Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:58

lesilla schreef:
Niemand kan weten wat de waarheid is, hoe hard je ook van jou waarheid overtuigt bent sieppus.
Verder vind ik je erg denigrerend klinken

Dat is jouw mening. Ik vind dat ik het netjes verwoord.
Als het wel zo was dan hadden we de foto vast wel gezien of een filmpje. We hoeven niet door de pers of overheden beschermd te worden. Zo bepalen ze dus weer wat wij wel of niet te zien krijgen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:01

Het zou natuurlijk niet zo heel gek zijn dat de foto's te schokkend zijn, waardoor ze niet geschikt zijn voor
de rest van de wereld ;). Een schot door het hoofd ziet er doorgaans ook niet al te charmant uit natuurlijk..

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:04

Nee het is de meest gewilde terrorist wereldwijd. Als je hem dan na zoveel jaar eindelijk hebt dan maakt het toch niet uit hoe hij eruit ziet? Dat zou het bewijs zijn dat hij dood is. Daar zou iedereen blij mee zijn (of niet). Geen argwanende mensen, geen speculaties. Gewoon een dode Osama die er dood uitziet.
Een mens moet zelf kunnen bepalen of hij/zij ervoor kiest om iets te zien. Dat moet niet voor je bepaald worden.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:05

Het zou je nog verbazen dat een schot door het hoofd naar het schijnt zeer weinig bloed oplevert. Dit heb ik van mijn oma gehoord die een Duitser voor haar neus heeft zien doodvallen door een kogel door de kop, en daar was volgens haar helemaal niks aan te zien. (en ja, ze is er heen gerend en over hem geen gaan staan om te kijken (nieuwsgierig kind van 5/6 jaar))

Ik vind dat gezeur over die foto's sowieso ook erg verdacht, en het verhaal dat in dat filmpje verteld werd, 2 pagina's geleden, dat vind ik tot nu toe het meest geloofwaardige van allemaal. Wat Amerika zegt, daar heb je beter gewoon geen oren naar.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:06

xHaithi schreef:
Het zou je nog verbazen dat een schot door het hoofd naar het schijnt zeer weinig bloed oplevert. Dit heb ik van mijn oma gehoord die een Duitser voor haar neus heeft zien doodvallen door een kogel door de kop, en daar was volgens haar helemaal niks aan te zien. (en ja, ze is er heen gerend en over hem geen gaan staan om te kijken (nieuwsgierig kind van 5/6 jaar))

Ik vind dat gezeur over die foto's sowieso ook erg verdacht, en het verhaal dat in dat filmpje verteld werd, 2 pagina's geleden, dat vind ik tot nu toe het meest geloofwaardige van allemaal. Wat Amerika zegt, daar heb je beter gewoon geen oren naar.
_/-\o_

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:07

xHaithi schreef:

Het ligt er wel aan wáár de kogel doorheen gaat. Als hij precies door het aangezicht gaat, en ook nog eens
van dichtbij, wordt alles behoorlijk kapot geslagen ;).

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:12

Probleem is dat als ze de foto's toch vrijgeven, dat dan iedereen op zo'n achterste benen staat en loopt te schreeuwen dat de foto's bewerkt zijn. De mensen die het niet geloven, jammer dan, dan wacht je maar totdat (volgens jullie) Obama met een nieuw filmpje komt met een recente datum.

Buiten dat, het is niet meer dan redelijk tegenover zijn familie en 12 jarige dochter om die foto's prive te houden. Hou zou jij het vinden om een foto van je vader die door zo'n kop geschoten is onder ogen te krijgen elke dag?
Dan ook uit respect voor het volk. Als Bea hetzelfde was overkomen, is heel NL ook boos en wil wraak nemen. En dat zou dus ook in Aghanistan gebeuren.

Nee hoor, er is maar een juist besluit, en dat is de foto's niet vrij te geven. Dat gaat niet de hele wereld aan. Dan wacht je maar af wat de toekomst zal brengen.

Bovendien, zoals de foto's zijn geschreven zijn ze echt niet prettig om te zien, en leken zoals jij en ik zijn echt niet in staat om te bepalen of het wel echt Obama is of niet.
Er zou een oog compleet weg zijn, de andere dicht, en dan natuurlijk een zooitje van waar de kogel naar binnen is gegaan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:14

xHaithi schreef:

Plus het héél snel in zee gooien van het lijk, zodat het gewoonweg niet meer te controleren is. Ik weet ook niet wat ik er van moet geloven, de Amerikanen hebben het hoogste woord, maar bewijs, ho maar.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:15

Volgende vraag..... Dus de familie van Bin Laden moet beschermd worden? En van Sadam Hussein ging het filmpje wereldwijd ook op de tv. Dat hij opgehangen werd?? Ik zie het verschil niet hoor. Dat is meten met 2 maten.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:17

Diablo schreef:
xHaithi schreef:

Plus het héél snel in zee gooien van het lijk, zodat het gewoonweg niet meer te controleren is. Ik weet ook niet wat ik er van moet geloven, de Amerikanen hebben het hoogste woord, maar bewijs, ho maar.

Ze hebben dat volgens de wensen/traditie van het volk gedaan. Om rellen en opstanden tegen te gaan. Niet zo moeilijk toch?

Al die complottheorieen, om gek van te worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:17

Sancha schreef:
Probleem is dat als ze de foto's toch vrijgeven, dat dan iedereen op zo'n achterste benen staat en loopt te schreeuwen dat de foto's bewerkt zijn. De mensen die het niet geloven, jammer dan, dan wacht je maar totdat (volgens jullie) Obama met een nieuw filmpje komt met een recente datum.

Buiten dat, het is niet meer dan redelijk tegenover zijn familie en 12 jarige dochter om die foto's prive te houden. Hou zou jij het vinden om een foto van je vader die door zo'n kop geschoten is onder ogen te krijgen elke dag?
Dan ook uit respect voor het volk. Als Bea hetzelfde was overkomen, is heel NL ook boos en wil wraak nemen. En dat zou dus ook in Aghanistan gebeuren.

Nee hoor, er is maar een juist besluit, en dat is de foto's niet vrij te geven. Dat gaat niet de hele wereld aan. Dan wacht je maar af wat de toekomst zal brengen.

Bovendien, zoals de foto's zijn geschreven zijn ze echt niet prettig om te zien, en leken zoals jij en ik zijn echt niet in staat om te bepalen of het wel echt Obama is of niet.
Er zou een oog compleet weg zijn, de andere dicht, en dan natuurlijk een zooitje van waar de kogel naar binnen is gegaan.

Natuurlijk gaat het de hele wereld aan, moet je kijken wat meneer bin Laden gedaan heeft....de wereld verdient dit juist.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:18

Dit hele verhaal rammelt gewoon aan alle kanten.. Maar de oppermachtige VS komt er uiteraard mee weg en de rest van de wereld kijkt wederom toe.. Ik snap juist niet dat er nog zoveel mensen zijn die alles wat ze door de media voorgeschoteld krijgen maar slikken als zoete koek..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:18

Sancha schreef:
Diablo schreef:

Ze hebben dat volgens de wensen/traditie van het volk gedaan. Om rellen en opstanden tegen te gaan. Niet zo moeilijk toch?

Al die complottheorieen, om gek van te worden.

Nee, dat is helemaal niet moeilijk inderdaad. Natuurlijk zeggen ze dat. Ze zullen niet zeggen dat ze hem in zee gedumpt hebben zodat niemand nog niet kan controleren.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:19

De wereld moet maar even een pas op de plaats maken ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:19

Sancha schreef:

Ja, precies zoals de USA dat graag ziet.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:21

Diablo schreef:
Sancha schreef:

Ja, precies zoals de USA dat graag ziet.

Dat zal best. Ik ben iemand die gek is op complottheorien, maar ik geloof er niet in in dit geval.

Het is iets te belangrijk om over te liegen. Mocht dat zo zijn emigreer ik spontaan terug :D
Ze kunnen tot nu toe alles onderbouwen, en ik heb geen reden om aan het verhaal te twijfelen.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:23

Net of ze Al quada het goed vind dat hun geestelijk leider vermoord wordt.... Onzin, als het zo was dan hadden ze minimaal Washington opgeblazen! (beetje overtrokken, maar het gaat om het idee)
Dus dan had er wel een vergeldingsactie tegenover gestaan.
Als de man in kwestie vermoord is, dan ben ik van mening, dat de rest van de wereld wel mag zien hoe hij eruit zag na de daadwerkelijke moord partij. Hoe gruwelijk de foto's ook zouden zijn.
@ Sancha, Onderbouwen??? Ze hebben eerder geen poot om op te staan!

Thirty

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:24

Dan moet je beter het nieuws kijken Sieppus, al weet ik niet of alle ins en outs bij jullie ook vermeld worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:25

Ik ben ook erg nuchter en ga niet snel mee in complottheorieën. Maar dit...ik weet het niet hoor.....plots was bin Laden dood, het lichaam was binnen een dag verdwenen in zee en foto's kunnen niet getoond worden....en dan Obama, die zegt: het is 'm echt....nee, ik geloof niet zomaar iemand op zijn woord, en al helemaal niet als het Amerika betreft.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:26

Ik val je niet persoonlijk aan, eerlijk waar niet, maar ik geloof sws niks van het land dat zich Amerika noemt! Sorry.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:26

En dan hoor je ook nog dat ze mee hebben gekeken via grote schermen....brrrr.....dat vind ik helemaal weird.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:27

Dat blijkt wel, als je al bij voorbaat er geen donder van gelooft. Dat helpt niet erg mee he?

Maar verdiep je er eens beter in, in plaats van alleen maar te schreeuwen dat ze geen poot hebben om op te staan. Ben benieuwd.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:30

Ik ben iemand van documantaires, gesprekken, boeken dus ik ben wel met zulke zaken bezig.
Ik lees mij daadwerkelijk in en kijk verder dan mijn neus lang is. Ik ben niet alwetend(dan had ik een andere naam :+ ), maar dit is het zoveelste gekke ding wat alleen in Amerika gebeurt dat ik mijn vertrouwen allang heb opgegeven in dit land.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:32

Grote bomen vangen veel wind...zal altijd zo blijven.

Misschien eens het nieuws kijken. Hier zijn nog geen docu's of boeken over :)*

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:38

China??? Rusland??? India??? Zijn ook aanzienlijk grote landen en die hebben nooit zulke gekke dingen. Ik moet helaas er vandoor!!!