Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij voor de kilometerheffing

Ja, laat maar komen.
24 (7%)
Nee, alsjeblieft niet.
298 (89%)
Neutraal
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 332

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:58

Chiqa schreef:
sarabande schreef:
Car poolen bijvoorbeeld, iedereen meteen op de achterste benen, maar juist voor al die mensen die op die vaste tijden ergens moeten zijn zou dat voor de hand liggend zijn. Maar ja het komt niet van de grond, men wil lekker in zijn eentje in zijn neus kunnen peuteren.

Het heet niet voor niets de 'heilige koe' ;) Als ik de berichten hier zo her en der lees in dit topci bekruipt mij ook het gevoel dat sommigen uit principe ook niet willen carpoolen. Goed prima, maar dat gaat je straks wel wat geld kosten, dat is een keus die je zelf maakt, vind niet dat een ander hier voor verantwoordelijk is.

Carpoolbedrijf, slim zeg hoe kom je dr op zal straks idd wel een markt voor zijn!

ik heb die keuze niet :D zelfs al zou ik iemand hier hebben wonen die bij mij op de zaak werkt....... ik moet veel te veel adhoc dingen doen waardoor ik veel te vaak vroeger weg moet, later weg kan of zelfs helemaal niet op de zaak kom....... Ik werk ook niet van 9 tot 5..... en ik kan nu nog niet zeggen hoe laat ik maandag de deur uit moet of hoe laat ik thuis ben :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:00

MarvanTom schreef:
[Als transport schaars wordt, worden de boodschapjes in de super ook duur, dus indirect krijgt iedereen nóg een andere rekening dan alleen de kilometerheffing.
Dat jullie dit ook ff weten.

vergeet niet dat je over je boodschapjes ook belasting betaald, procentueel :D dus gaan we indirect ook weer meer belasting betalen :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:03

KiWiKo schreef:
ik heb die keuze niet :D zelfs al zou ik iemand hier hebben wonen die bij mij op de zaak werkt....... ik moet veel te veel adhoc dingen doen waardoor ik veel te vaak vroeger weg moet, later weg kan of zelfs helemaal niet op de zaak kom....... Ik werk ook niet van 9 tot 5..... en ik kan nu nog niet zeggen hoe laat ik maandag de deur uit moet of hoe laat ik thuis ben :)

Waar maak je je dan druk om, waarschijnlijk val je niet eens onder de groep die het meeste moet dokken ;)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:04

sarabande schreef:
[ knip Nee maar dat weet jij ook niet.En daar gaat het ook om, we hebben allemaal onze mening al klaar en gaan zitten jammeren terwijl het voorstel nog helemaall bijgeschaafd moet worden.
knip .

halooo jij hebt ander echt niet pre geroepen de afgelopen pagina's ...

misschien is het car pool bureau voor jullie wel iets ;)

niet dat het nog niet bestond in de grote steden :+

nu zijn wij niet meer afhankelijk van kilometers
behalve als we op familie bezoek gaan
of naar het zoekenhuis

en de kilometers die we maken zijn betaald door de klant
(hebbie m door .. )

maar stel mijn man werkte nog in hulst
woont in westdorpe en wil graag rijden naar hulst
op :
maandag meestal 6 uur daar zijn .. soms 6,30 soms 5 uur
dinsdag meestal om 7 uur soms om 10
woensdag of niet .. of ergens .. ergens tussen 6 en 12
donderdags meestal 7,30 maar kan om 22 uur gebeld worden dat het toch maar 6 uur word of
dat er de volgende dag gebeld word .. en dan is het okeeeee over 10 minuten graag (wat niet kan daar met auto het 17 is )
vrijdags meestal 5.30 maar soms ook 10,30

zaterdags niet of om 5 uur tot ergens na 12

de terug tijden nog even buiten beschouwing gelaten :+

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:05

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Waar maak je je dan druk om, waarschijnlijk val je niet eens onder de groep die het meeste moet dokken ;)

en dus moeten we die groep vergeten ?
dat is wel d groep die haar betaald (pgb dekt echt niet alles )
mijm groep valt er zo ie zo in de regel niet in

maar betekend dat dat we lekker egocentrisch die groep lekker in de oliebol laten zakken ??
dat we daar niet aan mogen denken ??

kom op zeg ..

oja wacht ff
:+ ik rij nu voor 8 euro per maand
ik ga er dus buiten de kosten die iedere nederlander er bij gaat krijgen
+ de provinciale extra kosten + km tax in procenten het het hardste op achteruit

lol ... mag ik toch mee praten :+
Laatst bijgewerkt door nickyu op 29-01-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:06

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

ik ga meer betalen :) en kom niet onder de spits uit, en kan niet met het openbaar vervoer, en kan niet carpoolen......... rij gemiddeld zo een 450 km per week :)

en ja ik maak me daar wel druk om, want ook ik kan die euro maar een keer uitgeven

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:11

nickyu schreef:
maar stel mijn man werkte nog in hulst

Maar dat is toch niet zo, dus wat is het probleem, je zit de boel weer aardig op te blazen.

Overigens heb ik voortdurend geroepen wacht nu eerst eens af tot alle ins en outs bekend zijn, die zijn Eurlings nog niet eens duidelijk, vandaar eerst proefprojecten.

En nu zal er wel weer een heleboel tekst komen........

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:22

:+ nee hoor
daar ben ik te moe voor :+

maar nee .. idd dat is niet meer het geval .. weet je ook waarom :(
of roep je maar wat , oh .. edit knip wil geen ow :D ..

we komen per maand te kort dat wat we .. edit knip zie boven ...
vergeten doe ik het niet vergeven ook niet .. er komt een dag :Y)

8-) laten we het er op houden dat het net als nog wat dingetjes niet echt een vrijwillige keuze was
(meer iets in de trant van baas zei paar dagen voor einde contrtact zelfde als paar maand terug
"je komt voor vast hoor :D " en 2 dagen voor einde -O- kwam de gm sorrie maar we geven geen
vaste contracten meer.. baas heeft het na zijn 2 dagen weg van manlief mogen vernemen
in de Albert Hein .. idem voor planner en colega';s..
en we moeten nu dus overleven op de keet .. en nee dat doen we nog niet
maar heel veel keuzes zijn er in deze niet .. erg simpel ..

maar ja .. allemaal eigen keuze toch :+ zo zei je het toch .. alle ellende is door je eigen keuze ..
ja .. heb als baby besloten toch maar wel te blijven leven .. allemaal eigen keuze
ter info .. ach laat maar .. heeft toch geen zin .. iets in de trant van Blont en betonnen platen enzo

piewie

Re: Kilometerheffing, het briljante idee van Eurlings

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:30

Voor diegene die geen autobezitten, die gaan bewonersbelasting betalen.
Echt zeer krom, want je betaald ook al gemeentelijke belasting!
Dus komt er voor jullie ook op neer dat je dubbel gaat betalen.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:10

ik ben geen autorijder, maar ik weet wel dat ik absoluut tegen ben.

het is gewoon oneerlijk voor mensen die in uithoeken van het land wonen, groningen, friesland, drenthe, zeeland.

Daar moet je nou eenmaal verder rijden om naar een school/supermarkt/stad te komen, daarbovenop dat daar gewoon het openbaar vervoer lange niet zo goed is geregeld als in de randstad.

Die moeten dan wel spitstax betalen, maar die hebben altijd nog de keuze om met het ov te gaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:55

KiWiKo schreef:
Nicolletje schreef:
Ik bedoel het niet persoonlijk op jou, maar blijkbaar zijn er nog zoveel miljoen Nederlanders met ongeveer hetzelfde verhaal en er is blijkbaar geen ruimte voor flexibiliteit en dat verbaast me soms.

bij mij heel veel ruimte voor flexibiliteit :) we gaan het gewoon proberen :)

heb ik een leuk taakje voor jou in deze........ mag jij mijn klanten opbellen dat er eea gaat veranderen in de tijden dat ze uit bed worden gehaald of in bed worden gestopt :)

Mw.... wil altijd om 11 uur naar bed gebracht worden, met het openbaar vervoer gaat dat niet lukken omdat je dan te laat klaar bent. 10 uur is de laatste mogelijkheid......... geloof me Mw ..... trekt je door de telefoon heen :D

Dhr....... moet morgenochtend om 9 uur in het ziekenhuis zijn, dat betekend dat hij om tussen 8 en half 9 opgehaald word door de rolstoeltaxi, dat betekend dat de verzorgende er uiterlijk om 6:30 uur zal moeten zijn........ gaat niet lukken met het openbaar vervoer.... Dhr, heeft in zijn werkzame carriere een heule goede baan gehad, en meneer accepteert het echt niet als ik zeg dat het niet gaat lukken......

Voor mij zou het ook betekenen dat mijn personeel niet meer dan 2 a 3 clienten kan doen op een ochtend (ochtend is van 7:30 tot 12:30) want trammetje hier, overstappen daar, busje zo...... maar wel die uren betaald krijgen, dus moet ik meer in rekening gaan brengen want de reistijd moet ook gewoon uitbetaald worden. En de vergoedingen van het PGB zijn niet zo bijzonder hoog!

misschien moeten sommige mensen zich eens realiseren dat er toch echt een wereld buiten die van hun is, die echt geweldig anders kan zijn :)

Ik vind dit een beetje een rare reactie :?
Ik doel op de flexibiliteit om wel of niet in de file te gaan staan.

Ik rij 800 km per week en sta bijna nooit in de file. Wat Marvantom zegt, ik moet nu dus betalen om de files 'op te lossen' terwijl ik allang mijn eigen oplossingen heb (bij mijn ouders eten en daarna pas rijden, ik ben een keer s' ochtends om 4u vertrokken om de files ivm. de voorspelde gladheid te omzeilen dat soort dingen)

Ik heb pas op mijn 27e mijn rijbewijs gehaald en deed daarvoor alles met OV, fiets, brommertje en een vriendin met een auto :D
Maar dan heb je totaal geen flexibiliteit. Oja ik werkte ook nog in Amsterdam in de horeca en ging met het OV. Eigenlijk was dat niet te doen :n
Dus de opmerking er zijn zoveel meer werelden en ik (?) moet mijn oogkleppen eens afzetten, als er iemand is die weet dat er meer is in de wereld dan ... om half 6 aan de stamppot zitten en 20.00u GTST kijken... ben ik het wel.
Want ik heb nog nooit geleefd volgens 9-5 systeem. En daarom is OV helaas ook voor mij geen optie meer, helaas.
En ik weet dat dat voor meer mensen geldt.
Maar wat me dan verbaast is dat er aan de A2 wordt gewerkt en je kon toen met korting een NS-kaart krijgen voor het traject Amsterdam-Utrecht. En dan kunnen er ineens heus wel mensen met de trein. Want dan is het goedkoop blijkbaar.
Dat snap ik niet :?

Oja , Kim dat bedoel ik dus, ik lees nergens in jouw reactie dat mensen op spitstijden perse op de A9 moeten rijden omdat er geen keus is.
Jouw werk is niet van 9-5 op kantoor zitten en vervolgens in de file naar huis gaan staan. Alles behalve dat, lijkt mij.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:41

Wat ik me ook nog zat af te vragen is hoe de hele kmh zich gaat verhouden tot de economische crisis.
Want stel, zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat het gaat meevallen, gaat heel autorijdend nederland de eerste tijd erg voorzichtig zijn en de hand op de knip houden. Maar het enige dat het land weer aan de gang kan brengen is als mensen weer geld hebben om te laten rollen. En die 2 dingen stroken in mijn beleving niet. OF het jaar dat de kmh erdoor komt wordt een zwart jaar, OF er moeten echt verdacht goede compensaties komen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:00

sarabande schreef:
MarvanTom schreef:
Vandaag zijn er bij mijn ventjes bedrijf weer 2 mensen ontslagen, een transportbedrijf.
Wordt een maandelijks evenement.

Dat is een gevolg van de kredietcrisis de KM heffing is juist om de toename van het verkeer op te vangen als de crisis voorbij is.

Dat klopt.
En de km-heffing geeft daarna nog een extra nekslag voor de transportsector, die toch al niet loopt.
Geen loonsverhoging, terwijl de branche al gemiddeld 10 % achterloopt, de EU-regeling van de 48-urige werkweek gaat niet in per 2011, maar is teruggestroeft naar eind maart dit jaar.
Als deze regeling gaat werken zijn er binnen 2 maanden sowieso geen files meer.
Heerlijk, toch? Haast geen vrachtwagens meer op de weg?
Geen gezeik meer met invoegen tussen een colonne met je tuut of ze inhalen, omdat ze maar 80 rijden.
En al die ongelukken die ze veroorzaken... Dáár ontstaan die files van... }:0
Right.

Reality.
Zonder vrachtverkeer heb jij echt niks in huis, hoor!
Je betaalt dus direct en indirect aan de km-heffing.
De transportsector betaalt sowieso meer dan een particulier, logisch: want zij zijn meer op de weg.
Voor hun werk.
Werken hoort toch beloond te worden? Vreemde regeling dan, want er dient juist gedokt te worden.
Kortom: niemand wordt hier wijzer van... :n

Maar blijf vooral voor stemmen ,als je eigen persoonlijke situatie erop verbetert!
Dan spreek ik je graag achteraf nog...

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:56

IloveMickey schreef:
Daar moet je nou eenmaal verder rijden om naar een school/supermarkt/stad te komen, daarbovenop dat daar gewoon het openbaar vervoer lange niet zo goed is geregeld als in de randstad.

Die moeten dan wel spitstax betalen, maar die hebben altijd nog de keuze om met het ov te gaan.

Ehm.... zo goed is het OV nou ook weer niet geregeld in de Randstad hoor, dat is zo'n leuk fabeltje wat mensen in hun hoofd hebben die buiten de Randstad wonen. Binnen de steden is het goed geregeld met trams, bussen en metro's, maar vlak daarbuiten is het een stuk minder hoor.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:21

Hm, ik heb ooit een poosje in Rotterdam gewoond en alles per OV gedaan, maar ik moet toegeven dat ik zo'n scheitbak ben dat al zou ik er nu wonen ik het gewoon eerlijk gezegd soms te eng zou vinden...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:59

delerium schreef:
Wat ik me ook nog zat af te vragen is hoe de hele kmh zich gaat verhouden tot de economische crisis.
Want stel, zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat het gaat meevallen, gaat heel autorijdend nederland de eerste tijd erg voorzichtig zijn en de hand op de knip houden. Maar het enige dat het land weer aan de gang kan brengen is als mensen weer geld hebben om te laten rollen. En die 2 dingen stroken in mijn beleving niet. OF het jaar dat de kmh erdoor komt wordt een zwart jaar, OF er moeten echt verdacht goede compensaties komen.

Helemaal mee eens.
Alleen is het wel zo dat ze ons denk ik de boel rooskleuriger voorstellen dan het is.
Het is nu eenmaal zo dat de crisis voorlopig voor een groot aantal sectoren nog niet voorbij is, die ebt nog een aantal jaren door. Dat is voor de transport en de bouw bijvoorbeeld zo.
Het is nu ook eenmaal zo dat veel sectoren weer van elkaar afhangen.
Je kunt bepaalde bedrijven nu niet eerder of later gaan bevoorraden omdat die bedrijven met openingstijden te maken hebben. Dat personeel van die bedrijven zijn dus op vaste tijden op pad en daar verander je helemaal niets aan. Mensen kunnen niet zomaar even veranderen wat werktijden betreft, de werktijden kan je niet in elke sector zo flexibel maken want dan is er geen mens meer op de juiste tijden aanwezig op het bedrijf. Niet elke sector leent zich om thuis te werken op de drukke tijden/dagen/uren..
Kortom het bedrijfsleven gaat de grootste klap krijgen na de zware crisis die ze nu hebben.

Vraag me wel 1 ding af, waar haalt staat van NL die ruim 40 miljoen vandaan om te geven aan Haïti, terwijl ze geen geld hebben om NL uit de crisis te trekken, om een beter zorgstelsel te verstrekken, de armoede in eigen land te bestrijden... Ik gun die mensen daar het geld hoor daar niet van maar in NL is er ook genoeg ellende, laten we die eerst eens op proberen te lossen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:47

piewie schreef:
Voor diegene die geen autobezitten, die gaan bewonersbelasting betalen.
Echt zeer krom, want je betaald ook al gemeentelijke belasting!
Dus komt er voor jullie ook op neer dat je dubbel gaat betalen.

Heb je daar een bron van?
Dat alleen mensen die geen auto bezitten bewonersbelasting gaan betalen?

Zou wel een goede mop zijn, dan koop ik een auto en die zet ik hier achter neer en ik rij er geen kilometer mee. :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:49

Al gevonden, dat is niet alleen voor mensen zonder auto maar gewoon voor iedereen:

http://www.ad.nl/ad/nl/1100/Consument/a ... ting.dhtml

DEN HAAG - De provincies overwegen een 'bewonersbelasting' in te voeren om het wegvallen van inkomsten uit de motorrijtuigenbelasting te compenseren.

Dit meldt het AD dinsdagochtend. Door de nieuwe belasting wordt het beloofde financiële voordeel van de kilometerheffing deels teniet gedaan. Bovendien moeten Nederlanders zonder auto straks mogelijk ook de nieuwe heffing betalen.

In Den Haag is men kritisch. "Het is oneerlijk dat mensen die dat nu niet doen straks een belasting moeten betalen," vindt PvdA-Kamerlid Pierre Heijnen. CDA'er Eddy Bilder vindt een inwonersheffing wel eerlijker dan het systeem waarbij alleen autobezitters betalen.
17/11/09 10u09

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:51

Citaat:
De provincies lopen inkomsten via de Motorrijtuigenbelasting mis als de kilometerheffing wordt ingevoerd. Dat willen zij nu compenseren met een belasting per inwoner.

Eind mei werd in het overleg tussen Rijk en provincies definitief bezegeld dat de provincies bij het verdwijnen van de Motorrijtuigenbelasting een eigen belasting mogen invoeren.

Met de nieuwe belasting zou een bedrag van 1,4 miljard gemoeid zijn. ‘We moeten iets vinden dat nominaal dezelfde opbrengst heeft,' zegt een woordvoerder van de Provincie Noord-Brabant tegen het FD.

Huishoudens die de nieuwe belasting niet kunnen betalen, worden mogelijk vrijgesteld van de koppentaks.

edit: bron..http://www.inoverheid.nl/artikel/nieuws/1925877/provincies-gaan-inwonersbelasting-heffen.html

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:26

Geachte heer Eurlings,

Het spijt me u te moeten berichten dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik deze kilometerheffing nog kan betalen.

Mijn financiële positie is zeer onoverzichtelijk geworden dankzij de toepassing van
De Arbeidswet, de Auteurswet, de Horecawet, de Beurswet, de Loterijwet, de Motorrijtuigenwet, de Warenwet, de Woningwet, de Drankwet, de Gezondheidswet, de Winkelsluitingswet, de Invalidewet, de Vestigingswet t/m de Ziekenwet enz. enz., die op een weerloos publiek worden losgelaten.

Door al deze verschillende wetten ben ik zo terneergeslagen, uitgeput, uitgebuit, uitgewonnen, uitgetrokken en uitgeperst dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben.

Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:

Milieubelasting, Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting, Precariobelasting, Loonbelasting, Onroerendgoedbelasting, Overdrachtsbelasting, Staatsbelasting, Straatbelasting, Rioolbelasting, Grondbelasting, Wegenbelasting, Verzekeringsbelasting, Beursbelasting, Weeldebelasting, Gemeentebelasting, Dividendbelasting, Successiebelasting, Hondenbelasting, Vermakelijkheidsbelasting, Waterschapsbelasting, Afvalstoffenbelasting.

Verder voor:
Tabaksaccijns, Benzineaccijns, Gedistilleerdaccijns, Zegelrecht, Registratierecht, Invoerrecht, Statistiekrecht, Reinigingsrecht en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:
WAO, AOW, AWW, WW, WWV, BTW en tal van andere weeën; alsook aan Ziektegeldverzekering, Zorgverzekering en Autoverzekering..

Ik betaal:
Liggeld, Staangeld, Parkeergeld, Tolgeld, Sluisgeld, Schoolgeld, Inschrijfgeld, Lesgeld,
Kijkgeld en Luistergeld.

Ik ben aangezocht of verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming, Vrijheidsbond, Kankerbestrijding, Astmafonds, Nierfonds, Leprafonds, Kinderbescherming, Geheelonthoudersbond, Rampenfonds en het Begrafenisfonds enz. enz.

Er wordt druk op mij uitgeoefend om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis, het Groene Kruis, Het Wit-Gele Kruis, Het Oranje Kruis.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren,
hebben mij zo geregeerd dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.

Ik heb reeds honderden malen verklaard dat ik ben geboren en waar en wanneer, maar men schijnt mij slecht te geloven, omdat men mij voor allerlei folteringen nodig heeft.

Voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten, organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.

Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voordat ik mijn huis mag verkopen.
Het enige dat mij nog aan het leven bindt is mijn nieuwsgierigheid:
WAT KOMT ER NOG MEER ??

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk, omdat het milieu wordt vervuild door de uitstoot van gassen door het rund.

Dan voel ik door mijn klompen heen dat de volgende stap zal zijn dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal in mijn huis aan te schaffen om mijn eigen uitstoot te meten, zodat ik daarover ook milieubelasting kan gaan betalen.

Meneer Eurlings, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,

Een wanhopige burger,

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:00

Heel mooi geschreven!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:12

Ik zou op een onbewoond eiland gaan wonen, hoef je niets te betalen en krijg je ook niets, lekker overzichtelijk voor je denk ik :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:12

nou Saar.............. lijkt mij geen gek idee :D :D ben er een beetje zat van melkkoe te zijn omdat ik in Nederland werk en woon :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:13

future box .. je vergeet verpakkings belasting
(echt mijn ogen werden als schoteltjes zo groot ..maar echt het is er en mag het betalen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:37

Waarom belastingen dr bij gaan halen die toch niet elke burger hoeft te betalen?
Vind het persoonlijk argument afzwakkend, denk ook niet dat Eurlings hierdoor van zijn idee zal afstappen.
Ik vrees dat het laatste woord hier nog niet over gezegd is en ben bang dat het toch wel door gevoerd wordt.
Voor mij een uitkomst voor anderen mss een uitkomst. De tijd zal het leren ik ga dr van uit dat hier voldoende naar gekeken wordt, de draagkracht is momenteel al zo laag.