KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:29

Spicegirl, het is inderdaad zo dat je niet bijv. 100 gram aan kan komen als je maar 50 gram vet gegeten hebt, om het maar even heel jipenjanneke te zeggen. Iedereen kan de dag door komen op 2000 kcal. Als dit niet lukt omdat je meer wilt eten, dan heb je een gedragsprobleem waar je iets aan kunt doen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:30

Ik vind dat heel kort door de bocht spicegirl. Leg dat maar eens uit aan mensen die wel degelijk aangekomen zijn van medicatie terwijl ze normale hoeveelheid calorieën binnenkrijgen en normaal bewegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:31

Heino, dat is geen vet, maar vocht zoals Spicegirl al aangegeven heeft in haar post.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:33

Maar dat maakt niet heel veel verschil voor je omvang. Of dat nu door vet of vocht komt, pas je niet in een stoeltje dan past het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:35

Vocht raak je wel makkelijker kwijt dan vet.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:36

Ik ben het ook wel met spicegirl eens
Heel kort door de bocht genomen: als je dik wordt van 1 koekje, en je wilt niet dik worden, moet je 0 koekjes eten.

van prednison (als voorbeeld) ga je geen 180 kilo wegen, hooguit een kilotje of 10/ 20 erbij
als je daarvoor een normaal gewicht had, zeg 70, dan pas je daarna nog wel een stoel hoor.
Die mensen hebben vaak dikke benen en gewrichten en een opgezet gezicht, maar geen rollen die over de leuning heen hangen hoor!
en daarbij ga je dan oo niet zo snel een vliegtuig in als je ziek bent

En uitzonderingen zijn er altijd, maar zelfs dat jongejte wat je vaak op tv ziet, dat zo dik werd van werkelijk niks. Hij at A nog regelematig snoep, zij het niet veel en B paste hij nog wel in een normale (kinder)stoel. En hij had dus echt zo'n hele zeldzame ziekte

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:36

Heino schreef:
Ik vind dat heel kort door de bocht spicegirl. Leg dat maar eens uit aan mensen die wel degelijk aangekomen zijn van medicatie terwijl ze normale hoeveelheid calorieën binnenkrijgen en normaal bewegen.

Met sommige medicijnen of aandoeningen moet je toch je dieet aanpassen dat is wat SG zegt volgens mij. Als ik ergens allergies voor ben ga ik het toch ook niet eten en dan klagen dat ik ziek ben terwijl ik normaal eet.

Van sommige medicatie kom je makkelijk aan en bij sommige ziektes ook dat betekend dat toch gewoon dat wanneer je dat weet je daar op gaat letten. Bij sommige hou je inderdaad gewoon vocht vast dat gaat ook wel redelijk weer weg als je ermee ophoud volgens mij.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:38

mensen met b.v. prednison of anti-afstotingsmedicijnen houden enorm veel vocht vast. dat zijn de mensen die voor mij een werkelijke medicinale reden hebben.
als je begint aan de pil b.v. weet je dat er gewichtstoename kan zijn, staat vermeld in de bijsluiter.dat geld voor alle medicijnen. dan eet je gewoon wat minder, als je erachter komt, dat jij zo iemand bent ?? of door blijven eten, en zeggen dat het door de medicijnen komt ? de medicijnen kan wel ervoor zorgen dat je gauwer aankomt, maar niet de pondjes vanuit het niets toveren. als je minder eet (ietjse maar , of meer beweegt!!) heb je nergens last van.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:44

spicegirl schreef:
als je minder eet (ietjse maar , of meer beweegt!!) heb je nergens last van.

Maar da's dus niet altijd zo..
Een musicalacteur die ik ken heeft overgewicht maar danst/zingt 8 shows per week en gaat daarnaast nog dagelijks naar de sportschool. Maar afvallen? Nee hoor. Hij eet verder ook gewoon gezond enzo. Dat soort mensen kan je toch geen geld laten betalen? Of vind je een bovenstaand geval vergelijkbaar met prednison-slikers?

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:47

Heino schreef:
spicegirl schreef:

Een musicalacteur die ik ken heeft overgewicht maar danst/zingt 8 shows per week en gaat daarnaast nog dagelijks naar de sportschool. Maar afvallen? Nee hoor. Hij eet verder ook gewoon gezond enzo. Dat soort mensen kan je toch geen geld laten betalen? Of vind je een bovenstaand geval vergelijkbaar met prednison-slikers?

en die is zo dik dat hij niet in een vliegtuig stoel past??
tis gevaarlijk om te zeggen...maar dat geloof ik niet!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:47

Ik vraag het me ook af. Maar misschien is het echt zo...

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:50

dan hebben we de enige mens gevonden voor wie KLM een uitzondering moet maken. :Y)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:52

Heino schreef:
spicegirl schreef:

Wie is dat? Jimmy?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:57

Heino schreef:
spicegirl schreef:

Waarom niet?

Als hij niet in een vliegtuigstoel past, moet hij er 2 betalen.

Je koopt toch ook geen kinderstoeltje als je er niet in past?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 17:57

lejo schreef:

Dat betwijfel ik maar als KLM die strikte regels qua gewicht gaat hanteren dan vraag ik me af of hij daar nog onder valt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:01

spicegirl schreef:
schildklier, medicatie,genetisch-klinkt allemaal super, maar je moet het er wel aan ETEN!! ook dan gaat ieder pondje door het mondje !! m.u.v. medicatie of een aandoening waar je flink wat vocht van vasthoud (zoals b.v. prednison ) komt overgewicht toch uitsluitend door eten !!

Mensen die dit niet toe durven geven voelen zich denk ik betrapt of aangevallen. Van de lucht wordt je namelijk nog steeds niet dik.
En dik worden door medicijnen? Vertel mij wat. Bagger excuus, ik ben 30 kilo aangekomen door medicatie,
maar dat kwam dus niet alleen door dat pilletje hoor ;)
Ik heb dus op een gegeven moment aan de rem getrokken, maar had ook de weg van de minste weerstand kunnen kiezen, namelijk gewoon doorbunkeren.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:04

Heino schreef:
rommie schreef:
Ja dat kost geld, maar niet voor de KLM en niet voor reizigers met een (semi-)normaal postuur, alleen voor de mensen die de directe oorzaak zijn van het probleem.

Maar dat is dus niet zo want je vraagt over het algemeen niet om een schildklierafwijking (bijvoorbeeld)
En met bvb een bril is veel minder geld gemoeid dus dat vind ik hier niet relevant

Mijn lenzen en bril kosten me meer per jaar dan m'n vliegtickets.
Tsja, dat is dan pech voor mij.

Ik heb het geluk dat ik met gemak in een vliegtuigstoel pas, een ander niet en die moet dan bijbetalen.
Pech voor diegene.

Of hij/zij er wat aan kan doen is niet relevant. Ik kan ook niks doen aan m'n slechte ogen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:05

Ik ben het volkomen met Chiqa eens..

Maar wat maakt het uit waardoor iemand dik is, dat valt toch amper te controleren.. Je kan geen uitzonderingen maken met dit beleid vind ik... :n

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:09

Allemachtig, ik ga even weg en nu ik weer kijk zijn er 4 pagina's enge ziektes voorbij gekomen.
Het lijkt wel een medische encyclopedie.

Misschien is het vervelend om alles in dit topic door te lezen.
Maar eigenlijk hebben we alle antwoorden en berichten al gehad.
Topic is de vliegtuigstoel en die schijnt 43 cm op normale breedte te zijn.
Daar passen mensen met een gewicht tot 120 kg nog steeds in, wel krap, maar niet uitpuilend.
Al is iedereen anders dik.
En vochtvasthouden is ook iets anders dan een vetberg kweken.

Ik ken ook diverse mensen die veel en veel te zwaar waren en die de ellende van het afvallen zijn aangegaan.
Ja, het is zwaar, iedere verslaving is zwaar of het nu roken, lijnen of weet ik veel wat is.
Maar iedereen kan afvallen, desnoods onder goede begeleiding.
Als ik in restaurants zie wat sommige zware mensen zitten weg te werken dan is dat zeer indrukwekkend.
Iedereen kan vetarm eten en op de calorieeen letten, heeft niets met medicatie te maken.

En die 2e vliegtuigstoel moet betaald worden door degene die hem nodig heeft.
Interesseert me ook niet waarom iemand extreem zwaar is, dat is niet mijn probleem.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:10

Heino schreef:
lejo schreef:

Dat betwijfel ik maar als KLM die strikte regels qua gewicht gaat hanteren dan vraag ik me af of hij daar nog onder valt..

er is geen gewichts grens, het gaat erom dat als je 2 stoelen nodig hebt om veilig en zonder hinder voor anderen te vliegen je 2 stoelen moet betalen.
Dus als hij in 1 stoel past, past hij in 1 stoel

Eeen bodybuilder weegt ook veel, maar is niet dik, die hoeft geen 2 stoelen te betalen, want die veroorzaakt geen hinder.
Als je niet in een vliegtuigstoel past val je echt al een heel poosje de klasse morbide obesitas.

(zie de post boven mij)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:11

Ik denk dat dat een hele mooie samenvatting is Moggsy! :j

(ook ik moest 4 pagina's bijlezen nadat het internet er 3 uur uitgelegen heeft :+)

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:14

Tja, en die 4 pagina's waren herhalingen van de eerste 15 pagina's.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:15

lejo schreef:
er is geen gewichts grens

Ik dacht echt dat ik dat ergens gelezen heb, geloof in de Volkskrant van gister die helaas bij mn opa is :+

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:16

Laatst bijgewerkt door Toekie op 21-01-10 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:17

In een Amerikaans krant las ik dat het in de US al sinds 2006 ingevoerd is bij een luchtvaartmaatschappij en dat de rest toen gevolgd is.