Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Betteke schreef:nienke1208 schreef:Als je het hebt over een vrouw die helemaal niet wil werken is egoistisch, dan ben ik het daar helemaal mee eens!
Ik vind het anders als je een bewuste keus maakt om huisvrouw te zijn en thuis te blijven voor de kinderen, maar als die keus gebaseerd is op 'geen zin' dan vind ik dat belachelijk.
Ik wil, ook met kinderen, blijven werken. Ik vind mijn werk veel te leuk om te stoppen! Minder werken zal ik zeker wel gaan doen, maar ik wil eigenlijk wel 24 uur blijven werken. 3 dagen in de week vind ik mooi!
Mijn keus is gebaseerd op "geen zin", waarom is dat belachelijk? Is toch mijn goed recht om niet te willen werken?
Jesser schreef:Dat kinderen er echt niet slechter van worden als paps en mams werken.. kijk maar eens goed om je heen, zie het verschil tussen kinderen wiens ouders altijd weg zijn of veel werken.. niet altijd de leukste kinderen hoor.. zonder het over een kam te plaatsen..
Jesser schreef:Even een gedachtegang hoor.. dus omdat je huwelijk zou kunnen stranden moet je alleen daarom als vrouw een baan hebben.. vreemde gedachtegang...
Yamcha schreef:Dat heet plichtJe gaat omdat je moet.
Maar als je nou niet moet werken omdat het gewoon niet nodig is, dan is er niet zoiets als plicht. En dan gaat geen zin wel op, omdat je het dan alleen maar doet omdat je het leuk vindt.
miep1979 schreef:kohtje schreef:Ik ruil morgen mijn werk in als ik huisvrouw mag worden!
Ik vind het eerder andersom. Veel kinderen krijgen luxe omdat de ouders nooit tijd hebben. Ik zie liever een moeder die er is tussen de middag en als de kinderen uit school komen.
AMEN ik deel je mening volledig!
Als je een kind wilt moet je er voor 10000 % voor gaanen dat heeft overal zijn gevolgen