Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:45

Maar Hedwig, hoe denk jij er dan over dat de politie het al niet vertrouwd/gelooft...
Wel een boek durven schrijven, maar geen aangifte doen, terwijl het boek naar eigen zeggen volledig waarheidsgetrouw is...
Als je aangifte doet en voor het gerecht moet met de zaak, moet je toch ook een eed afleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:45

Een ding is zeker. Het boek zal nu als kaas over de toonbank gaan, dus Maria wordt er beter van, zowel letterlijk als figuurlijk :+

Missy123

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:50

Ja maar de meeste mensen die geen aangifte doen van zoiets doen dit omdat ze bang zijn voor diegene waartegen ze aangifte doen of omdat ze het gewoon niet durven of bang zijn dat ze niet gelooft worden... Maar diegene die geen aangifte doen stoppen het in de doofpot en hebben het er nooit over. Maar Maria schrijft er een boek over, volgens haar helemaal waar.

Waarom geen aangifte maar wel een hele onderwereld van drugs en pooiers bloot leggen in een boek ??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:51

Kanelly schreef:
Nee, Ansou Keita.
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Mar ... dzwm1fxv31

Ook een 'bijzonder' filmpje dit.

Wat doet dat mens achterlijk en onvolwassen zeg!! :r

Vooral op het laatst, ze ligt bijna dubbel. Nou dat vind ik echt niet kunnen... :n
Daarnaast kan Manou geen zoon van 20 hebben, aangezien hij van 1985 is... :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:51

Missy123, zoals ik al schreef heeft ze wel aangifte willen doen maar twijfelde de politie aan haar verhaal. Dan weet je wel genoeg, toch?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:54

Ik heb mijn ogen niet open kunnen houden dus het laatste half uur moeten missen...... maar jeeeeeh dat je dit soort dingen kunt verzinnen :? wellicht is het e.e.a. wel gebaseerd op waarheid maar tjonge jonge jonge je bent toch wel heel ziek als je zulke dingen gaat doen om aandacht te krijgen....

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:55

Janine1990 schreef:
Maar Hedwig, hoe denk jij er dan over dat de politie het al niet vertrouwd/gelooft...
Wel een boek durven schrijven, maar geen aangifte doen, terwijl het boek naar eigen zeggen volledig waarheidsgetrouw is...
Als je aangifte doet en voor het gerecht moet met de zaak, moet je toch ook een eed afleggen?

Ik zeg ook niet dat ik haar geloof, maar ik vind Peter R. de Vries niet de meest betrouwbare bron. Aangifte vind ik gewoon een moeilijk argument, ik neig heel erg naar de kant, ze heeft veel nare dingen mee gemaakt, maar dit boek is grotendeels fantasie, goede therapie maar verkeerd verkocht zeg maar.

Maar ik weet uit ervaring dat je niet overal aangifte van doet, zeker als je al eens aangifte hebt gedaan o.i.d. maar voor je gevoel naar wens bent geholpen of het niet het eind heeft gekregen wat je wilde.

Kijk 1 boek was prima, boek 2 lijkt op slaatje slaan uit, boek van Mama vindt ik gewoon geld verdienen over de rug van. Allemaal argumenten die voor mij meetellen, maar aangifte vindt ik gewoon geen sterk argument, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:56

Nou ja of dat zo is, is ook de vraag.
Hij komt uit Guinee, kan zomaar dat hij nooit een geboorteakte o.i.d. heeft gehad.
Peter vertelt het wel heel stellig, maar heeft het nergens kunnen laten zien.

En ja Maria, een meisje met waarschijnlijk een gedragsstoornis, LVG, is wellicht ook geen leven naar het beeld wat er van haar gecreëerd wordt, na al die media aandacht e.d.
Ik blijf het ook apart vinden, dat haar begeleiding (als ze die nog had) toendertijd heeft ingestemd met al die optredens in de media.

En wat ik ook heel apart blijf vinden, is de 'infiltrant' die Manou de crisisopvang in heeft gekregen.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:05

Ik heb het topic niet helemaal gelezen en het boek ook niet en ik heb helemaal geen zin me erin te verdiepen wie de waarheid spreekt, maar mijn eerste gedachte was: wat sneu.

Als haar verhaal klopt, hoe naar is het dan dat je zulke dingen mee maakt en dat je verhaal vervolgens in twijfel wordt getrokken. Als ze de boel verzonnen heeft, dan zit er een steekje bij haar los.

Er kan natuurlijk ook een middenweg zijn. Dat dingen in haar verhaal niet kloppen of tegenstrijdig zijn, hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat ze alles verzonnen heeft. Soms kan je eigen geheugen je voor de gek houden. Soms kun je herinneringen hebben die niet kloppen, maar waar je heilig van overtuigd was/bent. Natuurlijk kan ze de boel ook een beetje aangedikt hebben. (Voor geld, wraak, aandacht oid.)

NonaWen schreef:
En dan denk ik.. zucht wéér Peter R. de Vries..

Idd :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:07

Ik denk niet dat ze het verzonnen heeft, en als het wel zo is dn moeten ze het gewoon zo laten, loverboys zijn mensen waarvoor anderen gewaarschuwd moeten worden, ze doen nu netalsof het helemaal niet zo erg is.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:08

En dat is sneu voor de slachtoffers die sowieso bestaan.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:09

Britt_Sisi schreef:
Ik denk niet dat ze het verzonnen heeft, en als het wel zo is dn moeten ze het gewoon zo laten, loverboys zijn mensen waarvoor anderen gewaarschuwd moeten worden, ze doen nu netalsof het helemaal niet zo erg is.

Daar ben ik het mee eens. Dat vind ik het hele jammere van dit verhaal.
Feit blijft dat loverboyproblematiek veel voor komt en als belangrijk moet worden gezien, of dit verhaal nou waar is of niet.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:09

Britt_Sisi schreef:

Ben ik niet met je eens, als het niet waar is, is Manou "slachtoffer" van laster.
Dat is ook niet de bedoeling, wanneer er een roman moet zijn om je hier bewust van te maken, kan dat beter een Carry Slee achtig boek zijn qua schrijfstijl dan een Maria Mosterd achtig boek.

edit: wel dat er gewaarschuwd moet worden voor loverboys natuurlijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:12

Inderdaad Hedwig!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:15

Def schreef:
Britt_Sisi schreef:

Daar ben ik het mee eens. Dat vind ik het hele jammere van dit verhaal.
Feit blijft dat loverboyproblematiek veel voor komt en als belangrijk moet worden gezien, of dit verhaal nou waar is of niet.

Nou, dit ben ik niet met je eens, zoals gisteravond ook al werd verteld, JUIST omdat iemand er zo mee omgaat, een (misschien) verzonnen verhaal is dit juist heel confronterend voor de mensen die dit wel hebben meegemaakt of meemaken en daar moeten we voor waken. Juist doordat zo'n meisje zo slap boek uitbrengt moeten we hier voor oppassen, we moeten hierin niet de media of dergelijke de schuld geven.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:17

Mambobeach: had t een beetje stom opgeschreven maar dat bedoel ik juist. Ik vind het jammer van Maria, dat als het niet waar is, dat ze het wel zo heeft gebracht, terwijl er meiden zijn die wel soortgelijke dingen echt mee hebben gemaakt.

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:17

Ja maar het lijkt mij dat als jij dit meemaakt van je 12e tot en met je 16e zoals zij het vertelt in het boek dat je getekend bent voor het leven. Misbruik, drugs, groepsverkrachtingen enz.

Maar zij vertelt er zo luchtig over en soms nog met een glimlach op haar gezicht.

Ik zeg niet dat alles uit het boek verzonnen is, ze zal heus wel dingen hebben meegemaakt maar er zijn meisjes die echt zo door loverboys gebruikt worden en waarvan dit boek wel een groot deel van echte waarheid is (niet voor Maria) voor een hoop meisjes. En als dit voor een groot deel verzonnen is dan heeft ze een hoop geld verdiend over de rug van honderden andere meisjes die dit wel echt meemaken.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:21

_Hedwig_ schreef:
Britt_Sisi schreef:

Ben ik niet met je eens, als het niet waar is, is Manou "slachtoffer" van laster.
Dat is ook niet de bedoeling, wanneer er een roman moet zijn om je hier bewust van te maken, kan dat beter een Carry Slee achtig boek zijn qua schrijfstijl dan een Maria Mosterd achtig boek.

edit: wel dat er gewaarschuwd moet worden voor loverboys natuurlijk.

Die persoon heet geen manou dat is gewoon als naam gegeven, en als het niet waar zou zijn dan is dit boek toch alleen maar een goede waarschuwing..
en ik geloof niet dat ze dit zo verzonnen heeft hoor. ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:22

Ik heb gisteren met gemengde gevoelens zitten te kijken. Storend vond ik de harde aanpak van Peter R. Al is een deel, of een groot deel verzonnen, blijft het hier wel een jonge vrouw en niet iemand van het openbaar ministerie die een blunder maakt of een topcrimineel.
Moet wel zeggen dat ik de reacties van zowel de schrijfster als haar moeder en in het bijzonder die van de uitgever echt ronduit zwak vond, iets wat de sterkte van hun verhaal niet bepaald ten goede komt. Maar dan nog kreeg ik de kriebels van de manier van presenteren van dit item, terwijl ik over het algemeen redelijk goed tegen Peter R. kan.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:23

Citaat:
Maar ja, wat wil je ook. Meisje met een (waarschijnlijk) erg laag IQ, uit een gebroken (multi-problem) gezin, geen vaderfiguur... en geen idee of er nog meer speelde daar thuis.
Maria heeft ongetwijfeld vreselijke dingen meegemaakt, maar ik denk ook wel dat er nog een stoornisje schuilt ergens.
Dat zei ik van de week ook al en toen was het een gedurfde uitspraak :Y) .

Over Manou, hij komt inderdaad niet over zoals in het boek weergegeven is. Maar than again sommige mensen zouden awards moeten krijgen voor de acts die ze opvoeren!

ben ik trouwens de enige die Peter echt een verschrikkelijke gozer vind. Wat een onbeschofte kerel, en ZO overtuigd van zijn gelijk! Ik had de telefoon er echt opgegooid..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:24

ik vind het ook een vieze onbeschofte kwal die peter. als hij met zon verhaal komt heb ik al gelijk het gevoel dat die de boel zit te bedriegen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:24

Als je mijn berichten terug leest, zie je dat ik weet dat hij geen Manou heet, maar wat ik begrepen heb, wil hij niet dat zijn echte naam gebruikt wordt, dus blijf ik hem lekker Manou noemen.

Als het boek niet waar is, dan is het geen goede waarschuwing maar misdadig dat ze mensen zo aan de schandpaal nagelt.
Manou, haar school, de maatschappij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:25

Zo, net de uitzending gezien..

Heeeeel vreemd dat die mishandelde meiden die werden verkracht of dagenlang opgesloten zaten in een donkere kast of kamer, nooit aangifte hebben gedaan.
en ook dat er in omgeving Zwolle geen vermiste homo's zijn en ook niemand aangifte heeft gedaan tegen hem, terwijl hij wel mensen liet vermoorden..
Sterker nog, Maria doet zelf ook geen aangifte tegen hem maar laat hem gewoon vrij rondlopen zodat hij nog meer meisjes kan ronselen e.d 8)7

Doorgewinterde drugs en mensenhandelaren die onder de leiding stonden van een dertienjarig meisje.. :=

Manou is dus nu officieel 25 jaar (certificaat kwam in beeld dus dat is wel bewezen.). Volgens Maria heeft hij een zoon van 20 (verklaarde ze afgelopen week nog). Dan is ie wel op hele jonge leeftijd pappie geworden :+

Zelfs haar toendertijd beste vriendin die ook in het boek wordt genoemd, verklaarde dat er niets klopt van het boek en ze ook bijna nooit afwezig was op school, wat ook blijkt uit het klassenboek. Volgens Nicky en Rachel heeft Maria altijd al een levende fantasie gehad. Dat lijkt me eigenlijk wel genoeg zeggen, vooral als ook andere vriendinnen vertellen dat er niets van klopt.

Trouwens ook erg vreemd dat ze gebeurtenissen in het boek tot in de details kan vertellen, maar bij de politie is ze er opeens erg vaag over, waardoor de politie er ook niet meer in geloofd.

@Sientje, ik vond de aanpak eigenlijk wel meevallen. Ze hadden ook direct een camera in haar gezicht kunnen planten en een verklaring eisen zoals ze in dit programma meestal doen, maar dat hebben ze niet gedaan. Dat was imo een stuk moeilijker voor ze geweest.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:26

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:26

Ik heb het boek niet gelezen, maar maria en haar moeder wel veel in de media gezien.
Ik denk, dat Maria wel veel heeft meegemaakt, maar dat een groot deel fictie is. Dat op 1 dag even van Zwolle naar Rotterdam op en neer en dan met meerdere (tientallen) mannen naar bed en duizenden euro's dan verdienen, dat kan helemaal niet op één dag. Van Zwolle naar R'dam is minimaal 1,5 uur (zonder files) en dan terug is 3 uur. Van die 6 a 8 uur blijft dan 3 of 4 uur over. Lijkt me sterk dat je dan met tientallen mannen naar bed gaat.
Manou zal ook geen lieverdje zijn, maar als hij idd in 1985 geboren is en in 2000 naar nederland kwam, kan ik me niet voorstellen dat hij in een paar jaar op zo'n jonge leeftijd al de leider is van een grote bende. Misschien van een jeugdbende die rottigheid uithaalt, maar homo's vermoorden, meisjes verkopen naar het buitenland, lijkt me allemaal een beetje vergezocht.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Wel, vind ik de moeder van Maria vreemd, zij komt helemaal niet naief over, dus ik kan me niet voorstellen dat zij die 4 jaar dat Maria is misbruikt, helemaal niets aan haar dochter heeft gemerkt.
Zij hoort haar dochter te beschermen en ik vind dat de situatie toen met Maria behoorlijk is uitgebuit (voor geld en de media-aandacht)
Het 1e boek kan ik nog begrijpen, maar daarna die andere boeken en al die media-optredens, het is een beetje veel, als je zoveel moet verwerken.