Vlees noch vis.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:05

ja twiggy het kan ook anders. Mijn vorige bedrijf was iets ruwer daar ging het om productie en niet om kwaliteit. Gelukkig kan ik je vertellen dat deze bedrijven stervende zijn. Zij kunnen het hoofd niet boven water houden omdat de mentaliteit van de consument veranderd en de dierwelzijnswetten super streng zijn.
Het is in nederland bijna niet meer te doen om boer te zijn. wat mij persoonlijk erg aan het hart gaat, omdat wij ons 100% inzetten voor onze dames en dat 24uur per dag. Vergeet niet dat het een levenswijze is. Boer zijn is geen werk maar een levenswijze. er zitten natuurlijk altijd ''rotte appels'' tussen maar deze kunnen in deze en komende tijd het hoofd niet boven water houden.

Vergeet niet dat je ons nodig hebt om te blijven eten ;)

EDIT:
vergeet niet dat onze meiden grote verbrandingsovens zijn ;) uit 2 suikerklontjes komen al 6 suikerklontjes afval.
ze zijn dus zeer efficient. uit de bergen rotzooi die wij produceren verkleinen hun dat naar een bruikbaar hoopje mest en ze draaien er nog een hoogwaardig product van (melk)
Persoonlijk vind ik onze dames topsporters! en de meest efficiente wezens die er zijn ;)
doe ze dat maar eens na haha
Laatst bijgewerkt door sMieke op 01-06-11 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:06

Volgens mij kun je dan wel schapenvlees eten, als je wilt dat dieren een goed leven gehad hebben.
Ik geloof dat schapen altijd buiten staan?
Ik heb tenminste nog nooit gehoord van schapen fokstallen of zo?

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:10

mika11 schreef:
Volgens mij kun je dan wel schapenvlees eten, als je wilt dat dieren een goed leven gehad hebben.

ze staan alleen een enkele maanden op stal voor de lammerperiode ;) dus klopt. Mits de boer geen land heeft maar dan houd hij geen schapen want dat zou niet rendabel zijn ;)

mika11

Re: Vlees noch vis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:12

Dat heeft toch ook iets te maken met de pootjes van de schapen.
Zoiets heb ik ooit een keer gehoord. Dat schapen niet in een stal kunnen leven omdat ze anders iets met hun poten krijgen. Maar wat, dat weet ik niet meer.
Misschien heeft er iemand verstand van schapen die dat weet?

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:22

hmm zou ik eens na moeten vragen aan mijn klasgenoot die heeft een schapenhouderij.

Maar ik ga jullie even verlaten want in het kader van het topic staan mijn dames te wachten met een vol uier ;) en ik moet hun bedjes nog opdekken ;)

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:48

Twiggy2008 schreef:
Suikerloos (bewerkte suikers) eten is juist heel goed. Bewerkte suikers zijn gewoon puur gif voor een mensenlichaam. Als je genoeg fruit eet bv, krijg je al genoeg natuurlijke suikers binnen, daar heb je geen bewerkte suikers voor nodig. Tegenwoordig zit bijna overal toegevoegde suiker in. GEK word ik ervan, want ik wil dat zo min mogelijk eten. Maar je ontkomt er niet aan. Net als voor kinderen; ga maar op zoek naar producten zonder bewerkte suikers. Bijna niet te vinden........ :\

Verschrikkelijk ja, mijn vriend mag vanwege een allergie geen toegevoegde suikers. Ik sta er na 1,5 jaar soms nog steeds van te kijken waar allemaal suiker in zit. En als je dan producten hebt zonder toegevoegde suikers dan zitten er vaak weer allemaal chemische zoetstoffen in. Gelukkig zit er nu een ekoplaza op 5 min loopafstand, stervensduur, maar wel een redelijk assortiment aan gezonde suikervrije producten. Dan maar wat minder snoepen.
Ik heb de documentaire gedeeltelijk gezien. Eet al weinig vlees en eigenlijk alleen scharrel/biologisch en vis met MSC keurmerk maar heb me wel voorgenomen nog minder te eten, per week 1 keer vlees en 1 keer vis en de rest vegetarisch. Nu is het een beetje hoe het uitkomt, ik eet niet zo vaak echt een stuk vlees bij mijn eten en eigenlijk nooit op brood maar bv. gehakt of spekjes door de pasta wel regelmatig. Volgens mij kijken veel mensen naar dat programma en halen dan hun schouders op en gaan gewoon door met veel vlees en vis eten. Heb moeite met dat te begrijpen, vind het eigenlijk heeel egoïstisch. Moet bij mijn eigen vriend soms ook de grootste moeite doen om te zorgen dat er bv. biologische eieren in het boodschappenmandje komen ipv gewone scharreleieren "want dat doosje is 30 cent duurder". Ik denk dat het idee dat het een heel langdurend proces is om die manier van denken om te krijgem.

Lamsvlees is volgens mij idd diervriendelijk en volgens wakker dier ook dacht ik (en als ze wat kunnen zeggen erover zullen die dat niet laten). Bestaat geen echte bioindustrie mee. Alleen lamsvlees is vaak net zo duur als biologisch ander vlees.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:04

Jolliegirl schreef:
'Eet Smakelijk' heet dat programma dacht ik?

yup dat was 'm :j

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:10

mika11 schreef:

Weet je hoe smerig schapen én geitenvlees is? Net als de kaas trouwens? _O-

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:11

Nou, shoarma van schapenvlees vind ik wel erg lekker, hoor.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:21

Ik vind schapen- en geitenkaas HEERLIJK!!! Italiaanse schapenkaas, mmmmm, en geitenkaasjes, daar kun je zoveel lekkers mee maken. :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:22

Yviertje schreef:
mika11 schreef:

Weet je hoe smerig schapen én geitenvlees is? Net als de kaas trouwens? _O-

Een lekker lamsrackje op de barbecue is anders niks mis mee, hoor :9

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:29

Mensen die zeggen dat ze vanwege het geld geen biovlees eten, dan eet je toch gewoon een paar dagen geen vlees en een paar dagen biovlees?
Vroeger was vlees op zich al een luxeproduct. Dan at men ook niet iedere dag vlees en die mensen zijn ook groot en gezond geworden. Lijkt mij dus dat er niks mis mee is, slechts een paar keer per week vlees eten.

Hoe je het ook wendt of keert, als je echt bewuster vlees wilt gaan eten en dus voor bio wilt kiezen, dan is daar altijd wel een manier op te vinden om dat ook echt te doen.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:29

Ik proef de lucht van de bokken/rammen. Dus ik moet er echt van kokhalzen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:32

Naar aanleiding van het filmpje heb ik me voorgenomen om vaker vegetarisch te gaan eten. Dus...vandaag lekker recept gezocht, boodschappen gedaan en vol goede moed begonnen. Ik had bouillon nodig voor risotto te maken (wist ik niet nog nooit gemaakt) HEB IK ALLEEN KIPPENBOUILLONBLOKJES!!! Ben nog echt een beginner maar ja rome is ook niet in een dag gebouwd. Het was trouwens wel heel lekker geworden.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:35

keona schreef:
Naar aanleiding van het filmpje heb ik me voorgenomen om vaker vegetarisch te gaan eten. Dus...vandaag lekker recept gezocht, boodschappen gedaan en vol goede moed begonnen. Ik had bouillon nodig voor risotto te maken (wist ik niet nog nooit gemaakt) HEB IK ALLEEN KIPPENBOUILLONBLOKJES!!! Ben nog echt een beginner maar ja rome is ook niet in een dag gebouwd. Het was trouwens wel heel lekker geworden.

Dat heb ik ook wel eens := Ik volg nu een bepaald "dieet" op aanraden van een natuurarts en dan kook ik ook soms iets wat dan eigenlijk niet "mag". Moet je echt even aan wennen :j

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:38

mika11 schreef:
Nou, shoarma van schapenvlees vind ik wel erg lekker, hoor.

Beetje jammer dat die dan weer hallal geslacht worden ...

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:39

Niet diervriendelijk, maar gelukkig wel hallal idd.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:41

Ja, inderdaad jammer.
Anders was schapenvlees dus eigenlijk het perfecte vlees geweest.
Maar ze zullen toch niet alle schapen hallal slachten?

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:43

Wel als ze de shaorma in gaan

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:49

Yviertje schreef:
Niet diervriendelijk, maar gelukkig wel hallal idd.

gelukkig wel hallal??? :o?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:50

Ik snap 'm ook al niet. :o? :?

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:51

Ahh gelukkig dacht al dat t aan mij lag...:P

Anoniem

Ja hoor, ik eet ook gewoon vlees en vis. Vis begin ik juist steeds meer te eten, dat vond ik eerst niet zo lekker. Ik heb stukjes van de documentaire gezien maar moet zeggen dat ik toch niet overtuigd ben, ik denk dat de voedingsstoffen wel belangrijk zijn voor je. En ook al zou dit in een imo beter onderzoek naar boven komen, zal ik het toch blijven eten omdat ik het lekker vind. Ik eet niet elke dag van de week vlees, maar heb er op z'n tijd wel zin in.

Yviertje

Was geintje!

Hallal slachten is zelfs imo niet diervriendelijk. Strot doorsnijden en wachten tot hij leeg bloed. Voor de rest ga ik er iets over zeggen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 18:54

Daarom ga ik eerder al aan dat ik ook 'mijn eisen' heb rondom het slachten. Hallal, koosjer, ik vind het afschuwelijk en het mag van mij per direct afgeschaft worden!!! Maar ja, dat durven ze niet in dit land blijkbaar. ;(