Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij dat Wilders schuldig verklaard moet worden?

Ja
64 (32%)
Nee
135 (67%)

Totaal aantal stemmen: 199

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:12

Nee, als je in het buitenland woont, heb je alleen recht op AOW en/of pensioen en krijg je geen aanvullende uitkering. Dus mag je gewoon een "eigen" huis hebben.
Waarom niet?
Er zijn zat gepensioneerde Nederlanders met een huis in Spanje en die ontvangen ook AOW/pensioen. Alleen geen aanvulling.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:17

Ik doelde op de aanvulling tot minimum.
In Spanje geven ze wel de gegevens door van de Nederlanders met een eigen huis.

Electra63

Re: Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:18

Ook al geeft Spanje dat door.
Dat maakt niet uit. Om recht te hebben op de aanvulling, moet je in Nederland wonen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:27

Alane schreef:
janesmith schreef:
Tot de dag van vandaag kan Nederland op zn kop gaan staan maar informatie uit Turkije en Marokko krijgen ze niet.
Dus als iemand zegt niets te ontvangen en geen bezit te hebben in een van beide landen dan kan Nederland niets anders dan betalen.

Moet ik je wederom teleurstellen....
Ik woon in Duitsland, moesten aantonen dat onze kinderen nog in leven waren om kinderbijslag te kunnen/mogen ontvangen.... we moesten bewijs aanleveren dat de kids naar school gingen, beide haden NB examen gedaan vorig schooljaar.
Alleen maar invullen dat je geen inkomsten hebt, en dan met je vingers op de rug gekruist invullen van dat je het naar waarheid hebt ingevuld, is niet voldoende...
Dat een ambtenaar corrupt kan zijn en valse brieven afgeeft, even buiten beschouwing gelaten. Gaat puur om de bewijslast.
Daarbij, als die immigrant dan het land weer wenst te verlaten, dan houdt hij alleen zijn AOW, de rest komt dan te vervallen.

Wat heeft Duitsland te maken met mijn Turkije en Marokko voorbeeld?

Alane schreef:
JaneSmith schreef:
Moet je in Nederland als autochtoon mee aankomen dat je een bijstand wilt terwijl je een huis bezit. Ze lachen je uit. Ga eerst je huis maar opvreten zeggen ze dan.

Is ook niet op iedere situatie van toepassing.... wederom uit de lucht gegrepen.

Kun je me ergens een linkje geven waaruit zou blijken dat dit niet de gangbare praktijk is?
Kunnen veel lezers misschien nog hun voordeel mee doen. Zou mooi zijn.

Alane schreef:
@Electra63: precies, als ze aan de voorwaarden hebben voldaan om AOW te krijgen, waarom zouden ze die dan mogen ontvangen.
Er zijn genoeg Nederlanders die bijna het hele jaar in het buitenland verblijven en ook AOW krijgen, begrijp niet waarom het voor een immigrant (waarbij ik niet begrijp waarom er onderscheidgemaakt moet worden immigranten en Marokanen of Turken)

Omdat nou net Marokko en Turkije de landen zijn die geen informatie over hun burgers geven aan Nederland.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:29

Nicolletje schreef:
Ik doelde op de aanvulling tot minimum.
In Spanje geven ze wel de gegevens door van de Nederlanders met een eigen huis.

Exact!
Het schijnt dat enkele woorden niet zo heel goed begrepen worden door sommigen. ;-)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:31

Goed oke, ik snap zelf ook wel dat je net zo bent als ik, en dat is dat je geen oplichtersbrein hebt.
Dan kóm je er gewoon niet op.
Maar uitgaande dat je geen aanvullingen wilt, maar wel volledig recht hebt op AOW.
Iemand in die in Spanje woont, of Aruba, valt gewoon onder de uitkeringsgerechtigden, want daar zijn afspraken over.

Turkije valt daar niet onder en Marokko ook niet.
Dus, wat doe je dan? Dan zorg je dat je een huis hebt in het zonnige Marokko en een huis in Nederland voor je AOW.

Marokko geeft het toch niet door aan de belastingdienst in Nederland.

Ohja en dat vertellen ze je natuurlijk niet in de supermarkt dit soort dingen, als je alleen hallo en goedemorgen tegen elkaar zegt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:32

Nee, Jane,
Je moet schrijven dat het alleen om Turken en Marokkanen gaat.
Dan wordt het wel begrepen.

Iedereen heeft recht op AOW, behalve als je Turk of Marokkaan bent.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:34

Nicolletje schreef:
Goed oke, ik snap zelf ook wel dat je net zo bent als ik, en dat is dat je geen oplichtersbrein hebt.
Maar uitgaande dat je geen aanvullingen wilt, maar wel volledig recht hebt op AOW.
Iemand in die in Spanje woont, of Aruba, valt gewoon onder de uitkeringsgerechtigden, want daar zijn afspraken over.

Dus, wat doe je dan? Dan zorg je dat je een huis hebt in het zonnige Marokko en een huis in Nederland voor je AOW.

Ohja en dat vertellen ze je natuurlijk niet in de supermarkt dit soort dingen, als je alleen hallo en goedemorgen tegen elkaar zegt.

Nog één keer:

Als je AOW ontvangt en/of pensioen, mag je gewoon een (tweede) huis hebben in Frankrijk, Spanje, Turkije, Marokko enz.
Waarom niet?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:41

janesmith schreef:
Tot de dag van vandaag kan Nederland op zn kop gaan staan maar informatie uit Turkije en Marokko krijgen ze niet.
Dus als iemand zegt niets te ontvangen en geen bezit te hebben in een van beide landen dan kan Nederland niets anders dan betalen.

janesmith schreef:
Alane schreef:

Moet ik je wederom teleurstellen....
Ik woon in Duitsland, moesten aantonen dat onze kinderen nog in leven waren om kinderbijslag te kunnen/mogen ontvangen.... we moesten bewijs aanleveren dat de kids naar school gingen, beide haden NB examen gedaan vorig schooljaar.
Alleen maar invullen dat je geen inkomsten hebt, en dan met je vingers op de rug gekruist invullen van dat je het naar waarheid hebt ingevuld, is niet voldoende...
Dat een ambtenaar corrupt kan zijn en valse brieven afgeeft, even buiten beschouwing gelaten. Gaat puur om de bewijslast.
Daarbij, als die immigrant dan het land weer wenst te verlaten, dan houdt hij alleen zijn AOW, de rest komt dan te vervallen.

Wat heeft Duitsland te maken met mijn Turkije en Marokko voorbeeld?

Als voorbeeld: Buitenland is buitenland, het volstaat niet om alleen maar je handtekening onder een verklaring te zetten, je moet met bewijs komen.

JaneSmith schreef:
Moet je in Nederland als autochtoon mee aankomen dat je een bijstand wilt terwijl je een huis bezit. Ze lachen je uit. Ga eerst je huis maar opvreten zeggen ze dan.

JaneSmith schreef:
Alane schreef:

Is ook niet op iedere situatie van toepassing.... wederom uit de lucht gegrepen.

Kun je me ergens een linkje geven waaruit zou blijken dat dit niet de gangbare praktijk is?
Kunnen veel lezers misschien nog hun voordeel mee doen. Zou mooi zijn.

http://www.google.nl :+
http://www.overheid.nl
http://www.rechtopbijstand.nl

JaneSmith schreef:
Alane schreef:
@Electra63: precies, als ze aan de voorwaarden hebben voldaan om AOW te krijgen, waarom zouden ze die dan mogen ontvangen.
Er zijn genoeg Nederlanders die bijna het hele jaar in het buitenland verblijven en ook AOW krijgen, begrijp niet waarom het voor een immigrant (waarbij ik niet begrijp waarom er onderscheidgemaakt moet worden immigranten en Marokanen of Turken)

Omdat nou net Marokko en Turkije de landen zijn die geen informatie over hun burgers geven aan Nederland.

Dat geven ze ook niet aan Nederland, dat doet diegene die een uitkering aanvraagt, die moet aantonen dat hij/zij geen andere inkomsten heeft... Zie mijn voorbeeld, ik moest naar de gemeente toe en daar hebben ze dus een brief moeten invullen dat mijn kids nog ingeschreven staan en dus in leven zijn. Het is niet de gemeente waar ik woon die contact onderhoudt met Nederland zodat wij die kinderbijslag krijgen, wij moeten daar zelf zorg voor dragen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:42

Oke nog een paar dingen:

Turkije en Marokko vallen niet onder de regelingen dat je je AOW ernaartoe mag verplaatsen. Dus je mag er niet wonen en tegelijk AOW ontvangen.
Turkije en Marokko geven geen kadastrale gegevens door aan Nederland.
Er zijn Marokkanen die een sinaasappelplantage erbij hebben voor de extra kaas op de boterham. Dus niet een extra huis, nee een hele plantage of boerderij.
Turkije en Marokko zien geen reden om ook dat door te geven aan de belastingdienst in Nederland.
Dus: als je zorgt dat je in Nederland een huis hebt en deze onderverhuurt kan je mooi in Marokko een ruime levensstandaard erop na houden in je illegale huis daar.

Als je niet je hele leven in Nederland hebt gewoond maar wel recht hebt op AOW dan heb je recht op het bestaansminimum, dus wordt dat aangevuld.
Als je eigen vermogen hebt wordt dat meestal gekort op de aanvulling of bijstand.
Aangezien Marokko geen eigen vermogen doorgeeft aan Nederland kan Nederland dat niet achterhalen.
Dus: als je zorgt dat je in Nederland een huis hebt en deze onderverhuurt kan je mooi in Marokko een ruime levensstandaard erop na houden in je illegale huis daar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:44

Nog niet goed Nicolletje,
Om in aanmerking te komen voor de aanvulling, moet je je nl. regelmatig melden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:45

Alane schreef:
Dat geven ze ook niet aan Nederland, dat doet diegene die een uitkering aanvraagt, die moet aantonen dat hij/zij geen andere inkomsten heeft...

Jij hebt wel heel veel vertrouwen in de mens.... Denk je echt dat ze jou niet screenen of je de waarheid vertelt?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:52

Nicolletje schreef:

Je haalt verschillende dingen door elkaar.
AOW ben je voor verzekerd, omdat je of in Nederland hebt gewoond van 15e tot je 65e en/of gewerkt hebt.
Heb je niet gedurende die 50 jaren in Nederland gewoont dan krijg je voor ieder ontbrekend jaar 2% aftrek. Woon je in Nederland en je hebt geen andere inkomsten, en je zit onder het minimum, dan kan dat aangevult worden door een uitkering.
Stel: Ik heb voldaan aan alle voorwaarden: dan krijg ik 100 % AOW (ongeacht andere inkomsten en vermogen) of ik nu een huis heb in Nederland, Duitsland, Turkije, Botswana of waar dan ook.
Stel: Ik heb niet voldaan aan die voorwaarden en heb alleen mijn AOW en zit daarmee onder het minimum: dan kan ik een aanvulling krijgen tot aan het minimum als ik voldoe aan die voorwaarden daarvoor: en dat is oa dat ik in Nederland moet wonen. VWB eigen vermogen bijv. eigen huis, zijn daar ook regels voor dat ik mijn huis niet hoef op te eten.... Woon ik niet in Nederland, dan krijg ik die aanvulling niet, en alleen mijn AOW.

Nicolletje schreef:

AOW heeft niets te maken met waar je woont na je 65e, maar waar je hebt gewoon tussen je 15e en je 65e, en/of je je hebt bijverzekerd voor de ontbrekende jaren.

AOW is een verzekering, je 'betaalt' ervoor (door aan de voorwaarden te voldoen) en die komt tot uitkering.
Snappie?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:53

Nicolletje schreef:
Alane schreef:
Dat geven ze ook niet aan Nederland, dat doet diegene die een uitkering aanvraagt, die moet aantonen dat hij/zij geen andere inkomsten heeft...

Jij hebt wel heel veel vertrouwen in de mens.... Denk je echt dat ze jou niet screenen of je de waarheid vertelt?

dat staat geheel los van het aanvragen en het uitbetalen van een uitkering/kinderbijslag/AOW.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:53

Wat is regelmatig? 1x per jaar? Het is hetzelfde loket als waar je je AOW aanvraagt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:55

Alane schreef:
Je haalt verschillende dingen door elkaar.
AOW ben je voor verzekerd, omdat je of in Nederland hebt gewoond van 15e tot je 65e en/of gewerkt hebt.
Heb je niet gedurende die 50 jaren in Nederland gewoont dan krijg je voor ieder ontbrekend jaar 2% aftrek. Woon je in Nederland en je hebt geen andere inkomsten, en je zit onder het minimum, dan kan dat aangevult worden door een uitkering.
Stel: Ik heb voldaan aan alle voorwaarden: dan krijg ik 100 % AOW (ongeacht andere inkomsten en vermogen) of ik nu een huis heb in Nederland, Duitsland, Turkije, Botswana of waar dan ook.
Stel: Ik heb niet voldaan aan die voorwaarden en heb alleen mijn AOW en zit daarmee onder het minimum: dan kan ik een aanvulling krijgen tot aan het minimum als ik voldoe aan die voorwaarden daarvoor: en dat is oa dat ik in Nederland moet wonen. VWB eigen vermogen bijv. eigen huis, zijn daar ook regels voor dat ik mijn huis niet hoef op te eten.... Woon ik niet in Nederland, dan krijg ik die aanvulling niet, en alleen mijn AOW.

Nicolletje schreef:

AOW heeft niets te maken met waar je woont na je 65e, maar waar je hebt gewoon tussen je 15e en je 65e, en/of je je hebt bijverzekerd voor de ontbrekende jaren.

AOW is een verzekering, je 'betaalt' ervoor (door aan de voorwaarden te voldoen) en die komt tot uitkering.
Snappie?

Volgens mij ben jij degene die mijn post niet snapt :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:01

ik snap de post van Alane prima.
Maar zoals gewoonlijk draait dit topic maar om één onderwerp.
Ik ga weer lekker wat anders doen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:08

Nou goed, vertel mij maar of Marokko en Turkije onder het handhavingsverdrag vallen:

Citaat:
Als u een uitkering ontvangt die wel valt onder de Wet Beu, kunt u uw uitkering meenemen naar het buitenland als u:

* woont in één van de landen van de Europese Unie of in Noorwegen, IJsland of Liechtenstein,
* op Aruba of de Nederlandse Antillen woont,
* in het buitenland woont en werk doet in het algemeen belang, bijvoorbeeld als u werkt als diplomaat of ontwikkelingswerker.

Verdragslanden

Als u woont in een land waarmee Nederland een verdrag heeft gesloten, kunt u ook recht op een uitkering hebben. U hebt geen recht op een uitkering als u in een land woont waar Nederland geen verdrag mee heeft gesloten. U verliest dan na drie maanden uw uitkering.

Edit: gevonden
http://www.uwv.nl/Internationaal/Werken ... g_mee.aspx

Toeslag: ja en nee.

Dus het is niet waar dat het 'niks uitmaakt waar je woont om AOW te ontvangen'.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:17

Electra63 schreef:
Nee, Jane,
Je moet schrijven dat het alleen om Turken en Marokkanen gaat.
Dan wordt het wel begrepen.

Iedereen heeft recht op AOW, behalve als je Turk of Marokkaan bent.

dat ga ik helemaal niet schrijven. -:)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:12

Nicolletje schreef:
Edit: gevonden
http://www.uwv.nl/Internationaal/Werken ... g_mee.aspx

Toeslag: ja en nee.

Dus het is niet waar dat het 'niks uitmaakt waar je woont om AOW te ontvangen'.

Ik vermoed dat je 2 dingen door elkaar haalt... WAO en AOW

AOW is wat anders dan WAO, in je link hebben ze het over het laatste Arbeids Ongeschiktheids Wet
Voor de AOW (Algemene Ouderdoms Wet) is het van belang waar je gewoond hebt tussen je 15e en 65e levensjaar... niet waar je woont NA je 65e als je AOW gaat ontvangen.
Ook je inkomen, of vermogen doet er niet toe...

Krijg je echter een AOW onder het minum dan doet het er wel toe waar je woont als je een aanvulling wilt ontvangen tot aan het minimum

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 23:14

Nou ik was op zoek naar wet Beu en verdragsland:

Citaat:
Blijf ik AOW ontvangen als ik in het buitenland ga wonen?

Misschien heeft u plannen om na uw 65e in het buitenland te gaan wonen. In dat geval moet u rekening houden met de Wet beperking export uitkeringen (Wet BEU).

Meenemen AOW naar andere landen

U kunt uw gehele AOW-pensioen meenemen naar de landen van de Europese Unie (EU) en de landen van de Europese Economische Ruimte (EER). U kunt uw gehele AOW-pensioen ook meenemen naar de Nederlandse Antillen, Aruba en de verdragslanden. Dit zijn landen waarmee Nederland een handhavingsverdrag of handhavingsprotocol heeft gesloten.
AOW bij wonen in niet-verdragsland

Als u naar een niet-verdragsland verhuist, komt u alleen in aanmerking voor een AOW-pensioen voor een gehuwde (zonder toeslag).

Bron: http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... wonen.html

En die link was wat ik kon zo gauw vinden onder de noemer 'verdragslanden'.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 02:52

en wat heeft dat te doen met wel of geen volledige AOW en wel of geen huis in het buitenland?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 03:36

Er werd gezegd dat je overal kon gaat wonen en toch AOW ontvangen en dat is dus niet waar.
Marokko en Turkije blijken wel een verdragsland te zijn en daarin verbeterde ik mezelf.
Maar Colombia en Irak vallen daar bijv. niet onder.
Dus: overal kunnen wonen en 100% AOW kunnen ontvangen als je altijd in Nederland hebt gewerkt zoals gezegd wordt hier is niet waar.

En huis in het buitenland en aanvullende AOW: ik heb net de fraudemogelijkheden gegeven.