De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

Anoniem

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 17:09

Tja, zolang het enige lid van de PVV unaniem besluit dat zijn partij niet democratisch wordt, kan ik de partij zo moeilijk serieus nemen. Helemaal gezien de naam. Vrijheid... tja, dat namen de Tweede Kamerleden voor de PVV wel erg serieus.

Daarbij: wisten jullie al dat inmiddels bekend is dat weliswaar 14% van de Marokkanen crimineel is. Maar ja, 20% van de PVV is dat ook. :') :+

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:17

Goeie grap Ffortuna :D

Overigens, crimineel is wel een groot woord voor de strafbare feiten van betrokkenen. Goed, met een borrel op achter het stuur rijden en te hard over de weg scheuren blijkt niet van een geweldige voorbeeld funktie, maar het is van een andere orde als iemand mishandelen, diefstal, moord o.i.d. Daarnaast begreep ik dat de straffen in sommige gevallen al meer dan 20 jaar geleden gegeven zijn.

Als we iedereen die ooit met een borrel op achter het stuur hebben gezeten crimineel gaan noemen (niet alleen diegenen die gepakt zijn), dan hebben we wel heel erg veel criminelen in dit land wonen.

Nogmaals, ik praat hun gedrag niet goed, maar ik vind het wel lichte onzin om betrokkenen crimineel te gaan noemen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:18

Afgezet tegen Marokkaanse jochies die crimineel genoemd worden als ze hoerrr naar voorbijgangsters roepen is de vergelijking niet zo verkeerd hoor ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:28

nee, die zijn inderdaad ook niet crimineel ;) Maar dat staat er ook helemaal niet. We moeten de heksenjacht van de PVV (dus niet op de PVV) niet door gaan zetten. Anders wonen er hier dadelijk 16,8 Miljoen criminelen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:53

joostvangestel schreef:
nee, die zijn inderdaad ook niet crimineel ;) Maar dat staat er ook helemaal niet. We moeten de heksenjacht van de PVV (dus niet op de PVV) niet door gaan zetten. Anders wonen er hier dadelijk 16,8 Miljoen criminelen.

We moeten de heksenjacht, wie we????

De PVV heeft een aantal mensen in de kamer zitten die daar niet zouden moeten zitten. Zulke kamerleden van welke partij dan ook zouden door de media op de strafbank gelegd worden dat is altijd zo geweest.
Dat Wilders heksenjacht roept zegt meer over Wilders dan over de heksenjacht. Immers het is opvallend dat zon groot aantal niet aanvaardbare kamerleden in zijn fractie zitten.

De meeste van die misstappen zijn geweldplegingen, raar voor iemand die al jaren om hoge straffen en nul tolerantie roept, maar met name wat er intussen over Lucassen bekend is zou niet geaccepteerd mogen worden voor een kamerlid.
Niet door Wilders en ook niet door zijn partners die hij gedoogd omdat de norm nu wel heer raar komt te liggen voor wat mag en niet mag in Nederland. Ga dat maar eens uitleggen in bijvoorbeeld een opvoeding van een weerbarstige teener.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:02

Volgens mij heb je te snel gelezen Sarabande, we moeten de heksenjacht VAN de PVV niet door gaan zetten zei Joost, volgens mij bedoelt hij VAN in de betekenis van DOOR. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:08

Sja dat las ik er niet uit.

Maar er is geen heksenjacht, buiten die van de PVV op de Islam volgens mij

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:31

PVV voert een heksenjacht, dat is de bestaansreden van de PVV. Dat is populair, ook de heksenjachten in de middeleeuwen werden bedacht omhet volk stil te houden door mensen aan te wijzen als schulden voor alle ellende.

We verlagen ons tot het niveau van de PVV door hun op oneigenlijke wijze aan te pakken en daarmee keuren we impliciet de methodes van de PVV goed.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:34

joostvangestel schreef:
We verlagen ons tot het niveau van de PVV door hun op oneigenlijke wijze aan te pakken en daarmee keuren we impliciet de methodes van de PVV goed.

Welke oneigenlijke wijze dan, er worden 150 kamerleden gescreend en de PVV blijkt heel hoog te scoren met kamerleden die voor kamerleden ongewenst tot zeer laakbaar gedrag vertoond hebben, dat zie ik niet als een heksenjacht

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 02:47

Naar aanleiding van de post van joostvangestel heb ik na lang twijfelen dan toch maar besloten om nog één keer te posten in dit topic, ik ga met m'n billen bloot :+ .

ik ben,in tegenstelling tot datgene wat de meeste posters in dit topic van mij waarschijnlijk verwachten, géén PVV-stemmer. Ik heb dit jaar heel bewust gezocht op links, omdat ik een VVD-CDA-PVV kabinet vreesde.
Ik heb geen PvdA gekozen, omdat de kans van een geheel links kabinet ook groot was en ook dat was niet zoals ik het wilde.
Bleef voor mij de optie SP, D66 en GL. Ik heb gekozen voor GL (hoe ironisch :') ), omdat een aantal punten in hun verkiezingsprogramma mij aanspraken en omdat ik denk dat GL zeker een partij voor de toekomst is.

Hoewel ik persoonlijk het niet verkies de PVV in een kabinet te zien, veroordeel ik niemand (althans dat probeer ik) die dat wel wil.

De meeste anti-PVVers verwijten de PVV en de PVV-stemmers te generaliseren (en daarmee mensen te beledigen en te kwetsen), met twee maten te meten, blind te zijn (relativeren) voor bep. dingen, gebruik te maken van de (niet geheel objectieve) media om hun standpunten te versterken, enz. enz. en daardoor de maatschappij te verharden.
Ik zie ook (niet alleen op bokt, maar ook in 'real life') dat de anti-PVVers in dezelfde valkuil stappen; zij doen precies hetzelfde wat ze de PVV en de PVV-stemmers zo verwijten. In een aantal van mijn posts heb ik geprobeerd om dit duidelijk te maken.

De zaak Lucassen/verkrachter was een prestige kwestie. En ik werd me bewust dat ik, naarmate die woordenwisseling toenam, verhardde in mijn mening en standpunt, ik wilde enkel nog uitdelen en scoren.
maw. Ik stapte in dezelfde valkuil die ik veroordeelde....., een standpunt aannemen en dat ten koste van alles verdedigen.

Wat en of ik iets bereik met deze post doet er voor mij niet meer toe. Ik heb een aantal dingen over mezelf geleerd uit mijn deelname aan deze discussie en dat draagt hopelijk ertoe bij de mens te worden die ik probeer te zijn: heel simpel, een goed mens.
Door het plaatsen van deze post kom ik weer met mijn geweten in het reine. Dat anderen mij daardoor naief en dom vinden, interesseert me eigenlijk niet zoveel; dat deden ze toch al. ;)

Nogmaals, dit is mijn laatste post in dit topic. Voor iedereen die nu denkt over mij heen te vallen: veel succes en ik hoop dat je er genoegdoening bij vindt. :(:)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 03:09

Ik sta helemaal achter jouw post insun en ik ben het er helemaal mee eens +:)+

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 09:54

Helemaal mee eens Insun.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:06

Ik blijf het jammer vinden dat dit soort discussies stil vallen met als argument "zij pesten me!" of iets in die trant. In mijn ogen heb ik een heel nette discussie gevoerd en toch worden bepaalde vragen/opmerkingen van mij (doelbewust?) genegeerd waardoor er van een discussie geen sprake meer is. Dan heb ik ook het idee tegen een boom te l*llen. Daar word ik dan persoonlijk weer moe van. Wél willen discussiëren, maar discussievragen van mijn kant deels uit de weg gaan.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:09

Heino: bij mijn post staat uitgesproken NIET "zij pesten me", eerder, "wij pesten hun". De Nederlandse politiek is versneld aan het Amerikaniseren. Met modder naar elkaar gooien. PVV jaagt op de "linkse kerk", de "linkse kerk" slaat dus terug. Ik zou mezelf eerder als rechts willen aanduiden, met dien verstande dat ik tegen de retoriek, methodes en strategie van de PVV ben EN met een aantal hoofdpunten uit hun program.

Toegegeven een aantal PVV-ers hebben misstappen begaan. Oerdom. vooral omdat ze zich als moraalridders opstellen. Maar dat zal me verder worst wezen. Ik ben klaar met dit verhaal. Resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. De PVV heeft in ieder geval belangrijke punten verloren voor het electoraat.

Maar goed, ik ben zelf van mening dat de figuren gestraft zijn en hopelijk hun lesje geleerd. we moeten vooruit kijken, niet achteruit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:14

Joost, ik doel ook meer op uitspraken als "als je zegt dat je PVV stemt wordt je meteen voor dom, achterlijk en racistisch uitgemaakt, daardoor blijf ik weg uit dit soort topics". Dat is een trend die ik helemaal niet zo extreem terugzie als nu beweerd wordt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:41

Nicolletje schreef:
Hermelientje schreef:
Insun als jouw link het vonnis weergeeft uit de zaak tegen Lucassen dan komt het er dus op neer dat hij veroordeeld is volgens artikel 249 van het wetboek van strafrecht.

Er staat: niet

Citaat:
Het hof is van oordeel dat ten aanzien van de met (doorgestreepte naam) gepleegde handelingen voldoende aannemelijk is geworden dat enige gezagsrelatie met verdachte geen rol heeft gespeeld, zodat in dit geval geen sprake is van ontucht plegen als bedoeld in artikel 249 van het Wetboek van Strafrecht.

Stukje eronder:

Citaat:
Het bewezene levert op het misdrijf:

Als ambtenaar ontucht plegen met een persoon aan zijn gezag onderworpen; meermalen gepleegd

Sorry Nicolletje, late reactie ik heb helemaal over jouw post heengelezen. Het vonnis was in hoger beroep, als je het goed leest zul je zien dat het dus in 1 geval niet om een gezagsverhouding ging en in het andere geval wel want dat bleef gewoon staan. Zijn straf is gehalveerd maar de veroordeling was wel volgens artikel 249. Uit de opgelegde straf kun je natuurlijk aflezen dat het niet als een enorm zwaar misdrijf werd opgevat. Maar het is dus wel gewoon ontucht in de zin van het wetboek van strafrecht zoals ook een dokter/patiënt relatie enz.

@Insun
Ik zou niet weten waarom of ik je naief of dom zou moeten vinden en ik wil zeker niet over je heen vallen. Dat gevaar van zelf ook generaliseren ligt altijd op de loer, daar was ik ook schuldig aan in een ander topic, zoals jij zeer terecht opmerkte toen. Ik had dat verharden niet zo opgemerkt, maar ik geloof dat ik wel een keer dacht dat ik zelf misschien wel weer iets te sarcastisch te werk was gegaan. :o

Ik denk sowieso dat er in deze hele affaire absoluut sprake was van een hoop leedvermaak, begrijpelijk natuurlijk. Femke Halsema gaf het zelfs toe dat het zo was.

Verder vind ik de "straf" die de PVV'ers hebben gekregen eigenlijk wel grappig, voor straf moet je minder doen. Dat doet me denken aan de student die ooit naast mij woonde in Engeland. Hij was tijdens een vakantiebaan voor British Steel geheel tegen de voorschriften in alleen achter gelaten door alle ervaren collega's. Er is toen iets misgegaan, hoogoven finaal kapot en 2 weken buiten bedrijf. Zijn collega's waren allemaal iets belangrijks in de vakbond dus die durfden ze niet aan te pakken en toen hebben ze hem maar "bestraft" met vier weken betaald verlof. :D

Mijn man en ik keken elkaar aan vanavond na het journaal en zeiden bijna tegelijkertijd, hoera een heel nieuwsbericht zonder PVV'ers. Zoals Joost al zei, het is genoeg nu, we moeten verder. Dus vanaf nu zeg ik er ook echt niks meer over. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:51

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:35

haha ja Sarabande ik zag het gisteren op het nieuws.. een buitengewoon zielige vertoning natuurlijk..

Iets met 'spijt hebben dat je betrapt bent, ipv spijt hebben van je hebt gedaan'..........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:49

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... -uit.dhtml

En maar ontkennen. Zie zijn advocaat nog bij P&W met een stalen gezicht zitten liegen dat er geen kopstoot geweest is en dat dat op de video (die hij weigerde om te tonen) ook niet te zien is wie wat deed.
Kijk dat je wat verkeerd doet, dat is menselijk, maar daar als kamerlid een partij over te gaan liegen, dan ben je dus absoluut niet capabel voor die baan.
Wilders is trouwens wel aardig rustig de laatste tijd, normaal komt hij toch wel om de paar dagen in de media om ergens op te spugen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:56

Als hij zo overtuigd is van zijn onschuld, waarom gaat hij dan akkoord met het transactievoorstel? Daarmee leg je een schuldbekentenis af in mijn ogen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:59

Ann schreef:
Als hij zo overtuigd is van zijn onschuld, waarom gaat hij dan akkoord met het transactievoorstel? Daarmee leg je sowieso een schuldbekentenis af in mijn ogen.

Ja precies, maar dan staat er geen veroordeling op zijn naam, steekt hij toch nog af bij zijn makkers :)*

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:10

Citaat:
Daarbij: wisten jullie al dat inmiddels bekend is dat weliswaar 14% van de Marokkanen crimineel is. Maar ja, 20% van de PVV is dat ook.

Wow was dat maar waar , ik denk eerder dat 14 % is veroordeeld , die andere 70 % durft de politie niet op te pakken
20 % van de pvv , kan ik mee leven hoor , als je nagaat hoe tegenstanders nu aan het ziften zijn om de partij om zeep te helpen , denk dat dat percentage bij de linkse partijen nog wel een beetje hoger ligt , als die onder de loep worden genomen .

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:15

sarabande schreef:
Ann schreef:
Als hij zo overtuigd is van zijn onschuld, waarom gaat hij dan akkoord met het transactievoorstel? Daarmee leg je sowieso een schuldbekentenis af in mijn ogen.

Ja precies, maar dan staat er geen veroordeling op zijn naam, steekt hij toch nog af bij zijn makkers :)*

Nou, dat hoeft niet altijd zo te zijn. Er zijn ook onschuldigen die schikken omdat ze de kosten van een volledige rechtszaak niet kunnen dragen. Dus betrokkene heeft inderdaad geen strafblad, omdat het niet is bewezen dat hij schuldig is.

Sjonnie: Met jouw logica kan ik ook stellen dat 90% van de PVV kamerleden crimineel zijn, maar dat de politie ze niet aan kan pakken. Daar kan dus helemaal niemand iets mee.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:19

joostvangestel, ik begrijp alleen niet dat als je ervan overtuigd bent dat je onschuldig bent, je akkoord gaat. Helemaal gezien de recente gebeurtenissen binnen de PVV, dan zou je er toch juist op gebrand zijn om je onschuld helder te maken?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:20

Hij verdient 120.000 euro per jaar dus betaling moet geen probleem zijn

Sjonnie ALLE kamerleden zijn onderzocht.
Vreemd genoeg kwam er niemand uit van links, terwijl het de rechtse pers is die het onderzocht
Je kan je kop wel in het zand steken en alles goedpraten, maar voor de meeste politici zijn dit soort vergrijpen van een kamerlid not done en waren die op gestapt, de PVV achterban schijnt daar een ander idee over te hebben, dat zegt veel.