Vandaag hadden we wat moois tijdens de les godsdienst. Iemand was zijn boek vergeten waardoor het gvd-woord er uit kwam.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eight schreef:Ik ben eigenlijk helemaal niet gelovig, maar toch klinkt het gewoon minder netjes als mensen continue vloeken.. Ik wordt er naar van als mensen vloeken met ziekten, omdat dit voor mij dichterbij staat dan het geloof.
Arc_En_Ciel schreef:Ik vind kanker echt vreselijk hoor, laat dat even duidelijk zijn.
Maar ik heb 'vrienden' die het wel gebruiken Ik zit op het VWO, zijn geen domme mensen dus, en soms komt het echt in me op eerlijkgezegd.
Ik moet me dan wel even bedenken, dan doe ik er meestal 'poedersuiker' of 'paasei' voor in de plaats
Dingen als potverdikkie komen gewoon niet in me op, en ik vind het ook niet fijn schelden![]()
Maargoed. Kanker doe ik gewoon niet aan. Ik heb een keer toen ik héél boos was, met kanker gescholden, maar daar blijft het bij.
Ik ga niet voor niks met kanker schelden. Mensen die er helemaal zielig van worden als iemand 'kanker' zegt vind ik ook wat apart. Dat je oma eraan overleden is is vreselijk, maar ik moet bwvs ook niet huilen als iemand 'Appie' zegt, omdat het dode paard van mijn nicht zo heet. Kom nou.
Arc_En_Ciel schreef:Ik vind kanker echt vreselijk hoor, laat dat even duidelijk zijn.
Maar ik heb 'vrienden' die het wel gebruiken Ik zit op het VWO, zijn geen domme mensen dus, en soms komt het echt in me op eerlijkgezegd.
Ik moet me dan wel even bedenken, dan doe ik er meestal 'poedersuiker' of 'paasei' voor in de plaats
Dingen als potverdikkie komen gewoon niet in me op, en ik vind het ook niet fijn schelden![]()
Maargoed. Kanker doe ik gewoon niet aan. Ik heb een keer toen ik héél boos was, met kanker gescholden, maar daar blijft het bij.
Ik ga niet voor niks met kanker schelden. Mensen die er helemaal zielig van worden als iemand 'kanker' zegt vind ik ook wat apart. Dat je oma eraan overleden is is vreselijk, maar ik moet bwvs ook niet huilen als iemand 'Appie' zegt, omdat het dode paard van mijn nicht zo heet. Kom nou.
Ymor schreef:Toen ik wat jonger was had ik er geen moeite mee. Nu ik wat ouder begin te worden (weliswaar 23 maar toch) vind ik het echt een gebrek als je scheldwoorden nodig hebt. Als ik een keer heel erg schrik of heel erg pijn heb wil er wel eens iets uitkomen maar meestal eigenlijk niet. Mensen die veel schelden weten zich naar mijn mening niet op een andere manier te uiten. En dan heb je toch een probleem.
Ymor schreef:Die vraag kan je ook omdraaien.. Waarom zou je wel vloeken? Ik ben er niet tegen maar ik vind het een vorm van zwakte. Als jij je frustratie alleen maar kunt uiten door te schelden vind ik dat zielig voor je.
Sizzle schreef:Ik denk dat Ymor meer doelt op mensen die bwv spreken al hartgrondig vloeken omdat ze gewoon wat laten vallen, een beetje koffie morsen of een bus missen die elke 7 minuten rijdt. Dat vind ik ook altijd een beetje sneu, leuk leven heb je dan als je al van zulke kleine dingen gefrustreerd raakt.
Het bederft ook vreselijk de sfeer op een werkvloer. Ik had zo'n collega die de hele dag liep te tieren en te vloeken op de kleinste dingen. Ik werd daar ontzettend onrustig en gestressed van zodat ik uiteindelijk ergens anders ben gaan zitten als zij aanwezig was.
Als jij een pianodeksel op je vingers laat vallen denk ik niet dat iemand het dan raar vind dat je een krachtterm uit.
Magrathea schreef:Het is best grappig hoe Bokt sommige woorden verbetert
Arc_En_Ciel schreef:Nee hoor, ik bedoel niet te zeggen dat iedereen op het VWO slim is, of iedereen van het VMBO dom.
Dat heb ik niet gezegd, maar vaak zie je toch andere types. Wil niet zeggen dat er geen nette mensen op het vmbo kunnen zitten.
Je hebt bijvoorbeeld de mensen die gewoon serieus bezig zijn, maar gewoon niet veel aanleg hebben om te leren, die zitten er ook tussen en van die mensen heeft niemand echt last, maar er zitten ook mensen die gewoon niks uitvoeren.
Nies_ schreef:Arc_En_Ciel schreef:Nee hoor, ik bedoel niet te zeggen dat iedereen op het VWO slim is, of iedereen van het VMBO dom.
Dat heb ik niet gezegd, maar vaak zie je toch andere types. Wil niet zeggen dat er geen nette mensen op het vmbo kunnen zitten.
Je hebt bijvoorbeeld de mensen die gewoon serieus bezig zijn, maar gewoon niet veel aanleg hebben om te leren, die zitten er ook tussen en van die mensen heeft niemand echt last, maar er zitten ook mensen die gewoon niks uitvoeren.
Die zitten er meer op het vwo dan op het vmboSnap ook niet dat je van iemand die niks uitvoert last kan hebben, anders dan jaloezie natuurlijk. Maar begrijp je punt hoor, vmbo'ers zijn gewoon anders. Bontkraagjes op vuilniszakjassen zul je bijvoorbeeld niet snel tegen komen op t vwo.
Ik scheld best veel. Iedereen in mijn omgeving wel als ik er zo over na denk. Niet vloeken met kinderen erbij doe ik ook niet aan, of ze het nu van mij leren of over 2 jaar op school dat maakt imo ook niet uit. Schelden met kanker en ik neuk je moeder (zoals je nu vaak ziet op de filmpjes van Marokkanen die zo denken te laten zien dat het wel degelijke nette mensen zijn) vind ik overigens wel echt volkomen kansloos en te triest voor woorden