Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:22

Het allermooiste zou zeker zijn als ze elkaar de hand toestaken.
Maar of dat echt gaat lukken.....
Cohen heeft eerder wel te kennen gegeven echt niet echt te zien zitten met Wilders.
Dus tja...je kunt het draaien noemen, of misschien toch verder kijken dan je neus lang is en niet alleen maar naar het negatieve kijken en het ombuigen naar iets wat positief zou kunnen worden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:28

Cohen hoeft helemaal de hand niet uit te steken naar Wilders, ergo dat gaat hem stemmen kosten, waaronder de mijne dus dat lijkt me niet handig.
De PVDA heeft zo duidelijk laten weten dat de wijze waarop Wilders over een groep mensen oordeelt, zo totaal weg staat dat dat onoverbrugbaar is.

Cohen is slim die gaat Wilders het graf in prijzen en hem van zijn mythe ontdoen, ik verheug me op een debat tussen die twee met of zonder thee :D

Hoe bedoel je dat ik reageer, omdat ik het gedraai van Wilders aan de kaak stel, kijk eens wat hier allemaal over Cohen of Bos gezegd wordt, daar spreek ik die mensen toch ook niet op aan, wat ik wel doe is verkeerde argumenten weerleggen, en dat bevalt niet iedereen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:34

sarabande schreef:
Cohen is slim die gaat Wilders het graf in prijzen
.

Zo zo....en dat mag de heer Cohen zomaar zonder slag of stoot doen???
nee daar moet je een voorbeeld aan nemen....de een die de ander het graf in prijst.
Met zulke uitspraken gaan mijn gedachten toch weer terug naar 06-05-2002.
Dit gebeurde door een gek zoals we allemaal weten, maar als dit ook door een eventuele as. Mp mag gebeuren....bbbrrrr, eng hoor.

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:34

Onassa, twee dikke vrendjes zullen het niet worden, dat denk ik ook. :D
Maar als ze nu eens aangeven dat ze ondanks hun totaal tegengestelde mening bereid zijn om met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren, als de een zegt ik heb verzuimd te luisteren en als de ander dan toegeeft zo hard geschreeuwd te hebben om gehoord te worden. Dat zou denk ik een hele ommekeer zijn.

Sarabande, ik doelde op je laatste post (de een-na-laatste dus :D ). Kijk wat er daarna weer gebeurt in dit topic. Er werd op een fijne manier gediscussieerd, na die post van jou werd het weer schoppen tegen elkaar. Ik vond die post precies datgene wa jij Wilders verwijt, tweedracht zaaien.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:43

geerke schreef:
Wilders heeft niets tegen marokkanen die zich gewoon gedragen.
Maar het is op het moment een feit dat juist deze groep heel veel overlast veroorzaakt.

Maar waarom zegt hij dan wel iets tegen de Islam te hebben?? Dat snap ik dus niet. Dat steeds twee verschillende dingen zeggen. Ik vind het dan eng om er op te vertrouwen dat Wilders het goed bedoeld.

Krips: ik bedoelde meer allochtoon of autochtoon maar je hebt gelijk :P

Insun: dat gehakketak op PVV-stemmers wordt volgens mij maar door enkele veroorzaakt. Net als dat enkelen continu hakketakken op links. Maar die mensen kan je dan toch beter negeren? Die oneliners leiden alleen maar af van een werkelijke inhoudelijke discussie en da's erg jammer vind ik.

Ik denk dat het heel verstandig zou zijn wanneer Cohen en Wilders echt met elkaar in gesprek gaan en elkaar een spreekwoordelijke hand toe steken. We moeten niet nog meer verdeeldheid krijgen en discussiëren over non-issues maar samen gaan werken (heb het artikel overigens niet gelezen)

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:51

Heino schreef:
Insun: dat gehakketak op PVV-stemmers wordt volgens mij maar door enkele veroorzaakt. Net als dat enkelen continu hakketakken op links. Maar die mensen kan je dan toch beter negeren? Die oneliners leiden alleen maar af van een werkelijke inhoudelijke discussie en da's erg jammer vind ik.

Dat klopt. Maar juist door dat gehakketak van bepaalde mensen krijg je dat schoppen tegen elkaar. En dan wordt een discussie die fijn kan verlopen weer zo'n ruzie en verwijt discussie. '

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:56

insun schreef:
Maar als ze nu eens aangeven dat ze ondanks hun totaal tegengestelde mening bereid zijn om met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren, als de een zegt ik heb verzuimd te luisteren en als de ander dan toegeeft zo hard geschreeuwd te hebben om gehoord te worden. Dat zou denk ik een hele ommekeer zijn.

Sarabande, ik doelde op je laatste post (de een-na-laatste dus :D ). Kijk wat er daarna weer gebeurt in dit topic. Er werd op een fijne manier gediscussieerd, na die post van jou werd het weer schoppen tegen elkaar. Ik vond die post precies datgene wa jij Wilders verwijt, tweedracht zaaien.

Insun...iedere letter die je hier schrijft, daar ben ik het 100% mee eens ;)
En wie weet....het zou toch mooi zijn om te zien...Cohen aan de thee naast Wilders met een bak koffie? ;)
Ik weet van mezelf, als dit zou kunnen gebeuren, het me zeer zou ontroeren in ieder geval.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:01

Onassa schreef:
insun schreef:

Insun...iedere letter die je hier schrijft, daar ben ik het 100% mee eens ;)
En wie weet....het zou toch mooi zijn om te zien...Cohen aan de thee naast Wilders met een bak koffie? ;)
Ik weet van mezelf, als dit zou kunnen gebeuren, het me zeer zou ontroeren in ieder geval.

[Insun] Volkomen mee eens!

RoodZonnetje

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:07

Misschien moet Cohen Wilders gewoon een biertje aanbieden ipv een kopje thee :P

Die voorgestelde bezuinigen trouwens hè, in hoeverre hebben de partijen daar verder invloed op? Dat begrijp ik nog niet helemaal.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:13

Heino schreef:
Misschien moet Cohen Wilders gewoon een biertje aanbieden ipv een kopje thee :P

Die voorgestelde bezuinigen trouwens hè, in hoeverre hebben de partijen daar verder invloed op? Dat begrijp ik nog niet helemaal.

Of samen aan het bier en dan net effe iets teveel....lijkt me ook hilarisch!

Tja...die voorgestelde bezuinigingen.....ik ben er heeeeel erg van geschrokken.
Ik had al wel verwacht dat bijv. het eigen risico omhoog zou gaan....maar naar 775 euro???!!!!!
Ik dacht nog effe gister dat het een hele nate 1 april grap zou zijn, maar kan nergens herleiden dat het niet om een grap gaat!
Het is dat ik mijn plek waar ik nu woon niet wil verlaten, ik wil voor mijn vader blijven zorgen.
maar als hij er onverhoopt eens niet meer zal zijn, dan pak ik mijn boelte op en verhuis ik 20 km hiervandaan,net de grens over naar Duitsland.
Echt nooooit gedacht dat ik dat uberhaupt (om maar alvast wat Duits erin te gooien) in mijn hoof zou halen.
Ik vind mijn zus altijd een overloper door met een Duitser te trouwen en daar te gaan wonen.
Maar zoals het daar gaat en dan met name in de gezondheid, is het vele malen beter geregelt dan hier.
Daarentegen in in delen van Duitsland (met name Beieren) het leerstelsel niet al te best, maar gezien ik geen kids heb gaat me dat dan niet persoonlijk aan.
(Weet ook niet hoe het hier net over de grens in Emmerich is, denk meer Nederlands gericht)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:16

Ik vind het lastig. Want er moet gewoon wel bezuinigd worden. Maar het komt allemaal wel hard aan. Een deel ben ik voor, bvb die kilometerheffing en strenger zijn wat betreft huurtoeslag. Ik vind dat er te veel naar het nu gekeken wordt en niet naar de gevolgen die dergelijke maatregelen over pakweg 20 jaar hebben. Dan krijgen we de rekening van deze acties.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:21

Ja daar heb j ewel gelijk in, maar als er niet naar het NU word gekeken, waar blijf je dan in dat NU.
de situatie nu is best schrijnend....vrees voor nog veel meer stille armoede in Nederland en juist die groep , daar moet NU wat voor gebeuren.
Mooiste zou zijn, maarja, dan spreek je al weer snel over een ideaalbeeld wat niet realistisch is, dat de veranderingen van NU ook effectief zouden zijn voor straks over een jaar of 20.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:27

Maar op deze manier stel je een heleboel problemen alleen maar uit. Kan die bezuiniging niet geleidelijk aan ofzo.
Ontwikkelingshulp mag van mij dan weer wel sterk op bezuinigd worden, en opzich ben ik ook wel voor een immigratiestop denk ik, maar dan dat politieke vluchtelingen wél toegelaten mogen worden en mensen die wat voor Nederland kunnen betekenen ook. Maar dus zeker niet op basis van afkomst.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:31

MamboBeach schreef:
Electra63 schreef:
Zo, ik moest even een paar bladzijden bijlezen.
Als je Wilders wil stemmen, hoef je je bij mij niet te verantwoorden hoor, ik ben alleen wel benieuwd waarom mensen zeggen dat ze bijv. zoveel last hebben van buitenlanders en ik dan zie dat ze bijvoorbeeld in een heel klein dorpje wonen ergens bijv. op de Veluwe.
Dan vraag ik me af, waar heb je dan last van? Daarom denk ik dat veel mensen zich gek laten maken door de media.
En vraag ik me af, of sommigen van jullie, wel eens met buitenlanders echt praten of werken?
Bij mij werken heel veel buitenlanders, ook bijv. een marokkaanse man van 45 als boekhouder, is gewoon een aardige vent, neemt af en toe een marokkaans brood of koekjes mee en daar kan ik prima mee overweg.

Tuurlijk zijn er (veel) problemen met sommige buitenlandse rotjochies of criminelen, maar dat wil niet zeggen dat je allen over één kam moet scheren. Ik probeer iedereen te beoordelen op hoe hij is of zich gedraagt. Er zijn ook nederlanders die ik liever niet als mijn buren heb.

En ik vraag me af, waarom sommigen zich storen aan hoofddoekjes wel of niet in publieke ruimtes. Als zij bij de gemeente werken bijvoorbeeld, goed nederlands praten en er netjes uitzien, en hun werk goed doen, so what?
Ik zie de hoofddoekjes nog geen eens, maar dat zal wel komen omdat ik in Rotterdam woon. :D
We leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving en daar moet je het beste van maken.

Ten 1e, denk je dat alle buitenlanders in alleen een stad zitten? Ten 2e, waarom zou iemand zeggen er last van te hebben als je er geen last van hebt? Dat is natuurlijk een aanname van likmeversje...
Dat is een beetje het afdoen van het probleem en dat is nu juist het probleem. Er wordt niet geluisterd naar de mensen die deze hints afgeven... Als het daadwerkelijk de media zou zijn zouden toch heel veel mensen er anders over denken, er zijn nog zoveel overige partijen die iedere dag hun relaas geven...

Dat jij die hoofddoeken niet ziet komt idd waarschijnlijk omdat je er woont.

Ik geloof, nee weet zeker, dat er in Rotterdam meer buitenlanders wonen dan in Groningen/Drenthe, maar dat maakt niet uit, ik vraag me alleen af of mensen daadwerkelijk problemen hebben met buitenlanders, of het alleen maar horen en dan aannemen.
Natuurlijk zijn er problemen, en ik begrijp als je in een straat/buurt woont met alleen maar moslims, dat je dan bijv. PVV zou stemmen. Maar als je in een dorp woont en je maakt zelf niets vervelend mee, waarom dan? Volgens mij zijn er in dit land meer problemen dan alleen de "rot-marokkanen".

En ik zie wel de hoofddoeken (ik heb -8, maar ik ben niet blind), maar wat is het probleem dat iemand een hoofddoek draagt?
Ik hou er niet van om mensen op hun kleding of haardracht of tatoeages bijvoorbeeld, te beoordelen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:36

Ik begrijp trouwens niet waarom Sarabande de schuld krijgt van het gehakketak in dit topic, ze onderbouwt goed haar mening.
De kritiek die ik hier op Cohen hoor, is ook alleen maar thee drinken in het buurthuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:08

sarabande schreef:
Electra63 schreef:
Ik zie de hoofddoekjes nog geen eens, maar dat zal wel komen omdat ik in Rotterdam woon. :D
We leven nu eenmaal in een multiculturele samenleving en daar moet je het beste van maken.

Nou Wilders ziet opeens, geschrokken van de opiniepeilingen, die hoofddoekjes ook niet meer _O- _O- .

Over draaien gesproken, hij heeft nog niet eens enige regeringsbevoegdheid en begint nu al terug te krabbelen, dat belooft nog wat

Lijkt Wouter Bos wel! En die heeft de staatskas ook nog eens geplunderd :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:09

Electra63 schreef:
Ik geloof, nee weet zeker, dat er in Rotterdam meer buitenlanders wonen dan in Groningen/Drenthe, maar dat maakt niet uit, ik vraag me alleen af of mensen daadwerkelijk problemen hebben met buitenlanders, of het alleen maar horen en dan aannemen.
Natuurlijk zijn er problemen, en ik begrijp als je in een straat/buurt woont met alleen maar moslims, dat je dan bijv. PVV zou stemmen. Maar als je in een dorp woont en je maakt zelf niets vervelend mee, waarom dan? Volgens mij zijn er in dit land meer problemen dan alleen de "rot-marokkanen".

En ik zie wel de hoofddoeken (ik heb -8, maar ik ben niet blind), maar wat is het probleem dat iemand een hoofddoek draagt?
Ik hou er niet van om mensen op hun kleding of haardracht of tatoeages bijvoorbeeld, te beoordelen?

Ik heb hier al een aantal keer op geantwoord en ook voorbeelden aangekaart.
Ik woon NU in een dorp en 2 dorpen verder is er veel overlast en ik heb 10 jaar in Rotterdam gewoond.
De wijk waar ik woonde (zuidwijk en de bugten buurt) was toen nog redelijk te doen.
de buitenlanders die er woonde, daar had je geen last van (ik woonde naast Chinezen, nooit wat van gemerkt).
Ik heb nog steeds veel contact met vrienden uit Rotterdam en ik hoorde dat die hele wijk plat gaat nu omdat het een getto geworden is (en die vriend die me dat verteld is zelf ook een halve buitenlander, Indo)
Zijn kinderen kunnen niet meer met goed fatsoen buiten spelen, hij heeft nog 3 inwonende kinders waarvan 2 nog jong zijn.
Hij als halve buitenlander vind het vreselijk te moeten zien hoe zijn buurt in korte tijd verpaupert is en gesloopt dient te worden.
Het waren hartstikke leuke maisonette woningen.
Het is nu een gebied waar veel geweldpleging is, overvallen en drugs overlast (dealen)
Het doet me best pijn om dat te horen en buiten dat....het kost weer bakken met geld, het slopen en opnieuw opbouwen.
Ik vraag me dan echt af....waarom???
waarom moet het zo ver komen???

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:10

Electra63 schreef:

Nou Wilders ziet opeens, geschrokken van de opiniepeilingen, die hoofddoekjes ook niet meer _O- _O- .

Over draaien gesproken, hij heeft nog niet eens enige regeringsbevoegdheid en begint nu al terug te krabbelen, dat belooft nog wat[/quote]
Lijkt Wouter Bos wel! En die heeft de staatskas ook nog eens geplunderd :D[/quote]

_O- Daar is de PVDA altijd goed in geweest...uitgeven :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:25

Onassa schreef:
Ik vraag me dan echt af....waarom???
waarom moet het zo ver komen???

Ik denk dat het heel slim is grondig onderzoek te doen naar deze vragen en op basis daarvan een beleid voor te stellen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 21:54

Electra63 schreef:
MamboBeach schreef:

Ten 1e, denk je dat alle buitenlanders in alleen een stad zitten? Ten 2e, waarom zou iemand zeggen er last van te hebben als je er geen last van hebt? Dat is natuurlijk een aanname van likmeversje...
Dat is een beetje het afdoen van het probleem en dat is nu juist het probleem. Er wordt niet geluisterd naar de mensen die deze hints afgeven... Als het daadwerkelijk de media zou zijn zouden toch heel veel mensen er anders over denken, er zijn nog zoveel overige partijen die iedere dag hun relaas geven...

Dat jij die hoofddoeken niet ziet komt idd waarschijnlijk omdat je er woont.

Eerst geloof je het en nu weet je het zeker?!
Waarom zouden mensen het aannemen dan? Wat heb je eraan? Aan aannemen? Wat wil je hiermee zeggen? De media de schuld geven... Dat is een nieuwe hype op bokt, geloof ik. Het staat je niet aan, dus geef ik de media de schuld... :roll:

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:20

MamboBeach schreef:
Waarom zouden mensen het aannemen dan? Wat heb je eraan? Aan aannemen? Wat wil je hiermee zeggen? De media de schuld geven... Dat is een nieuwe hype op bokt, geloof ik. Het staat je niet aan, dus geef ik de media de schuld... :roll:

Wat een nare onder de gordel reactie zeg, bah

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:22

Ach wat leuk weer een hoofddoekjesdiscussie.
Mijn schoonvader gaat Wilders stemmen. Niet omdat hij in Rijssen ook maar één moslim heeft gezien ooit. Nee omdat hij teleurgesteld is in het leven. Een leven wat hij zelf heeft geleefd overigens en waarin hij zelf keuzes heeft gemaakt.

Maar inderdaad in Rijssen zou een hoofddoekjesverbod (van een heel andere kerk) ook niet misstaan ;)

Ik zou Cohen stemmen overigens als ik tussen die twee moest kiezen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:29

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Wat een nare onder de gordel reactie zeg, bah

:? Pardon? Nu zakt mijn broek af... Ik zeg totaal niets verkeerds... :?

Bekijk je eigen berichten eens.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:38

nare onder de gordel reactie?
Daar snap ik niets van...onderbouw deze beschuldiging eens Sarabande?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 22:41

sarabande schreef:
MamboBeach schreef:

Ik geef inderdaad gedeeltelijk de media de schuld van de angst voor buitenlanders en met name dan voor moslims.
Geef jij dan eens een voorbeeld (liefst meerdere) waarbij je dan zoveel last heb van de moslims en vooral van de hoofddoekjes.

Ik heb nl. niet meer last van moslims als van bijv. sommige mede-nederlanders, terwijl ik in een oude wijk woon en op mijn werk met 1600 medewerkers, waaronder redelijk wat buitenlanders, ook geen problemen heb.
Sommige mag ik niet, of praat ik nooit mee, maar hetzelfde geldt voor sommige van mijn nederlandse collega's.

En ik hou nooit mijn mond als iets mij niet bevalt, maar ik beoordeel iedereen wel naar zijn gedrag en niet op zijn uiterlijk.
En ik heb dat wel eerder gezegd in dit topic, ik heb helemaal NIETS met de islam, met geen enkel geloof, maar ik laat wel iedereen in zijn waarde. In mijn wijk wonen redelijk wat streng-gereformeerden, dragen altijd een rok/jurk, hebben geen TV. Snap ik ook niet, maar als zij er gelukkig mee zijn, prima.