kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:47

Twiggy2008 schreef:
Vjestagirl, ik heb jarenlang geleefd zonder kinderwens. Pas na mijn 30e (denk zelfs nog later) ging er iets spelen en toen ik de vader van mijn kind ontmoette op mijn 31e/32e, wist ik dat hij de vader van mijn kind zou worden (mits ik zwanger werd, dat moesten we nog afwachten natuurlijk). Ik heb meerdere mensen om me heen die bewust geen kinderen willen. Prima, ieder zijn keuze, ieder zijn leven. En er valt zeker iets voor te zeggen. Overigens was mijn allerbeste vriend (ik noem hem mijn grote broer ;) ) zo iemand die geen kids wilde, maar (inmiddels is hij 41) hij heeft me enkele weken verteld dat zijn vriendin hartstikke zwanger is. Nog steeds heeft hij wat dubbele gevoelens, omdat hij heel kritisch is op anderman's kinderen en waarschijnlijk bang is voor wat hem nu gaat overkomen. Maar hij is er wel blij mee, hoor. :D
Dat kan dus ook nog.......

*Grinnikt*. Ik heb toch ook helemaal nergens beweerd dat jij al vanaf je 5de stond te springen om kinderen te krijgen :P.

Maar het blijft wel je eigen keuze ;)

Twiggy2008 schreef:
En jengelende kinderen, daar hou ik ook niet van, maar ik weet wat voor levensfasen kinderen doormaken en helaas, het hoort erbij. :+

Dat is het voordeel van geen mama zijn: voor mij hoort dat er niet bij :P :+

Twiggy2008 schreef:
En ik heb ook niets met moeders die alleen maar over de kids kunnen praten, maar die ken ik eerlijk gezegd ook niet. Wel als ze net mama zijn geworden ofzo, maar daar kijk ik doorheen. Dat enthousiasme vind ik juist schattig. :D

Ik ken ze wel zo. Daar ga k dan minder mee om...

Twiggy2008 schreef:
En _sparta_, hahaha, nee, ik ben niet aan mijn dochter begonnen voor het sociale stelsel in ons land, sorry. :+
Ik ken niemand die daarom aan kids begint, maar het is natuurlijk wel zo dat de vergrijzing een probleem is/wordt en dat jonge mensen dus wel heel welkom zijn voor ons land.

En dat was nou net het hele punt waarom we KBS niet meer nodig vinden. Omdat mensen aan kinderen beginnen omdat ze het zelf zo leuk vinden, en je dus betaald voor de keuze van iemand anders om iets te doen wat ze leuk vinden, terwijl we (naar mijn mening) beter kunnen betalen voor dingen die ons allemaal kunnen gebeuren (de helft van de bevolking kan bijvoorbeeld al geen kinderen krijgen), zoals ziekte.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:48

_sparta_, en dat ben ik dus met je oneens. Ik ben heel blij met de KBS, betaal ook gewoon belasting, dus ik heb ook recht op dat beetje extra. Wat ik zelf gewoon aanvul trouwens, want nogmaals, je kunt er geen kind van onderhouden. Was het maar waar, haha.....

De poll staat trouwens op de meerderheid die voor KBS is. :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:50

Twiggy2008 schreef:
_sparta_, en dat ben ik dus met je oneens. Ik ben heel blij met de KBS, betaal ook gewoon belasting, dus ik heb ook recht op dat beetje extra. Wat ik zelf gewoon aanvul trouwens, want nogmaals, je kunt er geen kind van onderhouden. Was het maar waar, haha.....

De poll staat trouwens op de meerderheid die voor KBS is. :D

Ik betaal ook gewoon belasting, waarom heb ik dan geen recht op de beetje extra?

En het lijkt me logisch dat je geen kind kunt onderhouden op kosten van de staat, jij wilt kinderen!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:51

Het zou er ook uitzien dat de staat je kind helemaal betaald. :D
Natuurlijk ben je er bij mee, dat kan ik begrijpen. (al praten vele andere erover dat het toch niks is)
Maar waarom moet jij als belastingbetaler meer voordeel hebben als een andere belastingbetaler? voor jou keuze?
(terwijl je al voordeel krijgt op kosten van ziekenfonds, scholing enz, daar betalen mensen zonder kinderen ook al aan mee)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:55

Vjestagirl schreef:
Ik betaal ook gewoon belasting, waarom heb ik dan geen recht op de beetje extra?

En het lijkt me logisch dat je geen kind kunt onderhouden op kosten van de staat, jij wilt kinderen!

Ik zeg toch ook helemaal niet dat de staat mijn kind moet onderhouden of wel dan? Tjongejonge..... >;)
We betalen allemaal belasting en er zijn zoveel potjes. Zo krijgen huiseigenaren hypotheekrente-aftrek (voorlopig nog wel althans), mensen met weinig inkomen en een bepaalde huur, krijgen huursubsidie en zo is er nog veel meer. Ik heb jarenlang gehuurd en omdat ik boven de vastgestelde huurprijs zat, maar een laag inkomen had, kreeg ik geen huursubsidie, hoor. Nooit over geklaagd. Nee, ik heb me omhoog gewerkt in mijn werk destijds, kon ik beter rondkomen. Dus ook veel belasting betaald. ;)
Nu woon ik in een eigen huis, want een huurhuis via de sociale woningbouw is hier niet eens te vinden voor een moeder met kind.

Studeerde jij niet toevallig? Dan krijg je ook studiefinanciering of niet?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:56

Vjestagirl schreef:

Jij hebt geen kind, dus waarom zou jij dat beetje extra moeten hebben? Maak dan een kind, dan kom je er wel achter dat de KBS een schijntje is, bij wat een kind concreet kost. ;)

Wie weet krijg jij weer ander extra's, wat ik niet krijg?

Vjestagirl

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:57

Ja. D'r staat ook een paar pagina's terug een hele uitleg waarom ik denk dat stufi WEL nuttig is (en niet omdat ik het toevallig krijg, ik vind dat ze stufi ook in moeten voeren voor MBO opleidingen) in tegenstelling tot KBS

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:59

Vjestagirl schreef:
Ja. D'r staat ook een paar pagina's terug een hele uitleg waarom ik denk dat stufi WEL nuttig is (en niet omdat ik het toevallig krijg, ik vind dat ze stufi ook in moeten voeren voor MBO opleidingen) in tegenstelling tot KBS

Tja, ik heb ooit een opleiding gedaan waar ik zelf voor moest werken. Dat waren nog eens tijden. Nu krijgt men stufi voor deze opleiding. Hoor je mij zeveren daarover?????

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:59

Twiggy2008 schreef:
Vjestagirl schreef:

Jij hebt geen kind, dus waarom zou jij dat beetje extra moeten hebben? Maak dan een kind, dan kom je er wel achter dat de KBS een schijntje is, bij wat een kind concreet kost. ;)

Wie weet krijg jij weer ander extra's, wat ik niet krijg?

Als het toch maar zo'n schijntje is, waarom dan niet afschaffen? T kan me vrij weinig schelen eigenlijk wat een kind concreet kost, al staat me iets bij van 100.000 tot het 18de levensjaar. Hoewel ik van mening ben dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt.

En de hele discussie ging er nou net om dat we kinderen geen reden vinden om geld te krijgen. Dus dat je belasting betaald is dan ook geen excuus meer...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:00

Twiggy2008 schreef:
Vjestagirl schreef:

Tja, ik heb ooit een opleiding gedaan waar ik zelf voor moest werken. Dat waren nog eens tijden. Nu krijgt men stufi voor deze opleiding. Hoor je mij zeveren daarover?????

Ja, nu. Maar verder: is snap je argument niet zo goed. Omdat jij het nooit gehad hebt mag een ander het ook niet krijgen? Of omdat jij geen stufi gehad hebt mag ik niet tegen KBS zijn?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:00

Het gaat er niet om in wat een ander niet of wel krijgt. Het gaat om de keuze die je maakt. keuze kind.
WW of ziek zijn is meestal geen keuze, daar vind ik dan ook dat we daar allemaal wel aan mee mogen betalen.
Ik ben ook van mening dat als de hypotheek aftrek totaal gestopt wordt, dat ook met huurtoeslag moet gebeuren. Beide wonen namelijk dan boven stand als ze dat niet kunnen missen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:03

Vjestagirl schreef:
Als het toch maar zo'n schijntje is, waarom dan niet afschaffen? T kan me vrij weinig schelen eigenlijk wat een kind concreet kost, al staat me iets bij van 100.000 tot het 18de levensjaar. Hoewel ik van mening ben dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt.

En de hele discussie ging er nou net om dat we kinderen geen reden vinden om geld te krijgen. Dus dat je belasting betaald is dan ook geen excuus meer...

Omdat ik het hard nodig heb, als alleenstaande partime werkende moeder, die ook nog eens gedeeltelijk afgekeurd is. :\
Mijn kind is uit alles gegroeid, er staat een nieuw seizoen voor de deur en ik ben er dolblij mee en ga volgende week lekker met haar winkelen. Een kind is prijzig, of je het nou duur maakt of niet, ze hebben aardig wat nodig en daarbij wil ik mijn kind een fijn leven geven en mag ze dus ook leuke dingen doen. Niet overmatig, ze is geen verwend nest, helemaal niet zelfs. Daar heb jij of wie dan ook, niets over te zeggen. ;)

Ik heb geen kind gekregen om geld te krijgen. Niemand niet! Snap nou eens dat een kind meer kost dan je krijgt! Ik geloof dat jij het gewoon niet wil horen, he?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:05

Ik wéét dat een kind meer geld kost dan dat je krijgt (vind k ook niet meer dan logisch). Ik vind het alleen niet logisch dat je geld krijgt voor een keuze die je zelf maakt.

Edit: ik heb ook helemaal niet gezegd dat er iemand is dit een kind krijgt om geld te krijgen, dat staat er helemaal niet.

Edit2: en als was je kind wel een verwent nest, ga vooral je gang, dat is jouw keuze. Net als dat het jouw keuze is om een kind te nemen. Dus jouw keuze om te beslissen hoe je jouw geld besteed. Jammer genoeg besteed je ook belastinggeld, en daar mag ik best een mening over hebben.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 24-03-10 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:06

Vjestagirl schreef:
Ja, nu. Maar verder: is snap je argument niet zo goed. Omdat jij het nooit gehad hebt mag een ander het ook niet krijgen? Of omdat jij geen stufi gehad hebt mag ik niet tegen KBS zijn?

Lees nou eens goed naar wat je hier zegt en kijk eens naar je eigen argumentatie over de kbs?
Noemen ze dat niet meten met twee maten???? :D

Ik zeg helemaal niets, ik zeur er niet over. Jij wel. Te pas en te onpas zelfs. :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:08

Natuurlijk kost een kind meer dan je krijgt. Het zou wat zijn zeg.
Mijn paard, ook eigen keuze om mijn leven mee te verrijken kost ook meer dan ik krijg. :+

Ik neem dat als jij afgekeurd bent dat je daarvoor ook geld krijgt. (wat normaal is)
Als jij er dan als alleenstaande moeder er zwaar voor staat en jij wel een extra vergoeding krijgt zal ik ook niet tegen zijn.
Dat valt voor mij onder de noemer dingen waar je niet altijd voor kiest. Maak daar een potje voor.
Maar krijg jij weer een vriend/man waar je mee samen gaat wonen en je staat er niet meer zwaar voor, dan mag die vergoeding weer gewoon stoppen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:11

Twiggy2008 schreef:
Vjestagirl schreef:

Lees nou eens goed naar wat je hier zegt en kijk eens naar je eigen argumentatie over de kbs?
Noemen ze dat niet meten met twee maten???? :D

Ik zeg helemaal niets, ik zeur er niet over. Jij wel. Te pas en te onpas zelfs. :D

Nee, zoals ik al eerder in het topic gezegt heb, vind ik stufi wat anders. Nederland profileert zich als een kennis economie. Daar moet je dan ook in investeren, je moet het aantrekkelijk maken om te studeren, om te blijven studeren, en om je studie zo snel mogelijk af te maken en door te stromen de arbeidsmarkt op. Dat is wat stufi doet. Studeren is aantrekkelijk, je hoeft er minder naast te werken dus je kunt het sneller afmaken, je krijgt ook stufi zolang als de officieele duur van je studie is dus het is de moeite waard om flink door te werken en niet de eeuwige student te hangen.

Kinderen komen er toch wel, er is namelijk niemand die kinderen neemt om het geld dat je krijgt, net zo min als dat mensen het gaan laten als ze het geld niet meer krijgen. Dus dat is geld weggooien. Geld dat je ook in het onderwijs zou kunnen stoppen, om je kenniseconomie te versterken...

En het is niet zo raar, dat ik in een topic over KBS mijn mening over KBS geef

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:13

VG:
Het is hier al vaker gezegd in dit topic. Je neemt geen kinderen je krijgt ze!!! Jij bent degene die met twee maten meet. In het begin van het topic zeg je tegen iemand dat je geen Vesta heet. De persoon reageert daarna met oke ik zal je voortaan VG noemen. Een paar pagina's terug noemt weer iemand je Vjesta en daar reageer je niet op?? >;)

Ik ben blij met mijn kinderbijslag. Ik koop er eens per drie maande de kleding van. Dit niet alleen voor mijn eigen kids, maar ook voor mijn bonuskids. Wat er over blijft gaat naar de spaarrekening van mijn kids. Die komt vrij als ze 18 zijn. Mijn dochter gaat zeker studeren, dus kan daar alvast voor gespaard worden. Ook gaat er een deel naar een andere spaarrekening om het schoolgeld, de boeken en schoolreisjes van te betalen. Om maar niet de taxi kosten van mijn zoon te vergeten. Wat ook geen misselijk bedrag is. De kinderbijslag is bij lange na niet dekkend om je kids te onderhouden........... Dit hoeft ook niet.
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 25-03-10 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodig grote letters verwijderd

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:16

Citaat:
Kinderen komen er toch wel, er is namelijk niemand die kinderen neemt om het geld dat je krijgt, net zo min als dat mensen het gaan laten als ze het geld niet meer krijgen. Dus dat is geld weggooien. Geld dat je ook in het onderwijs zou kunnen stoppen, om je kenniseconomie te versterken...

Hier ben ik het ook wel mee eens.
Stop het geld in iets waar iedereen wat aan heeft. KBS is nog maar afvragen of een kind er wat aan heeft.
Auto van rijden zag ik hier al staan wat ermee gedaan werd. Maar zo zijn er ook die het op roken en zuipen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:19

rainbow8 schreef:
VG:
Het is hier al vaker gezegd in dit topicJe neemt geen kinderen je krijgt ze!!! Jij bent degene die met twee maten meet. In het begin van het topic zeg je tegen iemand dat je geen Vesta heet. De persoon reageert daarna met oke ik zal je voortaan VG noemen. Een paar pagina's terug noemt weer iemand je Vjesta en daar reageer je niet op?? >;)

Ik vind dat je kinderen neemt. Ook dat heb ik al een paar keer uitgelegd. Meningen meningen meningen. Grote letters geven je niet meer gelijk. En als ik zie dat iemand me Vjesta noemt zeg ik het, of ik pb ze. Ik zie het alleen niet altijd. Bovendien is dit nogal persoonlijk en heeft niets te maken met de discussie...

rainbow8 schreef:
Ik ben blij met mijn kinderbijslag. Ik koop er eens per drie maande de kleding van. Dit niet alleen voor mijn eigen kids, maar ook voor mijn bonuskids. Wat er over blijft gaat naar de spaarrekening van mijn kids. Die komt vrij als ze 18 zijn. Mijn dochter gaat zeker studeren, dus kan daar alvast voor gespaard worden. Ook gaat er een deel naar een andere spaarrekening om het schoolgeld, de boeken en schoolreisjes van te betalen. Om maar niet de taxi kosten van mijn zoon te vergeten. Wat ook geen misselijk bedrag is. De kinderbijslag is bij lange na niet dekkend om je kids te onderhouden........... Dit hoeft ook niet.

Ik zie niet in waarom we mee moeten betalen aan de spaarrekening van jouw kinderen? Dit zijn allemaal dingen die je al had kunnen bedenken voor dat ze geboren gingen worden. Je had kunnen weten dat ze veel geld kosten. Je had er rekening mee kunnen houden dat ze misschien wel ziek zouden zijn of een handicap zouden hebben, en dat dat meer geld zou kosten. Of dat ze heel goed zouden zijn in een sport en dat dat meer geld zou kosten. Dat ze gaan studeren had je kunnen incalculeren, en dus ook dat dat meer geld ging kosten...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:24

_sparta_ schreef:
Natuurlijk kost een kind meer dan je krijgt. Het zou wat zijn zeg.
Mijn paard, ook eigen keuze om mijn leven mee te verrijken kost ook meer dan ik krijg. :+

Ik neem dat als jij afgekeurd bent dat je daarvoor ook geld krijgt. (wat normaal is)
Als jij er dan als alleenstaande moeder er zwaar voor staat en jij wel een extra vergoeding krijgt zal ik ook niet tegen zijn.
Dat valt voor mij onder de noemer dingen waar je niet altijd voor kiest. Maak daar een potje voor.
Maar krijg jij weer een vriend/man waar je mee samen gaat wonen en je staat er niet meer zwaar voor, dan mag die vergoeding weer gewoon stoppen.

Ik krijg ook niets voor mijn paard, hoor. ;)
Ik krijg een beetje WAO, waar geen mens van kan leven trouwens. Daarnaast werk ik parttime, vanwege de afkeuring als ook vanwege de zorg voor mijn nog jonge kind. Ik hoop dat later wel op te gaan voeren weer, als mijn gezondheid dat ook toelaat. Ik heb 15 jaar meer dan fulltime gewerkt, heb dus ook echt wel wat opgebouwd. Over mijn partneralimentatie betaal ik ook gewoon belasting.

Ik heb het niet extreem zwaar als alleenstaande moeder (ik ken veel ergere gevallen, helaas). Wij hebben de zaken heel netjes geregeld onderling en ik mag echt niet klagen, maar het is wel een heel ander verhaal dan toen we nog samen waren. Het is dat ik netjes met mijn budget om probeer te gaan, dat ik keihard mijn best doe voor mijn dochter en mij en daarom voel ik me echt niet schuldig om dat kleine beetje kbs, waarmee ik wel een paar leuke kleren en schoenen voor mijn dochter kan aanschaffen, die ze hard nodig heeft.

Tuurlijk kan iemand nu weer gaan roepen dat ik mijn paard dan maar moet verkopen. Tja, dat kan. In uiterste nood, zal ik wel moeten zelfs. Gelukkig komen we rond en redden we onszelf voorlopig wel. En dat beetje kbs is gewoon een klein extraatje. Niets meer, niets minder.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:28

Nogmaals en ook dit is al vaker gezegd tegen je in dit topic!!! Er zijn altijd dingen die je niet kan voorzien als je kinderen geboren worden. Zoals een scheiding of werkeloos worden of dusdanig ziek worden dat je wel heel erg blij bent met je kinderbijslag. Dus dan moet ik volgens jou maar mijn kinderen bij het grofvuil neerzetten, omdat ik ze niet meer kan betalen........ Wat een gelul! Of van te voren voor zoiets gaan sparen........ Weet je wel hoeveel mensen er sinds de invoering van de euro moeite hebben met de eindjes aan elkaar knopen?? Blijkbaar niet..... Dat het geld naar de spaarrekening gaat van mijn kids trek je uit zijn verband. Er staat duidelijk bij dat die spaarrekening is voor als ze gaat studeren!! Dus lezen is ook een vak!! En er wordt dus ook het schoolgeld, schoolboeken en de schooltaxi van mijn zoon van betaald...........
En ja, die opmerking dat je zelf met 2 maten meet was inderdaad persoonlijk bedoelt.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:30

Waves schreef:
MISTRAL94 schreef:
Het mag van mij wel inkomen afhankelijk worden, gezinnen die ruim boven modaal leven mogen wat mij betreft minder kinderbijslag ontvangen dan een hardwerkende alleen staande moeder met 3 kids.

Alsof mensen die bovenmodaal leven niet hard werken :')

Ik verdien ook bovenmodaal maar daar heb ik ook jaren voor gestudeerd en daar betaal ik nu de komende 15 jaar 275 euro per maand (!!!) aan studieschuld voor terug. En ik krijg geen zorgtoeslag, geen huursubsidie, en ik kan me zo dus geen kinderen veroorloven. Maar dan mag ik van jou geen kinderbijslag?? :')

Dan zou ik dus net zo weinig te besteden hebben of zelfs minder dan een bijstandsmoeder. Waarom zou ik dan nog hard werken??

Weet je wat er gebeurt als je het inkomensafhankelijk maakt? Dan emigreren al die hardwerkende bovenmodaal verdieners en dan mogen die "arme ouders" zelf zien waar ze de belastingcenten voor hun subsidies vandaan halen.

Sluit me hier 1000% bij aan. Wij hebben beide een studie gevolgt en verdienen bovenmodaal maar houden minder over dan de meeste mensen die veel minder verdienen. ;( Wij betalen ook 300 euro !!! per maand terug aan studieschuld (was echt niet te voorkomen want komen beide ook uit gezinnen waar er geen geldboom in de tuin stond ;) ) Daarbij was een huis huren voor ons niet weggelegd in Arnhem (10 jaar wachttijd en verdienen zoveel dat andere de voorkeur zouden krijgen) dus moesten ook een huis kopen om fatsoenlijk te kunnen samenwonen. Ook daar gaat veel geld in zitten wat betreft onderhoud enz.

Wanneer wij kinderen zouden krijgen zou ook bij ons kinderbijslag welkom zijn! Ben wel ontzettend voor om het af te schaffen als kids tot 18 jaar gewoon kostenloos hun opleiding kunnen volgen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:32

rainbow8 schreef:
Nogmaals en ook dit is al vaker gezegd tegen je in dit topic!!! Er zijn altijd dingen die je niet kan voorzien als je kinderen geboren worden. Zoals een scheiding of werkeloos worden of dusdanig ziek worden dat je wel heel erg blij bent met je kinderbijslag. Dus dan moet ik volgens jou maar mijn kinderen bij het grofvuil neerzetten, omdat ik ze niet meer kan betalen........ Wat een gelul! Of van te voren voor zoiets gaan sparen........ Weet je wel hoeveel mensen er sinds de invoering van de euro moeite hebben met de eindjes aan elkaar knopen?? Blijkbaar niet..... Dat het geld naar de spaarrekening gaat van mijn kids trek je uit zijn verband. Er staat duidelijk bij dat die spaarrekening is voor als ze gaat studeren!! Dus lezen is ook een vak!! En er wordt dus ook het schoolgeld, schoolboeken en de schooltaxi van mijn zoon van betaald...........
En ja, die opmerking dat je zelf met 2 maten meet was inderdaad persoonlijk bedoelt.

Nogmaals, en dat wordt ook al vaker gezegd in dit topic: ik vind het prima dat je, als je situatie buiten je schuld om veranderd, je een bijdrage krijgt. Maar ik zie niet in waarom iedereen een bijdrage zou moeten krijgen, omdat ze kinderen hebben gekregen terwijl ze het blijkbaar niet kunnen betalen.

Dan vraag ik je om die opmerking te verwijderen. Ik ga er iig op temmen, persoonlijke opmerkingen horen niet thuis in-, en voegen niets toe aan de discussie.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:32

Als jij ziek wordt of in de ww komt heb je dezelfde rechten als elk ander.
Als ik ga scheiden heb ik het ook zwaarder omdat mijn man meer verdient dan dat ik doe. Dus ook daar hebben we daar allemaal last van.
Dat jij er een spaarpot van maakt voor het studeren is fijn, maar waaom moet ik jou spaarpot betalen? Voor de kinderwens die jij hebt?
Ik heb ook wensen en spaar daar ook voor, mag ik jou vagen voor een vergoeding? Vast niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:33

noemen ze de vrije val :)

Je kan beter onder modaal zitten dan er net boven............