Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:23

lovelucydan schreef:
Electra63 schreef:
Ik heb het in een ander topic ook al gevraagd, waar gaat de PVV alles van betalen? Toch niet van de immigratiestop niet-westerse allochtonen en van het sluiten van moskeeën?
Als hij wil regeren, zal hij toch eerst een sluitende begroting moeten maken.

wist je dat immigratierompslop en alles daar om heen ons 6 tot 10 miljard euro kost per jaar! daar zouden ze mee moeten stoppen en de kraan dicht draaien. die mensen kun tijden geen kant op omdat ze hier illegaal zijn en dus niet mogen werken maar wel een uitkering krijgen.

als je die kraan dicht zou draaien komt er meer geld vrij, het kost 6 tot 10 miljard hoor. kan aan veel betere doeleinden gebruikt worden!!!

Volgens mij waren die cijfers voorbarig en nog niet bevestigd.
Maar goed, 6 tot 10 miljard, kan je niet de zorg van bekostigen, het kwartje van Kok terugdraaien, van de hypotheekrente afblijven, stoppen met je 65-ste. Dit zijn allemaal dingen die de mensen willen horen, ook ik. Maar waar ga je het van betalen, de meeste van zijn plannen zijn niet te realiseren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:28

_sparta_ schreef:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6491 ... tml?p=27,2

Deze gaan mijn stem krijgen. Ik ben het niet met alles eens, maar wel meer dan andere partijen.
300 euro eigen risico ben ik het niet mee eens. Ga maar eens de zorg goed organiseren, dan blijft er veel meer geld over.
En werken tot 67 vind ik geen goed plan. Maak er gewoon een aantal gewerkte jaren van. Je kunt nu wel zeggen dat een bouwvakker tot de 67 moet, maar dan kun je er donder op gaan zeggen dat ze laatste jaren WAO worden.
Met aantal gewerkte jaren heb je al snel dat de zware beroepen eerder mogen stoppen, want die zijn meestal ook eerder begonnen.

Minder geld voor ontwikkelingssamenwerking en minder ambtenaren levert maar 8,5 miljard op.
Bij de VVD worden de minderdaadkrachtigen gepakt, terwijl ik vind dat de sterkste schouders dit moeten dragen.
En dat past niet in mijn eigen straatje, want wij hebben een koophuis, lease-auto, nog 2 auto's en een boven-gemiddeld inkomen, maar dat heet solidariteit. Ik vind namelijk dat de ouderen en zwakkeren van deze samenleving ook recht hebben op een normaal inkomen/leven.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:31

Wat is zwak? iemand die ziek is vind ik zwak. Iemand die vertikt te werken (en die zijn er genoeg) mag van mij vanaf nu geen cent meer krijgen.
Heel gemeen, maar mensen die hier uit een ander land komen wonen maar niets inbrengen hoeven van mij ook geen geld te verwachten. Andere landen zijn veel slimmer. Dan moet je aantonen of kapitaal te hebben, of een baan, of iemand die garant staat voor je kosten.
Heel normaal als je hier wilt wonen.

eekhoornerik

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:37

Deze crisis is veroorzaakt door inhalige bankmedewerkers, directeuren en bestuursleden.
Dit zijn meestal niet de mensen met een laag inkomen.

Ik vind het dan ook heel eerlijk als de mensen worden aangepakt die deze crisis hebben veroorzaakt.
Niet de mensen die hier totaal niets mee te maken hebben en het al met weinig geld en middelen moeten rooien.

Alle banken en pensioenfondsen die geld van de staat hebben gehad om het hoofd boven het water te houden dienen dit dan ook binnen 7 jaar geheel terug betaald te hebben aan de staat.
Zolang dit nog niet gebeurd is, blijft de staat voor een deel eigenaar en zijn bonussen niet bespreekbaar.

Er wordt nergens, door geen een politieke partij, over bovenstaande gepraat en dat vind ik echt te bizar voor woorden.

Die miljarden die bezuinigd moeten worden dienen als eerste bij de banken vandaan gehaald te worden!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:44

_sparta_ schreef:
Wat is zwak? iemand die ziek is vind ik zwak. Iemand die vertikt te werken (en die zijn er genoeg) mag van mij vanaf nu geen cent meer krijgen.
Heel gemeen, maar mensen die hier uit een ander land komen wonen maar niets inbrengen hoeven van mij ook geen geld te verwachten. Andere landen zijn veel slimmer. Dan moet je aantonen of kapitaal te hebben, of een baan, of iemand die garant staat voor je kosten.

Je vind iemand die ziek is zwak? Meen je dat nu echt?
Mensen met kanker, MS, longonsteking of psychische stoornissen vind jij zwak?
Dus omdat jij sterk bent zul jij never nooit ziek worden?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:46

Ik geloof niet dat dat is wat _sparta_ bedoelt.
Als ze het bedoelt zoals ik denk ben ik het volkomen met haar eens.
Mooie punten van de vvd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:46

Volgens mij overkomt een ziekte je en ben je niet zwak. Tuurlijk zijn er mensen die misbruik maken. Maar ik ken toch genoeg "witte" Nederlanders die ook niet werken hoor, dat zijn niet alleen de buitenlanders.
De VVD is een goede partij voor de zakenwereld en voor de rijkere nederlanders, maar niet voor gewone burgers die modaal of minder verdienen.
Versoepeling van het ontslagrecht en verkorting van de WW ben ik tegen. Wie denk je dat er het eerst uitgaan bij bezuinigingen bij een bedrijf. De duurdere oudere werknemer, die heeft 30 jaar of langer premies betaald en hij vindt echt geen ander gelijkwaardig werk. Als je een werkende partner hebt, dan stopt het dus na 1 jaar, moet je dan eens kijken hoeveel mensen hun huis moeten verkopen.
De VVD is bijv. ook voor het afschaffen van "gratis" studieboeken. Nou ik wil, dat ieder kind in dit land kan studeren en dat dit niet alleen mogelijk moet zijn voor de kinderen van rijke ouders.
En zo kan ik nog tig voorbeelden noemen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:54

Ik vind het raar dat de linkse partijen altijd de schuld krijgen van de problemen in Nederland.

Laatste kabinetten:
Van 1982 tot 1989: Lubbers, met CDA en VVD
Van 1989 tot 1994: Lubbers, met CDA EN PvdA
Van 1994 tot 2002: Paars, PvdA en VVD en D66
Van 2002 tot 2007: Centrum rechts (verschillende combinaties van VVD en CDA, soms met D66 of met LPF)

Samengevat, of de CDA of de VVD zat in de regering of beiden.

Dus zo daadkrachtig is de VVD niet geweest, ze roepen nu heel hard, maar dat komt door de concurrentie van PVV

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:56

Heb even globaal het programma van de vvd bekeken, maar ze hebben dingen waar ik het volkomen mee eens ben, maar ook dingen waar ik zwaaar tegen ben.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:12

Electra63 schreef:
Minder geld voor ontwikkelingssamenwerking en minder ambtenaren levert maar 8,5 miljard op.
Bij de VVD worden de minderdaadkrachtigen gepakt, terwijl ik vind dat de sterkste schouders dit moeten dragen.
En dat past niet in mijn eigen straatje, want wij hebben een koophuis, lease-auto, nog 2 auto's en een boven-gemiddeld inkomen, maar dat heet solidariteit. Ik vind namelijk dat de ouderen en zwakkeren van deze samenleving ook recht hebben op een normaal inkomen/leven.

laetitia schreef:
_sparta_ schreef:

Je vind iemand die ziek is zwak? Meen je dat nu echt?
Mensen met kanker, MS, longonsteking of psychische stoornissen vind jij zwak?
Dus omdat jij sterk bent zul jij never nooit ziek worden?

snap jij dan echt niet hoe ik het bedoel?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:16

Citaat:
Maar ik ken toch genoeg "witte" Nederlanders die ook niet werken hoor, dat zijn niet alleen de buitenlanders.

Waat staat geschreven dat ik alleen mensen met een kleurtje bedoel?

Citaat:
Iemand die vertikt te werken (en die zijn er genoeg) mag van mij vanaf nu geen cent meer krijgen.
Heel gemeen, maar mensen die hier uit een ander land komen wonen maar niets inbrengen hoeven van mij ook geen geld te verwachten.

Ook geen.
Dan kun je daar in op maken dat de eerste zin over iedereen ging, anders hoef ik het woord ook niet te gebruiken.

Mensen zijn te snel in conclusies trekken dat mensen discrimineren.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:26

@sparta: ik lees zoals het staat geschreven.
Misschien dat je het kan toelichten?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:43

Electra63 heeft het over zwakkere in de samenleving. Zieken mensen vind ik zwakkere in de samenleving. Die kunnen niets doen aan een laag inkomen.
Niet iedereen die weinig te besteden heeft vind ik een zwakkere in de samenleving. Terwijl veel partijen daarin wel iedereen gelijk behandeld. Mensen die gezond zijn maar niet werken, mogen van mij direct uitkeringsloos worden. Zij kiezen er immers zelf voor.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:02

_sparta_ schreef:
Mensen die gezond zijn maar niet werken, mogen van mij direct uitkeringsloos worden. Zij kiezen er immers zelf voor.

Zorg jij er dan ook voor dat ze per direkt een baan krijgen? Gelukkig zitten we in een bijzonder goede tijd om werk te vinden en zijn er banen voor iedereen. :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:07

_sparta_ schreef:
Electra63 heeft het over zwakkere in de samenleving. Zieken mensen vind ik zwakkere in de samenleving. Die kunnen niets doen aan een laag inkomen.
Niet iedereen die weinig te besteden heeft vind ik een zwakkere in de samenleving. Terwijl veel partijen daarin wel iedereen gelijk behandeld. Mensen die gezond zijn maar niet werken, mogen van mij direct uitkeringsloos worden. Zij kiezen er immers zelf voor.

Bedankt voor de uitleg, begrijp nu wat je bedoelt en ben het er helemaal mee eens.
Iedereen die gezond is en niet wilt werken moet gedwongen op een sociale werkplaats werken of andere werkzaamheden aannemen zoals schoonmaakwerk etc.
Enige is wel dat er dan extra plaatsen bij de sociale werkplaatsen en extra banen gecreëerd moeten worden.

Maar als je na de WW in de bijstand terecht komt (als je bijv na een jaar WW nog steeds geen baan hebt kunnen vinden, heb laatst zo iemand ontmoet. Ergens begin 50, 28 jaar ervaring als officemanager en vorig jaar werkloos geworden door crisis. Nu een jaar later heeft ze nog steeds geen baan kunnen vinden, ze is te oud en te ervaren) is volgens mij de socilicatieplicht voorbij.

Dat is best raar, eigenlijk zou er binnen de bijstand ook een socilicitatieplicht moeten komen, je blijft gewoon soliciteren totdat je een baan hebt (desnoods doe je er 5 jaar over, maar soliciteren zul je!!)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:16

Voor mensen die 50+ zijn is het bijna onmogelijk een baan te vinden in deze tijd.
Extra banen creëeren kost nog veel meer geld dan iemand een uitkering geven dus daar bezuining je helemaal niets mee.

Er zit ook nog een groep chronisch zieken in de bijstand die niet eens kan werken, die zijn een aantal jaar terug daar terecht gekomen vanwege de herkeuringen waar in veel gevallen helemaal niet medisch werd gekeurd maar alleen gekeken werd naar wat iemand vroeger had verdiend en nu zou kunnen verdienen. Bij sommigen kwam daar zelfs uit dat ze wel als vuurtorenwachter aan het werk konden en zo iemand werd gewoon uit de wao gezet. Mensen die halfzijdig verlamd zijn bijvoorbeeld, zelfs al zouden ze willen proberen te werken dan is er geen baas die ze in dienst wil nemen.

Maar het is natuurlijk makkelijker om je maar te richten op de mensen die de meeste alleen maar "kennen" via "via/via" verhalen en die ze persoonlijk nog nooit ontmoet hebben laat staan goed kennen.
Er zijn weinig mensen die voor hun plezier in de bijstand zitten, als je denkt van wel: stel eens voor een jaar of 5 te ruilen.

Zelfde geldt voor de verhalen waarbij iedereen wel iemand kent die een uitkering heeft en daarnaast zwart werkt, dat worden geen zwartwerkers genoemd, nee daar moeten alle uitkeringstrekkers gewoon voor boeten.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:21

ThePast03 schreef:
_sparta_ schreef:
Mensen die gezond zijn maar niet werken, mogen van mij direct uitkeringsloos worden. Zij kiezen er immers zelf voor.

Zorg jij er dan ook voor dat ze per direkt een baan krijgen? Gelukkig zitten we in een bijzonder goede tijd om werk te vinden en zijn er banen voor iedereen. :+

Willen die niet werken dan? Nee die kunnen niet werken door weinig banen. Groot verschil.
En betreffende de weinig banen, de grenzen moeten ook dicht, jammer dat ik dat nergens zie staan. Veel laaggeschoold werk wordt gedaan door bijvoorbeeld Polen, terwijl er ook veel laag geschoold personeel in Nederland thuis zit.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:28

_sparta_ schreef:
Willen die niet werken dan? Nee die kunnen niet werken door weinig banen. Groot verschil.
En betreffende de weinig banen, de grenzen moeten ook dicht, jammer dat ik dat nergens zie staan. Veel laaggeschoold werk wordt gedaan door bijvoorbeeld Polen, terwijl er ook veel laag geschoold personeel in Nederland thuis zit.

Van jou mogen ze per direkt uitkeringsloos worden. Dan moet je er ook voor zorgen dat er banen zijn voor iedereen.
Er zijn weinig mensen die er bewust voor kiezen om niet te werken en op bijstandsniveau te leven, hoeveel ken jij er persoonlijk en hoe goed je ze dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:37

lang leve de vaknond!!!

er is een reden waarom oudere werknemers niet tot moeilijk aaangenomen worden.......

als werkgever word je namelijk behoorlijk afgestraft als je deze groep aan het werk heb..........

qua salaris, qua bennefits, enz

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:42

ThePast03 schreef:
_sparta_ schreef:

Van jou mogen ze per direkt uitkeringsloos worden. Dan moet je er ook voor zorgen dat er banen zijn voor iedereen.
Er zijn weinig mensen die er bewust voor kiezen om niet te werken en op bijstandsniveau te leven, hoeveel ken jij er persoonlijk en hoe goed je ze dan?

Je leest niet goed.

Ik ken er inderdaad meerdere. Niet ziek, nooit geen ww gehad, want dan moet je eerst werken. Gewoon profiteren van wat Nederland bied als je asociaal bent. Zeggen ze zelf ook gewoon hoor. Die zeggen letterlijk, ik zal elke dag vroeg op staan voor hetzelfde geld.
En eigenlijk hebben ze gelijk.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 22:55

De bijstand is zo laag dat ik niet geloof dat iemand zichzelf zo buiten de maatschappij plaatst. Vrijwillig. Ja, nouja, ze zullen er wel zijn. Maar dan ben ik misschien naief ofzo. Maar ik denk dat werken bij de mens hoort. Het aantal mensen dat fijn voor heel weinig geld op de bank gaat zitten.. ach ik ken ze niet. Volgens mij is dit verwaarloosbaar. Ik zou daar wel eens cijfers van willen zien. Al is dat natuurlijk extreem moeilijk te onderzoeken.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:20

Die mensen zeggen zoiets niet tegen de uitkeringsinstanties.
Ze krijgen bij alles toeslagen. En uiteindelijk hebben ze net zoveel als iemand die voor een minimum loon werkt. Of zelfs meer. En jij en ik willen in de maatschappij staan door te werken. Maar zo denkt echt niet iedereen. Waar ik eerst woonde lag een stad dichtbij met een beruchte wijk er in. Daar zit echt de helft thuis. Gewoon Nederlanders hoor, voordat men denkt dat ik weer discrimineer. De hennep plantages doen het daar goed. Ben je een auto kwijt heb je dikke kans dat hij daar staat. En de politie doet niets aan de criminaliteit. Komen er alleen om te sussen met ruzies. En die lui zitten vrolijk in de bijstand en die hebben het niet slecht.

Edit, typefouten
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 10-04-10 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:23

Moet je voor de gein eens een dagje kijen bij een uitkeringsinstantie. De grote mercedessen komen voor rijden, onbegrijpelijk! Ik heb er een tijdje tegenover gewerkt, dan krab je je gedurende de dag toch wel een paar keer achter de oren hoor!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 08:24

Ja, ik geloof ook dat dat vaak gebeurt. Er wordt ook veel mee gefraudeerd. Mensen die samenwonen, maar dat niet opgeven, waardoor ze bijv een dubbele uitkering ontvangen. En wij maar betalen..

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:29

Ja, dat er gefraudeerd wordt is toch weer heel wat anders. Maar als je kijkt naar de bijstandsuitkering die voor een volwassenen rond de 600 euro ligt. Alleen daarvan kun je moeilijk rondkomen. Dus niet de bijstand weg, maar zorgen dat er niet meer zwart naast gewerkt wordt bijvoorbeeld.