Stier verwondt beroemde matador gruwelijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:00

Fiffill schreef:
lesilla schreef:
Ik zou ook niemand zoiets toewensen. Dat geeft mij ook slechte karma en dat is een boemerang.
Ik denk dat iemand die zoiets doet: psychische problemen heeft, of heel vreemde opvoeding heeft gehad, en mogelijk beiden.

Wasbeertjes en berendansen is gruwelijk. Ik zou daar tranen van krijgen als ik dat zie, net zoals stierenvechten. Ik zal ook reageren in een ander topic maar dit gaat over het leed van stieren en daar kan je niet omheen. Bah kan me niet voorstellen hoe groot de paniek is voor de stier.

Of gewoon een totaal andere kijk op dit soort dingen omdat het normaal is in zijn cultuur ;)

Dat hoort bij de opvoeding voor mij :j
Beetje het psychologisch effect dat mensen wreed maakt met het comformisme. Net zoals in de oorlog mensen gruwelijke dingen doen tegenover andere mensen, doen ze dit tegenover dieren.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:01

Citaat:
Als zo'n stier na het gevecht in leven wordt gelaten, hoe leeft dat dier zijn leven verder dan?

Een goede stier van een goede fokker heeft de beste dierenartsen die er zijn zijn kostbare dieren , grootse probleem is infectie niet de spieren , de nek is bijna alles vet.

Als hij het overleeft mag hij zijn hele leven koeien dekken.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:02

Fiffill schreef:
idefix4 schreef:
Lekker hoor! Oordeel en je wordt veroordeeld! Sterkte voor de familie van die man. Zo'n cultuur kan je heel hard veroordelen, maar ga voor de lol eens informeren bij de dierenbescherming wat voor leed er hier wordt gedaan. Belachelijk dat hier dan zo fel tegen uitgevallen moet worden.

Nederland staat in de top 10 van dierenmishandeling. Geen woorden maar daden! Laat ieder die hier oordeelt een dier redden en doe dan je mond maar weer een keer open... Stelletje vegetariërs... bah!

En we hebben er weer een voor de 100ste keer........... :D

Doet mij een beetje denken aan dat computer spelletje met die wormpjes. Iedere keer als er zo`n wormpje de kop op strak, moest je hem doodmeppen. Maar iedere keer kwam er weer zo`n rotwormpje en uiteindelijk kon je het gewoon niet winnen :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:02

julius_juut schreef:
Guernica schreef:
De rest van zijn leven? Jij wenst iemand misschien nog wel 60 jaar pijn toe, vanwege een slechte keuze die iemand vroeger heeft gemaakt?
Elke seconde van elke dag van elk jaar voor de rest van zijn leven pijn? Welke logica zit daarachter als ik vragen mag? Hoe is dat oog om oog?

Hebben de runderen die hij een trage, pijnlijke dood heeft bezorgt voor zijn eigen gewin niet diezelfde pijn gevoeld? Hij heeft er voor gekozen om voor zijn eigen plezier een ander leven, denken en voelend wezen een marteldood te bezorgen, waarom zou hij iets beters verdienen?

Het feit dat hij menselijk is is naar mijn smaak alleen maar reden om hem zwaarder te bestraffen voor zijn keuzes. Ik vermoed dat hij zijn huisdieren/kinderen prima behandelde, maar er bewust voor koos om deze runderen te mishandelen.

Omdat je imo niemand zoiets toewenst. Daar wordt je zelf alleen maar slechter van (tenminste ik zou me er slechter door voelen ;) ). Want wat heeft het voor nut om iemand zoiets toe te wensen? Hij is in jouw ogen slecht, waarom zou je dat zelf dan ook willen zijn door hem zoiets toe te wensen? Ik kan daar met mijn hoofd niet bij :n ze zeggen niet voor niets oog om oog maakt de hele wereld blind.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:03

Fiffill schreef:
FlyAway schreef:
Waarom moet het een erger zijn dan het ander? Waarom moet de stier maar pijn lijden omdat er een ander ras aan het uitsterven is?

Volgens mij begrijp je me niet helemaal ;) jus zei dat als stierenvechten werd afgeschaft, het ras dat er voor wordt gebruikt zou uitsterven omdat het geen ander gebruiksdoel heeft. Dus vraag ik haar: wat is erger, dat dat ras uit zou sterven of dat er nog stierengevechten zouden zijn?

Ach er zijn ook wetenschappers bezig om de tyranosaurus rex weer nieuw leven in te blazen. Willen we dat? Je hebt altijd maloten die zich sterk gaan maken om zo'n ras in leven te houden.
En laten we eerlijk zijn: Afgelopen week is er in NL een man van 76 om het leven gekomen toen hij op de hoorns werd gevat door één van zijn eigen koeien! Nog iemand zin in een potje Boer'n golf?? :') Aan de Waal lopen vaarsen, waarvan bij menig inwoner bekend is dat je er beter niet door de wei kan lopen. Ze helpen je graag het hek over!

Jolliegirl

jus schreef:
Citaat:
Als zo'n stier na het gevecht in leven wordt gelaten, hoe leeft dat dier zijn leven verder dan?

Een goede stier van een goede fokker heeft de beste dierenartsen die er zijn zijn kostbare dieren , grootse probleem is infectie niet de spieren , de nek is bijna alles vet.

helaas komt dit zééééééééér zelden voor dat er een groene vlag getoond word.......

En hij mag dekken omdat : De stier te getraumatiseerd is om terug te komen in de ring!!
Ofterwijl: Ze hebben er niets meer aan!

lesilla

Misschien moeten we een lijstje maken en we noemen het de top 100 dierenleed. En alleen de bovenste is dan erg en helpen we, want onderaan staan 99 dingen die minder erg zijn.

Fenrir

Re: Stier verwond beroemde matador gruwelijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:04

Goed idee lesilla ;)

Fenrir

Oh en wacht, je mag natuurlijk alleen stemmen als je vegetariër bent. Anders ben je te hypocriet hoor!

idefix4

FlyAway schreef:
Fiffill schreef:

En we hebben er weer een voor de 100ste keer........... :D

Doet mij een beetje denken aan dat computer spelletje met die wormpjes. Iedere keer als er zo`n wormpje de kop op strak, moest je hem doodmeppen. Maar iedere keer kwam er weer zo`n rotwormpje en uiteindelijk kon je het gewoon niet winnen :D

En jij kan je daar mee bezig houden? Ikke niet! Heb wel betere dingen te doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:06

julius_juut schreef:
Guernica schreef:
De rest van zijn leven? Jij wenst iemand misschien nog wel 60 jaar pijn toe, vanwege een slechte keuze die iemand vroeger heeft gemaakt?
Elke seconde van elke dag van elk jaar voor de rest van zijn leven pijn? Welke logica zit daarachter als ik vragen mag? Hoe is dat oog om oog?

Hebben de runderen die hij een trage, pijnlijke dood heeft bezorgt voor zijn eigen gewin niet diezelfde pijn gevoeld? Hij heeft er voor gekozen om voor zijn eigen plezier een ander leven, denken en voelend wezen een marteldood te bezorgen, waarom zou hij iets beters verdienen?

Het feit dat hij menselijk is is naar mijn smaak alleen maar reden om hem zwaarder te bestraffen voor zijn keuzes. Ik vermoed dat hij zijn huisdieren/kinderen prima behandelde, maar er bewust voor koos om deze runderen te mishandelen.

Ok, dan zo: een dag pijn en dan uit je lijden verlost worden is wel wat anders dan de rest van je leven pijn, dus hoe is dat oog om oog?
En sowieso, waarom moet iets oog om oog? Waarom kan je niet hopen dat die vent nu genoeg gestraft is en spijt heeft, in plaats van hopen dat hij de rest van zijn leven crepeert?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:06

jus schreef:

Dus eerst hakken ze 'm in mootjes en vervolgens mag een dierenarts 'm weer op gaan knappen.. Kunnen ze 'm imo net zo goed gelijk afmaken.

Wanneer wint een stier eigenlijk?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:07

Fiffill schreef:
Omdat je imo niemand zoiets toewenst. Daar wordt je zelf alleen maar slechter van (tenminste ik zou me er slechter door voelen ;) ). Want wat heeft het voor nut om iemand zoiets toe te wensen? Hij is in jouw ogen slecht, waarom zou je dat zelf dan ook willen zijn door hem zoiets toe te wensen? Ik kan daar met mijn hoofd niet bij :n ze zeggen niet voor niets oog om oog maakt de hele wereld blind.

Dan verschillen we daarin gewoon van mening. :) Ik heb er geen problemen mee als 'slecht' gezien te worden, en het nut is een combinatie van de behoefte aan vergelding (wat de meeste mensen toch in meerdere of mindere mate hebben) en een hoop dat het een goede les is, zowel voor hemzelf als voor de rest van de mensheid.

Citaat:
Ok, dan zo: een dag pijn en dan uit je lijden verlost worden is wel wat anders dan de rest van je leven pijn, dus hoe is dat oog om oog?

Ik vind het ook prima als hij daar in het zand doodgaat hoor, zijn familie waarschijnlijk niet.
Laatst bijgewerkt door julius_juut op 10-10-11 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:07

H_Nalanta schreef:
jus schreef:

Dus eerst hakken ze 'm in mootjes en vervolgens mag een dierenarts 'm weer op gaan knappen.. Kunnen ze 'm imo net zo goed gelijk afmaken.

Wanneer wint een stier eigenlijk?

Als hij de matador spiest? dan lijkt het me dat het stopgezet word?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:09

Schijnbaar niet, deze had het niet overleeft toch? Ondanks zijn toch wel overtuigende overwinning.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:10

Fiffill schreef:
julius_juut schreef:
Ik zou het anders prachtig vinden als die man nooit meer kan bewegen zonder pijn. Laat hem maar eens stevig nadenken over het hoe voelt om pijn te lijden. :)
Nu ben ik zoiezo een type 'oog om oog' (lekker toepasselijk hier :P) maar ik wens inderdaad iedere matador/stierenvechter een gebeurtenis als dit toe.

Triest dat je je medemens zoiets toewenst :n

Ik vind het veel triester dat een matador een stier zo kan martelen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:11

idefix4 schreef:
FlyAway schreef:

En jij kan je daar mee bezig houden? Ikke niet! Heb wel betere dingen te doen...

Nee, nu niet meer, in de jaren 80 wel. Maar je hoeft niet altijd je teentjes overal onder te zetten hoor, mijn post was namelijk niet persoonlijk bedoeld, dus misschien moet je jouw posts ook niet zo persoonlijk maken?
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 10-10-11 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:11

Mensen, WAAROM moet iets nou triester zijn dan, erger zijn dan, ga zo maar door....

%)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:12

Ik vind het allebei triest. Je kunt haat niet met haat bestrijden.

jus

Citaat:
en wat gaat de wereld missen aan een agressief gefokt stieren en koeienras als deze zou uitsterven??

Even sarcastisch , dan moet de mensheid ook uitsterven.

Gaat hier zo hard dat ik het niet meer bij kan houden , ik verdedig niet het mishandelen van een dier maar de stier.
Een stierenvechter als hij de plaza ingaat denkt hij niet ik ga nu een stier mishandelen maar probeert mooie pases te maken , snap dat dit moeilijk te begrijpen is. Ik vind het gevecht alleen met de capote (zonder prikken nog) dus mooi om te zien , als ze eenmaal prikken hoeft het voor mij dus ook niet.

Wil graag op iedereen antwoord geven maar gaat zo snel

Als hij de matador spiest gaat een andere door.
Stier gaat dekken omdat hij aangetoont heeft een goede stier te zijn.
Stier word niet in mootjes gehakt word in de nek geprikt.(wat ik dus ook mishandeling vind)
Stier wint als hij aan heeft getoond een goed gevecht te hebben gedaan (zit jury en publiek vraagt gratie)

Fenrir

ElineB schreef:
Ik vind het allebei triest. Je kunt haat niet met haat bestrijden.

Helemaal mee eens. ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:14

jus schreef:
Stier wint als hij aan heeft getoond een goed gevecht te hebben gedaan (zit jury en publiek vraagt gratie)

Bedankt voor je antwoorden! :)

Wanneer wordt er besloten dat de stier een goed gevecht gegeven heeft? Voor het zwaard in het hart gaat?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:14

jus schreef:
_San87_ schreef:

Ik ben vegetariër :). Dus ik vind dat ik Spanjaarden voor beulen uit mag maken wanneer het op stierenvechten aankomt.

Helemaal mee eens, maar Portugezen , Fransen , Noord en Zuid Amerikanen vechten ook .

Dat zijn wat mij betreft net zo hard dierenbeulen :).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:15

Dank je voor het antwoord! Echt gruwelijk dat een bende opgefokte mensen mag beslissen of een dier mag leven of niet nadat hij gurwelijk is mishandeld.
Dat hij de beste dierenartsen krijgt kan ik geloven, zit volgens mij super veel geld in. Vandaar dat het nog cultuur is
Laatst bijgewerkt door lesilla op 10-10-11 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 17:15

jus schreef:
Citaat:
Een stierenvechter als hij de plaza ingaat denkt hij niet ik ga nu een stier mishandelen maar probeert mooie pases te maken , snap dat dit moeilijk te begrijpen is. Ik vind het gevecht alleen met de capote (zonder prikken nog) dus mooi om te zien , als ze eenmaal prikken hoeft het voor mij dus ook niet.

Maar als dat het mooie van zo'n sport is (en toegegeven, daar zou ik inderaad ook wel het mooie van inzien), waarom dan niet vechten zonder de scherpe voorwerpen/bloed/marteling? Paintball of Larp á lá matador? Stokken met verf i.p.v. speren en zwaarden?