Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sunrise_ schreef:Ik probeer echt het nut voor het kind in te zien, wanneer het na bijvoorbeeld het 2e levensjaar nog aan de borstvoeding zit.
Komt een kind met normale voeding dan echt zoveel tekort tegenwoordig? Of is het meer dat de moeders het een fijn idee vinden om hun kind nog aan de borst
te hebben?
Nathalie schreef:Sunrise_ schreef:Ik probeer echt het nut voor het kind in te zien, wanneer het na bijvoorbeeld het 2e levensjaar nog aan de borstvoeding zit.
Komt een kind met normale voeding dan echt zoveel tekort tegenwoordig? Of is het meer dat de moeders het een fijn idee vinden om hun kind nog aan de borst
te hebben?
Of meer omdat een kind nou eenmaal zuivel nodig heeft, en waarom dan koemelk (wat gemaakt is voor kalfjes) geven ipv moedermelk, dat gemaakt is voor kinderen?![]()
Roselie schreef:Daarnaast is BV het beste vd opbouw vh imuumsysteem van kinderen
Toad schreef:ik vind het eigenlijk wel apart dat de moeders er geen moeite mee hebben. Zo'n kind op z'n 5e hangend aan je tiet. Daarnaast kost het een vrouw ontzettend veel energie om borstvoeding te maken. Ja, ik vind het er raar uitzien, en ik vraag me af of het wel zo natuurlijk is om zo lang bv te geven. Onze hond was haar puppy's aan de tiet na 5 weken al goed zat
mandymonica schreef:...
Wat ik superstoer vind: ik las pas ergens op internet een artikel van een onderneemster (brengt draagdoeken aan de man), komt op me over als een leuk, pittig mens. Heeft 3 of 4 kids en in totaal 9 jaar onafgebroken BV gegeven. Tot kleuterleeftijd kregen de kinderen BV en zo voedde ze dus ook als ze zwanger was en inmiddels weer bevallen, dus meer dan 1 kind tegelijk. En dat met zo'n klein lijfje! Want het is nou niet bepaald een struise dame. Voldoet dus in geen enkel opzicht aan het afgezaagde standaard-beeld van de langvoedende moeder (hoe druk denk je dat een ondernemer het heeft, werknemers hebben kolfrecht maar die rechten gelden niet voor "de baas", ook niet als dat een vrouw is). Daar kan ik echt bewondering voor hebben.
Waves schreef:Vraag me af of haar man er ook zo blij mee was...