Jongen vermist **update, gevonden**

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:35

russel schreef:
Mjetterd schreef:
Mijn broertje van 6 gaat elke dag zelf naar school, kan ook van alles gebeuren. Maar om hem daarom aan de hand elke dag mee te nemen naar school?

Dat is hier vrij normaal :Y), we wonen in een dorp, hij gaat vaak lopend, soms op de step. hoeft geen drukke wegen over en moet 2 straten door :)

Waarom neemt jouw moeder niet de moeite om jouw broertje naar school te brengen? Gewoon een vraag....

Dat zou ze met alle liefde doen, maar mijn broertje heeft laten zien dat hij zelfstandig naar school toe kan en dat wil hij ook graag zelf (komt onderweg wel eens vriendjes tegen etc.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:37

Tja, zie ik die meiden van 8 en 9 jaar met die lange blonden haren, grote blauwe ogen en dan in zomer tenue, nou als het mijn dochter is, echt niet alleen naar school....veel te jong, dan nog veel te fragiel om zich te weren tegen enge kerels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:37

Mindfields schreef:
Het enige wat ik bedoel Mjetterd, is zou je je broertje van drie ook zelf naar school laten lopen? Dit jochie had volgens alle berichten en volgens kennissen van de familie en omwonenden, de verstandelijke vermogens van een kind van drie. Ook qua gevaar dus. Maar het is altijd zo, of het nou over een paard gaat waar niet goed op gepast is en doodgegaan is in vreselijke omstandigheden, of katten, zolang het op Bokt staat mag je alleen medelijden hebben met de eigenaar, en in dit geval dus blijkbaar ook alleen met de ouders. Shoot me for it.

Dit jongentje heeft NIET het verstandelijke vermogen van een kind van drie. Hij is wat beperkt en apart, dit is weer een aanname van de Telegraaf.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:38

Mindfields schreef:
Zo gaat dat he, je stelt een vraag, en meteen 'roep je dat de ouders fouten hebben gemaakt'. 8)7

Oh ja ik heb het natuurlijk ook per se tegen jou :)*

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:38

De Telegraaf zegt ook dat er net zoveel manschappen zijn ingezet als gisteren. Ik heb welgeteld 1 politieauto gezien vandaag :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:39

Tja wat is beperkt..dat kan juist betekenen dat hij wel in 7 sloten te gelijk kan lopen..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:40

russel schreef:
Tja, zie ik die meiden van 8 en 9 jaar met die lange blonden haren, grote blauwe ogen en dan in zomer tenue, nou als het mijn dochter is, echt niet alleen naar school....veel te jong, dan nog veel te fragiel om zich te weren tegen enge kerels.

Dus dat soort meisjes zou jij niet buiten laten spelen? Altijd met ze meegaan naar de speeltuin om ze in het oog te houden.
Ik ben van mening dat een kind wat zo word beschermd in de opvoeding te weinig vrijheid krijgt om zich te ontwikkelen.

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:41

Miryamk schreef:
Die ouders hebben bewust na dit kindje geen andere kinderen meer genomen om deze al hun aandacht te kunnen geven... Dat vind ik toch al heel bijzonder. Die mensen kan je echt geen verwijten maken :n

Aaahhh dit is zó sneu he.. Die arme arme ouders, ze willen het zo goed doen voor t arme kind en dan overkomt ze zoiets! :(:)

Creatas schreef:
Ik begrijp 1 ding niet.

Op het nieuws vertelde opa dat hij bang was voor ijs... En volgens oma is ie er dol op?

Ja dit viel mij ook al op ja..?

Ahhh ik had echt gehoopt dat er al wat meer nieuws was! Maarja het weer werkt ook niet bepaald mee hé met die rotsneeuw enzo! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:42

Buiten spelen en in de buurt laten blijven, niet alleen naar school, bij vriendinnetjes laten spelen en naar toe brengen...is hier in dit dorpse gebied heel normaal....de kids gaan hier niet hun eigen weg op die leeftijd.

Het zijn nog ukken hoor, wel eigenwijs, weten alles beter en kunnen alles beter, maar nog hele erge ukken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:43

russel schreef:
Buiten spelen en in de buurt laten blijven, niet alleen naar school, bij vriendinnetjes laten spelen en naar toe brengen...is hier in dit dorpse gebied heel normaal....de kids gaan hier niet hun eigen weg op die leeftijd.

Het zijn nog ukken hoor, wel eigenwijs, weten alles beter en kunnen alles beter, maar nog hele erge ukken.

Ik denk dat jij ver van een school weg woont? de school van mijn broertje is misschien 500 meter vanaf ons huis.
Wat dan ook direct de buurt is waar hij speelt :)

Anoniem

Re: Jongen vermist, vrees het ergste..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:44

ja dat is een stuk verder.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:44

Elan_GV schreef:
GamblersCup schreef:
Ik vind dat Mindfields gewoon mag zeggen wat ze denkt. Ook al vinden "sommigen" dit ongepast. Daar is een topic voor, punt. Ik vind wel meer ongepast hier op bokt, maar als het via de regels gebeurt, mag het gewoon.
Op andere punten worden de regels ook secúúr nageleefd, hier mag ze volgens de regels gewoon zeggen wat ze te zeggen heeft. Een ider die dat "ongepast" vindt, moet er maar overheen lezen. Eén lijn trekken.

Ja, en dan mogen wij toch ook onze mening geven en zeggen dat het echt ongepast is in deze situatie en dat je sommige dingen misschien dan even uit fatsoen voor deze mensen moet voor je houden.

Nee.
Je mag je mening geven ja, dat je het ongepast vindt, prima. Niet dat iets moet of niet mag. Da's geen mening, da's iemand proberen wat op te leggen terwijl ze gewoon volgens de regels post.

En bovendien was het een vraag, jullie maken er een heel drama van wie ze allemaal beschuldigd en hoe.
Schei gewoon uit en concentreer je op dat joch wat verdwenen is, ipv te denken dat je iemand hier moet vertellen wat moet en wat niet mag. :')

Ik las dat er maar 1 politieauto gesignaleerd is, maar ze zouden toch met veel mensen het kanaal gaan checken? Of is dat geen politie?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 15:46

Ik heb alleen 1 auto van de gemeente gezien met 1 politieagent die bezig waren met de putdeksels, verder nog 1 politieauto thats it.
Misschien dat ze meer om het dorp zoeken maar niet in de kern zoals in de telegraaf staat..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:48

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:49

Miryamk schreef:
Ik heb alleen 1 auto van de gemeente gezien met 1 politieagent die bezig waren met de putdeksels, verder nog 1 politieauto thats it.
Misschien dat ze meer om het dorp zoeken maar niet in de kern zoals in de telegraaf staat..

Pfuh, vraag me wel af hoe lang ze nog gaan zoeken. Want op een gegeven moment moeten ze wel stoppen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:50

russel schreef:
Tja wat is beperkt..dat kan juist betekenen dat hij wel in 7 sloten te gelijk kan lopen..

Als je hem ook kent , ken je mijn broer ook. die woont tegenover hem . Grappig mijn broer zegt dat het wel meeviel. Hij fietste ook gewoon door de buurt.

Maar goed . voor wie allemaal zo bezorgd is. Er mag vandaag door burgers meegeholpen worden met zoeken.
woensdag avond hielp iedereen mee. gister werd het vanwege de coördinatie afgeraden, maar vandaag kun je je melden ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:51

Ze gaan duikers in zetten lees ik net...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:54

jeetje wat erg, sterkte aan alle betrokkenen!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:01

jeetje....nog steeds niet gevonden???

-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:02

russel schreef:
Ze gaan duikers in zetten lees ik net...

Alweer.
Ze denken toch dat hij dor het ijs is gezakt en met de stroming is meegevoerd.

Ze moeten wel met man en macht door blijven zoeken, want stel dat er toch iets anders is gebeurd dan door het ijs zakken.
zolang dat niet zeker is kun je alleen maar alle opties blijven onderzoeken
horror voor de ouders ... maar de optie familie wordt uiteraard ook onderzocht

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:16

Ik zag net bij ons in Marknesse ook de politie langs de sloten zoeken. Er ligt wel al een pak sneeuw dus veel zien kunnen ze zo niet.
Gisteren kwamen ze ook bij ons aan de deur om te vragen of wij camera's hadden hangen bij ons bedrijf. Helaas hebben wij dat niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:19

Wat een hel voor die ouders..Wat zullen die zich schuldig voelen, terecht of onterecht want in dit soort situaties denk je altijd: had ik maar..ook al kun je er niks aan doen. En wat is het dan pijnlijk als andere mensen je verwijten maken...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:26

Vala schreef:
Wat een hel voor die ouders..Wat zullen die zich schuldig voelen, terecht of onterecht want in dit soort situaties denk je altijd: had ik maar..ook al kun je er niks aan doen. En wat is het dan pijnlijk als andere mensen je verwijten maken...

Spijker op zn kop.
Behalve de hartverscheurende zielenpijn die je voelt is het ook heel erg dat mensen vinden dat ze, zonder details te kennen, maar van alles mogen zeggen en er perse een mening over moeten hebben. Wat de ouders voelen is een onvoorstelbare pijn, met geen pen te beschrijven, waarom kunnen mensen niet gewoon meeleven zonder van alles te vinden.
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 03-02-12 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:27

Vala schreef:

Pijnlijk... Zeg maar gerust ronduit bruut, empathieloos, begriploos en nog een hele hoop andere termen..

Ik studeer pedagogische wetenschappen en heb o.a. tijdens deze opleiding kennis gemaakt met kinderen (en ouders/verzorgers/begeleiders/behandelaars) met een verstandelijke beperking in allerlei gradaties. En voor een buitenstaander is het zo makkelijk om daar wat van te vinden. Die zien niet wat dit met ouders doet, dat ze er van alles voor op moeten geven, met moeite op vakantie kunnen, iedere avond weer bekaf zijn, niet begrepen worden etc. etc. En júist bij LVB kinderen is dat nog lastiger, want ze zien er zo normaal uit, en je kunt er een doodnormaal gesprek mee voeren, maar wat er allemaal bij komt kijken ziet niemand.
Deze kinderen hebben weinig zelfinzicht, weinig overzicht, een beperkt probleemoplossend vermogen, reageren vanuit impulsen; zijn naief in de simpelste zin van het woord.. Dat een ouder zo'n kind eens uit het oog verliest of een inschattingsfout maakt is dan helemaal niet zo gek meer.

Dus blijf maar lekker gal spuwen, trap mensen die waarschijnlijk keihard hun best doen nog maar even extra de grond in, mensen die waarschijnlijk geen kind meer hebben. Ze hebben het vast verdient.... ;)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:32

mensen oordelen/veroordelen zo makelijk, denk altijd maar zo, wacht maar tot je er zelf voor staat.

Een gezin/familie die enorm in angst leeft, heeft totaal niks aan die woorden/opmerkingen. Het enige wat die nodig hebben is een schouder, luisterd oor, en een verlosend antwoord....