Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:34

nicole3939 schreef:
Mindim schreef:
Het is inderdaad de derde generatie misschien, maar waarom gedraagt een groot gedeelte zich er niet naar?

Misschien omdat ze van huis uit, nog opgevoed worden naar het land van herkomst.

Je ziet/hoort vaak dat de ouders of grootouders die toch al lang in ons land zijn, amper de taal machtig zijn.
Ik denk dat bij een groot deel van deze jongeren, het bij de opvoeding al mis gaat.

Hoe vaak zie je niet bv op de tv dat de jongeren voor hun ouders/grootouders aan het vertalen zijn wat er gezegd wordt.

Komt dat ook niet een groot deel doordat ze niet echt integreren, zich in groepen vormen, het liefst eigen scholen hebben? Er zijn hier zoveel culturen al meerdere generaties. Chinezen, wat hoor je daar nu voor onenigheid over, Indiers en noem het maar op. Zo kan het ook, die mensen doen hun eigen ding, prima. Maar veroorzaken geen overlast. Waarom heb je die overlast met marokkanen en antillianen dan wel?

NicoleWHS

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:41

Ja groepen vormen is meestal wel zo.
Maar moet eerlijk zeggen dat dit ook onder Nederlanders zo is.
Als de kids bijvoorbeeld naar voortgezet onderwijs gaan, zie je de kids uit de stad zelf bij elkaar staan, en alle dorpen (waar ik dus ook in woon) in groepjes bij elkaar. Ze worden dan aangekeken met ach jullie boerentrienen. He is dit ook discriminatie :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:42

Maar dat trekt toch vaak wel bij? Ik woon ook in een dorp en heb daar zelf nooit erg last van ondervonden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:47

Mindim schreef:
Komt dat ook niet een groot deel doordat ze niet echt integreren, zich in groepen vormen, het liefst eigen scholen hebben? Er zijn hier zoveel culturen al meerdere generaties. Chinezen, wat hoor je daar nu voor onenigheid over, Indiers en noem het maar op. Zo kan het ook, die mensen doen hun eigen ding, prima. Maar veroorzaken geen overlast. Waarom heb je die overlast met marokkanen en antillianen dan wel?

Chinezen handelen alleen maar in drugs en schieten elkaar en hun handelaren af en kopen voetballers om om de wedstrijd waar ze op gokken te beïnvloeden, maar daar heb je in een Gronings dorpje weinig last van.
Evenals van die overlast veroorzakende jongeren waarvan iedere uitwas uitvergroot wordt op de media en men nooit iets hoort van de oplossingen.
Het is maar wat je wilt zien.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:49

ja het is inderdaad maar wat je wilt zien

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:50

Mindim schreef:
Maar dat trekt toch vaak wel bij? Ik woon ook in een dorp en heb daar zelf nooit erg last van ondervonden.

Nou hier is het een tikkeltje erger, je ziet dat na een jaar school sommige inderdaad opgenomen worden, maar het grote deel blijft toch met het groepje van hun dorpje staan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:51

Goh, Sarabande, ga je nu ook al generaliseren over die chinezen. Mijn oom is met een chinese vrouw, ik voel me nu zwaar gediscrimineerd. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:53

Hebben jullie trouwens dat filmpje van Rita Verdonk gezien?
Die wordt ook steeds gekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:01

sarabande schreef:
Chinezen handelen alleen maar in drugs en schieten elkaar en hun handelaren af en kopen voetballers om om de wedstrijd waar ze op gokken te beïnvloeden, maar daar heb je in een Gronings dorpje weinig last van.
Evenals van die overlast veroorzakende jongeren waarvan iedere uitwas uitvergroot wordt op de media en men nooit iets hoort van de oplossingen.
Het is maar wat je wilt zien.

Ik kom ook nooit uit het gronings dorpje ;) Je hoort er iig een stuk minder van in het landelijke nieuws en in actualiteitenprogramma's. Maar nu licht je de chinezen er uit, maar er zijn nog wel meerdere culturen hier, waar je niets van hoort.

In mijn gemeente zit een asielzoekerscentrum, maar veranderd in een inburgeringscentrum, waar aardig wat gerommel is geweest. Verder waren hier veel antillianen die in een groep op een zusterflat woonden, op welke manier die hier waren weet ik niet. Behoorlijk agressief, de politie durfde ze ook nog eens niet aan te pakken. En hebben we hier veel Marokkanen, turken en noem het Azerbeidjanen en wordt er hier net zo in drugs gehandeld. Ook komen er hier met enige regelmaat lijken boven drijven die door een misdrijf om het leven zijn gebracht. We zijn hier echt niet wereldvreemd hoor. Alsof dit soort problemen alleen in de randstad voor zouden komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:02

Hier komt een goede vriend met zijn filipijnse vrouw logeren, familie is iers en ook surinaams en veel kennisen en vrienden zijn engels en grieks. Ja, ik discrimineer ook om het leven :) Mijn stiefnichtje is moluks.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-10 23:13, in het totaal 2 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:04

nicole3939 schreef:
Mindim schreef:

Nou hier is het een tikkeltje erger, je ziet dat na een jaar school sommige inderdaad opgenomen worden, maar het grote deel blijft toch met het groepje van hun dorpje staan.

En dat is altijd al zo geweest, mijn grootvader vocht al met de jongens van het andere dorp. Mensen hebben de neiging om zich vast te klampen aan een groep waar ze in onder willen gaan en vooral niet opvallen. En jongetjes in het bijzonder kunnen zodra ze met meerdere zijn, hele rare dingen doen om zich tegen over elkaar te bewijzen.

Dat escaleert bij sommige groepen en de overheid heeft daar geen antwoord op. In plaats van bevolkingsgroepen afrekenen op dit soort excessen, zou de overheid er een remedie tegen moeten hebben.
Wilders gaat dit niet oplossen, in tegendeel hij zorgt voor meer agressie.
Justitie zou voor een oplossing moeten zorgen, bij allochtone boefjes en hangjongeren die bekend zijn bij de politie en bij hooligans die van feesten nachtmerries maken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:07

Ik krijg de indruk dat er in (kleine) dorpjes meer gebeurt dan in de "grote" stad.
Ik kreeg vroeger veel commentaar, dat ik in de stad bleef wonen met kleine kinderen, het is veel veiliger om in een dorp te wonen.
Nou mijn dochters zijn inmiddels groot, staan stevig in hun schoenen, kijken nergens van op en hebben zelden problemen, ook niet met buitenlandse jongens (behalve pssstttt op straat).
Ik denk vaak (als ik in mijn omgeving kijk), dat ouders in de stad wat alerter zijn en kinderen beter voorbereiden op de gevaren.
Mijn dochters discrimeren in ieder geval niet en hebben geen vooroordelen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:10

Goh Sarabande, wij zijn het wel vaak eens met elkaar.
Ik heb in mij jeugd tijdelijk in Zeeland gewoond, daar ging het ook zo, éne dorp tegen de ander.
En op Flakkee (kom ik dagelijks) gaat het er ook nog steeds zo aan toe.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:10

Of Wilders voor meer agressie gaat zorgen weet ik niet. Wel dat hij iedereen flink aan het denken heeft gezet (hier lopen al wel 6 topics ofzo over discrimineren of wat er mee te maken heeft)

Justitie moet zeker voor een oplossing zorgen en daar zullen strengere straffen zeker een van moeten zijn.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:14

Electra63 schreef:
Ik krijg de indruk dat er in (kleine) dorpjes meer gebeurt dan in de "grote" stad.
Ik kreeg vroeger veel commentaar, dat ik in de stad bleef wonen met kleine kinderen, het is veel veiliger om in een dorp te wonen.
Nou mijn dochters zijn inmiddels groot, staan stevig in hun schoenen, kijken nergens van op en hebben zelden problemen, ook niet met buitenlandse jongens (behalve pssstttt op straat).
Ik denk vaak (als ik in mijn omgeving kijk), dat ouders in de stad wat alerter zijn en kinderen beter voorbereiden op de gevaren.
Mijn dochters discrimeren in ieder geval niet en hebben geen vooroordelen.

Ik denk dat het in de kleine dorpjes wel veiliger is, omdat er hier (bij ons) weinig gebeurd.
Maar ben mij er zeker van bewust dat ze als ze straks naar het voortgezet onderwijs gaan, zeker hun ogen uitkijken.
Ze komen dan inderdaad dingen tegen waar ik ze niet op kan voorbereiden.

Zo zag mijn zoon (hij is nu 9 ) 2 of 3 jaar geleden een donker getint persoon.
Zegt hij tegen mij: mama daar loopt zwarte piet, nou ik schaamde mij dood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:16

Tja, hier is het met die dorpsvijandigheid echt niet zo. En ook niet alle dorpen zijn nog zo 'veilig' als vroeger hoor. Ik denk dat iedere ouder tegenwoordig wel erg voorzichtig is met zijn kinderen en de gevaren ziet, dat heeft de tijd wel mee gebracht. Het internet als oorzaak nummer 1 Mijn kind weet echt wel wat een donker gekleurd iemand is en dat dat geen zwarte piet is en hij is 4. Dat ligt er niet aan dat je in een dorp woont, maar aan jezelf.

Ik ben geen rascist, echt niet. Je wordt hier in nederland echter wel bang van bepaalde bevolkingsgroepen. Een winkelcentrum hier, daar kon je niet leuk lopen hoor als vrouw alleen, wat ik allemaal wel niet heb gehoord. Hoe vaak ze bij ons aan de deur zijn geweest, omdat de drugsdealer boven ons woonde. Hoe vaak ik de conflicten met de politie heb gezien. Dat de discotheek zowat massaal leeg liep, omdat de antillianen langs kwamen, inclusief de boksbeugels, omdat zelfs de uitsmijters het voor ze in de broek deden. Tja en helaas waren dit altijd de zelfde bevolkingsgroepen die hier de boel verstieren. En ik wil echt niet zeggen dat een ieder zo is, maar het lijken er een hele hoop en vaak wordt er niet veel van gezegd, niet door opvoeders niets. Kinderen van 3 a 4 lopen hier in de zomer op schoolavonden soms nog om 23 uur buiten, alleen of met een broertje of zusje van 6. Veel vrouwen lopen hier echt nog 100 meter achter hun man en die vrouwen zijn nog geen veertig. Moeten ze zelf weten, maar zo vasthouden aan de tradities van het thuisland (waar sommigen alleen op vakantie zijn geweest) belemmert de integratie, die je na 3 generaties toch wel enigszins mag verwachten. De vrouwen komen nergens, heel anders dan de plaatselijke molukkers, die zitten ook veel bij elkaar, maar zijn ook heel erg geintegreerd hier, heb je nooit problemen mee en andersom ook niet. Hier niet en ik weet wat er in hoogeveen is gebeurt ja.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:19

nicole3939 schreef:
Justitie moet zeker voor een oplossing zorgen en daar zullen strengere straffen zeker een van moeten zijn.

Strengere straffen biedt geen enkele oplossing, zie Amerika. Heropvoeden en begeleiden, en dan heb ik het niet over de zachte sector. Zorgen dat de macht van de groep doorbroken wordt en ieder individu op zichzelf wordt terug geworpen en dat moet waarmaken.
Dat zijn programma's die zich bewezen hebben.
Die kosten geld, tijd en geduld, maar betalen zichzelf terug.
En begin maar rustig met jochies van 8 als die al van die ettertjes zijn, zeker bij de jochies van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst, daar is veel te verbeteren.
Het is toch van de dolle dat de politie die gangstertjes niet durft aan te pakken.

(ha ha het lijkt de film van Rita wel :D :D )

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:22

Mindin als ik een vrouw achter een man zie lopen spreek ik ze aan. Die mannen schrikken zich totaal wezenloos, (mijn man staat erbij en weet niet goed wat hij er mee moet :D ) de vrouwen verstaan het niet.
Ik zeg gewoon dat als je in dit land respect hebt voor je vrouw ze niet achter je loopt maar naast je.
Ik weet niet wat ik ermee bereik, maar ik doe het gewoon omdat ik me er altijd kwaad om maak :o .

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:23

Mindin ik ga in veel dingen met jouw mening mee.

Maar als een kind nog nooit een getint persoon heeft gezien, vind ik het logisch dat hij of zij er zo op reageert.
Ligt dat aan mij? Na dit voorval heb ik hem uitgelegd dat er ook andere mensen zijn dan alleen blanke, net zoals een kind blond, rood, zwart, bruin haar kan hebben. Ik denk op dat moment dat iets uitgelegd moet worden, je kunt een kind niet op alles voorbereiden.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:30

sarabande schreef:
nicole3939 schreef:

Strengere straffen biedt geen enkele oplossing, zie Amerika. Heropvoeden en begeleiden, en dan heb ik het niet over de zachte sector. Zorgen dat de macht van de groep doorbroken wordt en ieder individu op zichzelf wordt terug geworpen en dat moet waarmaken.
Dat zijn programma's die zich bewezen hebben.
Die kosten geld, tijd en geduld, maar betalen zichzelf terug.
En begin maar rustig met jochies van 8 als die al van die ettertjes zijn, zeker bij de jochies van Marokkaanse en Antilliaanse afkomst, daar is veel te verbeteren.
Het is toch van de dolle dat de politie die gangstertjes niet durft aan te pakken.

(ha ha het lijkt de film van Rita wel :D :D )

Sarabande dan heb jij het vooral over de jongeren. Ik bedoel met strengere straffen de 18+.
Voor de rest ga ik met jouw mee.

Jij maakt mij wel nieuwsgierig naar het filmpje. Link?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:35

Zal wel via Rita haar site te zien zijn of op yt. Ik heb het al een paar keer op TV gezien en kwam niet meer bij
Vooral omdat Rita er bloed serieus over was.
Ik ga mijn honden uitlaten, merries voeren en maar eens slapen
Veel plezier nog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:37

Maar ik snap niet zo goed dat een kind van 6 nog nooit een getint iemand heeft gezien. Ook op televisie zie je zoveel nationaliteiten. Ik vind dat gewoon vreemd.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:46

Mindim schreef:
Maar ik snap niet zo goed dat een kind van 6 nog nooit een getint iemand heeft gezien. Ook op televisie zie je zoveel nationaliteiten. Ik vind dat gewoon vreemd.

Ja als je er over gaat nadenken is het wel vreemd, maar bij ons in het dorp wonen zover ik weet geen gekleurde personen :o

En televisie was op die leeftijd van hem nog niet zo interessant. Ben ik niet zo tv kijker dus heb meestal de tv niet aan.
Zeker niet op het tijdstip dat hij toen naar bed ging. Meestal gaat hij pas om een uur of 23.00 aan als papa thuiskomt en ja dan ligt hij al in :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 05:54

nicole3939 schreef:
Lovely geloof mij, ik heb er 12 jaar gewerkt voor een behoorlijk salaris. Was gewoon een middenmoot ambtenaar.

Krijg ik op het eind van het jaar een gratificatie van 1200 gulden.
Ja toen was er nog de gulden. Omdat ik mijn werk goed gedaan had. Dit soort dingen bedoel ik. Er wordt daar zoveel met geld gesmeten. Externe die ingehuurd worden om een afdeling opnieuw op poten te zetten, in een hotel overnachten omdat ze anders reistijd van meer dan een uur hebben etc. Als zij eens beginnen met dit soort dingen.....

En als het budget aan het eind van het jaar niet op is wordt er van alles aangeschaft, want anders is het budget het jaar erop lager.
Inderdaad, er kan flink bezuinigd worden bij de overheid, de rest die overblijft kan dan de rest van zijn of haar carriere gaan werken. Gewoon 8 uur per dag bedoel ik dan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 06:50

chinezen, italianen, turken, iranezen, surinamers, molukkers, indiers......... je hoort er nooit wat over :)

Zo af en toe word er een gevonden dood, rekenen onderling met elkaar af....... maar anders dan met een gevonden lijk worden wij burgers er niet mee geconfronteerd.

de grootste fout die de overheid gemaakt heeft is om asielzoekerscentra in kleine dorpjes te plaatsen. In de stad had het minder opgevallen en voor minder "overlast" gezorgd. Als je als slaperig dorpje al eeuwen alleen met elkaar te doen hebt, en er komen dan ineens op die 500 inwoners 100 asielzoekers krijgt is dat een enorme aanslag op de populatie en manier van omgaan met elkaar :)