Abiola schreef:Als je maar vier uur per week les hebt, lijkt me dat je voldoende tijd zou moeten hebben voor huiswerk en een baan?
Zou ik ook denken, helaas heb ik 40 uur les
en dat is dus zonder het huiswerk mee te rekenen. Het verschilt heel erg per studie. 
Ik ken wel mensen die zo'n 6 contacturen per week hebben en die daarnaast gewoon meer werken.
Maar vergeet niet dat die studies vaak veel thuiswerk hebben waar je dus zelf aan moet zitten, het zijn echt niet alleen die paar uurtjes 
Abiola schreef:Dat je wel tijd hebt voor je paard, maar niet voor werk zegt mij al genoeg. Mensen zoals jij zijn een beetje de reden waarom ik denk zoals ik denk

Misschien moet je eens wat genuanceerder gaan denken dan. Er zijn ook mensen zoals ik, die geen paard hebben. Geen tijd voor en geen geld, zo simpel is het. 
Gelukkig kan ik 1 uurtje in de week paardrijden op een manege omdat mijn ouders zo lief zijn om dat voor me te betalen.
Ik vind een paard echt een GROTE luxe al helemaal als student zijnde! 
Maar dan nog, van alleen stufi kun je ook geen studie betalen hoor
dus wat is het probleem nou? Dat er mensen van zouden paardrijden of zuipen? Die zijn er vast, maar er zijn er ook een heleboel die gewoon hun school ervan betalen
Of kijk naar andere landen en maak studeren betaalbaar.
Wie weet ga ik wel naar een Scandinavisch land, daar is het gratis. 
Babsiej schreef:Welkom in de echte wereld ... Baan is ook niet voor iedereen naast de deur...
En je kan ook zaterdag/zondag werken ipv na school ?
En kamer huren ook prima maar dan niet zeggen ja daar is mn stufi voor,...
Stufi kun je toch gebruiken voor je kamer? Hoort er imo ook bij. Je eerste levensbehoeften: eten, huis, school, dat soort dingen. En nee, paard en alcohol hoort daar niet bij
maar ik vind dat je stufi best mag uitgeven aan bijv school en je kamer. Wat is daar mis mee? Maar buiten dat, is stufi bij lange na niet genoeg om uit te geven aan andere dingen dan school, wees niet bang
geloof trouwens dat iedereen bij mij in de klas maximaal bijleend want anders is het gewoon niet te doen. Dus geleend wordt er al.
Natuurlijk is het fijn om stufi te krijgen. Het scheelt toch weer. En als ze het gaan wegbezuinigen, tsja dan gaan veel mensen het moeilijk krijgen, maar dood zullen we er niet aan gaan... Maar als je iets gaat invoeren, zég het dan van tevoren. Hetzelfde met die langstuudeerboete; belachelijk
zo ga je toch niet met mensen om? Hoe kun je mensen die nu aan het studeren zijn, ineens een boete gaan geven? Ik vind dat idioot.