Twiggy2008 schreef:Vjestagirl, ik heb jarenlang geleefd zonder kinderwens. Pas na mijn 30e (denk zelfs nog later) ging er iets spelen en toen ik de vader van mijn kind ontmoette op mijn 31e/32e, wist ik dat hij de vader van mijn kind zou worden (mits ik zwanger werd, dat moesten we nog afwachten natuurlijk). Ik heb meerdere mensen om me heen die bewust geen kinderen willen. Prima, ieder zijn keuze, ieder zijn leven. En er valt zeker iets voor te zeggen. Overigens was mijn allerbeste vriend (ik noem hem mijn grote broer) zo iemand die geen kids wilde, maar (inmiddels is hij 41) hij heeft me enkele weken verteld dat zijn vriendin hartstikke zwanger is. Nog steeds heeft hij wat dubbele gevoelens, omdat hij heel kritisch is op anderman's kinderen en waarschijnlijk bang is voor wat hem nu gaat overkomen. Maar hij is er wel blij mee, hoor.
![]()
Dat kan dus ook nog.......
*Grinnikt*. Ik heb toch ook helemaal nergens beweerd dat jij al vanaf je 5de stond te springen om kinderen te krijgen

Maar het blijft wel je eigen keuze

Twiggy2008 schreef:En jengelende kinderen, daar hou ik ook niet van, maar ik weet wat voor levensfasen kinderen doormaken en helaas, het hoort erbij.
Dat is het voordeel van geen mama zijn: voor mij hoort dat er niet bij

Twiggy2008 schreef:En ik heb ook niets met moeders die alleen maar over de kids kunnen praten, maar die ken ik eerlijk gezegd ook niet. Wel als ze net mama zijn geworden ofzo, maar daar kijk ik doorheen. Dat enthousiasme vind ik juist schattig.
Ik ken ze wel zo. Daar ga k dan minder mee om...
Twiggy2008 schreef:En _sparta_, hahaha, nee, ik ben niet aan mijn dochter begonnen voor het sociale stelsel in ons land, sorry.![]()
Ik ken niemand die daarom aan kids begint, maar het is natuurlijk wel zo dat de vergrijzing een probleem is/wordt en dat jonge mensen dus wel heel welkom zijn voor ons land.
En dat was nou net het hele punt waarom we KBS niet meer nodig vinden. Omdat mensen aan kinderen beginnen omdat ze het zelf zo leuk vinden, en je dus betaald voor de keuze van iemand anders om iets te doen wat ze leuk vinden, terwijl we (naar mijn mening) beter kunnen betalen voor dingen die ons allemaal kunnen gebeuren (de helft van de bevolking kan bijvoorbeeld al geen kinderen krijgen), zoals ziekte.