Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Ik vind dat heel kort door de bocht spicegirl. Leg dat maar eens uit aan mensen die wel degelijk aangekomen zijn van medicatie terwijl ze normale hoeveelheid calorieën binnenkrijgen en normaal bewegen.
spicegirl schreef:als je minder eet (ietjse maar , of meer beweegt!!) heb je nergens last van.
Heino schreef:spicegirl schreef:als je minder eet (ietjse maar , of meer beweegt!!) heb je nergens last van.
Maar da's dus niet altijd zo..
Een musicalacteur die ik ken heeft overgewicht maar danst/zingt 8 shows per week en gaat daarnaast nog dagelijks naar de sportschool. Maar afvallen? Nee hoor. Hij eet verder ook gewoon gezond enzo. Dat soort mensen kan je toch geen geld laten betalen? Of vind je een bovenstaand geval vergelijkbaar met prednison-slikers?
Heino schreef:spicegirl schreef:als je minder eet (ietjse maar , of meer beweegt!!) heb je nergens last van.
Een musicalacteur die ik ken heeft overgewicht maar danst/zingt 8 shows per week en gaat daarnaast nog dagelijks naar de sportschool. Maar afvallen? Nee hoor. Hij eet verder ook gewoon gezond enzo. Dat soort mensen kan je toch geen geld laten betalen? Of vind je een bovenstaand geval vergelijkbaar met prednison-slikers?
spicegirl schreef:schildklier, medicatie,genetisch-klinkt allemaal super, maar je moet het er wel aan ETEN!! ook dan gaat ieder pondje door het mondje !! m.u.v. medicatie of een aandoening waar je flink wat vocht van vasthoud (zoals b.v. prednison ) komt overgewicht toch uitsluitend door eten !!
Heino schreef:rommie schreef:Ja dat kost geld, maar niet voor de KLM en niet voor reizigers met een (semi-)normaal postuur, alleen voor de mensen die de directe oorzaak zijn van het probleem.
Maar dat is dus niet zo want je vraagt over het algemeen niet om een schildklierafwijking (bijvoorbeeld)
En met bvb een bril is veel minder geld gemoeid dus dat vind ik hier niet relevant
Heino schreef:lejo schreef:en die is zo dik dat hij niet in een vliegtuig stoel past??
tis gevaarlijk om te zeggen...maar dat geloof ik niet!
Dat betwijfel ik maar als KLM die strikte regels qua gewicht gaat hanteren dan vraag ik me af of hij daar nog onder valt..