130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:08

Asyaa schreef:
Electra63 schreef:
gewoon gas geven en doorrijden, richtingaanwijzer aan en gaan :D


Nou lijkt me dit niet de meest ideale manier.. :P
Maar inderdaad, met twijfelen kom je er niet. Ruim voordat je daadwerkelijk op de invoegstrook bent al beginnen met kijken waar je er tussen kan, en gassen.


Ik heb nu de op/afrit bij centrum/hillegersberg/schiebroek in mijn hoofd (in Rotterdam dus). Dat ding is zo achterlijk kort, en er is nauwelijks tijd om te kijken of je er tussen kan. Ik weet best hoe je moet invoegen, maar normaal rij je wel een meter of 100 naast de gewone weg waar je naar een plek kan zoeken. Daar dus niet. Er staat daar vaak ook een minifile'tje, vanwege de mensen die niet genoeg kunnen optrekken. Oh en, aan het eind van de invoegstrook zit ook een betonnen pilaar van een viaduct, niet echt een aantrekkelijk vooruitzicht 8)7

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:20

Heb je het nou over knooppunt Kleinpolderplein, van Rotterdam naar Gouda? (a20)
Dat is echt een vreselijk stuk met die klote trajectcontrole. De minifile ontstaat omdat veel mensen vanaf de A13 ineens vanaf de rechterbaan op een soort afrit van de A20 terecht komen en denken oh oliebol.
En links doemt de A20 naast je op, meestal volgepakt met vrachtwagens op de rechterbaan. En slimmeriken zoals ik zijn al in de bocht van de A13 links gaan rijden, ook nog :=
Maar NIEMAND durft vervolgens gas te geven om effe in te voegen vanwege die stomme controle. En nóg zachter rijden betekent dat de zowat 50 rijdt.
En ben je net ingevoegd, rij je met moeite kop aan staart, dan komt er wéér een oprit volgepakt met auto's 8)7


Bij plotselinge file doe ik altijd mijn alarmlichten aan en hou ik mijn achteruitkijkspiegel net zo lang in de gaten totdat degene achter me netjes aansluit.
Ook al komen ze niet ver in mijn auto denk ik, ik hou 'm toch liever heel, is denk ik uit de tijd dat mijn achterklep een stuk dichter bij mijn achterhoofd zat. En ik heb het zo geleerd.

Afgelopen maandag nog op de A4 op de wegversmalling tussen R'arendsveen en Delft, ineens van 90 naar bijna stilstaand op de linkerbaan.
Ik deed meteen mijn alarmlichten aan want ik dacht DJEEZ dit staat wel heul stil!! Maar diegene achter mij had denk ik wel ietsje meer dan 1 seconde reactietijd nodig om door te hebben dat het écht menens was en de alarmlichten werkten bij hem denk ik ook met eerst even opwinden ofzo.

Het verbaasde me dus eigenlijk niks dat er een half uur later op de radio te horen was "....file op de A4 tussen R'arendsveen en Delft wegens een ongeval..."

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 02:48

Nicolletje schreef:
In USA (waar dit filmpje genomen was) deed die voorganger NIKS fout, die agenten zaten goed fout


Nog een edit op mijn eigen bericht: In Amerika is links rijden op de snelweg zelfs verplicht omdat de opritten heel kort zijn.
In bijvoorbeeld LA op de rondweg heb je echt om de kilometer ofzo een oprit, dus als je niet van plan bent om er snel af te gaan, is het zelfs de bedoeling om niet in de weg te rijden!

Zo zie je maar weer; sommige Nederlanders mogen direct van de weg af gehaald worden als ze hetzelfde zouden rijden als in Nederland :P
Hoewel... NL... nur links.. :=

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 09:02

het mooiste voorbeeld van een knooppunt is rond Kreuz Mönchengladbach, op de A52. Je komt daar op je dooie akkertje met 160km per uur op een lege Autobahn aanrijden en ineens staat het verkeer stil. Dat staat dan stil achter een flauw bochtje (je ziet het dus echt niet op een kilometer afstand), waardoor je dus héél snel de alarmlichten aan moet zetten (anders zit er iemand op je achterbumper) en vol op de rem (anders zit je op iemand anders zijn achterbumper). Blijf je wel wakker van. Toch gebeuren daar (vreemd genoeg) weinig ongelukken.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:05

mick75 schreef:
Want hoe voorzichtig (is iets anders dan angstig rijden!) je ook rijdt, er zijn altijd nog andere gekken op de weg.


Zie dit onderwerp.

Gisterenavond nog een paar _-:( op de weg.
De snelweg hier vlakbij is een héél rustig stuk verbinding.
Typisch een stuk wat zich zou lenen voor een verhoging van het max.

Het is echter een route populair bij de Marakesh expres.
Locaal verkeer; Manolo met zes olijvenplukkers in een oude LandRover, maakt er graag gebruik van om niet over camino snel naar de andere kant van de vallei te komen.
De tot max. beladen Marokkanen rijden hooguit 80 en nog wat langzamer tegen een viaduct op.
Zo ook Manolo.
Niks mis mee.

Omdat de weg bijna leeg is, is het ook populair bij lekker doorrijdeners; 160 (en meer, véél meer) moet kunnen.
Wat je dan krijgt is dat met minimaal 90 km/u snelheidsverschil met een meter tussenruimte wordt ingehaald in het donker.
Dat gaat zélden fout doch in de regel wel met verschillende doden. Ook dat schiet lekker op. In de ongevalsstatistieken.

Wij zaten trouwens ook met de auto vol en met 100 op de teller was het al _-:( hoe je ingehaald wordt door 8)7 die geen risico kunnen/willen inschatten.
Uiteraard ging het gesprek daar gelíjk over en dus over ongelukken, ook over wat zo´n opschieter zichzelf aandoet als er een hond, wild zwijn of ... paard op de snelweg loopt.
Niet echt vlakbij, maar wel op hetzelfde stuk snelweg vier jaar terug een dronken fietser. Hoewel die daar niets te zoeken had, heeft de opschieter wel dood door schuld gekregen. Terecht. Heeft nog een paar jaar uit te zitten en moet 300.000 Euro betalen aan de weduwe met 2 kindjes. Die gaat daar helaas niets van zien, want de man heeft geen inkomen.
Dat is een heleboel levens in de prak door lekker doorrijden....

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:10

joostvangestel schreef:
het mooiste voorbeeld van een knooppunt is rond Kreuz Mönchengladbach, op de A52. Je komt daar op je dooie akkertje met 160km per uur op een lege Autobahn aanrijden en ineens staat het verkeer stil. Dat staat dan stil achter een flauw bochtje (je ziet het dus echt niet op een kilometer afstand), waardoor je dus héél snel de alarmlichten aan moet zetten (anders zit er iemand op je achterbumper) en vol op de rem (anders zit je op iemand anders zijn achterbumper). Blijf je wel wakker van. Toch gebeuren daar (vreemd genoeg) weinig ongelukken.


Áls je daar met die 160 op zou knallen, krijg je wel verwijtbare schuld op je nek.
Ook als er geen max. geldt.
De hoge snelheid is namelijk de oorzaak van de ernst van de gevolgen en het gevolg van de beslissing van de bestuurder.

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:17

Huertecilla schreef:
mick75 schreef:
Want hoe voorzichtig (is iets anders dan angstig rijden!) je ook rijdt, er zijn altijd nog andere gekken op de weg.


Zie dit onderwerp.

Gisterenavond nog een paar _-:( op de weg.
De snelweg hier vlakbij is een héél rustig stuk verbinding.
Typisch een stuk wat zich zou lenen voor een verhoging van het max.

Het is echter een route populair bij de Marakesh expres.
Locaal verkeer; Manolo met zes olijvenplukkers in een oude LandRover, maakt er graag gebruik van om niet over camino snel naar de andere kant van de vallei te komen.
De tot max. beladen Marokkanen rijden hooguit 80 en nog wat langzamer tegen een viaduct op.
Zo ook Manolo.
Niks mis mee.

Omdat de weg bijna leeg is, is het ook populair bij lekker doorrijdeners; 160 (en meer, véél meer) moet kunnen.
Wat je dan krijgt is dat met minimaal 90 km/u snelheidsverschil met een meter tussenruimte wordt ingehaald in het donker.
Dat gaat zélden fout doch in de regel wel met verschillende doden. Ook dat schiet lekker op. In de ongevalsstatistieken.

Wij zaten trouwens ook met de auto vol en met 100 op de teller was het al _-:( hoe je ingehaald wordt door 8)7 die geen risico kunnen/willen inschatten.
Uiteraard ging het gesprek daar gelíjk over en dus over ongelukken, ook over wat zo´n opschieter zichzelf aandoet als er een hond, wild zwijn of ... paard op de snelweg loopt.
Niet echt vlakbij, maar wel op hetzelfde stuk snelweg vier jaar terug een dronken fietser. Hoewel [i]die daar niets te zoeken had, heeft de opschieter wel dood door schuld gekregen[/i]. Terecht. Heeft nog een paar jaar uit te zitten en moet 300.000 Euro betalen aan de weduwe met 2 kindjes. Die gaat daar helaas niets van zien, want de man heeft geen inkomen.
Dat is een heleboel levens in de prak door lekker doorrijden....

Even wachten hoor, die automobilist heeft moeten brommen?

gummie
Berichten: 2980
Geregistreerd: 19-06-09

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:24

HC, je begint nu langzaamaan de plank mis te slaan door steevast over 160 km/h te spreken, en over donken fietsers op de snelweg. Daar gaat het topic namelijk niet over.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:27

Huertecilla schreef:
Als er rechts iemand 90 rijdt dan kan je daar met 100 langs.



Goof schreef:
Winddancer schreef:
Nee die moet fijn thuis blijven of de bus nemen!
Je gaat toch geen 90 rijden waar je 120 mag 8)7
Is leuk als je op wegen van 50 opeens 20 gaat rijden of binnendoor op 30 gebieden stil gaat staan midden op de weg.....levensgevaarlijk!


Mee eens, 90 rijden op een 100 km weg, tja mijn voorkeur heeft het ook niet, maar dat verschil is niet zo groot.
Maar 90 rijden op een 120 km weg, nee, niet veilig. Dan creeer je een te groot verschil in snelheid.


100, of 120, of 130, zijn maximumsnelheden. Het zijn geen streefsnelheden.

Andere weggebruikers hoeven dus niet zo hard als op die bordjes staat, die betekenen dat je niet harder mag.
Dat betekent dus ook dat jij gewoon rekening moet houden met weggebruikers die niet zo hard willen rijden, of dat zelfs niet mogen.

Vreemd dat je eigenlijk suggereert dat 'de anderen' zich maar moeten aanpassen aan mensen die maximum willen rijden (of zelfs daarboven.)

Ik zie trouwens voornamelijk mensen die altijd al te hard reden, gebruik maken van de 130 km. De meeste weggebruikers doen dat niet. Ik ook niet, mijn auto rijdt vele malen zuiniger op snelheden van 100-110 km per uur.
Ik zie dan ook niet in waarom ik me zou aanpassen aan die paar opgewonden standjes die met 10 minuten eerder van huis vertrekken ook op tijd op hun afspraken zouden komen.

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:37

Volgens mij wordt alles uit zijn verband getrokken hoor...
Er wordt door meerdere mensen hier verteld dat zij hebben geleerd met het verkeer mee te rijden. Heeft niets met hard rijden te maken, zie mijn vorige post. 120 km per uur is bijvoorbeeld een maximum, maar waar veel mensen zich aan ergeren is dat als ik, als 120-rijder, iemand die langzamer rijdt en hem even er voor gooit om 1 auto in te halen en zich niet aan de 10-secondenregel houdt, zich irriteert omdat het punt 1, zo lang duurt en punt 2, de automobilist helemaal nergens naar kijkt en vaak minder oplettend is. Ik maak aardig wat kilometers en heb zo veel gezien, verschrikkelijk gewoon...

Wat ik al eerder vroeg maar geen antwoord op kreeg, waarom wordt je over het algemeen wel geleerd met rijlessen om met het verkeer mee te rijden? Dus geen 70 maar gewoon 80 waar dat mag...

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: 130 Kilometer p/u snelwegen, hardrijders worden beloond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:56

inderdaad en dat kunnen veel mensen niet, als je 120 mag, moet je dat gewoon rijden, anders krijg je juist verkeerschaos

Goof

Berichten: 31727
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:09

Citaat:
100, of 120, of 130, zijn maximumsnelheden. Het zijn geen streefsnelheden.

Andere weggebruikers hoeven dus niet zo hard als op die bordjes staat, die betekenen dat je niet harder mag.
Dat betekent dus ook dat jij gewoon rekening moet houden met weggebruikers die niet zo hard willen rijden, of dat zelfs niet mogen.

Vreemd dat je eigenlijk suggereert dat 'de anderen' zich maar moeten aanpassen aan mensen die maximum willen rijden (of zelfs daarboven.)

Ik zie trouwens voornamelijk mensen die altijd al te hard reden, gebruik maken van de 130 km. De meeste weggebruikers doen dat niet. Ik ook niet, mijn auto rijdt vele malen zuiniger op snelheden van 100-110 km per uur.
Ik zie dan ook niet in waarom ik me zou aanpassen aan die paar opgewonden standjes die met 10 minuten eerder van huis vertrekken ook op tijd op hun afspraken zouden komen.


Als je op een 120km weg rijdt kun je verwachten dat de overgrote meerderheid dat ook rijdt.
Als jij daar dan moedwillig 90 tussen gaat rijden creeer je een verschil van 30 km/ uur en dan vind ik dat je je inderdaad niet aanpast aan het verkeer om je heen.
Als ik 120 rijd op een 120km weg zit ik prima, ik hoef me dus nergens aan te passen aan de 90 km rijders.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:23

Dat moet je dus wel. Nogmaals, het is een maximumsnelheid. Er zijn twee banen op een snelweg en op de rechterbaan wordt doorgaans lang geen 120 gereden. Met evenveel recht is dus te zeggen dat jij je maar aan die langzame bestuurders moet aanpassen. ;)
Die staan namelijk evengoed in hun recht om 110 te rijden.

Bovendien rijden er ook zat voertuigen op die snelweg die helemaal geen 120 mogen en dan heb jij een probleem met jouw mentaliteit.

Goof

Berichten: 31727
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:25

randalinpony schreef:
Dat moet je dus wel. Nogmaals, het is een maximumsnelheid. Er zijn twee banen op een snelweg en op de rechterbaan wordt doorgaans lang geen 120 gereden. Met evenveel recht is dus te zeggen dat jij je maar aan die langzame bestuurders moet aanpassen. ;)
Die staan namelijk evengoed in hun recht om 110 te rijden.

Bovendien rijden er ook zat voertuigen op die snelweg die helemaal geen 120 mogen en dan heb jij een probleem met jouw mentaliteit.


Ik anticipeer wel degelijk en zit niemand in de weg, maar ik ga niet langzamer rijden omdat anderen niet de max snelheid willen rijden.
Als die daar 120 is, rijd ik 120 en ik heb daar het volste recht toe ;)

En idd, iedereen heeft het volste recht ook daar 110 te rijden, maar dat is alsnog 20 km harder dan 90 rijden ;)

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:29

Goof schreef:
Als ik 120 rijd op een 120km weg zit ik prima, ik hoef me dus nergens aan te passen aan de 90 km rijders.



Jij hoort geen rijbewijs te hebben Goof.

Er mag gerust 70 op de snelweg geden worden en jij MOET je daarbij aanpassen, want mag daar niet met zoveel snelheidsverschil voorbij.

Dit is hetzelfde als niet met 80 een op de buitenweg dravende ruiter voorbij razen. Die hioort daar op de rijbaan te rijden en gaat nu eenmaal zo snel als een paard gaat en JIJ moet je daarbij aanpassen.
Op de snelweg hoef je niet sneller dan 60 te kúnnen :)*

Ik vind dit topic hoe langer hoe zorgwekkender. Gebrek aan kennis x een aso mentaliteit = >;)

Goof

Berichten: 31727
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:31

Huertecilla schreef:
Goof schreef:
Als ik 120 rijd op een 120km weg zit ik prima, ik hoef me dus nergens aan te passen aan de 90 km rijders.



Jij hoort geen rijbewijs te hebben Goof.

Er mag gerust 70 op de snelweg geden worden en jij MOET je daarbij aanpassen, want mag daar niet met zoveel snelheidsverschil voorbij.



Haha jij bent grappig :D

Dus omdat ik me keurig aan de max snelheid houd en daarbij geen enkele regel wettelijk gezien overtreed, maar een ander ervoor kiest gevaarlijk langzaam te rijden, zit ik fout??
Geniale kijk heb jij, I love it ;)

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:33

Goof schreef:
Als die daar 120 is, rijd ik 120 en ik heb daar het volste recht toe ;)


Nee. Alleen indien de omstandigheden dat toestaan mag je dit maximaal.
Als een ander 80 op de teller rijdt zijn de omstandigheden niet naar 120 rijden.
Je overtreedt dan wel de wet met 120.

Het maximum is geen récht.
Wie dat denkt kent de verkeersregels niet en hoort niet op de weg.
Verder is het némen van je ´recht´ de verkeerde mentaliteit die ook niet op de weg hoort.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:35

randalinpony schreef:
Bovendien rijden er ook zat voertuigen op die snelweg die helemaal geen 120 mogen en dan heb jij een probleem met jouw mentaliteit.


Je hoeft niet sneller te kúnnen dan 60 :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:36

Huertecilla schreef:
Goof schreef:
Als die daar 120 is, rijd ik 120 en ik heb daar het volste recht toe ;)


Nee. Alleen indien de omstandigheden dat toestaan mag je dit maximaal.
Als een ander 80 op de teller rijdt zijn de omstandigheden niet naar 120 rijden.
Je overtreedt dan wel de wet met 120.

Het maximum is geen récht.
Wie dat denkt kent de verkeersregels niet en hoort niet op de weg.
Verder is het némen van je ´recht´ de verkeerde mentaliteit die ook niet op de weg hoort.


_O- :') :')

Hoe lang geleden was het dat je in Nederland ben geweest?
Er zijn helaas veels te vaak apen die op een prachtige dag met blauwe lucht en een zacht briesje met 70 de snelweg op karren. Niks omstandigheden, maar onbekwame bestuurders.

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:40

MamboBeach schreef:
Volgens mij wordt alles uit zijn verband getrokken hoor...


Inderdaad.

1. je hoeft niet sneller te kúnnen dan 60 op de snelweg
2. er is een max. van 80 vrachtverkeer
3. je moet met aangepaste snelheid inhalen
4. speed kills (zie de link van Gummie)

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:42

Asyaa schreef:
Er zijn helaas veels te vaak apen die op een prachtige dag met blauwe lucht en een zacht briesje met 70 de snelweg op karren.



:x

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:43

Nicolletje schreef:
Poiuytrewq schreef:
Naast dat het bijzonder asociaal is, ben ik zo'n iemand die mijn stuur naar rechts draait en andersmans auto in mijn zijkant zet. Heeft mijn vriend weer wat te knutselen en ik een leuk zakcentje ;)

Hoef je bij mij 1x te proberen :Y) op minuut 4.40 van het filmpje van HC zie je dat vrij goed wat er met jouw auto gebeurt, ik heb nog een bull-bar erop ook :7

Ik besef de verantwoordelijkheid zelf ook wel en daarom zal je mij ook zelden 130 zien rijden want ik kan nooit, nooit meer remmen als een idioot besluit voor me te duiken, helemaal als ik er nog lading bij heb liggen ook.
(en het kost me mij teveel brandstof)

Het repect voor langzamere weggebruikers is ver te zoeken soms hier, het is niet zo dat álle langzame weggebruikers ook automatisch met een bord voor hun kop rijden.
Integendeel zelfs, het is hard werken en opletten in een oldtimer of Eend die met hijgen en puffen 95-en-een-half haalt op de Nederlandse wegen tegenwoordig.

Leuk voor jou en je bullbar, je mag hem op die manier best in de prak rijden, zoveel is die niet meer waard :+ . Ik doe dat ook niet op de snelweg hoor hahaha. Ik kijk ook geen filmpjes op mijn telefoon.
Bedoel meer dat als ik schade rij, ik een leuk zakcentje uit de verzekering kan halen. ;).
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 02-12-11 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 31727
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:43

Huertecilla schreef:
Goof schreef:
Als die daar 120 is, rijd ik 120 en ik heb daar het volste recht toe ;)


Nee. Alleen indien de omstandigheden dat toestaan mag je dit maximaal.
Als een ander 80 op de teller rijdt zijn de omstandigheden niet naar 120 rijden.
Je overtreedt dan wel de wet met 120.



Als een ander (als in 1 ander) 80 wenst te rijden en daarmee een verschil van 40 km in snelheid veroorzaakt is hij degene die gevaar creeert.
Als het verkeer (als in iedereen) 80 rijdt ivm drukte, file, een ongeval is het heel simpel, dan pas ik me aan en rijd de dan haalbare snelheid.

Aan 1 onverlaat pas ik me niet aan. En als die, en jij dus ook HC, niet inziet wat een gevaar hij met zich meebrengt.... Ik houd van mijn hart vast...

Huertecilla

Berichten: 26923
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:52

Goof schreef:
Als een ander (als in 1 ander) 80 wenst te rijden en daarmee een verschil van 40 km in snelheid veroorzaakt is hij degene die gevaar creeert.


Het minimum is logischerwijze nul.
Je hoeft niet sneller te kunnen dan 60.
Er is een hele categorie die niet harder dan 80 mag; dat niet moét.
Je mág, als de omstandigheden dit toelaten, op sommige plaatsen máximaal 120.
´Mag´ :)*
Zoals terecht is opgemerkt is het max. GEEN streefsnelheid.

mylittlejoy

Berichten: 4023
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:56

Huertecilla schreef:
MamboBeach schreef:
Volgens mij wordt alles uit zijn verband getrokken hoor...


Inderdaad.

1. je hoeft niet sneller te kúnnen dan 60 op de snelweg
2. er is een max. van 80 vrachtverkeer
3. je moet met aangepaste snelheid inhalen
4. speed kills (zie de link van Gummie)


1. Er zijn diverse voorbeelden en links aangeleverd in de afgelopen pagina's waaruit je kan opmaken dat 60 op de snelweg levensgevaarlijk is. Dat iets mag, wil niet zeggen dat je het ook zo moet doen. Jij houdt zo vast aan dat je 120 mag op de snelweg, maar dat vooral niet moet doen omdat het gevaarlijk is. Pas diezelfde logica nu eens toe op 60 rijden op de snelweg.
2. Vrachtverkeer mag 90. Al een tijdje.
3. Klopt. En hierbij is het belangrijk van het inhalen geen dagtaak te maken. Dus met gepaste snelheid erlangs, maar zorg dat je hele inhaalmanoevre niet te veel tijd in beslag neemt. Dit is wat elke rijschool in NL je zal leren.
4. Niet de snelheid, maar de automobilist (zie link Gummie)

Maar goed, kan jij me inmiddels uitleggen hoe mijn snelheid invloed heeft op de snelheid waarmee een tegemoetkomende Touareg die 160 rijdt over de vangrail vliegt? Want buiten een zogenaamd "butterfly effect" kan ik niets verzinnen.