Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:28

En Irakezen, Iraniërs, Bulgaren dan?, zo makkelijk is het niet om zomaar naar Nederland te komen, sommige mensen MOGEN niet eens werken, maar moeten iemand hebben die garant staat voor hen.
Degene die garant staat is dus ook de klos als er rekeningen komen en deze niet door de persoon zelf worden voldaan.

Als jij op vakantie bent wordt je toch ook gewoon geholpen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:29

KellyG schreef:
als hier een turk of marokaan net in nederland is gekomen en geen baan heeft, in het ziekenhuis beland door weet ik het wat, wordt hij gewoon geholpen, en de rekening wordt misschien wel ergens gedeponeerd, maar geloof nooit dat die betaald gaat worden.......... ja door ons.........
van een kale kip valt niet te plukken duidt het spreekwoord he........
dat is hetgeen waar ik zo van baal en me echt kwaad over kan maken.......

Iedereen die rechtmatig hier in Nederland woont en niet tot de uitzonderingsgroepen behoort moet VERPLICHT een zorgverzekering afsluiten en daarvoor ook betalen. (zie eerdere link over aanmelding CVZ)

Assielzoekers moeten zich ook verzekeren maar kunnen zich alleen melden bij OOM verzekeringen.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:31

Nou ga ik iets vertellen wat ik vandaag gehoord hebt en ik vraag me uberhaupt of dat mogelijk is..........een turkse collega van mij heeft een dochter en zij is sinds vorig jaar dec. getrouwd en woont in Turkije met man, nu is zij zwanger en sinds juli verblijft ze weer bij haar ouders in NL omdat zij de zorg hier veel beter vindt...........ze is nu ongeveer een half jaar zwanger en heeft een blauwe maandag bij ons gewerkt (moeders had gevraagd of er plaats was) en nu zit ze in de ziektewet........ik weet niet hoelang zij heeft gewerkt maar heeft zij dan nog rechten als een nederlander in deze situatie???
Want dan vindt ik het heel gehaaid om hier de ziektekosten te mogen vangen en dan ook nog de zorg en eventueel kinderbijslag etc. toen ik dit via een andere collega hoorde was ik totaal flabbergasted.

Dit is een offtopic reactie/verhaal maar wilde het toch even weten/kwijt en weet iemand hier wat over? bijv. Anne gti

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:31

KellyG schreef:
is er wel weer werkgelegenheid :+

Ja dat dacht Leers ook, dus de fruittelers verbieden om Roemenen aan te nemen maar verplichten om werklozen te werk te stellen in Limburg. Maar die tokkies kwamen niet opdagen met het gevolg dat bijna de hele aardbeien oogst naar de knoppen ging

Het is allemaal niet zo simpel he en met vingertjes wijzen naar "de buitenlanders", waarmee je meestal gewoon Nederlanders bedoelt die hier al 3 generaties wonen, is zo langzamerhand wel achterhaald

En dan maar weer terug on topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:32

isaja als zij Nederlandse is dan heeft ze daar wel recht op lijkt mij. of ze nu tussendoor in het buitenland heeft gewoond of niet..

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:35

Charaz schreef:
En Irakezen, Iraniërs, Bulgaren dan?, zo makkelijk is het niet om zomaar naar Nederland te komen, sommige mensen MOGEN niet eens werken, maar moeten iemand hebben die garant staat voor hen.
Degene die garant staat is dus ook de klos als er rekeningen komen en deze niet door de persoon zelf worden voldaan.

Als jij op vakantie bent wordt je toch ook gewoon geholpen?

ja omdat ik een reisverzekering of mn ziektekosten verzekering betaal...... :+

en het is niet zo dat ik buitenlanders aan wil vallen, het is meer het kwakloopjesvolk en daar vallen ook wel nederlanders onder....
ze moeten die uitkeringen maar eens gewoon stop zetten........
er is voor iedereen wel werk......zittend, staand, liggend,
(voor mensen die ECHT heel ernstig ziek zijn uitgezonderd)
alleen een AOW voor het volk dat gewerkt heeft.........

ik zou een harde zijn erin hoor..........

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:35

Ik kan het me alleen niet voorstellen dat ze speciaal voor de zorg hierheen komt, want wat ik altijd uit de verhalen hoor is het in Turkije zo slecht nog niet.
Patienten kunnen zelf rechtstreeks naar het ziekenhuis en over een MRI meer of minder doen ze niet moeilijk.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:37

sarabande schreef:
KellyG schreef:
is er wel weer werkgelegenheid :+

Ja dat dacht Leers ook, dus de fruittelers verbieden om Roemenen aan te nemen maar verplichten om werklozen te werk te stellen in Limburg. Maar die tokkies kwamen niet opdagen met het gevolg dat bijna de hele aardbeien oogst naar de knoppen ging

Het is allemaal niet zo simpel he en met vingertjes wijzen naar "de buitenlanders", waarmee je meestal gewoon Nederlanders bedoelt die hier al 3 generaties wonen, is zo langzamerhand wel achterhaald

En dan maar weer terug on topic

Wel een beetje jammer dat de vacatures die bij ons in het gemeentehuis hangen, om Polen vragen.
Waardoor mijn vriend (100% nederlands) zonder werk zit en wij dus geen rooie cent te makken hebben.
Dus zo achterhaald vind ik die opmerking niet.

Arabesk

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:39

Polen werken harder, zeiken niet, zijn minder vaak ziek en zijn makkelijker uit te buiten. Je wil echt de baantjes niet hebben die de Polen nu voor ons opknappen. :7

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:40

Charaz schreef:
Ik kan het me alleen niet voorstellen dat ze speciaal voor de zorg hierheen komt, want wat ik altijd uit de verhalen hoor is het in Turkije zo slecht nog niet.
Patienten kunnen zelf rechtstreeks naar het ziekenhuis en over een MRI meer of minder doen ze niet moeilijk.

Dat heb ik dus ook altijd gedacht maar zij vond de zorg in NL beter (achterste van de tong hoor je toch niet altijd) maar het blijft toch typisch dat ze man daar laat en hier gaat bevallen maar wel voor alles zo in aanmerking gaat komen, kan dus ook betekenen dat ze haar kind een nl paspoort kan geven en misschien is dat wel de achterliggende gedachte.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:41

Wie zegt dat mijn vriend niet hard werkt? zeikt? vaak ziek is? en niet makkelijk uit te buiten is? En die baantjes niet hebben wil?

Wij pakken alles wat we pakken kunnen om maar wat geld bij elkaar te kunnen sprokkelen hoor.
Ik sta ook niet voor de lol andermans wc potten schoon te poetsen.

En dan vinden ze het raar dat ook wij onze zorgverzekering niet kunnen betalen.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:42

Arabesk schreef:
Polen werken harder, zeiken niet, zijn minder vaak ziek en zijn makkelijker uit te buiten. Je wil echt de baantjes niet hebben die de Polen nu voor ons opknappen. :7

Goh , kan je die polen dan is sturen naar de afdeling transport en Logistiek??? :+ op een enkeling nagelaten kennen ze 2 woorden buiten hun eigen taal en dat is PAUSE MACHEN!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:49

isaja schreef:
Nou ga ik iets vertellen wat ik vandaag gehoord hebt en ik vraag me uberhaupt of dat mogelijk is..........een turkse collega van mij heeft een dochter en zij is sinds vorig jaar dec. getrouwd en woont in Turkije met man, nu is zij zwanger en sinds juli verblijft ze weer bij haar ouders in NL omdat zij de zorg hier veel beter vindt...........ze is nu ongeveer een half jaar zwanger en heeft een blauwe maandag bij ons gewerkt (moeders had gevraagd of er plaats was) en nu zit ze in de ziektewet........ik weet niet hoelang zij heeft gewerkt maar heeft zij dan nog rechten als een nederlander in deze situatie???
Want dan vindt ik het heel gehaaid om hier de ziektekosten te mogen vangen en dan ook nog de zorg en eventueel kinderbijslag etc. toen ik dit via een andere collega hoorde was ik totaal flabbergasted.

Dit is een offtopic reactie/verhaal maar wilde het toch even weten/kwijt en weet iemand hier wat over? bijv. Anne gti

Als zij hier in Nederland bij de gemeente staat ingeschreven en een nederlands paspoort heeft kan ze niet geweigerd worden voor het zorgstelsel. Zeker niet omdat ze hier ook inkomen heeft. Moreel vind ik dit geval ook verwerpelijk maar door de inrichting van de huidige zorgwet is dit gewoon legaal.

Dit is een typisch voorbeeld van: Think global, act local.

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:56

Ze is hier geboren dus nl paspoort, nu woonachtig in Turkije maar voorlopig weer bij ouders en dan is de overschrijving bij de gemeente zo gedaan dus heeft ze recht op alle verzorging hier in nl .........als het goed is gaat ze weer terug naar haar man maar haar kindje heeft dus ook nl paspoort want als het babietje hier geboren wordt dan wordt het een nederlander/se ben dan benieuwd of zij dan ook recht heeft op kinderbijslag...........lijkt me niet als ze weer terug gaat.
Maar dit soort gevallen gebeuren ook veel te vaak en is precies zoals Anne gti zegt verwerpelijk maar je doet er niets tegen..............zooo slim alllemaal

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:02

Arabesk schreef:
De rek is er een beetje uit onderhand denk ik. Maandagavond was er nog een uitzending van tegenlicht

http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1111516

zeer interessant!

Of mensen gaan straks in opstand komen, of we krijgen weer zoiets als de opkomst van nationalisme en vreemdelingenhaat.

Kijk maar eens rond op internet of dichtbij op Bokt, je komt het al tegen. Ook in dit topic lees je al weer dat door sommigen met het vingertje naar de "buitenlanders" wordt gewezen.

Ik heb gewerkt, ik weet niet of er nog iets veranderd is door de Algemene Beschouwingen, die nu bezig zijn?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:12

Ik probeerde met mijn opmerkingen niet alle buitenlanders hier in Nederland de schuld te geven van onze economische problemen.
Ik gaf alleen een voorbeeld dat, door zulke vacatures op te hangen, de werkeloosheid versterkt word en de mogelijkheid om de zorgverzekering ieder maand te voldoen moeilijker word.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:20

Arabesk schreef:
Misschien moeten we onderzoek naar medicijnen gewoon niet via bedrijven doen, maar aan universiteiten. Dan heb je geen winstbelangen etc.

Dat ben ik eigenlijk wel met je eens. Het is echter zo dat de universiteiten daar geen geld voor hebben en ook niet zullen krijgen(ze vallen tenslotte onder onderwijs, zie bezuinigengen aldaar). Het ontwikkelen van een medicijn kost gemiddeld genomen 600 miljoen van ontdekking tot het molecuul tot de registratie bij de EMEA. En niet alle medicijnen die in ontwikkeling gaan komen ook uiteindelijk ook op de markt Bijvoorbeeld omdat in een laatste studie blijkt dat de bijwerkingen erger zijn dan de kwaal waar voor het is of omdat het gewoon niet blijkt te werken.

Er wordt inderdaad veel geld verdient met medicijnen. Maar er wordt ook veel geld verdient op al het voedsel wat aan de ziekenhuizen en zorginstellingen wordt verkocht.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:23

Nou ja je moet het ook als een industrie zien die hele zorg, stel dat alle mensen die daarin werken opeens werkeloos zouden worden, dan was er echt een groot probleem. Daar hoor je zelden over wat de zorg opbrengt aan belastinggeld

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:24

NatasjavE schreef:
ranna schreef:
Het gaat me niet om pharmaceuten in het bijzonder, het gaat er om dat dit systeem, dit HELE systeem maar om 1 ding draait en dat niet de mens centraal staat maar het materieel. Bedrijven moeten aandeelhouders tevreden houden, verkopen moeten altijd maar omhoog en ja, pharmaceuten zijn nu eenmaal bedrijven die niet vrijwillig werken.

Zolang er nog altijd heilig verkondigd wordt dat als een economie niet groeit dat 'slecht' is en dat we op moeten boxen tegen China e.d. zal er niets veranderen.
Eerst moet de mens centraal komen te staan. Het welzijn, de ontwikkeling van de geestelijke en gevoelskant. Zolang cijfertjes de boventoon voeren kun je het vergeten dat er ook maar íets verandert.
Er moet nodig een drastische verschuiving in bewustzijn komen. Die is wel al aan de gang zie ik duidelijk om me heen, maar gaat maar langzaam.

Dat tweede ben ik inderdaad roerend met je eens.
En ja farma bedrijven moeten wel geld verdienen. Das waar. Anders zijn ze ook geen lag leven beschoren.

Daarom moet medicijnontwikkeling niet op winstbasis gebeuren en horen pharmaceuten niet op de beurs. Geld/gezondheid gaan niet samen maar ook het onderwijs in wat gezond is moet vele malen beter. Er wordt nu zoveel k*l verkondigd over wat gezond zou zijn dat het niet raar is dat mensen én in de war raken over wat te eten of te doen én de moed opgeven om tegen verslavingen te vechten aan alle zooi die in eten gestopt wordt en die maakt dat je er steeds meer van wilt. En denk dan niet aan hele moeilijke dingen maar aan iets simpels als suiker. Het is verslavender als cocaïne met een lijst van 250+ nadelen. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dat overal rucksichtlos ingestopt mag worden???

Mensen zijn deels zeker zelf verantwoordelijk voor wat ze eten maar deels worden ze met opzet dom gehouden om verkoopcijfers maar hoog te laten. Weer die achterlijke cijfertjes.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:28

ranna schreef:
En denk dan niet aan hele moeilijke dingen maar aan iets simpels als suiker. Het is verslavender als cocaïne met een lijst van 250+ nadelen. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat dat overal rucksichtlos ingestopt mag worden???

Mensen zijn deels zeker zelf verantwoordelijk voor wat ze eten maar deels worden ze met opzet dom gehouden om verkoopcijfers maar hoog te laten. Weer die achterlijke cijfertjes.

Suiker is het voedsel voor je hersenen...je kan niet zonder.
Nou ben ik met je eens dat wel het over het algemeen teveel suiker binnen krijgen. Maar zout is net zo'n probleem.
Zout is vreselijk schadelijk voor je nieren en gemiddeld genomen krijgen we er teveel van binnen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:29

NatasjavE schreef:
Suiker is het voedsel voor je hersenen...je kan niet zonder.
Nou ben ik met je eens dat wel het over het algemeen teveel suiker binnen krijgen. Maar zout is net zo'n probleem.
Zout is vreselijk schadelijk voor je nieren en gemiddeld genomen krijgen we er teveel van binnen.

Net als al die kul die verkondigd wordt met 'kies bewust' en 'product van het jaar'.
In een babypotje (zo'n klein potje vanaf 4-6 maanden) mag een hele suikerklont zitten. Een pak sap mag als 100% puur sap zonder toegevoegde suikers worden verkocht met 4 suikerklonten erin.
Dan denk je een gezond sapje te drinken...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:06

Ik geloof dat je zeker bepaalde ziektes/aandoeningen kunt voorkomen door op je voeding te letten, maar laten we nu niet de illusie hebben, dat je dan niet meer ziek kan worden. Sommige ziekten zijn erfelijk bepaald of aangeboren of een gevolg van ......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:25

Electra63 schreef:
IK, bijna dagelijks. Ik heb een Islamitische school 2 straten verder en daarom zie ik die dames met burka wel eens voorbij komen. Ik herken er zelfs een paar. Het is nl. best grappig, er is 1 Chinese dame bij (dat zie ik aan haar kindjes) :D .

Dat hoeft dus helemaal geen Chinese te zijn, het kan ook heel iemand anders zijn die een Chineesje geadopteerd heeft, zoals zovele Nederlanders doen... En omdat je niet kunt zien wie er onder zo'n alles bedekkend kleed zit is er dus een boerkaverbod, alleen maar toe te juigen wat mij betreft. Wat de zorgverzekering betreft, het is asociaal. Kijk ik moet niet zeuren met 2 paarden en 2 shetten en een baan, maar als ik naar mijn moeder kijk die alleen maar AOW + 100 pensioentje heeft bijvoorbeeld... Schandalig, ze krijgt ook nergens geen kwijtschelding voor want ze heeft net iets teveel.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:34

sja ook hier iemand die maandelijks maar net rond komt.. t is niet meer te betalen...
ik zou er liever voor kiezen geen verzekering te hebben,, ik ben toch nooit ziek,, en de kosten die ik had moeten betalen als ik ziek wordt die betaal ik met verzekring in 3 fout omdat de eigen risico zo duur is ( ik kom misschien 1 keer per jaar bij de dokter en krijg een middeltje voor geschoteld die 20 euro kosten als ik hem los koop en ik betaal er 170 voor..

geen eerlijke wereld imo :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:39

joenohoe schreef:
Electra63 schreef:
IK, bijna dagelijks. Ik heb een Islamitische school 2 straten verder en daarom zie ik die dames met burka wel eens voorbij komen. Ik herken er zelfs een paar. Het is nl. best grappig, er is 1 Chinese dame bij (dat zie ik aan haar kindjes) :D .

Dat hoeft dus helemaal geen Chinese te zijn, het kan ook heel iemand anders zijn die een Chineesje geadopteerd heeft, zoals zovele Nederlanders doen... En omdat je niet kunt zien wie er onder zo'n alles bedekkend kleed zit is er dus een boerkaverbod, alleen maar toe te juigen wat mij betreft. Wat de zorgverzekering betreft, het is asociaal. Kijk ik moet niet zeuren met 2 paarden en 2 shetten en een baan, maar als ik naar mijn moeder kijk die alleen maar AOW + 100 pensioentje heeft bijvoorbeeld... Schandalig, ze krijgt ook nergens geen kwijtschelding voor want ze heeft net iets teveel.

Kan je nagaan, hoe goed ze geïntegreerd is als ze chinese kindjes adopteert :P

Je moeder zal wel recht hebben op zorgtoeslag (en misschien huurtoeslag), dus heeft ze i.i.g. nog wel een tegemoetkoming voor haar kosten voor de zorgverzekering.