Nederland op zijn best

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:20

Ja gelukkig wel, alleen met paardrijden is ze niet meer het onbevangen ruitertje wat ze was, en als ze in de groei komt moeten we afwachten wat haar nekwervels gaan doen, dus dat is nog even spannend.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:20

Heino schreef:
MamboBeach schreef:
Oke Heino, maar als jij al weet dat een paard niet goed is, is het toch niet juist om deze door te verkopen als zijnde een prima peerd?

Klopt, vind het ook niet goed te praten wat die handelaar gedaan heeft. Maar sommige kopers vond ik ook wel naïef, als in, beetje wantrouwiger zijn had geen kwaad gekund :)

Ik begrijp je punt maar toch vind ik het van een verkoper niet fair als je weet dat je een ongeschikt paard verkoopt. Zeker voor het paard zelf die eventueel pijn heeft!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:21

MamboBeach schreef:
Ik begrijp je punt maar toch vind ik het van een verkoper niet fair als je weet dat je een ongeschikt paard verkoopt. Zeker voor het paard zelf die eventueel pijn heeft!

Vind ik ook hoor :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:22

PattyOosten schreef:
MamboBeach schreef:
En als ze het hebben meegemaakt dan willen ze een veer in hun kont hebben, want juist bij die verhalen heb ik dan zo weer mijn twijfels. Of ze zijn zelf geholpen met oppas in al die jaren, of ze woonden nog thuis. Echt, met alle respect maar die situaties zijn dan toch niet vergelijkbaar?

Da's altijd nog beter dan in de bijstand gaan zitten, maar goed. Ik denk jij begint weer, dan kom ik ook weer even in de reprise :D .

Ik vind die handelaar ontzettend fout, en ik hoop dat ze nooit meer een beest verhandelt. Maar ik vind de klanten ook wel een tikje naief.

Dat is jouw mening die je mag hebben! :D En respect heb ik ook voor jou hoor Patty! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:23

nicole3939 schreef:
Ja gelukkig wel, alleen met paardrijden is ze niet meer het onbevangen ruitertje wat ze was, en als ze in de groei komt moeten we afwachten wat haar nekwervels gaan doen, dus dat is nog even spannend.

Het is nogal wat zeg... Veel sterkte met je dochtertje en ik hoop dat ze er in de toekomst niet veel last van zal hebben!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 20:26

MamboBeach schreef:
nicole3939 schreef:

Het is nogal wat zeg... Veel sterkte met je dochtertje en ik hoop dat ze er in de toekomst niet veel last van zal hebben!

Nee wij hopen ook van niet, maar ze wordt gelukkig in het WKZ streng onder controle gehouden.

Abiola

Re: Nederland op zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:47

Wat een drama voor jullie zeg! Ik hoop dat het allemaal weer helemaal goed komt en ze er geen last aan overhoudt.

Als ik zelf voor een paard ga kijken,mag altijd eerst de eigenaar zelf er even op. Als ik dat er acceptabel uit vind zien, ga ik zelf. Dan eventueel een tweede afspraak, als de instructeur het er op de film leuk uit vindt zien. Keuren doe ik in Friesland. Klinisch en foto's + bloed en de osteopaat kijkt er naar. Als die goedkeuren, dan zal ie ook wel goed zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:03

Nicole........... heb je ooit aangifte gedaan? ik zou toch proberen om de vrouw in kwestie aan te pakken.......... volgens mij kan willens en wetens iemand op een onbetrouwbaar paard zetten wellicht nog wel vervolgd worden.......... ik weet het niet hoor of dat kan, maar ik in mijn beleving zou dat moeten kunnen.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:05

:D Ja wij zijn er mee bezig Kiwiko, moet wel lachen hoor, de allereerste keer dat ik met jou in aanraking kwam was in dit topic, en wat was ik kwaad zeg.......

Nu ik veelvuldiger jouw commentaar op bepaalde topic's zie, snap ik hoe je het bedoelt ... maar toen grrrrrr

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:10

PattyOosten schreef:
Wat een drama voor jullie zeg! Ik hoop dat het allemaal weer helemaal goed komt en ze er geen last aan overhoudt.

Als ik zelf voor een paard ga kijken,mag altijd eerst de eigenaar zelf er even op. Als ik dat er acceptabel uit vind zien, ga ik zelf. Dan eventueel een tweede afspraak, als de instructeur het er op de film leuk uit vindt zien. Keuren doe ik in Friesland. Klinisch en foto's + bloed en de osteopaat kijkt er naar. Als die goedkeuren, dan zal ie ook wel goed zijn.

Ja Patty je hebt helemaal gelijk, maar dat wisten we ook hoor, maar het ging zo snel, van ga er maar op en dat liet mij dochter zich geen 2e keer zeggen. Wij hadden er thuis beter moeten voorbereiden, maar ja dat is achteraf....

Ze hoeft nu een schat van een pony, dat was de pony waar we gekeken hadden, voordat zij op de betreffende pony ging.
Deze schatten van mensen hebben de pony voor haar vastgehouden, ondanks dat ik zei dat ze dat niet moesten doen omdat wij toen nog niet wisten of zij uberhaupt nog mocht paardrijden of wilde.
Ze hebben Mayflower toch vastgehouden voor haar en bij ons een week op proef gebracht!!.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:21

nicole3939 schreef:
:D Ja wij zijn er mee bezig Kiwiko, moet wel lachen hoor, de allereerste keer dat ik met jou in aanraking kwam was in dit topic, en wat was ik kwaad zeg.......

Nu ik veelvuldiger jouw commentaar op bepaalde topic's zie, snap ik hoe je het bedoelt ... maar toen grrrrrr

dat weet ik nog wel ja.......... tja, ik kan dingen soms wat bot brengen...... maar het is nooit persoonlijk :) :) en eigenlijk bedoel ik het altijd wel goed...... alleen word het op dat moment nooit zo gelezen of begrepen, en dat is ook ernstig begrijpelijk :) want ik ben niet van de politiek correcte zeg maar, en als je dan net door zo een hel heengaat kan ik me voorstellen dat je op deze wijsneus net effe niet zit te wachten :)

fijn dat ze nu toch een fijne ponie heeft......... en dat het in redelijkheid goedgekomen is!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:30

Ja het was idd door die hel....

Mijn dochter die hier bij mij in de kamer lag, in het gips en onder de medicijnen en dan zo'n wijsneus die zegt dat zelfs de makkelijkste pony door verkeerd rijden..... afijn je weet het wel.

Maar ik snapte al gauw dat het niet persoonlijk was :D

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 21:32

Maar maikeltje waar blijf je nu met je uitleg???

Ook weer heel off-topic maar ja moet kunnen.
Nog even en we worden verwezen naar de huiskamer :P

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:52

Ja sorry, ik was "even" aan de telefoon met een vriendin :o

Mijn punt is eigenlijk dat het mij opvalt dat er over de slachtoffers van deze handelaar veel genuanceerder geschreven wordt dan over iemand met 4 opgroeiende kinderen die in de oliebol zit, wel WIL werken maar doordat ze in deze situatie zit eigenlijk onmogelijk KAN werken omdat reeel gezien 40 uur werken met 4 kinderen in je eentje gewoon niet haalbaar is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:53

Maikeltjeligt zeker op bed! :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:53

Wat een verhaal trouwens TS, wat een nachtmerrie.... :(:)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:59

Jammer trouwens dat die vriendin van me geen boktaccount heeft. Zij zou willen dat ze een uitkering kreeg met de daarbij behorende regelingen. ook zij is single mom en werkt 50 uur, zit op een goedkoop flatje en komt nog niet rond en zo is de situatie al jaren. Uitzichtloos dus. Die wordt ooit echt moedeloos want op vrije dagen kan ze nooit eens iets leuks gaan doen wat geld kost omdat ze anders geen geld heeft voor benzine om naar haar werk te kunnen. Ook zo schrijnend.....

Ze wil haar handje niet ophouden maar het zou haar situatie wel makkelijker maken. Dan kon ze ook haar auto de deur uitdoen en per saldo zou ze meer overhouden dan nu....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:59

maikeltje schreef:
Mijn punt is eigenlijk dat het mij opvalt dat er over de slachtoffers van deze handelaar veel genuanceerder geschreven wordt dan over iemand met 4 opgroeiende kinderen die in de oliebol zit, wel WIL werken maar doordat ze in deze situatie zit eigenlijk onmogelijk KAN werken omdat reeel gezien 40 uur werken met 4 kinderen in je eentje gewoon niet haalbaar is.

Misschien omdat men de slachtoffers "kent" van tv en een aantal hier op Bokt rondhuppelt? Milly kreeg destijds ook zo ontzettend veel aandacht, en oh wee als je iets kritsch zei..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:06

Heino schreef:
maikeltje schreef:

Misschien omdat men de slachtoffers "kent" van tv en een aantal hier op Bokt rondhuppelt? Milly kreeg destijds ook zo ontzettend veel aandacht, en oh wee als je iets kritsch zei..

Ja, maar dat is toch op z'n minst verwonderlijk?

Los daarvan, als je kijkt wat voor commentaar er komt als een bokker wil kopen zonder (klinisch) te keuren omdat er al een keuringsrapport bij zit :oo

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:09

pff Maikeltje daar heb je wel een punt.

Misschien inderdaad omdat niemand deze persoon kent zoals Heino zegt, en dan inderdaad makkelijk oordelen is.

Ook inderdaad naar voor je vriendin, ik vraag mij altijd af wat er van de kids terecht komt. Tuurlijk bso etc prima, maar de echte moederliefde moet je toch grotendeels missen.

Ben zelf ook zo opgegroeid, Mama altijd werken als ik uit school kwam, BSO bestond toen volgens mij nog niet ( oh wat voel ik me oud :P) Zij werkte ook in de horeca omdat paps er vandoor was. Toen die tijd heb ik het haar kwalijk genomen dat zij nooit thuis was, ik was oh zo jaloers als ik met mijn vriendin mee naar huis ging en haar mama zat wel klaar met de thee.

Nu heb ik respect voor haar en begrijp dat zij het beste voor ons wilde, maar aan een kind is dat moeilijk uit te leggen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:12

Haar kind kan gelukkig opgevangen worden door haar ouders maar zij voelt zich altijd schuldig. Zij krijgt geen alimentatie want haar ex heeft torenhoge gokschulden en niet eens meer een vaste verblijfplaats.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:16

Ja ik snap dat goed dat zij zich schuldig voelt, gelukkig wonen haar ouders in de buurt. Maar later zal haar kind echt beseffen dat mama het goed met haar/hem voor had.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:18

Tuurlijk verdient je moeder alle respect maar ik weet zeker dat voor alle kinderen geldt dat ze liever bij pap of mam thuis kunnen zijn dan bij wat voor opvang dan ook. En ik denk dat de meeste moeders er ook graag voor hun kinderen zouden zijn als dat financieel haalbaar zou zijn.

Ik ben een paar maanden geleden bewust minder gaan werken voor mijn kinderen. Ze sprongen een gat in de lucht toen ze hoorden dat ze nog maar 1 dag in de week een uurtje naar de naschoolse hoefden. Meer bevestiging heb ik niet nodig. En het kan gelukkig bij ons.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:21

Wat een verhaal van je vriendin Maik! :j
Niet makkelijk hoor! :n

Fijn dat je kids het zo op prijs stellen!

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 22:22

Meer bevestiging heb je niet nodig toch?

Maar dat is inderdaad jammer genoeg een beetje de maatschappij hier, dat de meeste moeders mee moeten werken om alles te kunnen bekostigen, en ik ben inderdaad ook een moeder die liever thuis is als de kids thuis komen. Ik kan gelukkig zo mijn werk indelen dat ik werk als zij op school zijn of als zij in bed liggen. Maar niet iedereen heeft dat geluk.