Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:59

JessAndHope schreef:
Heb ik ooit gezegd dat het gaat gebeuren dan? Nope, want dat doen we inderdaad niet hier in NL... helaaaaas

Gelukkig :).

20 jaar geleden zouden daar de homo's bij gezet zijn.
10 jaar geleden, 5 jaar geleden en eigenlijk nogsteeds wel zouden mensen die aan BDSM doen er door veel mensen bij gezet worden.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 27-11-10 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jess1989

Re: Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:00

Helaas >;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:01

JessAndHope schreef:
Helaas >;)

Gelukkig behandelen we in Nederland mensen die ziek zijn nogsteeds als mensen en niet als beesten.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:03

Heel plat gezegd: ziek zijn? Bullshit! Ohjah tuurlijk... sommige zullen écht ziek zijn (zoiezo ziek in hun kop), maar dat gelul van ontoerekenings vatbaar en een *blackout* enz enz... ga toch heen. Als ik alle 'ontoerekenings vatbare' mensen moet geloven is het half NL die niet meer te vertrouwen is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:06

JessAndHope schreef:
Heel plat gezegd: ziek zijn? Bullshit! Ohjah tuurlijk... sommige zullen écht ziek zijn (zoiezo ziek in hun kop), maar dat gelul van ontoerekenings vatbaar en een *blackout* enz enz... ga toch heen. Als ik alle 'ontoerekenings vatbare' mensen moet geloven is het half NL die niet meer te vertrouwen is.

Nooit zo boos geweest dat je een rode waas voor je ogen had? Nooit zo verdrietig geweest dat je alleen nog maar kon gillen en schreeuwen van verdriet? Nog nooit zo geschokken geweest dat je je ineens realiseerd dat je ergens heen gereden bent met de auto zonder dat je het zelf door had?

En ja, die mensen zijn ziek, die hebben een afwijking. Er zijn namelijk maar verdomd weinig mensen die voor de lol dingen doen waar ze jaren lang de bak voor in gaan. Héél weinig. Er zit in 99,9% van de gevallen meer achter.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:09

Ohjah, ik ben boos geweest (heel boos), ohjah ik ben heel verdrietig geweest... maar dat geeft mij niet het recht om een ander iets aan te doen en dan te zeggen 'ach ja sorry.... ik ben ontoerekeningsvatbaar' of 'tsja, ik wist niet wat ik deed, ik had een rode waas voor mij ogen'. Onzin! Dat je boos, verdrietig, onhuts oid ben, wil niet zeggen dat je niet weet wat je doet.
Je wilt niet weten hoeveel mensen het gooien op de rode waas omdat hun advocaat het zegt. En zo komen ze mooi onder een hoge straf uit.

En pedofielen dan? Volgens mij doen die het voor hun lol hoor. Athans, lijkt me niet dat ze het voor de kinderen doen >;) En als ze dan zo ziek zijn... dan kunnen ze ook niet meer normaal functioneren, oftewel, niet terug in de maatschappij

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:13

JessAndHope schreef:
Ohjah, ik ben boos geweest (heel boos), ohjah ik ben heel verdrietig geweest... maar dat geeft mij niet het recht om een ander iets aan te doen en dan te zeggen 'ach ja sorry.... ik ben ontoerekeningsvatbaar' of 'tsja, ik wist niet wat ik deed, ik had een rode waas voor mij ogen'. Onzin! Dat je boos, verdrietig, onhuts oid ben, wil niet zeggen dat je niet weet wat je doet.
Je wilt niet weten hoeveel mensen het gooien op de rode waas omdat hun advocaat het zegt. En zo komen ze mooi onder een hoge straf uit.

En pedofielen dan? Volgens mij doen die het voor hun lol hoor. Athans, lijkt me niet dat ze het voor de kinderen doen >;) En als ze dan zo ziek zijn... dan kunnen ze ook niet meer normaal functioneren, oftewel, niet terug in de maatschappij

Geesteziektes zijn te behandelen, kunnen door begeleiding prima in toom gehouden worden. En nee, als pedofiel doe je het ook niet voor de lol. Als pedofiel doe je het vanuit een drang, vanuit een oergevoel. En daar komt dat stukje ziekte om de hoek kijken: dat niet kunnen controleren, dat niet kunnen omzetten naar rationele gedachtes. En dat kun je leren. Niet iedereen die ziek is is daarmee direct afgeschreven. Dat geesteziektes lastiger te behandelen zijn dan lichamelijke ziektes omdat ze niet zichtbaar zijn en er nog weinig bekend is over de werking van het brein wil niet zeggen dat we deze mensen af moeten schrijven als mede-mensen.

En ja, er zullen mensen zijn die het daarop gooien om onder hogere straf uit te komen. Er zullen er ook zat zijn waarbij dit echt zo was. Iemand vermoorden omdat je kind net verkracht is (;)) blijft moord, ga je net zo goed voor de bak in, maar is wel 'begrijpelijker'

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:15

True... al kan ik daar wel begrip voor opbrengen :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:24

JessAndHope schreef:
True... al kan ik daar wel begrip voor opbrengen :j

Maar niet als iemand als kind misbruikt is en niet beter weet? Niet als iemand ziek is? Sorry, dat vind ik een dubbele standaard.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:26

Hoe kan je nou niet beter weten? :? Kom op zeg, het is zó overduidelijk dat zoiets niet word geaccepteerd in NL. Dan weet je heus wel beter :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:31

JessAndHope schreef:
Hoe kan je nou niet beter weten? :? Kom op zeg, het is zó overduidelijk dat zoiets niet word geaccepteerd in NL. Dan weet je heus wel beter :j

Nee, dat is het dus. Dat komt niet binnen, dat snappen ze niet. Dat is nou net het idee van ziek zijn, dan zijn dingen anders dan bij anderen. Of je er wel van bewust zijn maar door je ziekte denken dat je het beter weet, dat je veel slimmer bent dan anderen, of dat je inzichten hebt die andere mensen gewoon niet begrijpen. Het is zo makkelijk om te zeggen dat het zó overduidelijk is, voor sommige mensen is dat niet zó overduidelijk. Sommige mensen zijn namelijk ziek.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:35

En hoe verklaar je het dan dat ze doorgaan terwijl het kind tegenstribbeld (of wie dan ook?)...
Ook omdat ze ziek zijn? Iemand die overduidelijk niet het verschil kan maken tussen goed en kwaad behoort niet terug te komen in de maatschappij. Die mensen zijn dan zó ziek dat er echt niks meer veranderd hoor :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:37

JessAndHope schreef:
En hoe verklaar je het dan dat ze doorgaan terwijl het kind tegenstribbeld (of wie dan ook?)...
Ook omdat ze ziek zijn? Iemand die overduidelijk niet het verschil kan maken tussen goed en kwaad behoort niet terug te komen in de maatschappij. Die mensen zijn dan zó ziek dat er echt niks meer veranderd hoor :n

Omdat ze ziek zijn ja. En dat ze ziek zijn wil niet zeggen dat ze niet meer geholpen kunnen worden, niet meer kunnen leren, niet meer kunnen functioneren...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:38

Als je zó ziek bent dat je niet weet dat verkrachting niet geaccepteerd word, of toch doorgaat terwijl overduidelijk is dat de ander iets niet wil. Dan ben je m.i. te ver heen. Aangezien je, als je enig besef hebt van de werkelijkheid, dondergoed weet wat wel of niet geaccepteerd is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:40

JessAndHope schreef:
Als je zó ziek bent dat je niet weet dat verkrachting niet geaccepteerd word, of toch doorgaat terwijl overduidelijk is dat de ander iets niet wil. Dan ben je m.i. te ver heen. Aangezien je, als je enig besef hebt van de werkelijkheid, dondergoed weet wat wel of niet geaccepteerd is.

Of je weet wel dat het niet geaccepteerd is, maar je denkt dat andere mensen het niet snappen. Je denkt dat jouw inzichten veel beter zijn en dat de rest gewoon niet snapt hoe het echt zit.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:41

Dan ben je dus zover heen dat je niet terug mág keren...
Aangezien de hulpverleners het dan ook verkeerd zien, en de regering die de wetten maakt enz enz

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:43

JessAndHope schreef:
Dan ben je dus zover heen dat je niet terug mág keren...
Aangezien de hulpverleners het dan ook verkeerd zien, en de regering die de wetten maakt enz enz

En dat kun je dus onderdrukken met medicatie, met therapie kun je het wél gaan snappen...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:44

Ik vind het knap dat je er zo in kan staan, ik kan dat niet

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:44

JessAndHope schreef:
Ik vind het knap dat je er zo in kan staan, ik kan dat niet

Duidelijk.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:51

Sayangki schreef:
hmmmm en dat de media alleen de gevallen beschrijft die misgaan en al de andere niet dat vind je geen volksverlakkerij? Het is natuurlijk vele malen MINDER interessant om te vertellen dat het goed gaat. De krantekop: "TBSer al 2 jaar lang succesvol met verlof" nodigt minder uit dan "Wederom TBSer ontsnapt en pleegt delict. Het uitbuiten van de gevallen die misgaan is natuurlijk kaasje voor de media.

Ik neem aan dat je het nog steeds tegen mij hebt?
Als de media dat doen dan vind ik dat ook volksverlakkerij. ;)
Maar zo zwart-wit is het niet. In de kranten verschijnen regelmatig goed genuanceerde stukken over TBS. Ik ben een beetje ouder dan jij, nou ja twee keer zo oud en ik herinner me een tijd dat er alleen maar zeer positief werd geschreven over ons TBS systeem, het werkte fantastisch en er zou nauwelijks recidive zijn. De werkelijkheid is dat er van die TBS'ers uit de jaren 80 per 100 ex-TBS'ers ongeveer 450 nieuwe justitiecontacten n.a.v. ernstige misdrijven waren over een periode van 10 jaar. Voor zeer ernstige misdrijven was het zelfs 55 per 100 ex-TBS'ers.

Gezien over een periode van 25 jaar pleegde van deze groep ex-TBS'ers uit de jaren 80 zelfs 40% opnieuw één of meer TBS-waardige misdrijven. Het lijkt erop dat deze cijfers tegenwoordig gedaald zijn, al is het nog niet helemaal duidelijk waarom dat is. Betere behandeling of langer verblijf of betere herkenning van hopeloze gevallen of andere factoren? Dat kun je pas weten als je de gegevens goed bijhoudt en daarmee is nu eindelijk een begin gemaakt. Als je weet wat je goed doet kun je proberen het nog beter te doen. Als je weet wat je fout doet kun je dat vermijden. Maar wat de zaak zeker niet helpt is mensen steeds volledig verkeerde informatie geven. Nogmaals ik ben niet jouw vijand ik val je niet aan. Ik weet ook niet hoe het allemaal wel zou moeten, maar mensen opzettelijk misleiden met belachelijke cijfers die aangeven dat het maar 1 op de 10.000 keer fout gaat kan nooit handig zijn.

Verder zou het ook kunnen dat ons systeem helemaal niet optimaal is. Misschien moeten TBS-gestelden wel meteen een soort behandeling krijgen, ik bedoel al als ze hun straf uitzitten en niet alleen daarna. Hoe denk je daarover?

Om even specifiek op pedofielen in de maatschappij terug te komen, ik las een paar jaar geleden het verhaal van een moeder wiens zoon zelfmoord had gepleegd omdat hij pedoseksuele gevoelens had en wel wist dat dat helemaal fout was. Hij zag geen uitweg en wilde absoluut geen dader worden. Ik vond dat wel een heel aangrijpend verhaal.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:14

En dát Hermelientje... vind ik bewonderenswaardig. Die persoon is dus niet zó ziek dat hij zijn situatie niet kan inschatten... van zo'n persoon kan je verwachten dat hij 'geneest' omdat hij erkent dat hij ziek is, zich niet superieur voelt en weet dat het fout is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:17

JessAndHope schreef:
En dát Hermelientje... vind ik bewonderenswaardig. Die persoon is dus niet zó ziek dat hij zijn situatie niet kan inschatten... van zo'n persoon kan je verwachten dat hij 'geneest' omdat hij erkent dat hij ziek is, zich niet superieur voelt en weet dat het fout is.

Dat vind ik zo triest. Dat iemand denkt dat hij dood moet omdat hij andere gevoelens heeft dan de gemiddelde mens. Dat hij het gevoel heeft er helemaal alleen voor te staan en geen andere uitweg meer ziet.

Overgens had die persoon pedofiele gevoelens, pedoseksualiteit is het tot uiting brengen van die gevoelens, de daden zelf.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:19

Het is niet triest Vjestagirl, het is pas triest als er eerst iemand slachtoffer moet worden. Deze persoon zag zichzelf als een 'potentieel gevaar' (wat niet geheel onrechtvaardig is) en handelde voordat er slachtoffers konden vallen. Dus ik vind het verre van triest!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:20

Vjestagirl schreef:
Dat geesteziektes lastiger te behandelen zijn dan lichamelijke ziektes omdat ze niet zichtbaar zijn en er nog weinig bekend is over de werking van het brein wil niet zeggen dat we deze mensen af moeten schrijven als mede-mensen.

Helemaal mee eens.
Ik ga nu vast half Bokt over me heen krijgen maar ik vind het willen behandelen van pedofielen als minderwaardige beesten die het leven niet waard zijn even erg als de pedofielen zelf. Het blijft altijd een mens, hoe ziek zo iemand geestelijk ook is. Je gaat een blinde toch ook niet minachten omdat ie weigert te zien???

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:28

JessAndHope schreef:
Het is niet triest Vjestagirl, het is pas triest als er eerst iemand slachtoffer moet worden. Deze persoon zag zichzelf als een 'potentieel gevaar' (wat niet geheel onrechtvaardig is) en handelde voordat er slachtoffers konden vallen. Dus ik vind het verre van triest!

Ja. En in plaats van dat hij het gevoel had dat er mensen waren die hem konden helpen, die hem konden begeleiden en zorgen dat hij een gelukkig persoon met een normaal leven kon worden had hij het gevoel dat de dood de enige optie was. Ik vind het diep en diep triest.