Huertecilla schreef:Ik ben tegen algemeen stemrecht
Voor vrouwen, of voor iedereen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Daarnaast. Die hoofddoek heeft een betekenis.. Onderdrukking van de vrouw.. wat er in het artikel gezegd word. Ze draagt dus een hoofddoek, dus daarmee ook goedkeuring aan de onderdrukking van de vrouw.
Elan_GV schreef:Suzanne F. schreef:Oh doen de buitenlanders dan hier ook hun hoofddoek af als ze hier in Nederland rondlopen??
Nee ze komen openlijk uit voor hun geloof en cultuur. Prima hoor maar dan vind ik dat Beatrix en Maxima daar ook voor hun geloof en cultuur moeten staan en dus zonder hoofddoek daar mogen lopen.
Ik ben het dus wel eens met Wilders. Ik vind het ook rare bedoening om ineens een hoofddoek te gaan dragen daar.
Daarnaast. Die hoofddoek heeft een betekenis.. Onderdrukking van de vrouw.. wat er in het artikel gezegd word. Ze draagt dus een hoofddoek, dus daarmee ook goedkeuring aan de onderdrukking van de vrouw.
Dat aanpassen e.d. zit ook wat in.. maar het idee erachter, denk dat ze daar op stuiten..
Let wel, ik ben ABSOLUUT tegen de PVV, alles wat in ieder geval met geloof e.d te maken heeft is klinklare onzin. Maar zoals ze laatst weigerden om naar de nieuwjaarsreceptie in Den Haag te gaan TOP!! Het koste maar lieftst 125.000 euro.. Daar hadden ze héél veel mensen van de straat kunnen halen. Ze zijn niet goed met hun hoofd daar..
randalinpony schreef:Elan_GV schreef:Dat hoofddoekje begint, onbedoeld, voor de moslima's zélf een dubbele betekenis van onderdrukking van de vrouw te krijgen:
-symbool voor mannelijke onderdrukking door haar te verbieden zich zonder in de openbare ruimte te begeven
-symbool voor politieke onderdrukking door haar als persoon niet de keus te laten of ze het wel, dan niet wil dragen in de openbare ruimte als geloofsuiting.
Mag jij raden welke vorm geldt voor de meeste moslimas in Nederland.
randalinpony schreef:Klopt, Adamootje. En dat moet zo blijven, wat mij betreft.
russel schreef:Dat lees ik niet, dat heeft hij zelf meermaals gezegd. Hij is niet tegen het geloof, wel tegen de extreme uitdragingen van het geloof en de extreme uitleg van het geloof.
Mixje90 schreef:randalinpony schreef:Klopt, Adamootje. En dat moet zo blijven, wat mij betreft.
Eigen keuze staat niet in je rijtje van 2...
Moslim mannen mogen zich ook niet naakt of in hun boxershort vertonen in openbare ruimtes.
Dit kan om 2 redenen:
-symbool voor vrouwelijke onderdrukking door hem te verbieden zich zonder in de openbare ruimte te begeven
-symbool voor politieke onderdrukking door hem als persoon niet de keus te laten of hij het wel, dan niet wil rondlopen in zijn boxershort.
Mag jij raden welke vorm geldt voor de meeste moslims in Nederland.
xD
Citaat:Dat hoofddoekje begint, onbedoeld, voor de moslima's zélf een dubbele betekenis van onderdrukking van de vrouw te krijgen:
-symbool voor mannelijke onderdrukking door haar te verbieden zich zonder in de openbare ruimte te begeven
-symbool voor politieke onderdrukking door haar als persoon niet de keus te laten of ze het wel, dan niet wil dragen in de openbare ruimte als geloofsuiting.
Citaat:anders, namelijk EIGEN KEUZE
Citaat:Randalinpony heeft niet gezegd dat je uit één van de twee moet kiezen. Ik snap dan ook deze reactie niet.
Citaat:Er wordt nu veel gepraat over de hoofddoek. Hebben jullie daar al van
gehoord?
Mimouna: Misschien wordt een hoofddoek binnenkort verboden op
school...
Fatma: Ook in instellingen van de overheid zou het verboden kunnen
worden... Daar is men over aan het praten.
Wat vinden jullie daarvan?
Mimouna: Dat vinden wij helemaal niet goed. Mijn hoofddoek hoort bij
mij. Dat kunnen ze niet verbieden.
Fatima: Ik zou niet meer zonder mijn hoofddoek kunnen. Mijn hoofd is
dat gewoon. Ik zou het koud hebben. Ik zou er ziek van worden. Mijn
hoofddoek is een deel van mezelf. Mijn hoofddoek verandert mij niet.
Mijn karakter is mijn karakter. En wat ik voel blijf ik voelen.
Volgens sommigen moeten veel vrouwen een hoofddoek dragen van hun man
of familie...
Fatma: Ik droeg tot mijn 35 jaar ook geen hoofddoek. Maar ik leerde
onze godsdienst beter kennen. Toen besloot ik een hoofddoek te
dragen. Mijn man heeft mij nooit verplicht. Pas uit echte overtuiging
heb ik het gedaan. En zo zijn er heel veel vrouwen.
Mimouna: Het is een deel van onze godsdienst. Het hoort erbij. Op TV
en in de moskee horen wij veel over de islam. De meisjes van nu
hebben meer gestudeerd. Zij leren sneller meer over ons geloof.
Daarom kiezen zij sneller voor een hoofddoek. Wij wisten het vroeger
gewoon niet.
randalinpony schreef:Ik wist niet dat het al dan niet dragen van kleren door moslimmannen onderwerp was van openbaar debat en kamervragen?
Mixje90 schreef:Elan zegtCitaat:Dat hoofddoekje begint, onbedoeld, voor de moslima's zélf een dubbele betekenis van onderdrukking van de vrouw te krijgen:
Daarna zeg jijCitaat:anders, namelijk EIGEN KEUZE
En dan zeg jeCitaat:Randalinpony heeft niet gezegd dat je uit één van de twee moet kiezen. Ik snap dan ook deze reactie niet.
....
Mixje90 schreef:randalinpony schreef:Ik wist niet dat het al dan niet dragen van kleren door moslimmannen onderwerp was van openbaar debat en kamervragen?
En dat voor moslimvrouwen wel, vreemd hè?
Misschien moeten we een petitie tekenen zodat een partij kamervragen gaat stellen over die onderdrukkende religie die mannen verbied met een boxershort en sokken over straat te lopen?
Mixje90 schreef:Adamootje schreef:en ik dacht dat ik gek was, dat ik haar reactie niet snapte.
Wie is haar? :p Heb wel haar maar ben een hem.
Ze noemt 2 dingen op en zegt dan raad maar welke... Ik begrijp daaruit kies maar welk van de 2... Maarja misschien verkeerd begrepen dusSjorry
Citaat:mag jij raden welke vorm geldt voor de meeste moslims in Nederland.
randalinpony schreef:Naja mijn post was ook wel wat onvolledig en ietwat kort door de bocht hoor.![]()
Dus dan krijg je ook misverstanden.
Maar zeg nu eens welk standpunt jij aanhangt als het over de hoofddoek gaat Mixje, het ligt misschien wel aan mij maar het is me nog niet duidelijk nu.