[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:27

Je mag zeker je mening geven,maar je zegt dat PVV stemmers beter op de SP kunnen gaan stemmen.
SP kan ook wel goed zijn hoor,maar de PVV is vele malen groter en zal zeker veel hoger eindigen dan de SP.
Als er geen PVV zou zijn had ik gestemt op óf SP óf D66.
Mij hoor je niet zeggen dat de andere partijen nix zijn,ik geloof er alleen niet meer in.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:29

gohya schreef:
Je mag zeker je mening geven,maar je zegt dat PVV stemmers beter op de SP kunnen gaan stemmen.
SP kan ook wel goed zijn hoor,maar de PVV is vele malen groter en zal zeker veel hoger eindigen dan de SP.
Als er geen PVV zou zijn had ik gestemt op óf SP óf D66.
Mij hoor je niet zeggen dat de andere partijen nix zijn,ik geloof er alleen niet meer in.

De SP is nu veel groter dan de PVV, de PVV is alleen in de peilingen groter maar wat daar in het echt straks uitkomt moeten we nog maar zien.

Maar waarom geloof je er niet meer in? In andere partijen? Er zijn heel veel partijen die nog nooit de kans gekregen hebben om te regeren dus hoe hebben ze zich kunnen bewijzen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:30

gohya schreef:

Maar andere partijen (GroenLinks, SP, D66 etc.) hebben toch ook helemaal nog niet de kans gekregen hun plannen uit te voeren (op landelijk gebied). Omdat ze altijd maar oppositie zijn.

gohyaJarig

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:33

De andere partijen hebben zeker geen kans gekregen,en ik zie ze die kans ook niet krijgen.Ze zullen niet groot genoeg worden helaas.Ik heb genoeg hele goede punten gehoord van de kleinere partijen,maar ze worden gewoon niet gehoord.Wat de grote partijen willen dat gebeurt.Punt uit.Heel oneerlijk maar waar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:35

Begrijp ik dan goed dat je op PVV stemt omdat je denkt dat die meer kans maakt dan de SP? Maar als ze gelijke kansen zouden hebben je eerder op SP zou stemmen?

Is opzich ook niet gek, strategisch stemmen. Ik heb alleen echt geen flauw idee wat nu precies wel en niet met elkaar samen wil werken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:37

MISTRAL94 schreef:
Ik ook en ik hoop dat de PVV meer zal bereiken dan de andere partijen in al die jaren! Dat er dingen anders moet is duidelijk, dat al die "grote" partijen gouden bergen beloven maar niet nakomen is ook langer bekend. Dus ik hoop dat de PVV werkelijk iets kan betekenen en dat ook Rita haar best zal doen om veranderingen te brengen. Dan zijn we een stap in de goede richting.

Volgens mij kan je nu al een redelijke inschatting maken wat de PVV kan bewerkstelligen. Dat heeft de LPF al laten zien. Daarom zou het helemaal niet zo gek zijn als de PVV regeringsverantwoordelijkheid krijgt. Waarschijnlijk valt dat kabinet ook weer binnen een jaar, maar dan is het tenminste gelijk duidelijk dat de beloften van de PVV niet verder komen dan het niveau sprookjes.

Beloven dat de belastingen omlaag gaan en met die verminderde inkomsten alle problemen oplossen, dat is echt een sprookje.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:39

Heino schreef:
Begrijp ik dan goed dat je op PVV stemt omdat je denkt dat die meer kans maakt dan de SP? Maar als ze gelijke kansen zouden hebben je eerder op SP zou stemmen?

Is opzich ook niet gek, strategisch stemmen. Ik heb alleen echt geen flauw idee wat nu precies wel en niet met elkaar samen wil werken.

Als iedereen zo denkt worden die kleine partijen nooit groot. ;(

En ze hébben toch gelijke kansen. Iedereen is toch nog vrij om te stemmen wat ie wil?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:42

Waves schreef:
Als iedereen zo denkt worden die kleine partijen nooit groot. ;(

En ze hébben toch gelijke kansen. Iedereen is toch nog vrij om te stemmen wat ie wil?

Ik stem ook gewoon op mijn "kleine" GroenLinks hoor ;) Maar ik kan me wel voorstellen dat je strategisch gaat stemmen en kiest voor een partij die meer kans heeft om in de regering te komen (en dus meer te vertellen heeft - in theorie). Ik weet dat GroenLinks nooit een groot aandeel zal hebben (al snap ik zelf uiteraard niet waarom want ik vind het een top partij :P) maar hoop wel dat ze een coalitie kunnen vormen met een (of meerdere) grote partij :)

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:46

Juist,omdat de grotere partij meer kans maakt stem ik ook PVV.
En ik hoop echt dat de 2 kleinere SP en D66 samen gaan met de PVV.Pas dan worden hun punten ook gehoord.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:46

Ik heb niks met Femke (geef mij rosemuller maar) en hoewel ik vroeg niet kon wachten om op GL te stemmen (vanwege het milieuaspect) heb ik verder totaal geen enkele raakvlakken met die partij. Dat is dus nooit wat geworden :D

Naar de grote kijk ik niet en ik vind het ook niet slim om te gaan stemmen op X, om als tegenhanger te diegen tegen Y. Bijv. dus GL stemmen om de PVV stemmers te compenseren :=

SP en D66 samen met PVV? Dat zie ik niet gebeuren :=

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:51

Nou ik zie dat wel gebeuren hoor,SP, D66 en PVV samen.
Ik denk ook wel dat die andere 2 mee gaan.Zou miss. dom zijn om dat niet te doen.Dan hebben ze eindelijk de kans om te laten zien dat hun wél doen wat ze beloven.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:57

Een regering met PVV zal zowiezo moeilijk gaan worden. PvdA heeft al aangegeven niet samen te willen werken (voor wat het waard is), een regering met 3 of 4 kleinere partijen lijkt me ook niet werkbaar en dus blijft volgens mij alleen de optie PVV, VVD en CDA over en dat zal hem ook niet worden aangezien Wilders populistisch roept de pensioenleeftijd op 65 te willen houden en daar bovendien nu bij voorbaat al een breekpunt van heeft gemaakt bij een te vormen coalitie. Dit is volgens mij het paradepaardje van het CDA en de VVD is daar ook wel voor om dat te verhogen naar 67 dus ik ben bang dat er dan net als de vorige keer met de SP weer een andere coalitie moet worden gezocht met behulp van een andere partij dan PVV... Balkenende V is geboren...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:58

@Gohya: Ik hoop ook vurig op zo'n kabinet ja. Links + rechts samen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:00

Volgens mij is nu al een aantal kabineten lang duidelijk dat links + rechts samen niet echt werkt :D

D66 met PVV zou nog kunnen, maar van SP zou ik het erg ongeloofwaardig vinden :=

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:04

Ja dat zou nederland heel goed doen hoor als die 3 het kabinet zouden vormen.Een hele frisse wind waait er dan in de kamer,met mensen die het menen en hun belofte waar willen maken.Balkenende moet niet terug komen,de partijen vertrouwen hem ook niet meer.Hij wilde met alle partij leiders een gesprek doen,allemaal afzonderlijk.Er was niet 1 partij leider die dat wilde,ze zeiden allemaal NEE.Dat zegt toch wel genoeg lijkt me.

PVV,D66 én SP zou een geweldige uitvinding zijn in het kabinet!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:04

@Sammie: Hoezo? Het is de laatste jaren steeds midden + rechts geweest?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:07

Sammie schreef:
Volgens mij is nu al een aantal kabineten lang duidelijk dat links + rechts samen niet echt werkt :D

D66 met PVV zou nog kunnen, maar van SP zou ik het erg ongeloofwaardig vinden :=

Grappig, ik zie juist D66 nooit met de PVV gaan en de SP eventueel nog wel. Als ik puur naar de partijprogramma´s/visie kijk hè.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:08

We moeten ook niet vergeten dat in vergelijking met veel andere partijen de PVV nog jong is en nog moet groeien.
Het zou toch eigenlijk heel mooi zijn als rechts en links wél samen zouden kunnen??
Dan word het toch meer een democratie in alle begrippen van het woord.
Ik denk dat het in de twee kamer niet veel anders gaat dan hier.
"ik heb die menning en daar wijk ik niet vanaf", ipv eens echt naar elkaar te gaan luisteren ipv alleen maar iets te horen en het vervolgens de grond in te boren.
Maar goed, ik ben wel nu zover gekomen (mede dankzij dit topic) dat ik voor de gemeenteraads op de SP ga stemmen, hoest mogelijk he???? ;)

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:47

Pooltje maken? :D :D

Ik denk CDA VVD en PVV. En Balkie weer mp.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:49

Ik denk PVV,D66 en SP.
En Harry Potter idd. weer op MP.whahaha.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:49

Nee zeg, niet weer JP als premier he???
Als dat gebeurt schaam ik me als Nederlander, dan hebben we echt niets geleerd.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:50

Nee JP gaat op Marktplaats,dat is toch MP.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:50

Ik hoop het niet, maar vrees dat JP toch echt weer premier wordt.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:51

Ow ze bedoelt met MP minister president.
Nou nee MP is voor mij marktplaats,dat word zijn plaats.
Echt geen JP áls MP.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 22:54

windhond schreef:
Pooltje maken? :D :D

Ik denk CDA VVD en PVV. En Balkie weer mp.

Ik ben er bang voor ;( Maar hoop zooo op een keer een links kabinet. Dan hebben we pas echt eens wat nieuws.

Maar goed.. dit CDA/VVD/PVV kabinet krijgen we als de PVV groot wordt. Een andere combinatie is er namelijk niet. No way dat D66 of welke andere partij kan samenwerken met de PVV, behalve heel misschien de SP.
D66 haalde bij Pim Fortuijn Anne Frank al uit de kast. Die zijn veel te humanistisch voor die anti-islam standpunten.