Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alane schreef:janesmith schreef:Tot de dag van vandaag kan Nederland op zn kop gaan staan maar informatie uit Turkije en Marokko krijgen ze niet.
Dus als iemand zegt niets te ontvangen en geen bezit te hebben in een van beide landen dan kan Nederland niets anders dan betalen.
Moet ik je wederom teleurstellen....
Ik woon in Duitsland, moesten aantonen dat onze kinderen nog in leven waren om kinderbijslag te kunnen/mogen ontvangen.... we moesten bewijs aanleveren dat de kids naar school gingen, beide haden NB examen gedaan vorig schooljaar.
Alleen maar invullen dat je geen inkomsten hebt, en dan met je vingers op de rug gekruist invullen van dat je het naar waarheid hebt ingevuld, is niet voldoende...
Dat een ambtenaar corrupt kan zijn en valse brieven afgeeft, even buiten beschouwing gelaten. Gaat puur om de bewijslast.
Daarbij, als die immigrant dan het land weer wenst te verlaten, dan houdt hij alleen zijn AOW, de rest komt dan te vervallen.
Alane schreef:JaneSmith schreef:Moet je in Nederland als autochtoon mee aankomen dat je een bijstand wilt terwijl je een huis bezit. Ze lachen je uit. Ga eerst je huis maar opvreten zeggen ze dan.
Is ook niet op iedere situatie van toepassing.... wederom uit de lucht gegrepen.
Alane schreef:@Electra63: precies, als ze aan de voorwaarden hebben voldaan om AOW te krijgen, waarom zouden ze die dan mogen ontvangen.
Er zijn genoeg Nederlanders die bijna het hele jaar in het buitenland verblijven en ook AOW krijgen, begrijp niet waarom het voor een immigrant (waarbij ik niet begrijp waarom er onderscheidgemaakt moet worden immigranten en Marokanen of Turken)
Nicolletje schreef:Goed oke, ik snap zelf ook wel dat je net zo bent als ik, en dat is dat je geen oplichtersbrein hebt.
Dan kóm je er gewoon niet op.
Maar uitgaande dat je geen aanvullingen wilt, maar wel volledig recht hebt op AOW.
Iemand in die in Spanje woont, of Aruba, valt gewoon onder de uitkeringsgerechtigden, want daar zijn afspraken over.
Turkije valt daar niet onder en Marokko ook niet.
Dus, wat doe je dan? Dan zorg je dat je een huis hebt in het zonnige Marokko en een huis in Nederland voor je AOW.
Marokko geeft het toch niet door aan de belastingdienst in Nederland.
Ohja en dat vertellen ze je natuurlijk niet in de supermarkt dit soort dingen, als je alleen hallo en goedemorgen tegen elkaar zegt.
janesmith schreef:Tot de dag van vandaag kan Nederland op zn kop gaan staan maar informatie uit Turkije en Marokko krijgen ze niet.
Dus als iemand zegt niets te ontvangen en geen bezit te hebben in een van beide landen dan kan Nederland niets anders dan betalen.
janesmith schreef:Alane schreef:
Moet ik je wederom teleurstellen....
Ik woon in Duitsland, moesten aantonen dat onze kinderen nog in leven waren om kinderbijslag te kunnen/mogen ontvangen.... we moesten bewijs aanleveren dat de kids naar school gingen, beide haden NB examen gedaan vorig schooljaar.
Alleen maar invullen dat je geen inkomsten hebt, en dan met je vingers op de rug gekruist invullen van dat je het naar waarheid hebt ingevuld, is niet voldoende...
Dat een ambtenaar corrupt kan zijn en valse brieven afgeeft, even buiten beschouwing gelaten. Gaat puur om de bewijslast.
Daarbij, als die immigrant dan het land weer wenst te verlaten, dan houdt hij alleen zijn AOW, de rest komt dan te vervallen.
Wat heeft Duitsland te maken met mijn Turkije en Marokko voorbeeld?
JaneSmith schreef:Moet je in Nederland als autochtoon mee aankomen dat je een bijstand wilt terwijl je een huis bezit. Ze lachen je uit. Ga eerst je huis maar opvreten zeggen ze dan.
JaneSmith schreef:Alane schreef:
Is ook niet op iedere situatie van toepassing.... wederom uit de lucht gegrepen.
Kun je me ergens een linkje geven waaruit zou blijken dat dit niet de gangbare praktijk is?
Kunnen veel lezers misschien nog hun voordeel mee doen. Zou mooi zijn.
JaneSmith schreef:Alane schreef:@Electra63: precies, als ze aan de voorwaarden hebben voldaan om AOW te krijgen, waarom zouden ze die dan mogen ontvangen.
Er zijn genoeg Nederlanders die bijna het hele jaar in het buitenland verblijven en ook AOW krijgen, begrijp niet waarom het voor een immigrant (waarbij ik niet begrijp waarom er onderscheidgemaakt moet worden immigranten en Marokanen of Turken)
Omdat nou net Marokko en Turkije de landen zijn die geen informatie over hun burgers geven aan Nederland.
Nicolletje schreef:Goed oke, ik snap zelf ook wel dat je net zo bent als ik, en dat is dat je geen oplichtersbrein hebt.
Dan kóm je er gewoon niet op.
Maar uitgaande dat je geen aanvullingen wilt, maar wel volledig recht hebt op AOW.
Iemand in die in Spanje woont, of Aruba, valt gewoon onder de uitkeringsgerechtigden, want daar zijn afspraken over.
Nicolletje schreef:Turkije valt daar niet onder en Marokko ook niet.
Dus, wat doe je dan? Dan zorg je dat je een huis hebt in het zonnige Marokko en een huis in Nederland voor je AOW.
Ohja en dat vertellen ze je natuurlijk niet in de supermarkt dit soort dingen, als je alleen hallo en goedemorgen tegen elkaar zegt.
Nicolletje schreef:Alane schreef:Dat geven ze ook niet aan Nederland, dat doet diegene die een uitkering aanvraagt, die moet aantonen dat hij/zij geen andere inkomsten heeft...
Jij hebt wel heel veel vertrouwen in de mens.... Denk je echt dat ze jou niet screenen of je de waarheid vertelt?
Alane schreef:Je haalt verschillende dingen door elkaar.
AOW ben je voor verzekerd, omdat je of in Nederland hebt gewoond van 15e tot je 65e en/of gewerkt hebt.
Heb je niet gedurende die 50 jaren in Nederland gewoont dan krijg je voor ieder ontbrekend jaar 2% aftrek. Woon je in Nederland en je hebt geen andere inkomsten, en je zit onder het minimum, dan kan dat aangevult worden door een uitkering.
Stel: Ik heb voldaan aan alle voorwaarden: dan krijg ik 100 % AOW (ongeacht andere inkomsten en vermogen) of ik nu een huis heb in Nederland, Duitsland, Turkije, Botswana of waar dan ook.
Stel: Ik heb niet voldaan aan die voorwaarden en heb alleen mijn AOW en zit daarmee onder het minimum: dan kan ik een aanvulling krijgen tot aan het minimum als ik voldoe aan die voorwaarden daarvoor: en dat is oa dat ik in Nederland moet wonen. VWB eigen vermogen bijv. eigen huis, zijn daar ook regels voor dat ik mijn huis niet hoef op te eten.... Woon ik niet in Nederland, dan krijg ik die aanvulling niet, en alleen mijn AOW.Nicolletje schreef:Turkije valt daar niet onder en Marokko ook niet.
AOW heeft niets te maken met waar je woont na je 65e, maar waar je hebt gewoon tussen je 15e en je 65e, en/of je je hebt bijverzekerd voor de ontbrekende jaren.
AOW is een verzekering, je 'betaalt' ervoor (door aan de voorwaarden te voldoen) en die komt tot uitkering.
Snappie?
Citaat:Als u een uitkering ontvangt die wel valt onder de Wet Beu, kunt u uw uitkering meenemen naar het buitenland als u:
* woont in één van de landen van de Europese Unie of in Noorwegen, IJsland of Liechtenstein,
* op Aruba of de Nederlandse Antillen woont,
* in het buitenland woont en werk doet in het algemeen belang, bijvoorbeeld als u werkt als diplomaat of ontwikkelingswerker.
Verdragslanden
Als u woont in een land waarmee Nederland een verdrag heeft gesloten, kunt u ook recht op een uitkering hebben. U hebt geen recht op een uitkering als u in een land woont waar Nederland geen verdrag mee heeft gesloten. U verliest dan na drie maanden uw uitkering.
Nicolletje schreef:Edit: gevonden
http://www.uwv.nl/Internationaal/Werken ... g_mee.aspx
Toeslag: ja en nee.
Dus het is niet waar dat het 'niks uitmaakt waar je woont om AOW te ontvangen'.
Citaat:Blijf ik AOW ontvangen als ik in het buitenland ga wonen?
Misschien heeft u plannen om na uw 65e in het buitenland te gaan wonen. In dat geval moet u rekening houden met de Wet beperking export uitkeringen (Wet BEU).
Meenemen AOW naar andere landen
U kunt uw gehele AOW-pensioen meenemen naar de landen van de Europese Unie (EU) en de landen van de Europese Economische Ruimte (EER). U kunt uw gehele AOW-pensioen ook meenemen naar de Nederlandse Antillen, Aruba en de verdragslanden. Dit zijn landen waarmee Nederland een handhavingsverdrag of handhavingsprotocol heeft gesloten.
AOW bij wonen in niet-verdragsland
Als u naar een niet-verdragsland verhuist, komt u alleen in aanmerking voor een AOW-pensioen voor een gehuwde (zonder toeslag).