zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:26

@Mindim
Dus mensen moeten hun cultuur voor jou veranderen, omdat jij je daar aan stoort.... je hoeft er niet te gaan wonen....

Zo werkt het toch ook met buitenlanders die hier komen wonen... ze hebben zich aan te passen aan hun omgeving.

Als ik in een flat ga wonen kan ik ook niet de hele dag op mijn drumstel slaan... dan wordt ook gezegd "ga maar in een hutje op de hei wonen"..

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:06

Dus jij vind dat ik, als emigrerende nederlander, mag eisen dat de winkels hier op zaterdag tot 17.00 open moeten blijven omdat ik dat gewend ben? Terwijl hier de cultuur is dat de winkels om 12.30 dicht gaan. Maar ze dringen mij hun cultuur op, dat is discriminatie!

Of pas ik mij aan aan hun cultuur en houdt ik er rekening mee dat de winkels al om 12.30 dichtgaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:09

manishdra schreef:
@Sunrise_: Dus jij vind dat ik, als emigrerende nederlander, mag eisen dat de winkels hier op zaterdag tot 17.00 open moeten blijven omdat ik dat gewend ben? Terwijl hier de cultuur is dat de winkels om 12.30 dicht gaan. Maar ze dringen mij hun cultuur op, dat is discriminatie!

Of pas ik mij aan aan hun cultuur en houdt ik er rekening mee dat de winkels al om 12.30 dichtgaan.

Dat vind Mindim
Zij? vind dat bv Staphorst (waar het zwaar Christelijk geloof al heel lang hun cultuur is) dat men daar de pinautomaten en de stoplichten aan moeten hebben op zondag omdat zij dat zo gewend is.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:11

ik heb mijn post aangepast en aan niemand gericht ;)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:19

Typfout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:18

Brainless schreef:
@Mindim
Dus mensen moeten hun cultuur voor jou veranderen, omdat jij je daar aan stoort.... je hoeft er niet te gaan wonen....

Zo werkt het toch ook met buitenlanders die hier komen wonen... ze hebben zich aan te passen aan hun omgeving.

Als ik in een flat ga wonen kan ik ook niet de hele dag op mijn drumstel slaan... dan wordt ook gezegd "ga maar in een hutje op de hei wonen"..

Citaat:
Dat vind Mindim
Zij? vind dat bv Staphorst (waar het zwaar Christelijk geloof al heel lang hun cultuur is) dat men daar de pinautomaten en de stoplichten aan moeten hebben op zondag omdat zij dat zo gewend is.

Hoe kom je daar nu bij, dat ik dat vind?

Ik zeg nergens dat ik vind dat de stoplichten en de pinautomaten aan moeten op zondag, omdat ik dat gewend ben?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:32

Mindim schreef:
Hoe kom je daar nu bij, dat ik dat vind?

Ik zeg nergens dat ik vind dat de stoplichten en de pinautomaten aan moeten op zondag, omdat ik dat gewend ben?

Sorry sorry sorry
was bedoeld voor janesmith

Doordat gequote ed was ik de weg even kwijt (gaat in een hoekje zitten schamen Y;( )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:38

Ik denk al, wat heb ik nu weer gezegd, geeft niet hoor :D

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:27

Brainless schreef:
ze hebben zich aan te passen aan hun omgeving.

Huh? Aanpassen aan een omgeving? Ik zou me niet aanpassen aan een omgeving. Ik pas me aan naar de regels, gebruiken en wetten van een land. Dat Staphorst nu toevallig andere regels en gebruiken hanteert is hun keuze maar daarom mogen ze nog niet van mij verwachten dat ik die afwijkende regels en gebruiken ook hanteer.
En als Staphorst mij daarom onaangepast vindt, zegt dat meer over Staphorst dan over mij; wie weigert er dan zich aan te passen naar de regels, gebruiken en wetten van een land? :?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:32

Ik denk dat mensen zoals Geert Wilders absoluut een effect hebben. Vraag blijft alleen of er waar rook is ook vuur is.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:24

insun schreef:
Brainless schreef:
ze hebben zich aan te passen aan hun omgeving.

Huh? Aanpassen aan een omgeving? Ik zou me niet aanpassen aan een omgeving. Ik pas me aan naar de regels, gebruiken en wetten van een land. Dat Staphorst nu toevallig andere regels en gebruiken hanteert is hun keuze maar daarom mogen ze nog niet van mij verwachten dat ik die afwijkende regels en gebruiken ook hanteer.
En als Staphorst mij daarom onaangepast vindt, zegt dat meer over Staphorst dan over mij; wie weigert er dan zich aan te passen naar de regels, gebruiken en wetten van een land? :?

Insun, dat wat je noemt wordt bedoeld met aanpassen aan je omgeving....Je "omgeving" betekent je medemens, de regels, waarden een normen etc.

De discussie over Staphorst vind ik overigens heel erg vreemd hier...? Maar dat komt omdat ik er nooit ben geweest en geen idee heb wat daar loos is... :+

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:29

Nou Ts je hoeft je geen zorgen meer te maken nu de PVV niet mee gaat regeren, werkelijk te triest voor woorden maar gelukkig dat er toch nog een paar blij kunnen zijn.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:30

MISTRAL94 schreef:
Nou Ts je hoeft je geen zorgen meer te maken nu de PVV niet mee gaat regeren, werkelijk te triest voor woorden maar gelukkig dat er toch nog een paar blij kunnen zijn.

WAT?!

Sinds wanneer is dat bekend? In Dld krijg ik echt niet alles mee...En waarom? Wat is dat nu voor oliebol...?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:32

De grote verliezer CDA heeft toch nog een te grote stem schijnbaar. Ik vind het echt schandalig, waar zijn die achterlijke verkiezingen nog voor dan? Ze drammen toch hun eigen zin door.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:36

Adil18 schreef:
MISTRAL94 schreef:

WAT?!

Sinds wanneer is dat bekend? In Dld krijg ik echt niet alles mee...En waarom? Wat is dat nu voor oliebol...?

Vanmorgen op het RTLnieuws.

Er zijn nog 2 coalities mogelijk en in beide wordt de PVV niet meer genoemd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:40

en dan te bedenken dat de meeste stemmers op de VVd en PVV hebben gestemd.....schijndemocratie noem ik dat.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:41

Brainless schreef:
Vanmorgen op het RTLnieuws.

Er zijn nog 2 coalities mogelijk en in beide wordt de PVV niet meer genoemd.

Ik heb het net gelezen....

Ik ben diep teleurgesteld in Nederland....Waarom stemmen als er toch niet naar ons geluisterd wordt? Waarom heeft het CDA überhaupt nog wat te melden? Het moge duidelijk genoeg zijn dat Nederland schoon genoeg heeft van het CDA...

Dit is zo vreselijk krom en zo fout!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:43

Ik vind het ook raar dat men nog een coalitie met het CDA voorstelt.
Nederland heeft genoeg duidelijk gemaakt dat men het CDA (nu) niet wil.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:44

Ja dat vind ik ook onbegrijpelijk in het geheel, laten we die hele democratie maar vallen dat is het toch niet. Hypocriet, tijd om te verhuizen, trots op nederland kun je iig niet zijn!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:44

Heb zo'n gevoel dat over vier jaar (als ze dat überhaupt redden, en geen van de veelbesproken problemen oplossen) de PVV echt de grootste partij gaat worden dan. Het volk heeft gekozen voor rechts, en wat doen ze, gaan ze een paar linkse partijen bij de VVD zetten..? Dat werkt toch niet?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:45

Het is geen landsbelang maar eigen belang ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:45

Brainless schreef:
Ik vind het ook raar dat men nog een coalitie met het CDA voorstelt.
Nederland heeft genoeg duidelijk gemaakt dat men het CDA (nu) niet wil.

Nederland wil meer rechts...!

Stelletje corrupte §§$%$%§§"...Bah, wat ben ik boos! :(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:47

8nnemiek schreef:
Heb zo'n gevoel dat over vier jaar (als ze dat überhaupt redden, en geen van de veelbesproken problemen oplossen) de PVV echt de grootste partij gaat worden dan. Het volk heeft gekozen voor rechts, en wat doen ze, gaan ze een paar linkse partijen bij de VVD zetten..? Dat werkt toch niet?

Dat denk ik ook...Niet dat ik daar een probleem mee zou hebben...Ik heb er wel een probleem mee dat de PVV nu niet meer in de coalitie komt..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:50

Op de laatste pagina wordt dus mijn mening duidelijk gemaakt :D We zijn een democratie volgens mij, maar ze willen er een regering van maken waar de 2 grote winnaars niks te zeggen hebben. PVV mag niet meeregeren en VVD krijgt te weinig in te brengen imo met de andere coalities.... Dag democratie

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:52

En om even terug te komen op een reactie op blz 1. Niet alleen in gemeentes waar weinig allochtonen zijn is PVV gestemd. Zit in Rotterdam op school en de meeste autochtonen die ik ken hebben VVD of PVV gestemd.

En in de gemeente waar vriend woont, zijn heel veel PVV stemmers en ja weinig allochtonen, maar van die kleine groep is het overgrote deel een rotte appel :(