PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 15:25

Huertecilla schreef:
Ik ben tegen algemeen stemrecht :)*

Voor vrouwen, of voor iedereen? ;)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:30

Citaat:
Daarnaast. Die hoofddoek heeft een betekenis.. Onderdrukking van de vrouw.. wat er in het artikel gezegd word. Ze draagt dus een hoofddoek, dus daarmee ook goedkeuring aan de onderdrukking van de vrouw.

Ik kan het oneens met je zijn.

Is het dan ook onderdrukking dat een man niet naakt rond mag lopen? Is het dan ook man onvriendelijk als een moslima een man de hand weigert te schudden? Is het dat ook niet een zware onderdrukking dat een man zijn vrouw en kinderen MOET onderhouden?

Maar ik kan het ook eens zijn met je....

Ja de hoofddoek is een teken van onderdrukking, maar dan is het niet mogen gebruiken van drugs of erin handelen ook een onderdrukking. En het is ook best wel terrorisme dat mensen bang worden gemaakt voor een dag des oordeels waarop ze verantwoording af moeten leggen voor hun daden. En het is best onderdrukkend dat je niet vreemd mag gaan.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:33

Inge_83 schreef:
Huertecilla schreef:
Ik ben tegen algemeen stemrecht :)*

Voor vrouwen, of voor iedereen? ;)

In elk geval voor het type mens dat zo iets doms denkt als dat moslimas 8 meter achter hun man moeten lopen xD

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:54

Elan_GV schreef:
Suzanne F. schreef:
Oh doen de buitenlanders dan hier ook hun hoofddoek af als ze hier in Nederland rondlopen??
Nee ze komen openlijk uit voor hun geloof en cultuur. Prima hoor maar dan vind ik dat Beatrix en Maxima daar ook voor hun geloof en cultuur moeten staan en dus zonder hoofddoek daar mogen lopen.

Ik ben het dus wel eens met Wilders. Ik vind het ook rare bedoening om ineens een hoofddoek te gaan dragen daar.

Daarnaast. Die hoofddoek heeft een betekenis.. Onderdrukking van de vrouw.. wat er in het artikel gezegd word. Ze draagt dus een hoofddoek, dus daarmee ook goedkeuring aan de onderdrukking van de vrouw.

Dat aanpassen e.d. zit ook wat in.. maar het idee erachter, denk dat ze daar op stuiten..

Let wel, ik ben ABSOLUUT tegen de PVV, alles wat in ieder geval met geloof e.d te maken heeft is klinklare onzin. Maar zoals ze laatst weigerden om naar de nieuwjaarsreceptie in Den Haag te gaan TOP!! Het koste maar lieftst 125.000 euro.. Daar hadden ze héél veel mensen van de straat kunnen halen. Ze zijn niet goed met hun hoofd daar..

Dat hoofddoekje begint, onbedoeld, voor de moslima's zélf een dubbele betekenis van onderdrukking van de vrouw te krijgen:

-symbool voor mannelijke onderdrukking door haar te verbieden zich zonder in de openbare ruimte te begeven

-symbool voor politieke onderdrukking door haar als persoon niet de keus te laten of ze het wel, dan niet wil dragen in de openbare ruimte als geloofsuiting.

Mag jij raden welke vorm geldt voor de meeste moslimas in Nederland.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:57

randalinpony schreef:
Elan_GV schreef:
Dat hoofddoekje begint, onbedoeld, voor de moslima's zélf een dubbele betekenis van onderdrukking van de vrouw te krijgen:

-symbool voor mannelijke onderdrukking door haar te verbieden zich zonder in de openbare ruimte te begeven

-symbool voor politieke onderdrukking door haar als persoon niet de keus te laten of ze het wel, dan niet wil dragen in de openbare ruimte als geloofsuiting.

anders, namelijk EIGEN KEUZE

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:00

Klopt, Adamootje. En dat moet zo blijven, wat mij betreft. :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:08

Daar ben ik het met je eens! :j

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:13

randalinpony schreef:

Eigen keuze staat niet in je rijtje van 2...
Moslim mannen mogen zich ook niet naakt of in hun boxershort vertonen in openbare ruimtes.

Dit kan om 2 redenen:

-symbool voor vrouwelijke onderdrukking door hem te verbieden zich zonder in de openbare ruimte te begeven

-symbool voor politieke onderdrukking door hem als persoon niet de keus te laten of hij het wel, dan niet wil rondlopen in zijn boxershort.

Mag jij raden welke vorm geldt voor de meeste moslims in Nederland.

xD
Laatst bijgewerkt door FiveSports op 11-01-12 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:18

russel schreef:
Dat lees ik niet, dat heeft hij zelf meermaals gezegd. Hij is niet tegen het geloof, wel tegen de extreme uitdragingen van het geloof en de extreme uitleg van het geloof.

Maar Russel dat valt toch niet te rijmen met citaten van Wilders als:

Ik vind de ideologie van de islam abject, fascistisch en fout.

Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek.

De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran.

Ik ben hier gekomen om te waarschuwen voor een ander gevaar, de islam. De islam doet zich voor als een religie maar ondertussen heeft het een ander doel; overheersing van de wereld, een heilige oorlog, de sharia en het einde van de scheiding tussen kerk en staat. Het is geen religie het is een politieke ideologie.

Waarom durven wij niet te zeggen dat moslims zich aan ons moeten aanpassen, omdat onze normen en waarden nu eenmaal van een hoger, beter, prettiger en humaner beschavingsniveau zijn? Niks integratie, assimilatie! En laat daarna de hoofddoekjes maar wapperen op het Malieveld. Ik lust ze rauw.

The Jihad against Israel is the Jihad against the West." (..) "we are here today to voice our concern of the growing islamisation of the West. We do it in this city, the city of David, the city that, together with Rome and Athens, symbolises our ancient heritage." (..) "We all carry Jerusalem in our blood, in our genes.

Ik wil een nieuw artikel 1, waarin de Leitkultur van het Westen wordt verwoord. Er mogen van mij in Nederland best joodse en christelijke scholen bestaan, maar geen islamitische scholen.

Ik wil moskeeën afbreken…" (..) "Ik ga er als eerste met cement en stenen heen om die moskeeën dicht te metselen.

Dit land kent accijnzen op benzine en diesel, parkeerver-gunningen en een hondenbelasting, had een vliegtax en heeft een verpakkingstax, waarom dan niet een hoofddoekjes-belasting? Een kopvodden-tax. (..) Zo gaan we eindelijk eens iets terugverdienen aan wat ons al zoveel heeft gekost. Ik zou zeggen: de vervuiler betaalt.

Daarom: tijd voor de grote schoonmaak van onze straten. Als onze nieuwe Nederlanders zo graag hun liefde voor die zevende-eeuwse woestijnideologie willen tonen, doe het maar lekker in een islamitische land, maar niet hier, niet in ons land.

Jan en Annie betalen voor Achmed en Fatima
Henk en Igrid betalen voor Achmed en Fatima

Je moet Wilders juist nageven dat hij heel duidelijk is in zijn uitspraken over de islam en de islamieten. Geen enkele nuancering mbt gematigde islamieten.

Dit alles jaagt mij angst aan, angst voor dat het zomaar weer kan gebeuren. Juist dat alles over een kam scheren, het niet nuanceren, het generaliseren.
Niet die zogenaamde islamisering.
Laatst bijgewerkt door Boras op 11-01-12 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:21

Mixje90 schreef:
randalinpony schreef:

Eigen keuze staat niet in je rijtje van 2...
Moslim mannen mogen zich ook niet naakt of in hun boxershort vertonen in openbare ruimtes.

Dit kan om 2 redenen:

-symbool voor vrouwelijke onderdrukking door hem te verbieden zich zonder in de openbare ruimte te begeven

-symbool voor politieke onderdrukking door hem als persoon niet de keus te laten of hij het wel, dan niet wil rondlopen in zijn boxershort.

Mag jij raden welke vorm geldt voor de meeste moslims in Nederland.

xD

Randalinpony heeft niet gezegd dat je uit één van de twee moet kiezen. Ik snap dan ook deze reactie niet.

Carlijn101

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:25

Zijn vrouwen niet verplicht tot het dragen van een hoofddoek om naar binnen te mogen in een moskee?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:29

Elan zegt
Citaat:

Daarna zeg jij
Citaat:

En dan zeg je

Citaat:
Randalinpony heeft niet gezegd dat je uit één van de twee moet kiezen. Ik snap dan ook deze reactie niet.

....

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:31

Ik wist niet dat het al dan niet dragen van kleren door moslimmannen onderwerp was van openbaar debat en kamervragen? :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:32

Ik heb een stukje gevonden van een interview tussen 3 Marokkaanse vrouwen en een journalist. Wel interessant om te lezen.

Citaat:
Er wordt nu veel gepraat over de hoofddoek. Hebben jullie daar al van
gehoord?
Mimouna: Misschien wordt een hoofddoek binnenkort verboden op
school...
Fatma: Ook in instellingen van de overheid zou het verboden kunnen
worden... Daar is men over aan het praten.

Wat vinden jullie daarvan?
Mimouna: Dat vinden wij helemaal niet goed. Mijn hoofddoek hoort bij
mij. Dat kunnen ze niet verbieden.
Fatima: Ik zou niet meer zonder mijn hoofddoek kunnen. Mijn hoofd is
dat gewoon. Ik zou het koud hebben. Ik zou er ziek van worden. Mijn
hoofddoek is een deel van mezelf. Mijn hoofddoek verandert mij niet.
Mijn karakter is mijn karakter. En wat ik voel blijf ik voelen.

Volgens sommigen moeten veel vrouwen een hoofddoek dragen van hun man
of familie...
Fatma: Ik droeg tot mijn 35 jaar ook geen hoofddoek. Maar ik leerde
onze godsdienst beter kennen. Toen besloot ik een hoofddoek te
dragen. Mijn man heeft mij nooit verplicht. Pas uit echte overtuiging
heb ik het gedaan. En zo zijn er heel veel vrouwen.
Mimouna: Het is een deel van onze godsdienst. Het hoort erbij. Op TV
en in de moskee horen wij veel over de islam. De meisjes van nu
hebben meer gestudeerd. Zij leren sneller meer over ons geloof.
Daarom kiezen zij sneller voor een hoofddoek. Wij wisten het vroeger
gewoon niet.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:33

randalinpony schreef:
Ik wist niet dat het al dan niet dragen van kleren door moslimmannen onderwerp was van openbaar debat en kamervragen? :+

En dat voor moslimvrouwen wel, vreemd hè?

Misschien moeten we een petitie tekenen zodat een partij kamervragen gaat stellen over die onderdrukkende religie die mannen verbied met een boxershort en sokken over straat te lopen?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:34

Mixje90 schreef:
Elan zegt
Citaat:

Daarna zeg jij
Citaat:

En dan zeg je

Citaat:

....

Ja, en wat is je punt? Ik geef toch een ander antwoord???

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:38

Eh, je punt, Mixje? :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:38

en ik dacht dat ik gek was, dat ik haar reactie niet snapte. :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:39

Mixje90 schreef:
randalinpony schreef:

En dat voor moslimvrouwen wel, vreemd hè?

Misschien moeten we een petitie tekenen zodat een partij kamervragen gaat stellen over die onderdrukkende religie die mannen verbied met een boxershort en sokken over straat te lopen?

Vind ik raar ja! :j Want in mijn ogen is er niets mis mee, dat een moslima een hoofddoek op heeft.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:41

Ja. Zolang ze daar zelf voor kiest en wat is dit toch een prachtig landje, waar dat ook kan! <3

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:42

Adamootje schreef:

Wie is haar? :p Heb wel haar maar ben een hem.

Ze noemt 2 dingen op en zegt dan raad maar welke... Ik begrijp daaruit kies maar welk van de 2... Maarja misschien verkeerd begrepen dus :) Sjorry

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:43

randalinpony schreef:
Ja. Zolang ze daar zelf voor kiest en wat is dit toch een prachtig landje, waar dat ook kan! <3

Ja, zou wel prachtig zijn..
Maar er zijn meerdere meisjes die van school gekickt zijn omdat ze hun hoofddoek niet af wilden doen :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:45

Mixje90 schreef:
Adamootje schreef:

Wie is haar? :p Heb wel haar maar ben een hem.

Ze noemt 2 dingen op en zegt dan raad maar welke... Ik begrijp daaruit kies maar welk van de 2... Maarja misschien verkeerd begrepen dus :) Sjorry

hahaha _O- Misverstandje, sorry.

Randalinpony zegt:
Citaat:
mag jij raden welke vorm geldt voor de meeste moslims in Nederland.

Dan lees ik niet dat je moet kiezen uit deze twee opties.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:47

Naja mijn post was ook wel wat onvolledig en ietwat kort door de bocht hoor. :)

Dus dan krijg je ook misverstanden.

Maar zeg nu eens welk standpunt jij aanhangt als het over de hoofddoek gaat Mixje, het ligt misschien wel aan mij maar het is me nog niet duidelijk nu.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:07

randalinpony schreef:
Naja mijn post was ook wel wat onvolledig en ietwat kort door de bocht hoor. :)

Dus dan krijg je ook misverstanden.

Maar zeg nu eens welk standpunt jij aanhangt als het over de hoofddoek gaat Mixje, het ligt misschien wel aan mij maar het is me nog niet duidelijk nu.

Beetje uitgebreide standpunt heb ik denk ik, daar moet ik over nadenken denk ik. Vind in elk geval dat iedereen die het wil een hoofdoek zou moeten mogen dragen.

In dit geval, met Beatrix is de hoofddoek puur een kledingstuk die het haar bedekt. Zoals een broek je benen bedekt etc. Het heeft alles te maken met een religieus huis gepast gekleed bezoeken.

Een tijdje geleden was het hier ook normaal om je haren te bedekken voor een vrouw :)