Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KellyG schreef:als hier een turk of marokaan net in nederland is gekomen en geen baan heeft, in het ziekenhuis beland door weet ik het wat, wordt hij gewoon geholpen, en de rekening wordt misschien wel ergens gedeponeerd, maar geloof nooit dat die betaald gaat worden.......... ja door ons.........
van een kale kip valt niet te plukken duidt het spreekwoord he........
dat is hetgeen waar ik zo van baal en me echt kwaad over kan maken.......
KellyG schreef:is er wel weer werkgelegenheid
Charaz schreef:En Irakezen, Iraniërs, Bulgaren dan?, zo makkelijk is het niet om zomaar naar Nederland te komen, sommige mensen MOGEN niet eens werken, maar moeten iemand hebben die garant staat voor hen.
Degene die garant staat is dus ook de klos als er rekeningen komen en deze niet door de persoon zelf worden voldaan.
Als jij op vakantie bent wordt je toch ook gewoon geholpen?
sarabande schreef:KellyG schreef:is er wel weer werkgelegenheid
Ja dat dacht Leers ook, dus de fruittelers verbieden om Roemenen aan te nemen maar verplichten om werklozen te werk te stellen in Limburg. Maar die tokkies kwamen niet opdagen met het gevolg dat bijna de hele aardbeien oogst naar de knoppen ging
Het is allemaal niet zo simpel he en met vingertjes wijzen naar "de buitenlanders", waarmee je meestal gewoon Nederlanders bedoelt die hier al 3 generaties wonen, is zo langzamerhand wel achterhaald
En dan maar weer terug on topic
Charaz schreef:Ik kan het me alleen niet voorstellen dat ze speciaal voor de zorg hierheen komt, want wat ik altijd uit de verhalen hoor is het in Turkije zo slecht nog niet.
Patienten kunnen zelf rechtstreeks naar het ziekenhuis en over een MRI meer of minder doen ze niet moeilijk.
Arabesk schreef:Polen werken harder, zeiken niet, zijn minder vaak ziek en zijn makkelijker uit te buiten. Je wil echt de baantjes niet hebben die de Polen nu voor ons opknappen.
isaja schreef:Nou ga ik iets vertellen wat ik vandaag gehoord hebt en ik vraag me uberhaupt of dat mogelijk is..........een turkse collega van mij heeft een dochter en zij is sinds vorig jaar dec. getrouwd en woont in Turkije met man, nu is zij zwanger en sinds juli verblijft ze weer bij haar ouders in NL omdat zij de zorg hier veel beter vindt...........ze is nu ongeveer een half jaar zwanger en heeft een blauwe maandag bij ons gewerkt (moeders had gevraagd of er plaats was) en nu zit ze in de ziektewet........ik weet niet hoelang zij heeft gewerkt maar heeft zij dan nog rechten als een nederlander in deze situatie???
Want dan vindt ik het heel gehaaid om hier de ziektekosten te mogen vangen en dan ook nog de zorg en eventueel kinderbijslag etc. toen ik dit via een andere collega hoorde was ik totaal flabbergasted.
Dit is een offtopic reactie/verhaal maar wilde het toch even weten/kwijt en weet iemand hier wat over? bijv. Anne gti
Arabesk schreef:De rek is er een beetje uit onderhand denk ik. Maandagavond was er nog een uitzending van tegenlicht
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111516
zeer interessant!
Of mensen gaan straks in opstand komen, of we krijgen weer zoiets als de opkomst van nationalisme en vreemdelingenhaat.
Arabesk schreef:Misschien moeten we onderzoek naar medicijnen gewoon niet via bedrijven doen, maar aan universiteiten. Dan heb je geen winstbelangen etc.
NatasjavE schreef:ranna schreef:Het gaat me niet om pharmaceuten in het bijzonder, het gaat er om dat dit systeem, dit HELE systeem maar om 1 ding draait en dat niet de mens centraal staat maar het materieel. Bedrijven moeten aandeelhouders tevreden houden, verkopen moeten altijd maar omhoog en ja, pharmaceuten zijn nu eenmaal bedrijven die niet vrijwillig werken.
Zolang er nog altijd heilig verkondigd wordt dat als een economie niet groeit dat 'slecht' is en dat we op moeten boxen tegen China e.d. zal er niets veranderen.
Eerst moet de mens centraal komen te staan. Het welzijn, de ontwikkeling van de geestelijke en gevoelskant. Zolang cijfertjes de boventoon voeren kun je het vergeten dat er ook maar íets verandert.
Er moet nodig een drastische verschuiving in bewustzijn komen. Die is wel al aan de gang zie ik duidelijk om me heen, maar gaat maar langzaam.
Dat tweede ben ik inderdaad roerend met je eens.
En ja farma bedrijven moeten wel geld verdienen. Das waar. Anders zijn ze ook geen lag leven beschoren.
ranna schreef:En denk dan niet aan hele moeilijke dingen maar aan iets simpels als suiker. Het is verslavender als cocaïne met een lijst van 250+ nadelen. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dat overal rucksichtlos ingestopt mag worden???
Mensen zijn deels zeker zelf verantwoordelijk voor wat ze eten maar deels worden ze met opzet dom gehouden om verkoopcijfers maar hoog te laten. Weer die achterlijke cijfertjes.
NatasjavE schreef:Suiker is het voedsel voor je hersenen...je kan niet zonder.
Nou ben ik met je eens dat wel het over het algemeen teveel suiker binnen krijgen. Maar zout is net zo'n probleem.
Zout is vreselijk schadelijk voor je nieren en gemiddeld genomen krijgen we er teveel van binnen.
Electra63 schreef:IK, bijna dagelijks. Ik heb een Islamitische school 2 straten verder en daarom zie ik die dames met burka wel eens voorbij komen. Ik herken er zelfs een paar. Het is nl. best grappig, er is 1 Chinese dame bij (dat zie ik aan haar kindjes).
joenohoe schreef:Electra63 schreef:IK, bijna dagelijks. Ik heb een Islamitische school 2 straten verder en daarom zie ik die dames met burka wel eens voorbij komen. Ik herken er zelfs een paar. Het is nl. best grappig, er is 1 Chinese dame bij (dat zie ik aan haar kindjes).
Dat hoeft dus helemaal geen Chinese te zijn, het kan ook heel iemand anders zijn die een Chineesje geadopteerd heeft, zoals zovele Nederlanders doen... En omdat je niet kunt zien wie er onder zo'n alles bedekkend kleed zit is er dus een boerkaverbod, alleen maar toe te juigen wat mij betreft. Wat de zorgverzekering betreft, het is asociaal. Kijk ik moet niet zeuren met 2 paarden en 2 shetten en een baan, maar als ik naar mijn moeder kijk die alleen maar AOW + 100 pensioentje heeft bijvoorbeeld... Schandalig, ze krijgt ook nergens geen kwijtschelding voor want ze heeft net iets teveel.