal nu alleen analiseren en zorgen voor afbakening van het gebied. Volgens decorreia da Manhã zijn zowel de sondes als de honden die worden gebruikt Engels . De dieren werden gebruikt in andere soortgelijke situaties - en Scotland Yard garandeert dat ze succes hadden. Bedenk dat dezelfde honden werden aan het begin van het onderzoek kadaver geur hebben gedetecteerd in de kofferbak van de auto die was gehuurd door de ouders van Madeleine McCann. Het was in feite gebaseerd op dir bewijs dat de Portugese autoriteiten Kate en Gerry als verdachten aanhielden, bewerend dat ze per ongeluk de kleine Madeleine hadden gedood.

http://www.cmjornal.xl.pt/detalhe/notic ... cam-amanha

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 19:37

Nog wat nieuws in de "laster zaak| McCann vs Amaral

Judge rules that Kate and Gerry McCann do not possess the authority to sue Gonçalo Amaral in their daughter’s name.

The judge at the Civil Court of Lisbon who is trying the ‘libel’ case which Kate and Gerry McCann have filed against Gonçalo Amaral and 3 other parties has issued a decision concerning the matter of Madeleine McCann being a Ward of Court.

On the 3rd of January 2014, Gonçalo Amaral had argued before the Lisbon Court that Madeleine’s parents do not possess the necessary power to represent their daughter in this action, since the child had been made a Ward of Court in the United Kingdom.

The judge decided that Mr Amaral should present a certificate of the relevant British judicial ruling. That certificate was delivered to the Court on the 2nd of May, after a lengthy, expensive process.

The judge then had to decide whether or not Madeleine’s parents were entitled to represent their daughter in this lawsuit. In the judge’s recent ruling, it is mentioned that “within the 'Wardship', the High Court holds ultimate responsibility over the child, but it does not suppress or annul the exercise of the parental responsibilities”. The High Court takes control over “the most important decisions for the life” of the child. The judge further considers that “the decision to file a judicial action in the name of the child” is a decision “of the magnitude that is demanded for the agreement or consent of the court”.

The judge’s ruling further notes that the matters that have been brought before the High Court that holds the Wardship have been matters of an “eminently judiciary nature, like the revelation of confidential information and documents, that are related to the child’s disappearance and were in the possession of the local police”.

The text continues with the consideration that because Madeleine was made a Ward of the Court on the 2nd of April of 2008, her parents did not possess, in 2009, “the necessary capacity of representation of their daughter to file the present action without the authorization from the British court”.

Nevertheless, the judge has decided that the final court session, which will include a statement from Gerald McCann and the presentation of closing arguments from all sides, should take place regardless of the matter of the Wardship.

After that hearing is completed, the proceedings will be suspended for 30 days. During that period, Madeleine’s parents “shall arrange for the collection and documentation in the records of the British Court’s authorization for the bringing of this action on behalf of the minor Madeleine McCann”. If they fail to do so, the defendants will be “acquitted of the proceedings concerning the requests that have been formulated on behalf of the latter”.

The judge has proposed the date of 16th June for the final session, but each of the lawyers involved have the possibility of declining said date and suggesting alternative dates.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 19:50

Het graven is vandaag - 2 juni - gestart; er wordt gezocht naar een lijkje.
Het is al een verbetering op zich dat de sporen die in het appartement zijn gevonden (lijkgeur en bloed) blijkbaar niet meer worden genegeerd. Nu de rest nog...

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:56

Wauw, ziet er serieus uit zeg!!
Vandaag ook voor het eerst iets op de Nederlandse Radio gehoord in het nieuws! Ik ben onwijs benieuwd!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:08

Ik weet er niks vanaf hoor, maar ligt dat lijk daar echt nog na zoveel jaar?
Dat is toch allang weggerot oid..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 20:10

Arc_En_Ciel schreef:
Ik weet er niks vanaf hoor, maar ligt dat lijk daar echt nog na zoveel jaar?
Dat is toch allang weggerot oid..

resten, overblijfelen als tanden botten haren e.d

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:14

http://www.uitvaart.nl/juridisch/begrav ... /1651/1651

Ik weet niet meer wanneer het was, en om welke zaak het ging. Maar er is in het programma van Peter R. de Vries nog een lijk opgegraven om opnieuw onderzoek op te doen. Je zag vlagen van het onderzoek, waaronder een schedeldak waar de haren nog aan vast zaten. :)