Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Toekie schreef:Ik heb besloten niet te geven, omdat ik vanwege geldgebrek keuzes moet maken (geef wel geld aan andere goede doelen en regelmatig aan daklozen). Maar ik vind het wel super dat er veel aandacht is en dat giro 555 bestaat.
Ik respecteer ieders mening. Sommigen geven aan rampen van grote omvang zoals deze, sommigen kopen idd de daklozen krant. Sommigen doen beiden. En sommige geven niets.
Jesser schreef:Ik vind het ontzettend triest wat er is gebeurd. Echter er wordt al jaren ontwikkelingshulp geboden van Nederland aan Haiti, er zijn ziekenhuis e.d. die leven op die hulp, die dan weer die hulp verstrekken aan de mensen op straat..
Heel nobel allemaal..
Maar in mijn ogen is het dweilen met de kraan open, als de regering zo 'zwak' blijft. Als het geld naar de grote jongens aan de top gaat en de mensen van Haiti zelf maar nauwelijks er van mee kunnen profiteren.
Daarnaast in ons eigen land zijn er zat voorbeelden van mensen die in de kou afgelopen tijd hun verwarming niet konden gebruiken, omdat ze de energie rekening niet kunnen betalen als ze dat doen.. dus kou lijden hier in nederland..(en ondanks dat het schandalig is, worden er dagelijks mensen van hun stroom/gas water en licht afgesneden) Er zijn zoveel voedselbanken, omdat mensen zelf moeite hebben om rond te komen. Zoveel een ouder gezinnen die op het minimum van het minimum leven.. Zoveel oudtjes die verteren van ellende en eenzaamheid in de tehuizen dat er niet genoeg is om ze een fatsoenlijke verzorging te geven of de aandacht..
Er zijn zat kinderen in ons eigen land die op straat leven.. al jaren..
Voor wie komen die 'minder bedeelden' op hier in Nederland..??? Wordt daar wel eens aktie voor gehouden, zodat iedereen in ons land het goed heeft.. OP het moment dat dat gebeurd wil ik wel doneren.