Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:48

Heino schreef:
Gaat lekker zo MamboBeach, miscommunicatie holadiejee :D

Instinct, gevoel, mwoah. Dan laat je die ander de dupe zijn van jouw (in 99% van de keren irrationele) angsten :) Dat veel mensen ergens angstig voor zijn kan ook andere redenen hebben. In het geval van de burka denk ik dat media een grote vinger in de angstpap heeft, ik ken in elk geval geen verhalen van burka-dragers die verschrikkelijk crimineel zijn ofzo. En toch overheerst dat gevoel bij velen blijkt :) Verstand, ik weet niet, zijn mensen met tattoo's gevaarlijker dan mensen zonder tattoo's dan?

Invoeren ID-plicht ben ik trouwens ook tegen, gaat helemaal nergens over, ook schijnveiligheid :)

Mika, wat je nu doet is puur een taal-spelletje, en daar heb ik geen zin in :)
Tegenovergestelde: Het zou toch raar zijn, als je er maar vanuit gaat dat niemand iets kwaad in de zin zou hebben is toch echt Het zou toch raar zijn, als je er maar vanuit gaat dat iedereen iets kwaad in de zin zou hebben. Maar ik heb het gevoel dat je niet echt met mij wil discussiëren. Prima, stoppen we er bij deze mee :)

Blijkt maar weer, miscommunicatie! :D

Niemand zegt dat diegene met een tattoo ook daadwerkelijk gevaarlijker IS maar het geeft geen veilig gevoel. Gevoel en instinct zegt mij heel veel namelijk. Zo zie je, dat is voor iedereen anders.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:50

_San87_ schreef:
Kan je doen. Maar dan kom je de Sint Pieter dus niet in. Jammer dan.

Mwah......ik kom overal de kerk in met een korte rok hoor. Nooit iemand wat van gezegd....sterker nog, ben niet eens de enige met een korte rok.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:50

_San87_ schreef:

Mwah......ik kom overal de kerk in met een korte rok hoor. Nooit iemand wat van gezegd....sterker nog, ben niet eens de enige met een korte rok.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:51

Heino schreef:
Mika, wat je nu doet is puur een taal-spelletje, en daar heb ik geen zin in :)
Tegenovergestelde: Het zou toch raar zijn, als je er maar vanuit gaat dat niemand iets kwaad in de zin zou hebben is toch echt Het zou toch raar zijn, als je er maar vanuit gaat dat iedereen iets kwaad in de zin zou hebben. Maar ik heb het gevoel dat je niet echt met mij wil discussiëren. Prima, stoppen we er bij deze mee :)

Hoe bedoel je taalspelletje, was iig niet de bedoeling.
Het was alleen maar, dat jij dacht dat ik van iedereen zou denken, dat hij wat kwaads in de zin zou hebben.
Dat is helemaal niet zo, dat heb ik bij bijna niemand.
Alleen als iemand er provocerend uitziet, zou ik diegene liever niet in het donker tegenkomen.
En dat zou ik met iemand met een burka misschien ook wel hebben, maar dat weet ik niet.
Dat is me nog nooit overkomen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:51

_San87_ schreef:
Misschien kijkt men er anders tegenaan als die Burka's een vrolijk bloemetjesmotief hebben :7.

Als iemand zijn/haar geloof ook met kleding en sieraden uit wil drukken, laat die persoon dan lekker :).

Ik hoef de Sint Pieter ook niet in hoor! :)

Ik vind het prima, je mag van mij je zoveel mogelijk uiten, als ik je gezicht maar gewoon kan zien vind ik dat prima! :)

SimoneDV, ik weet niet of je een paard hebt maar is die gechipt?

MamboBeach

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:52

Winddancer, jij komt 2 keer de kerk in! _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:53

MamboBeach schreef:
_San87_ schreef:
Misschien kijkt men er anders tegenaan als die Burka's een vrolijk bloemetjesmotief hebben :7.

Als iemand zijn/haar geloof ook met kleding en sieraden uit wil drukken, laat die persoon dan lekker :).

Ik hoef de Sint Pieter ook niet in hoor! :)

Ik vind het prima, je mag van mij je zoveel mogelijk uiten, als ik je gezicht maar gewoon kan zien vind ik dat prima! :)

De enige legitieme reden om een burka te verbieden, zoals ik al eerder aangaf :).

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb het niet over de kerk in het algemeen. Ik heb het specifiek over de Sint Pieter :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 17-09-11 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:54

MarcoBorsato schreef:
Joanne1987 schreef:
no you're not right... leer eens lezen ipv bij iedereen woorden te verdraaien...

Wil je me dan corrigeren en vertellen hoe het wel zit?

natuurlijk, daar ben ik niet te misselijk voor... ik zeg dat kinderen de term alien kennen door bijvoorbeeld films als Et... was moeilijk he...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:55

_San87_ schreef:
Als je andere dingen te doen hebt, moet je je niet mengen in een discussie en dan alleen maar reageren op dat deel van het bericht dat jou het beste uitkomt.

Er zijn ook genoeg Nederlanders die geen belasting betalen, niet werken en lekker op hun stoeltje voor de tv aan hun ballen krabben. Ik zou van jou wel eens cijfers willen zien waarin onderzocht is dat het gros van de Islamieten niet werkt, maar wel een gigantische bak rijdt. Volgens mij kraam je onzin uit :).

En hoe weet jij dat die Islamieten in hun eigen land niet een groot vermogen hebben opgebouwd? Kan jij in de portemonnee van een ander kijken? :).

Oh kun jij dat wel zien??????? Goh een wereldwonder :wow: !!!!!! Ga vooral daar mee door!!!

En daarbij reageer ik niet alleen op delen die mij het beste uitkomen, maar alleen waar het zinnig is om op te reageren ;)
Maar ja, ik kraam alleen maar onzin uit........ :O

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:55

MamboBeach schreef:

Da's weer eens wat anders dan voor het zingen de kerk uit ;)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:56

MamboBeach schreef:

Pastoor ziet me schijnbaar graag komen _O-

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 22:57

Anne_GTI schreef:
MamboBeach schreef:

Da's weer eens wat anders dan voor het zingen de kerk uit ;)

:D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:02

Even een stukje over vooroordelen wat precies de kern van het probleem beschrijft.

Citaat:
Vooroordelen: Wie creëert ze?

Ik denk dat vooroordelen altijd hebben bestaan.
Vooroordelen zijn oordelen over iemand voordat je iemand echt kent of hebt gezien.
Eigenlijk is dat heel gezond om ze te hebben, maar dan wel in positieve zin vind ik.
Of zo dat je wel minder positieve vooroordelen hebt, maar niet zomaar gaat uiten tegen die persoon,
Als je ze te minste al hebt.
Want iedereen maakt zich denk ik wel een voorstelling/beeld van iemand.
Bijvoorbeeld, je mailt al erg lang met iemand, je begint dan toch een beeld te vormen over/van iemand.
Op een gegeven moment ga je vaak een foto uitwisselen .
Dan kun je, je beeld wat je had gevormd aanpassen aan het ware beeld, wat je hebt gezien..
Alleen ik denk dat de vooroordelen tegenwoordig ook wat heftiger zijn geworden qua aard.
En tegenwoordig zijn het vaak negatieve vooroordelen in plaats van positieve.
Bijvoorbeeld: Als iemand met een grote rugzak loopt, met draadjes eruit, kun je denken: Die heeft een bom.
Maar je kunt ook denken: Die persoon is zijn huis aan het opknappen en heeft wat draad nodig dat toevallig uitsteekt !
Een vriendin van de middelbare school en ik werden uiteindelijk vriendinnen.
Maar in het begin, voordat ze echt met mij begon te kletsen, dacht ze bepaalde dingen over mij.
Later toen ze mij echt leerde kennen, heeft ze die vooroordelen laten varen en werden we vriendinnen.
Vooroordelen creëren we zelf en dat kunnen positieve vooroordelen zijn, maar ook negatieve.
Bijvoorbeeld: Ik ken iemand, die ik niet aardig vind en iemand anders wil daar mee afspreken.
Dan kan ik wel gaan zeggen:”Ik zou niet afspreken met die gene, maar ik kan ook mijn mond houden”.
Misschien is de persoon wel heel aardig tegen die andere persoon, die ik ken.
Lag het gewoon aan mijn eigen houding toen.
Soms komt het ook door je eigen vooroordelen, dat je ze aan anderen doorgeeft.
Andersom krijg jij ze denk ook wel eens van anderen te horen.
Je eigen mindere eigenschappen herken je vaak bij anderen als irritatie, maar zelf bezit je ze vaak ook nog !
Denk daarom eerst na, voordat je een vooroordeel over iemand hebt.
Wees eerst bewust van je eigen gevoelens en gedachten op dat moment, dat je een vooroordeel uit.
Misschien is het wel iets wat je zelf eigenlijk graag zou willen of kunnen op dat moment, diep in je hart !

Vooroordelen zullen altijd blijven bestaan.
Maar jij bent de persoon, die bepaalt, hoe je daarmee omgaat !

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:05

Het stukje over de vooroordelen kan ik helemaal in komen Anne_GTI.......alleen vind ik een burka nog steeds niet kunnen in Nederland.....heeft verder niks met vooroordelen te maken of de persoon die eronder zit....gaat om de burka (snapt iemand het nog :D ?).

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:09

Heino schreef:
mika11 schreef:
Het zou toch raar zijn, als je er maar vanuit gaat dat niemand iets kwaad in de zin zou hebben.

Hier schrik ik oprecht van. De meerderheid van de mensheid heeft geen kwade bedoelingen, dan zou het toch juist raar zijn als je er vanuit gaat dat iedereen wat kwaads in de zin heeft? Daar verpest je je eigen leven toch flink mee, als je continu op je hoede moet zijn voor mogelijke kwade bedoelingen van iedereen????

ben ik het mee eens.

En als ik met zonnebril loop, capuchon op, kraag omhoog, wijde jas, mn haar verborgen, dan kun je mij ook niet herkennen op straat.

MamboBeach vanwege gevoel (totaal niks te maken met feiten dus) moeten er dus maar dingen verboden worden?

MamboBeach schreef:

ik heb geen paard maar ken er zat die gechipt zijn, maar ik hoop niet dat je nu wil gaan zeggen dat je mensen dus net als dieren dan ook gewoon kan gaan chippen!? Ik ben geen koe met een oormerk label...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:10

Ik denk wel serieus dat ik iemand in een bloemetjes burka minder bedrijgend zou vinden als iemand in een donkere/zwarte burka. Ik weet trouwens ook dat datheel irrationeel is maar ik heb dat ook met motor helmen, ik vind het niet prettig als iemand zijn helm dichthoud maar als het een vrolijke gekleurde helm is vind ik het minder erg. Het slaat eigenlijk helemaal nergens op natuurlijk :o? . Zal wel komen door alle "zwarterikken" in films (In het zwart geklede slechterikken :P ).

Overgens denk ik toch dat wij als mensen toch wel aan schijnveiligheid hechten ik las laatst deze: "why do we feel sefe under a blanket? It's not as if a murderer will come in thinking: I'm gonne ki...;aahh damn, She's under a blanket". Hij is toch best welwaar heel veel mensen kruipen bijv bij een enge film onder de deken, kinderen doen dat ook min of meer instictief.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:10

Winddancer schreef:
Oh kun jij dat wel zien??????? Goh een wereldwonder :wow: !!!!!! Ga vooral daar mee door!!!

En daarbij reageer ik niet alleen op delen die mij het beste uitkomen, maar alleen waar het zinnig is om op te reageren ;)

Nee, ik kan dat niet. Ik benoem het gros van de Islamieten dan ook niet als mensen die geen Nederlands spreken, grotendeels niet werken, of als mensen die hier wonen maar niet werken maar wel een grote auto voor de deur hebben, zoals jij dat wel doet :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:13

SimoneDV schreef:
ik heb geen paard maar ken er zat die gechipt zijn, maar ik hoop niet dat je nu wil gaan zeggen dat je mensen dus net als dieren dan ook gewoon kan gaan chippen!? Ik ben geen koe met een oormerk label...

Nee, jij bent een mens met een persoonsnummer die je altijd bij je hoort te dragen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:14

MamboBeach schreef:
Niemand zegt dat diegene met een tattoo ook daadwerkelijk gevaarlijker IS maar het geeft geen veilig gevoel. Gevoel en instinct zegt mij heel veel namelijk. Zo zie je, dat is voor iedereen anders.

Oeps, jij had het over "instinct, gevoel en ervaring", niet over verstand. Ik dacht al, waar gaat het nu weer mis :P Gevoel en instinct probeer ik me ook sterk bij te houden, maar ik baal er enorm van wanneer blijkt dat mijn instinct/gevoel door de media gecreëerd is. En dat overkomt me helaas nogal eens. Tot nu toe bleek 'het gevaar' juist steeds uit de hoek te komen waar ik het niet verwachtte.

Las pas een mooi stukje in een slecht vrouwenblad over een blinde vrouw die in de trein een heel gesprek gevoerd had met wat achteraf een gast vol tattoo's en piercings bleek te zijn. Mevrouw had een heel geanimeerd gesprek gehad, toen ze ergens verderop in de trein een man tegen zijn vrouw hoorde zeggen "zo die durft, een gesprek aangaan met zo'n figuur", waarop de vrouw antwoordde dat ze juist doordat ze niet primair op iemand's uiterlijk afgegaan was zo'n mooi gesprek gehad had, en dat ze dat waarschijnlijk gemist had wanneer ze wél had kunnen zien. Vond ik een mooie tekst, en gaat voor velen in dit topic wel op denk ik, ook mezelf af en toe tot mijn spijt. Ik heb de vooroordelen alleen niet richting burka-dragers en gepiercete mensen, maar richting 'tokkies' :o

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:14

_San87_ schreef:
Winddancer schreef:

Nee, ik kan dat niet. Ik benoem het gros van de Islamieten dan ook niet als mensen die geen Nederlands spreken, grotendeels niet werken, of als mensen die hier wonen maar niet werken maar wel een grote auto voor de deur hebben, zoals jij dat wel doet :).

Nee, maar wel dat ze allemaal werken, belasting betalen, Nederlands spreken etc. Is toch hetzelfde?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:16

_San87_ schreef:
SimoneDV schreef:

Nee, jij bent een mens met een persoonsnummer die je altijd bij je hoort te dragen.

Is een BSN nummer hoor ;)
En hoe wil je iemand met een burka gaan vergelijken met de foto op het paspoort of de ID :? ?
Zullen ze dat ding toch echt af moeten doen hoor.

Joanne1987

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:17

kunnen ze dan uberhaupt wel op de foto ;)

Winddancer

Joanne1987 schreef:
kunnen ze dan uberhaupt wel op de foto ;)

Vraag ik me ook af hoe dat gaat :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:

Nee, maar wel dat ze allemaal werken, belasting betalen, Nederlands spreken etc. Is toch hetzelfde?

Dat heb ik nooit gezegd.

Winddancer schreef:
_San87_ schreef:

Is een BSN nummer hoor ;)
En hoe wil je iemand met een burka gaan vergelijken met de foto op het paspoort of de ID :? ?
Zullen ze dat ding toch echt af moeten doen hoor.

Daarom heb je toch nog wel een nummer :?.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 23:18

@San: lees maar even terug ;)