Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:ja?Anglicanen en RK liggen natuurlijk ook wel erg dicht bij elkaar.
Er staat dan ook niet 'Ik ben christen DUS geloof in de Schepping'.
Anglicanen en RK liggen natuurlijk ook wel erg dicht bij elkaar.
Blue_Eyes schreef:De anglicaanse kerk is heel duidelijk voortgekomen uit de RK kerk. Ik weet niet of je de geschiedenis ervan kent, hoe de CofE ontstaan is? Dit had te maken met Henry VIII die de RK Kerk te streng vond en er een liberalere variant van heeft gemaakt, kort door de bocht.
fl0wer schreef:Ik kies voor de evolutietheorie, simpelweg omdat dat voor mij logischer lijkt en beter te begrijpen is.
Er zijn zo veel verschillende geloven, zoveel verschillende Goden...zoveel verschillende stromingen.
Wat is nou het juiste, wat moet je nou kiezen.
Bij welk geloof kom je niet in de hel terecht omdat je anders denkt, voelt, geloofd etc..?
Want in welke kerk ik ook kom, ze vinden allemaal dat zij gelijk hebben en dat hun manier van geloof beleiden de juiste is.
Heel verwarrend en dood vermoeiend, ik ga daardoor liever ook niet meer naar een kerk.
Lauratje_88 schreef:Ja maar dat heb je met wetenschappers ook de ene houdt vast aan de ene theorie terwijl de andere overtuigd is van de andere theorie, hoewel dan nog evolutie logischer klinkt dan schepping.
ravellie schreef:fojoe schreef:dus wetenschap is nutteloos?
Vlgs mij zeg ik nergens dat het nutteloos is
ravellie schreef:Pas stond er een artikel in de krant: de wetenschap is er eindelijk uit
Na lang onderzoek blijkt dat de kip toch echt eerder was dan het ei
( Klopt, want de dieren zijn door God geschapen)
Direct eronder staat dan: en nu gaan ze onderzoeken wanneer de kip onstaan is
ravellie schreef:Dat deze intelligente levensvormen allemaal door een knal onstaan zijn?
Nee, dat gaat er bij mij echt niet in.
Sammie schreef:ravellie schreef:Dat deze intelligente levensvormen allemaal door een knal onstaan zijn?
Nee, dat gaat er bij mij echt niet in.
Heb je ooit les gehad/kennis genomen van de evolutietheorie of the 'big bang' of iets dergelijks? En dan even zonder theologische inslag. Ik vraag mij nl. af of de (meeste/sommige) Christenen dénken dat de evolutietheorie omhelst dat er uit die knal opeens een aarde en een zon was en opeens liepen daar dan mensen op rond. Laat ik maar gelijk duidelijk maken... Dat is dus niet zo..
fl0wer schreef:Lauratje_88 schreef:Ja maar dat heb je met wetenschappers ook de ene houdt vast aan de ene theorie terwijl de andere overtuigd is van de andere theorie, hoewel dan nog evolutie logischer klinkt dan schepping.
Zoals ik al zei, ik kies voor evolutie theorie omdat dat logischer lijkt en voelt voor mij
En daar wordt ik tevens ook niet "veroordeeld" op m'n levenstijl en denkwijze.
Ik zeg niet dat alle gelovige mensen anderen veroordelen want een goede vriendin van mij is erg zwaar gelovig maar we kunnen prima door 1 deur.
Maar ik ben in verschillende kerken geweest en heb daar erg vaak "helaas" mijn neus gestoten, ook waar het "laagdrempelig" is.