Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Cohen is slim die gaat Wilders het graf in prijzen
.
geerke schreef:Wilders heeft niets tegen marokkanen die zich gewoon gedragen.
Maar het is op het moment een feit dat juist deze groep heel veel overlast veroorzaakt.
Heino schreef:Insun: dat gehakketak op PVV-stemmers wordt volgens mij maar door enkele veroorzaakt. Net als dat enkelen continu hakketakken op links. Maar die mensen kan je dan toch beter negeren? Die oneliners leiden alleen maar af van een werkelijke inhoudelijke discussie en da's erg jammer vind ik.
insun schreef:Onassa, twee dikke vrendjes zullen het niet worden, dat denk ik ook.![]()
Maar als ze nu eens aangeven dat ze ondanks hun totaal tegengestelde mening bereid zijn om met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren, als de een zegt ik heb verzuimd te luisteren en als de ander dan toegeeft zo hard geschreeuwd te hebben om gehoord te worden. Dat zou denk ik een hele ommekeer zijn.
Sarabande, ik doelde op je laatste post (de een-na-laatste dus). Kijk wat er daarna weer gebeurt in dit topic. Er werd op een fijne manier gediscussieerd, na die post van jou werd het weer schoppen tegen elkaar. Ik vond die post precies datgene wa jij Wilders verwijt, tweedracht zaaien.
Onassa schreef:insun schreef:Onassa, twee dikke vrendjes zullen het niet worden, dat denk ik ook.![]()
Maar als ze nu eens aangeven dat ze ondanks hun totaal tegengestelde mening bereid zijn om met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren, als de een zegt ik heb verzuimd te luisteren en als de ander dan toegeeft zo hard geschreeuwd te hebben om gehoord te worden. Dat zou denk ik een hele ommekeer zijn.
Sarabande, ik doelde op je laatste post (de een-na-laatste dus). Kijk wat er daarna weer gebeurt in dit topic. Er werd op een fijne manier gediscussieerd, na die post van jou werd het weer schoppen tegen elkaar. Ik vond die post precies datgene wa jij Wilders verwijt, tweedracht zaaien.
Insun...iedere letter die je hier schrijft, daar ben ik het 100% mee eens![]()
En wie weet....het zou toch mooi zijn om te zien...Cohen aan de thee naast Wilders met een bak koffie?![]()
Ik weet van mezelf, als dit zou kunnen gebeuren, het me zeer zou ontroeren in ieder geval.
Heino schreef:Misschien moet Cohen Wilders gewoon een biertje aanbieden ipv een kopje thee
Die voorgestelde bezuinigen trouwens hè, in hoeverre hebben de partijen daar verder invloed op? Dat begrijp ik nog niet helemaal.
MamboBeach schreef:Electra63 schreef:Zo, ik moest even een paar bladzijden bijlezen.
Als je Wilders wil stemmen, hoef je je bij mij niet te verantwoorden hoor, ik ben alleen wel benieuwd waarom mensen zeggen dat ze bijv. zoveel last hebben van buitenlanders en ik dan zie dat ze bijvoorbeeld in een heel klein dorpje wonen ergens bijv. op de Veluwe.
Dan vraag ik me af, waar heb je dan last van? Daarom denk ik dat veel mensen zich gek laten maken door de media.
En vraag ik me af, of sommigen van jullie, wel eens met buitenlanders echt praten of werken?
Bij mij werken heel veel buitenlanders, ook bijv. een marokkaanse man van 45 als boekhouder, is gewoon een aardige vent, neemt af en toe een marokkaans brood of koekjes mee en daar kan ik prima mee overweg.
Tuurlijk zijn er (veel) problemen met sommige buitenlandse rotjochies of criminelen, maar dat wil niet zeggen dat je allen over één kam moet scheren. Ik probeer iedereen te beoordelen op hoe hij is of zich gedraagt. Er zijn ook nederlanders die ik liever niet als mijn buren heb.
En ik vraag me af, waarom sommigen zich storen aan hoofddoekjes wel of niet in publieke ruimtes. Als zij bij de gemeente werken bijvoorbeeld, goed nederlands praten en er netjes uitzien, en hun werk goed doen, so what?
Ik zie de hoofddoekjes nog geen eens, maar dat zal wel komen omdat ik in Rotterdam woon.![]()
We leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving en daar moet je het beste van maken.
Ten 1e, denk je dat alle buitenlanders in alleen een stad zitten? Ten 2e, waarom zou iemand zeggen er last van te hebben als je er geen last van hebt? Dat is natuurlijk een aanname van likmeversje...
Dat is een beetje het afdoen van het probleem en dat is nu juist het probleem. Er wordt niet geluisterd naar de mensen die deze hints afgeven... Als het daadwerkelijk de media zou zijn zouden toch heel veel mensen er anders over denken, er zijn nog zoveel overige partijen die iedere dag hun relaas geven...
Dat jij die hoofddoeken niet ziet komt idd waarschijnlijk omdat je er woont.
sarabande schreef:Electra63 schreef:Ik zie de hoofddoekjes nog geen eens, maar dat zal wel komen omdat ik in Rotterdam woon.![]()
We leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving en daar moet je het beste van maken.
Nou Wilders ziet opeens, geschrokken van de opiniepeilingen, die hoofddoekjes ook niet meer![]()
.
Over draaien gesproken, hij heeft nog niet eens enige regeringsbevoegdheid en begint nu al terug te krabbelen, dat belooft nog wat
Electra63 schreef:Ik geloof, nee weet zeker, dat er in Rotterdam meer buitenlanders wonen dan in Groningen/Drenthe, maar dat maakt niet uit, ik vraag me alleen af of mensen daadwerkelijk problemen hebben met buitenlanders, of het alleen maar horen en dan aannemen.
Natuurlijk zijn er problemen, en ik begrijp als je in een straat/buurt woont met alleen maar moslims, dat je dan bijv. PVV zou stemmen. Maar als je in een dorp woont en je maakt zelf niets vervelend mee, waarom dan? Volgens mij zijn er in dit land meer problemen dan alleen de "rot-marokkanen".
En ik zie wel de hoofddoeken (ik heb -8, maar ik ben niet blind), maar wat is het probleem dat iemand een hoofddoek draagt?
Ik hou er niet van om mensen op hun kleding of haardracht of tatoeages bijvoorbeeld, te beoordelen?
Electra63 schreef:Ik zie de hoofddoekjes nog geen eens, maar dat zal wel komen omdat ik in Rotterdam woon.![]()
Electra63 schreef:MamboBeach schreef:
Ten 1e, denk je dat alle buitenlanders in alleen een stad zitten? Ten 2e, waarom zou iemand zeggen er last van te hebben als je er geen last van hebt? Dat is natuurlijk een aanname van likmeversje...
Dat is een beetje het afdoen van het probleem en dat is nu juist het probleem. Er wordt niet geluisterd naar de mensen die deze hints afgeven... Als het daadwerkelijk de media zou zijn zouden toch heel veel mensen er anders over denken, er zijn nog zoveel overige partijen die iedere dag hun relaas geven...
Dat jij die hoofddoeken niet ziet komt idd waarschijnlijk omdat je er woont.
Ik geloof, nee weet zeker, dat er in Rotterdam meer buitenlanders wonen dan in Groningen/Drenthe, maar dat maakt niet uit, ik vraag me alleen af of mensen daadwerkelijk problemen hebben met buitenlanders, of het alleen maar horen en dan aannemen.
Natuurlijk zijn er problemen, en ik begrijp als je in een straat/buurt woont met alleen maar moslims, dat je dan bijv. PVV zou stemmen. Maar als je in een dorp woont en je maakt zelf niets vervelend mee, waarom dan? Volgens mij zijn er in dit land meer problemen dan alleen de "rot-marokkanen".
En ik zie wel de hoofddoeken (ik heb -8, maar ik ben niet blind), maar wat is het probleem dat iemand een hoofddoek draagt?
Ik hou er niet van om mensen op hun kleding of haardracht of tatoeages bijvoorbeeld, te beoordelen?
MamboBeach schreef:Eerst geloof je het en nu weet je het zeker?!
Waarom zouden mensen het aannemen dan? Wat heb je eraan? Aan aannemen? Wat wil je hiermee zeggen? De media de schuld geven... Dat is een nieuwe hype op bokt, geloof ik. Het staat je niet aan, dus geef ik de media de schuld...
sarabande schreef:MamboBeach schreef:Eerst geloof je het en nu weet je het zeker?!
Waarom zouden mensen het aannemen dan? Wat heb je eraan? Aan aannemen? Wat wil je hiermee zeggen? De media de schuld geven... Dat is een nieuwe hype op bokt, geloof ik. Het staat je niet aan, dus geef ik de media de schuld...
Wat een nare onder de gordel reactie zeg, bah
sarabande schreef:MamboBeach schreef:Eerst geloof je het en nu weet je het zeker?!