Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:34

PVV schuift de bal af naar CDA en de kiezers trappen daar blijkbaar in. Als Geert Wilders ballen had dan ging ie (zoals voorgesteld door Verhagen) praten met VVD. Maar dat durft ie niet omdat ze bij voorbaat al wéten dat er toch geen overeenstemming kan komen tussen die twee partijen dus dan heeft het voor de derde partij ook geen zin om aan te schuiven.

Al zou er (om wat voor reden ook) tóch een kabinet met PVV komen dan hebben ze nog niks want ze kunnen in de Eerste Kamer toch geen wetswijzigingen er door krijgen als daar niet ook een meerderheid voor is. En voor die idiote plannen van de PVV is die er never nooit niet te krijgen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:37

Ja grappig dat die man dat zegt (die onderste uit het filmpje).
In Marokko treedt de buurt op als 'politie' maar in Nederland is dat anders (hier staan of zitten we niet echt het hele jaar door op je stoepje, terras of in de voordeur te socializen) dus hebben veel ouderen verwacht dat de politie en de school de taken over zouden nemen, wat niet is gebeurd.

gohyaJarig

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:51

@jameyskatje.
Ik heb het filmpje gezien,maar wat me opviel was dat degene die zeiden op de PVV gestemd te hebben wel om zich heen keken.Leek net of ze bang waren dat een ander het zou horen?
De laatste had wel gelijk wat die zei:Vol is Vol.
En dat is ook zo,je kan geen mensen blijven stapelen [in flat gebouwen] in dit kleine landje.Dan krijg je irritatie,wat er nu al jaren is.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:52

in marokko heerst een groepscultuur, hier een induvidualistische... daarbij komend dat de permanente immigratie van marokkanen eigenlijk niet 'gepland' was door de overheid en door de marokkanen zelf. waardoor niet optijd is ingespeeld op zaken als immigratie en beide partijen eigenlijk niet wisten hoe ze met deze verandering moesten omgaan. maar wat mij betreft is dit slechts een hervorming en kost het tijd. over 2 generaties wil ik hier nog wel eens op terug k ijken

@gohya: het is allemaal nep hoor :+ in scene gezet. ik geloofde het de eerste paar sec ook :P

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:13

@jameyskatje.
Ow haha ik geloofde ook dat het echt was,had wél gekunt toch?
Zie alleen het nut niet in van zo'n filmpje?daarbij vind ik het wel grappig hoor.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:15

Gitta1977 schreef:
Al zou er (om wat voor reden ook) tóch een kabinet met PVV komen dan hebben ze nog niks want ze kunnen in de Eerste Kamer toch geen wetswijzigingen er door krijgen als daar niet ook een meerderheid voor is.

Wat een onzin! Over 8 maanden zitten er meer dan genoeg PVV'ers in de eerste kamer, en voor die tijd komt er toch geen voorstel van een nieuwe regering ter stemming in de Eerste Kamer terecht. We moeten zien of we uberhaupt al een regering hebben voor die tijd.
Of wist je niet dat de Statenverkiezing in februari 2011 zijn. ;-)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:17

janesmith schreef:
Wat een onzin! Over 8 maanden zitten er meer dan genoeg PVV'ers in de eerste kamer, en voor die tijd komt er toch geen voorstel van een nieuwe regering ter stemming in de Eerste Kamer terecht. We moeten zien of we uberhaupt al een regering hebben voor die tijd.
Of wist je niet dat de Statenverkiezing in februari 2011 zijn. ;-)

Denk je, en hoe wil Geert al die mensen in de eerste kamer en bij de provincies en zijn eigen fractie allemaal onder de duim houden, lijkt me een onmogelijke taak, naast zijn eigen werk.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:23

Dat zien we dan wel weer, voorlopig zitten ze er 4 jaar en kunnen heel wat karretjes van de dan zittende regering in de poep rijden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:27

janesmith schreef:
Dat zien we dan wel weer, voorlopig zitten ze er 4 jaar en kunnen heel wat karretjes van de dan zittende regering in de poep rijden.

Waarbij je exact beschrijft waarom een partij als de PVV die op geen enkele manier gericht is op de ontplooiing van Nederland niet in de regering moet zitten.

Overigens zijn gejank over die arme ouwetjes is door de ouwetjes weersproken, die zijn tevreden in hun verzorgingstehuizen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:31

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Waarbij je exact beschrijft waarom een partij als de PVV die op geen enkele manier gericht is op de ontplooiing van Nederland niet in de regering moet zitten.

Is een logische reactie. Als je zelf dwars gezeten wordt, dan ga je zelf ook dwars zitten.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:45

sarabande schreef:
janesmith schreef:

Overigens zijn gejank over die arme ouwetjes is door de ouwetjes weersproken, die zijn tevreden in hun verzorgingstehuizen.

Dan hebben ze nét de verkeerde oudjes gesproken!
Ze weten echt wel waar en wie ze moeten aanspreken,de verzorgings tehuizen die goed zijn.
De slechte verzorgings tehuizen die in het nieuws kwamen,daar zullen ze de oudjes echt niet aanspreken.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:00

Voorlopig heeft Rutte de schep ter hand genomen waarmee hij zijn kuil zou kunnen graven. Hij is bereid te praten over Paars+

Wat de ouwetjes betreft: die dementen hebben ze vast niet gevraagd hoe het is om een hele dag in je uitwerpselen te moeten liggen wachten. Tevens is dat antwoord natuurlijk ook niet juist te peilen. Daarvoor moeten ze de familie eens raadplegen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:03

Laika schreef:
Voorlopig heeft Rutte de schep ter hand genomen waarmee hij zijn kuil zou kunnen graven. Hij is bereid te praten over Paars+

Wat de ouwetjes betreft: die dementen hebben ze vast niet gevraagd hoe het is om een hele dag in je uitwerpselen te moeten liggen wachten. Tevens is dat antwoord natuurlijk ook niet juist te peilen. Daarvoor moeten ze de familie eens raadplegen.

Hij wil alleen praten om tot de conclusie te kunnen komen dat de verschillen te groot zijn. De achterban van de VVD wil helemaal geen paars+ en uiteindelijk zal dat voor Rutte de graadmeter zijn. Wat nu volgt zijn beleefdheidsgesprekken. In VVD kringen wordt nu al gesproken over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV en SGP.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:16

janesmith schreef:
In VVD kringen wordt nu al gesproken over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV en SGP.

Kringen, welke dan???

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:27

sarabande schreef:
janesmith schreef:
In VVD kringen wordt nu al gesproken over een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV en SGP.

Kringen, welke dan???

VVD kringen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 14:38

janesmith schreef:
VVD kringen.

Ja dat is mooi, welke VVD kringen, want dat is echt helemaal nieuw voor me en meestal is er wel iemand die woordvoeder is van zon kring en dat in een TV programma of krant vertelt. En meestal heb jij er dan ook een link van

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:18

Daar zijn (nog) geen links van, want officieel hebben ze dat (nog) niet naar buiten gebracht. En of ze dat uberhaupt gaan doen, weet ik ook niet. Niet alles wordt openbaar gemaakt, zoals je weet. Ik stem dan weliswaar PVV, maar de rest van mijn hele familie stemmen VVD, en 2 er van zitten in het bestuur van Blaricum en Laren. Zodoende hoor ik wel eens wat, en dit hoorde ik vanmorgen van een oom van me, die echt op de hoogte is en geen flauwekul verkoopt.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:52

@janesmith
Ik geloof je volledig!
heb ik geen link voor nodig.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:23

Het was toch vanaf het begin duidelijk dat hij daarop aanstuurde of niet?
Door over paars plus te beginnen moet CDA wel aanschuifelen en het is dan een beetje laat (lijkt mij) om dan te zeggen jaaaa maar met PVV niet!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:57

janesmith schreef:
Is een logische reactie. Als je zelf dwars gezeten wordt, dan ga je zelf ook dwars zitten.

En daarom ben ik dus tegen extreem hard straffen...

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:06

Heino schreef:
janesmith schreef:

En daarom ben ik dus tegen extreem hard straffen...

Extreem hard straffen heeft ook niet het juiste effect want dat doen ze in b.v. de Verenigde Staten en daar is het gevolg dat de criminelen ook extreem zijn in hun daden wat maakt het uit of je levenslang krijgt voor iemand neerschieten als je voor diefstal ook al levenslang krijgt. Er is wel een middenweg. In Nederland is alles wel heel soft wat harder zou geen kwaad kunnen. Het respect voor de politie moet wel aanwezig zijn en dat is er niet.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:11

Lees net dat de hier alom gerespecteerde Alexander pechtold vindt dat het CDA in de persoon van Verhagen een kwalijke dubbelrol speelt. Wel direct om de tafel willen met de een en niet met de ander.

D66-leider Alexander Pechtold vindt dat de VVD en het CDA toch met de PVV moeten gaan onderhandelen over een mogelijke coalitie.

De optie van een rechts kabinet is door de ,,dubbelrol'' die het CDA volgens Pechtold speelt nooit onderzocht. ,,Ik snap het chagrijn en de frustratie bij Wilders'', zei Pechtold na afloop van zijn gesprek met informateur Herman Tjeenk Willink.

Pechtold verwijt het CDA dat de christendemocraten de PVV van Geert Wilders voor de verkiezingen nooit hebben uitgesloten, maar na de verkiezingen weigeren om met Wilders om de tafel te gaan, terwijl ze wel over een middenkabinet willen onderhandelen. ,,Het CDA is verplicht daar serieus over te praten of het boek te sluiten'', zegt Pechtold over de optie van een rechts kabinet.

Volgens Pechtold speelt CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen een dubbelrol. Nu blijft de optie van een rechts kabinet met de PVV als ,,een soort zwaard van Damocles boven de formatie hangen''.

Pechtold vindt overigens een paars-pluskabinet nog altijd de beste oplossing voor het land. Dat heeft hij de informateur ook gezegd.

Algemeen Dagblad

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:32

En nu zegt Femke Halsema hetzelfde. GL steunt zelfs een motie voor een kamerdebat hier over, gedaan door de PVV. Ze voelen dat dit als een schaduw boven een nieuw kabinet zal blijven hangen. Ik hoop dat die Verhagen zijn poot stijf houdt en als een echte vent niet terug komt op zijn woorden. Dan zou het nog wel eens heel verrassend uit kunnen gaan pakken met de verkiezingen volgend jaar.

CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen moet uitleggen waarom hij weigert met de PVV te onderhandelen en daarmee een rechts kabinet blokkeert. Dat zei GroenLinks-leider Femke Halsema maandag na haar gesprek met informateur Herman Tjeenk Willink.

Wat Halsema betreft verschaft Verhagen die duidelijkheid in een debat in de Tweede Kamer waar ook de vorige informateur Uri Rosenthal aanwezig is. PVV-leider Geert Wilders wil zo'n debat en ook GroenLinks en D66 zijn daar voor. Halsema wil van Verhagen inhoudelijke argumenten horen waarom hij niet met Wilders aan tafel wil. Komen die er niet, dan is het beter dat het CDA toch met de VVD en de PVV gaat onderhandelen.

Halsema was ingenomen met opmerkingen van VVD-leider Mark Rutte die maandag stelde dat hij paars-plus niet zal blokkeren. „Een interessante uitspraak, een eerste stap in de goede richting.”

Bron:De Telegraaf

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:00

jantergouw schreef:
En nu zegt Femke Halsema hetzelfde. GL steunt zelfs een motie voor een kamerdebat hier over, gedaan door de PVV. Ze voelen dat dit als een schaduw boven een nieuw kabinet zal blijven hangen. Ik hoop dat die Verhagen zijn poot stijf houdt en als een echte vent niet terug komt op zijn woorden. Dan zou het nog wel eens heel verrassend uit kunnen gaan pakken met de verkiezingen volgend jaar.

CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen moet uitleggen waarom hij weigert met de PVV te onderhandelen en daarmee een rechts kabinet blokkeert. Dat zei GroenLinks-leider Femke Halsema maandag na haar gesprek met informateur Herman Tjeenk Willink.

Wat Halsema betreft verschaft Verhagen die duidelijkheid in een debat in de Tweede Kamer waar ook de vorige informateur Uri Rosenthal aanwezig is. PVV-leider Geert Wilders wil zo'n debat en ook GroenLinks en D66 zijn daar voor. Halsema wil van Verhagen inhoudelijke argumenten horen waarom hij niet met Wilders aan tafel wil. Komen die er niet, dan is het beter dat het CDA toch met de VVD en de PVV gaat onderhandelen.

Halsema was ingenomen met opmerkingen van VVD-leider Mark Rutte die maandag stelde dat hij paars-plus niet zal blokkeren. „Een interessante uitspraak, een eerste stap in de goede richting.”

Bron:De Telegraaf

Als zij dat zo graag willen waarom gaan zij dan niet mee met VVD en PVV?
Vormen hun toch een kabinet? VVD,PVV,GL,en D66.
Ze banketstaaf allemaal over de andere partijen maar doen zelf niet mee.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 22:18

Het is natuurlijk niet zo gek dat Halsema en Pechtold graag een zwart op witte uitspraak van het CDA willen. Zolang die niet gedaan is, hangt er boven de paars+ formatiebesprekingen de dreiging van een kabinet over rechts. En dat geeft de VVD natuurlijk heel veel macht in de onderhandelingen. Zodra er geen kans meer is op een VV-PVV-CDA kabinet, hebben zij een veel sterkere onderhandelingspositie.