Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:51

liedje89 schreef:
Als ie nu ook nog slagzinnen gaat stelen heeft ie in mijn ogen ook helemaal af gedaan. Bovendien heeft recht door zee imo niets met links of rechts te maken maar met gedrevenheid. Dus ik vind dat een beetje een spin docterige zin, die wel leuk klinkt maar nergens op slaat.

Hij heeft helemaal niks gestolen :') Ik heb die zin gebruikt en ik ben Wilders niet. Het was bedoeld als grap.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:52

liedje89 schreef:
Als ie nu ook nog slagzinnen gaat stelen heeft ie in mijn ogen ook helemaal af gedaan. Bovendien heeft recht door zee imo niets met links of rechts te maken maar met gedrevenheid. Dus ik vind dat een beetje een spin docterige zin, die wel leuk klinkt maar nergens op slaat.

jij hebt vast links gestemd he hahahaha

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:56

Recht door zee was toch een uitspraak van Verdonk?

Even googlen: Verdonk noemt zichzelf niet links of rechts, maar "recht door zee". "Ik ga voor de inhoud, ik ga voor de boodschap. U krijgt wat u ziet. Ik doe wat ik zeg."
Bron NOS: http://nos.nl/artikel/55265-verdonk-ik- ... r-zee.html

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:59

sjorsie schreef:
liedje89 schreef:

* dierenpolitie: de politie komt nu al nauwelijks als je als mens word mishandeld, misschien zorgen dat ze daar eerst voldoende mankracht en materieel voor hebben.
En dus hebben dieren dan maar pech, heel apart, volgens onderzoek is bewezen dat moordenaars en mensen die huiselijk geweld plegen, ook en vaak eerst wreed zijn tegen dieren. Laat die lui bij die flitspalen wat anders gaan doen, wat echt zin heeft.

word altijd zo moe van dat alleen lezen wat je wilt zien en dan maar hard schreeuwen dat een ander fout is, dankzij links heeft Nederland nu enorme schulden en een samenleving die compleet uit balans is

En ja hoor de politie staat bij flitspalen???? :? Nee.

Er is al veels te weinig blauw, ze willen er ook nog op gaan bezuiningen en nu gaan ze wat agenten eruitpikken en 'omscholen' tot dierenpolitie. Erg leuk, bij calamiteiten gaat de mens toch voor. Zonde van het geld dat ze zijn omgeschoold dan.
Het is mij wel duidelijk dat je echt niet weet hoe het steekt bij de politie nu.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:00

Krips schreef:

Even googlen: Verdonk noemt zichzelf niet links of rechts, maar "recht door zee". "Ik ga voor de inhoud, ik ga voor de boodschap. U krijgt wat u ziet. Ik doe wat ik zeg."

werd op de vorige pagina al aangegeven

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:01

MoonChloe schreef:
En ja hoor de politie staat bij flitspalen???? :? Nee.

Er is al veels te weinig blauw, ze willen er ook nog op gaan bezuiningen en nu gaan ze wat agenten eruitpikken en 'omscholen' tot dierenpolitie. Erg leuk, bij calamiteiten gaat de mens toch voor. Zonde van het geld dat ze zijn omgeschoold dan.
Het is mij wel duidelijk dat je echt niet weet hoe het steekt bij de politie nu.

Ik zeg nergens dat dit politieagenten zijn, maar het zijn wel duurbetaalde ambtenaren die beter wat anders kunnen gaan doen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:02

sjorsie schreef:
liedje89 schreef:
Nee dat was die vrouw met de donkere oog makeup niet de man met het lichte kapsel. Ik vind wilders ook niet altijd helemaal eerlijk bepaalde ideeën die hij heeft zijn ook niet mogelijk, of klinken heel mooi maar denk daar dan eens even over door.
*geen tbs: goed gestoorde en gevaarlijke mensen worden naar enkele jaren gewoon onbehandeld terug op straat gemieterd, die maken vast geen slachtoffers meer hoor.
Is afgelopen maand bekend geworden dat de meeste mensen met TBS niet of nauwelijks behandeld worden en eigenlijk ook niet te behandelen zijn, maar 5 % geneest zeg maar
* mensen die in het buitenland zijn veroordeeld niet toelaten, fijn voor mensen die zijn veroordeeld voor politieke misdrijven juist de mensen die moeten kunnen vluchten (en die worden vaak genoeg verdoezeld met andere aanklachten)
alleen mensen die voor zedenzaken,drugs, moord of veelplegers zijn veroordeeld er word echt wel gekeken naar wat precies, vind dit weer zo zwart wit neergezet
* dierenpolitie: de politie komt nu al nauwelijks als je als mens word mishandeld, misschien zorgen dat ze daar eerst voldoende mankracht en materieel voor hebben.
En dus hebben dieren dan maar pech, heel apart, volgens onderzoek is bewezen dat moordenaars en mensen die huiselijk geweld plegen, ook en vaak eerst wreed zijn tegen dieren. Laat die lui bij die flitspalen wat anders gaan doen, wat echt zin heeft.

word altijd zo moe van dat alleen lezen wat je wilt zien en dan maar hard schreeuwen dat een ander fout is, dankzij links heeft Nederland nu enorme schulden en een samenleving die compleet uit balans is

Ik zeg alleen welke punten van de PVV ik kortzichtig vind, er zijn ook echt wel punten waar ik het wel mee eens bent. En begrijp me niet verkeerd ik zou best een dieren politie willen maar niet eerst een goede normale politie, dat van die flitspalen vind ik onzin er sterven nog steeds mensen door onverantwoord weggedrag dan door moord. Denk je nu echt dat er bij een politiek proces 'omdat we je niet moeten' op de aanklacht staat? En in TBS heb je nog long stay, en worden mensen (nu iig) meestal langer vast gehouden dan dat ze in de gevangenis vast gehouden worden, en volgens mij is die 5% wel heel laag, heb je dat onderzoek?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:03

Krips schreef:

Lees nu ook nog even mijn uitleg.

Krips

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:04

Sorry, ik zit te lezen terwijl de NOS aanstaat, dus ik heb het verkeerd gelezen. :P Sorry.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:07

Krips schreef:
Sorry, ik zit te lezen terwijl de NOS aanstaat, dus ik heb het verkeerd gelezen. :P Sorry.

Maakt niet uit hoor ;)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:07

@liedje89 : was vorige week bij paul en Witteman nav een TBS-er die ineens gezond was verklaard en op straat gezet omdat ze ruimte nodig hadden en omdat er niets voor hem geregeld was en hij zelf aangaf niet te zijn genezen, samen met zn advocaat, Teeven vond dit ook een zeer vreemde zaak en is dit gaan onderzoeken waarom dit zomaar kan in de huidige regels en hoe dit aan te passen via wetgeving. TBS -er was een geweldadige overvaller met een drugsverslaving, maar voelde zelf wel aan dat ie zich niet zou kunnen inhouden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:12

sjorsie schreef:
@liedje89 : was vorige week bij paul en Witteman nav een TBS-er die ineens gezond was verklaard en op straat gezet omdat ze ruimte nodig hadden en omdat er niets voor hem geregeld was en hij zelf aangaf niet te zijn genezen, samen met zn advocaat, Teeven vond dit ook een zeer vreemde zaak en is dit gaan onderzoeken waarom dit zomaar kan in de huidige regels en hoe dit aan te passen via wetgeving. TBS -er was een geweldadige overvaller met een drugsverslaving, maar voelde zelf wel aan dat ie zich niet zou kunnen inhouden.

Ja dat is er 1 wat een oogst. Recidieve bij gedetineerden is wel bijna 2x zo hoog als bij TBSers, maar je hebt gelijk hoor gewoon vast zetten dan leren ze hun lesje wel. Jaren aan onderzoek bewijzen het tegenovergestelde maar dat is toch niet toepasbaar in de praktijk, al die gestoorde wetenschappers met hun pijp en piekhaar :z .

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:15

@liedje89 : Die ene TBS-er was een voorbeeld waardoor er een onderzoek is uitgevoerd, dus niet maar 1 persoon, die ene persoon was de aanleiding van het onderzoek en kamervragen.

laatste zin is een beetje kinderachtig en complete onzin

even voor de duidelijkheid, ik ben een afgestudeerd HBO-er technische richting en heb geen compleet Nederlandse achtergrond, maar mijn familie heeft zich wel aangepast toen ze naar Nederland kwamen, dat doe je als je ergens gaat wonen, dan ben je blij dat je er mag wonen en pas je je aan.
Laatst bijgewerkt door sjorsie op 03-03-11 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:16

F**************************CK!! Helemaal vergeten te stemmen!!! Ben gewoon veel te druk geweest dat ik er helemaal niet meer aan heb gedacht... dom dom dom!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:25

Agossie schreef:
Helemaal vergeten te stemmen!!! Ben gewoon veel te druk geweest dat ik er helemaal niet meer aan heb gedacht... dom dom dom!

Wat balen! Had je al besloten wat je wilde gaan stemmen?

Ik wilde na het avondeten gaan stemmen, maar was in slaap gevallen. :o
Werd om kwart over acht wakker, dus gelukkig nog net op tijd om een stembureau op te zoeken.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:27

sjorsie schreef:
@liedje89 :Die ene TBS-er was een voorbeeld waardoor er een onderzoek is uitgevoerd, dus niet maar 1 persoon, die ene persoon was de aanleiding van het onderzoek en kamervragen.

Ja, ieder van die incidenten is aanleiding tot een onderzoek en kamervragen. En daar komt nooit iets uit want dan is het nieuws niet meer nieuw, ja het standaard verhaal wat we al 20x hebben gehoord. Als je gewoon naar de cijfers kijkt is er bij tbs wel minder herhaling. Maar wat denk jij dat er gebeurt als zo iemand gewoon uit de gevangenis wordt ontslagen na X jaar. Dat ie dan wel genezen is van zijn geesteziekte, ik denk dat een behandeling daar meer kans van heeft dan gewoon 'ff wachten'.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:31

@tuurlijk als iemand te behandelen is, is dat beter, maar als maar 5 % weer 'normaal' de deur uitloopt dan is het wel een beetje zonde van die dure TBS plekken, dan kan je ze misschien maar beter gewoon een hele tijd uit de samenleving halen, maar ik weet dat de meningen hierover verschillen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:32

Ik heb VVD gestemd *\o/*

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:33

@ Superlotje: Ja, ik had helemaal al uitgezocht. Ik verdiep me er niet in maar had al wel een keuze gemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:38

sjorsie schreef:
@tuurlijk als iemand te behandelen is, is dat beter, maar als maar 5 % weer 'normaal' de deur uitloopt dan is het wel een beetje zonde van die dure TBS plekken, dan kan je ze misschien maar beter gewoon een hele tijd uit de samenleving halen, maar ik weet dat de meningen hierover verschillen.

Maar ligt dat dan aan die personen of aan het systeem? Hoe kan iemand beter worden als een hele aanpak niet deugt? De cijfers liegen er al jarenlang niet om, niet alleen qua TBS maar ook qua minder zware gevallen in bv. de psychiatrie. Er vallen veel te veel mensen terug, in welk oud en 'slecht' gedrag dan ook, dat moet toch iets zeggen over de behandelmethodes. Dat moet verandert worden, straffen lijkt me zo zinloos. Iets negatiefs met iets negatiefs bestrijden maakt het imo alleen maar erger.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:44

sjorsie schreef:

Ik snap dat veel mensen dat graag zouden zien, eerlijk gezegd denk ik dat het ook beter is als mensen echt niet meer te genezen zijn. Maar volgens mij kan dit niet zomaar omdat we een grondwet hebben. Geestezieke mensen op te sluiten zonder hulp of behandeling zou ik beestachtig vinden, dus zelfs als je dat zou doen moet je iemand imo wel behandelen deze mensen lijden zelf vaak ook onder hun ziekte. Ik denk trouwens dat die 5 % misschien best klopt maar veel psygische ziektes zijn ook niet tot nauwelijks te genezen, wel te controleren. Als 36% residive heeft (zoals nu) dan loopt dus zo'n 60% 'ongevaarlijk' de deur weer uit, tegen 30% uit de gevangenis. Ik vind dat toch best een groot verschil.

(EDIT: die twee persentages komen van de website over forensche psygiatrie en zij nals het goed is overgenomen uit raporten van Justitie Iig zo staat dat in dat artikel)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 00:49

Aranel schreef:
Hé Yvanka, jij ook hier? :))

Ohja, ik vroeg me af wat hier 'eng' aan is..?

[lijst]

Dit zijn maar een paar punten waarop ik het helemaal eens ben met de PVV..

Je geeft je stem aan een niet-democratische partij. Weet je hoe dictators als Hitler, Khadaffi, Sadam Hoessein, etc aan de macht zijn gekomen?Niet met geweld, maar doordat mensen hun stem gaven aan een niet-democratische partij.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:01

Ahhh, ik zat al te wachten op de vergelijk Wilders-Hitler.. :+

Ik snap nog steeds niet waar die vergelijk vandaan komt. de PVV is niet de grootste, Wilders is geen Minister President en dat zal hij ook nooit worden. Zijn partij is echter wel groot genoeg om iets aan invloed te hebben, wat IMO absoluut geen kwaad kan.

Mensen maken zich druk over iets wat totaal niet aan de orde is.. :(:)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:05

Pff ik heb vanmiddag nog in de stress naar mijn stempas lopen zoeken. Gelukkig gevonden. Twijfelde tussen PvdA, SP en GroenLinks.. Die kwamen er bij mijn kieswijzer uit, maar GroenLinks bleek toch het meest aan te sluiten bij mijn standpunten.

Dus heb Groen Links gestemd, net als mijn vader, m'n moeder is voor PvdA gegaan door dat gedoe rondom Kunduz..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 01:08

Ik denk dat je je alleen niet zo prettig voelt als allochtoon in Nederland met uitspraken als Nederland van Henk en Ingrid en Nederland terug aan de Nederlanders. Dat hoorde ik toch Geert net zeggen op de NOS.
Beetje jammer. Je hoort vaak van PVV-stemmers dat de PVV meer is dan alleen de anti-islam enz., maar Geert begint er zelf altijd over.
Net zoals het voorstel van de PVV in Noord-Holland voor een hoofddoekjes-verbod in het openbaar vervoer.
Ik heb liever dat men zich druk maakt om veilig, betrouwbaar en goedkoop openbaar vervoer.