Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manishdra schreef:@Sunrise_: Dus jij vind dat ik, als emigrerende nederlander, mag eisen dat de winkels hier op zaterdag tot 17.00 open moeten blijven omdat ik dat gewend ben? Terwijl hier de cultuur is dat de winkels om 12.30 dicht gaan. Maar ze dringen mij hun cultuur op, dat is discriminatie!
Of pas ik mij aan aan hun cultuur en houdt ik er rekening mee dat de winkels al om 12.30 dichtgaan.
Brainless schreef:@Mindim
Dus mensen moeten hun cultuur voor jou veranderen, omdat jij je daar aan stoort.... je hoeft er niet te gaan wonen....
Zo werkt het toch ook met buitenlanders die hier komen wonen... ze hebben zich aan te passen aan hun omgeving.
Als ik in een flat ga wonen kan ik ook niet de hele dag op mijn drumstel slaan... dan wordt ook gezegd "ga maar in een hutje op de hei wonen"..
Citaat:Dat vind Mindim
Zij? vind dat bv Staphorst (waar het zwaar Christelijk geloof al heel lang hun cultuur is) dat men daar de pinautomaten en de stoplichten aan moeten hebben op zondag omdat zij dat zo gewend is.
Brainless schreef:ze hebben zich aan te passen aan hun omgeving.
insun schreef:Brainless schreef:ze hebben zich aan te passen aan hun omgeving.
Huh? Aanpassen aan een omgeving? Ik zou me niet aanpassen aan een omgeving. Ik pas me aan naar de regels, gebruiken en wetten van een land. Dat Staphorst nu toevallig andere regels en gebruiken hanteert is hun keuze maar daarom mogen ze nog niet van mij verwachten dat ik die afwijkende regels en gebruiken ook hanteer.
En als Staphorst mij daarom onaangepast vindt, zegt dat meer over Staphorst dan over mij; wie weigert er dan zich aan te passen naar de regels, gebruiken en wetten van een land?
Adil18 schreef:MISTRAL94 schreef:Nou Ts je hoeft je geen zorgen meer te maken nu de PVV niet mee gaat regeren, werkelijk te triest voor woorden maar gelukkig dat er toch nog een paar blij kunnen zijn.
WAT?!
Sinds wanneer is dat bekend? In Dld krijg ik echt niet alles mee...En waarom? Wat is dat nu voor oliebol...?
Brainless schreef:Vanmorgen op het RTLnieuws.
Er zijn nog 2 coalities mogelijk en in beide wordt de PVV niet meer genoemd.
8nnemiek schreef:Heb zo'n gevoel dat over vier jaar (als ze dat überhaupt redden, en geen van de veelbesproken problemen oplossen) de PVV echt de grootste partij gaat worden dan. Het volk heeft gekozen voor rechts, en wat doen ze, gaan ze een paar linkse partijen bij de VVD zetten..? Dat werkt toch niet?