moskee op WTC??!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:00

Axel_Valerie schreef:
Ik zie hier niemand die iemand ergens voor wil laten boeten hoor onassa..

Nicolletje schreef:
jameyskatje schreef:
zouden alle andere moslims nu ook moeten boeten?
zijn ineens monster?
terroristen
extremisten
radicalen
fundamentalisten
orthodoxen
en blabla

mediaterreur dat is het!

Lekker makkelijk, je gebruikt nu naar mijn mening hetzelfde populisme en dezelfde onderbuikgevoelens.
Boeten? Niemand hoeft hier te boeten.
Een Cordoba House op deze manier neerzetten op G 0 is iets anders dan boeten of niet welkom zijn.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:01

Axel_Valerie schreef:
jameyskatje schreef:
kan je dat nader toelichten?

Als je alleen maar tussen 2 uiterste kunt kiezen noem je dat radicaal dat hoef je verder niet toe te lichten dat
is de inhoud van de term..

volgens mij vroeg ik het aan janesmith.

als ik degene ben die radicaal wordt genoemd (wat nogal een beladen woord is in nederland) heb ik net zo goed recht op een toelichting.

het is nogal niet een woord vind je niet ;)
of stelt het woord radicaal nu ineens niets mer voor?

Axel_Valerie

Re: moskee op WTC??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:02

volgens mij is iedereen hier vrij om te antwoorden..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:02

Axel_Valerie schreef:

jameyskatje schreef:
zouden alle andere moslims nu ook moeten boeten?
zijn ineens monster?
terroristen
extremisten
radicalen
fundamentalisten
orthodoxen
en blabla

mediaterreur dat is het!

nicolletje heeft vast de vraagteken niet gezien ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:03

Nou, het is wel suggestief JK.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:04

Axel_Valerie schreef:
volgens mij is iedereen hier vrij om te antwoorden..

dat zeker

maargoed.

snap je deze situatie wel?

janesmith noemt mij radicaal (en zegt iets vreemds over stervelingen..)
ik vraag om toelichting
en jij geeft de toelichting.

dus nogmaals..
ben ik benieuwd naar de toelichting van de persoon die mij radicaal noemt.

als jij mij ook radicaal vind mag je daar voor uit komen. een mening over anderen hebben wordt je tegenwoordig toch wel makkelijk gemaakt, vooral als het een moslim is, dus go ahead. maar spreek dan wel voor jezelf en antwoord niet voor een ander

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:05

Axel_Valerie schreef:

precies maar er word wel steeds gezegt dat wij die tegen de bouw zijn eigenlijk daarmee alle islamieten willen laten boeten, maar dat is absoluut niet het geval.
Ook wij weten wel dat de grote meerderheid islamieten deze aanslagen afkeuren, maar toch worden wij steeds tussen de regels door een beetje als rascisten bestempeld.
Alleen al het feit als je op Wilders gestemd hebt vind men dat al vaak reden te meer om je als rascist te zien en dat betreur ik.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:06

jane geeft duidelijk aangegeven dat jij of het ene kiest of het andere je bent niet in staat water bij de wijn te doen of uberhaupt andere meningen in overweging te nemen dus is dat radicaal je hoeft niet radicaal te zijn als persoon maar in dit opzicht moet ik jane gelijk geven.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:08

Ik ga mee met Axel Valerie. En Onassa.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:09

Onassa schreef:
Axel_Valerie schreef:

precies maar er word wel steeds gezegt dat wij die tegen de bouw zijn eigenlijk daarmee alle islamieten willen laten boeten, maar dat is absoluut niet het geval.
Ook wij weten wel dat de grote meerderheid islamieten deze aanslagen afkeuren, maar toch worden wij steeds tussen de regels door een beetje als rascisten bestempeld.
Alleen al het feit als je op Wilders gestemd hebt vind men dat al vaak reden te meer om je als rascist te zien en dat betreur ik.

Ik vind zeker dat je hier gelijk in hebt. Ik denk alleen dat er ook een probleem zit in het feit dat de mensen van het islamitisch geloof die het niet met de aanslagen eens zijn hier niks mee doen. Dit lijkt vaak op goedkeuring en hierdoor ontstaat ook het idee van sommige mensen dat alle islamieten "slecht" zijn.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:10

dus omdat jane zegt dat het bij mij zwart wit is en nooit grijs dan is dat ook zo? (bokt psychologen denken andere bokkers te kennen. get real)

ookal ben ik in werkelijkheid een heel open, flexibel en spreekbaar persoon. die alle situaties van verschillende kanten kan bekijken. groot inlevingsvermogen heeft en blabla.. dat doet er niet toe. je hoeft iemand niet te kennen, gewoon statements maken en andere napraten. dat is het makkelijkst.

dat is net zoals er mensen zijn die een flatgebouw opblazen en zeggen 'dit is uit de naam van de islam' en de hele wereld de islam de schuld geeft...

onterecht ;)

en ik laat me geen radicaal noemen. wat het ook mag betekenen. want waar ga je van uit? de dikke van dale, de media, de cultuurinhoud?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:11

jameyskatje schreef:
een mening over anderen hebben wordt je tegenwoordig toch wel makkelijk gemaakt, vooral als het een moslim is, dus go ahead.

Waarom ga je nu zo in en slachteroffer rol kruipen?
Heeft iemand jou persoonlijk ergens van beschuldigt?
heeft iemand gezegt dat jij mede verantwoordelijk bent voor 9/11?
Heeft iemand gezegt dat jij als moslima niet deugt?

Maak het jezelf toch niet zo onnodig moeilijk.

het gaat hier over extremisten die een gruweldaad gepleegt hebben en je doet alsof je je aangesproken voelt, das zo jammer!

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:13

Mijn mening over het bouwen van een moskee of gebedsruimte op ground zero vind ik de grootste vorm van provocatie. Waarom geen algemene gedenkruimte in plaats van die muur die er nu staat. Waarom deze keuze? Dat is gewoon niet okee.

Jameyskatje ik ga uit van de betekenis van het woord van radicaal in het algemeen. Het is duidelijk dat jij dit als een vies woord ziet. Het is echter gewoon een constatering. Als je tot op zeker hoogte niet verder kunt kijken dan 1 kant op is dat radicaal. Dat is een feit. Je hoeft hierom geen radicale moslima te zijn.

Onassa ik ben het helemaal met je eens...

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:14

niet letterlijk onassa. maar lees de 1e 2 pagina's van nieuws en maatschappij eens door.

of ga voor de lol eens 1 dag met een hoofddoek de straat over.

dan weet je wat ik bedoel.

ik hoef er niet eens in te kruipen.

de stront die je over je heen krijgt als moslim zijnde is geen kattepis.

doen alsof ik me niet aangesproken zou voelen en alsof moslims geen zwarte schapen zijn geworden na 9/11.. dat zou pas een struisvogelactie zijn!
en ik ben geen struisvogel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:14

Wat een rare kant gaat dit topic op.

En ik begrijp dat Jamyskatje zich aangevallen voelt. Hoe sommigen zich hier en in andere topics over moslims uitlaten?

Dat hele wij-verhaal slaat nergens op, het gaat over een te bouwen moskee in New York. Waar bemoeien wij ons mee???

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:15

Moderatoropmerking:
Ook dit onderwerp is een issue wat bij veel gebruikers erg gevoelig ligt, gezien de reacties die er in korte tijd zijn gekomen. Desondanks is het absoluut niet de bedoeling om persoonlijk te worden, elkaar af te katten en op de man te spelen. Er vanuit gaande dat een ieder hier in staat is op een volwassen wijze een discussie te voeren, verwacht ik dan vanaf heden ook een nette, volwassen en beleefde discussie, zonder elkaar in de pan te hakken. Mijn dank.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:19

jameyskatje schreef:
de stront die je over je heen krijgt als moslim zijnde is geen kattepis.

Dat is niet onze schuld hier in het topic, en hoe vervelend ook, het is helaas mens-eigen omdat iemand ánders is.

Alleen mensen die écht anders geboren zijn (keek vandaag naar tv: http://www.tvgids.nl/programma/9697974/Puberruil_Xtra/ ) , mensen die langer, dikker, lelijker zijn, per ongeluk vloeken of spasmen hebben, die kunnen het gewoon nieteens veranderen aan zichzelf en die worden ook uitgescholden!

Ja ik vind dat erg.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:21

Ik ga even iets geks zeggen.

Als ik moslima zou zijn was ik nooit maar dan ook NOOIT die moskee in gegaan. Dat zou betekenen dat ik achter de actie zou staan. Ik zou dat niet kunnen zien als een huis van god.
Ik denk dat het voor de extreme moslims provocatie zou zijn. En voor de "goede" (om het maar even lelijk te zeggen) moslims een belediging om daar een huis van god neer te planten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:22

Het lijkt mij dat iedere moslim die deze aanslag net zo verschrikkelijk vond als de rest van de wereld en zeker degene die daar ook familie en vrienden verloren hebben en dit soort radicale akties ook veroordelen er ook begrip voor hebben en zelfs ook vinden dat dit niet kan.
Er lijkt hier een sfeer te heersen van 'het waren toevallig moslims maar daar kunnen wij (niet radicale islamieten) toch niets aan doen, wij willen daar een moskee of gebedshuis (of hoe zo een centrum dan ook genoemd wordt) en jullie (niet islamieten) moeten niet zo zeuren.

Ik val hier niemand persoonlijk aan maar vind het gewoon te zot voor woorden om zoiets neer te zetten op of in de nabijheid van een plek waar zoiets verschrikkelijks is gebeurd en dan die datum van opening dat is gewoon provoceren en heeft niets met toeval te maken. (toevallig die plek, toevallig die datum)

Alweer droom lekker maar toeval bestaat niet!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:23

@Nicolletje:
Alsof een moslim zichzelf wel kan veranderen? En waarom vindt jij hem of haar 'anders'? Na al die jaren zou je er toch wel aan gewend moeten zijn dat niet iedereen in NL blond is...Nl is al sinds mensenheugenis een land van wereldhandel en immigratie. Dat hoort nou eenmaal bij onze cultuur.

En ik denk dat er in deze topics wel degelijk heel veel stront over moslims heengegooit wordt, daar kunnen de personen die zich hierin herkennen wel degelijk wat aan doen.
Laatst bijgewerkt door Waves op 13-08-10 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:23

Waar wij ons mee bemoeien komt denk ik mede tot stand dat de nederlandse regering hier 1 miljoen euro aan doneert terwijl ons land al zoveel moet bezuinigen.
Dus wij als Nederlander die belasting betaald, betaald nu ook mee aan de gebdsruimte op ground zero en worden zelf aan alle kanten zo zachtejs aan kaal geplukt.
Dat is de reden waarom we hier moeite mee hebben en "we" ons er mee bemoeien, het zijn onze eigen centjes die we zelf al hard nodig hebben om de maand rond te breien en niet om te schenken aan een miljoenen project en dan al helemaal niet zo'n idioot plan!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:26

Onassa schreef:
Waar wij ons mee bemoeien komt denk ik mede tot stand dat de nederlandse regering hier 1 miljoen euro aan doneert terwijl ons land al zoveel moet bezuinigen.
Dus wij als Nederlander die belasting betaald, betaald nu ook mee aan de gebdsruimte op ground zero en worden zelf aan alle kanten zo zachtejs aan kaal geplukt.
Dat is de reden waarom we hier moeite mee hebben en "we" ons er mee bemoeien, het zijn onze eigen centjes die we zelf al hard nodig hebben om de maand rond te breien en niet om te schenken aan een miljoenen project en dan al helemaal niet zo'n idioot plan!

Vind ik ook bizar maar daar moeten we onze politici op aanspreken die dat blijkbaar gesponsord hebben. Lijkt me zinvoller dan ons bemoeien met de interne politiek van de VS.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:26

daar heb je ook een punt onassa..

en waarom zouden we er ons eigenlijk niet mee mogen bemoeien? Discussieren is gezond hoor, mits dit op een respectvolle manier gebeurd..

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:27

Dat onze regering er 1 miljoen aan doneert heeft jane al naar het land van fabelen bewezen. De 1 miljoen ging naar een afghaans vrouwen emancipatie project niet naar islamitisch centrum.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:27

Beetje triest dat sommigen hier meteen zeggen dat 'wij' tegen aaaaaaaalle moslims zijn, ze willen uitroeien en weetikveelwat. Dat heeft namelijk niemand hier geschreven, dat maken jullie er zelf van. Sneu hoor, woorden verdraaien.