Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:@Liedje
Niet alleen op basis van het geloof hoor!!
Een vriendin van mij was ontslagen nav haar nieuwe piercing en tatoo in haar gezicht.
Zij heeft netjes haar baan terug gekregen.
Marjoow schreef:Nee. Ik vind de burka niet kunnen. Waarom niet? Je weet NOOIT wat er onder zo'n gewaad schuilt.
Straks is het een vies oud mannetje die voor terrorist gaat spelen.
Tot nu toe doen ze dat ook zonder burqa.
Ik vind het uiterst onhandig om een gesprek te voeren met iemand die een burka draagt. Je ziet geen gezichtsuitdrukkingen, helemaal niets.
Als je met iemand belt, zie je ook geen gezichtsuitdrukkingen.
Zelf als vrouw zou ik me ook niet fijn voelen in zo'n gewaad, meestal zijn het de mannen die de vrouwen opdragen zo'n burka te dragen.
Dat jou dat niet fijn lijkt mag, maar er zijn ook gewoon vrouwen die het wel zelf willen.
Marjoow schreef:Nee. Ik vind de burka niet kunnen. Waarom niet? Je weet NOOIT wat er onder zo'n gewaad schuilt.
Marjoow schreef:[/quote]Zelf als vrouw zou ik me ook niet fijn voelen in zo'n gewaad, meestal zijn het de mannen die de vrouwen opdragen zo'n burka te dragen.
Vjestagirl schreef:En dan nog kan je om die reden niet een burka verbieden, omdat het als basis een uiting van geloof is en niet van onderdrukking...
mick75 schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand zich wil verschuilen. Dat wil (en doe) ik ook regelmatig. Ik trek geen burqa of wat dan ook aan omdat ik die niet heb, maar trek mijn capuchon over mijn gezicht, sjaal over mijn mond, zonnebril op en heb als doel dat mensen mij met rust laten. Ik wil niet overal aangesproken worden over flutonderwerpen waar ik me op dat moment totaal niet in interesseert, ik heb dan geen behoefte om andermans problemen aan te horen of welk ander contact dan ook. Ik wil RUST, ik wil met rust gelaten worden. Waarom zou een Moslima dat niet kunnen denken en daarom zo'n ding aantrekken?
Ik moet zeggen dat als ik zo'n misantrofische bui heb ik jaloers ben op mensen die zo'n ding hebben.
Brainless schreef:Marjoow schreef:Nee. Ik vind de burka niet kunnen. Waarom niet? Je weet NOOIT wat er onder zo'n gewaad schuilt.
Tot nu toe doen ze dat ook zonder burqa.
En m'et burqa hebben ze nog meer kansen. Leuk joh.
Ik vind het uiterst onhandig om een gesprek te voeren met iemand die een burka draagt. Je ziet geen gezichtsuitdrukkingen, helemaal niets.
Als je met iemand belt, zie je ook geen gezichtsuitdrukkingen.
En dat zou uitmaken omdat? Ik bel meestal alleen kort, voor echte gesprekken praat ik face to face. Rare vergelijking dit
Zelf als vrouw zou ik me ook niet fijn voelen in zo'n gewaad, meestal zijn het de mannen die de vrouwen opdragen zo'n burka te dragen.
Dat jou dat niet fijn lijkt mag, maar er zijn ook gewoon vrouwen die het wel zelf willen.
En helaas ook talloze vrouwen waarvan het verplicht is dat ze dat ding moeten dragen
KellyZ schreef:Even over het argument: maar wij lopen in de winter ook met een sjaal over onze neus, muts/helm op enz.
Als ik een winkel binnenloop dan doe ik uit respect mijn sjaal naar beneden en mijn helm af, als ik een Ipod op heb, dan doe ik die uit en berg die even op. Gewoon omdat ik dan te herkennen ben, normaal met mensen kan communiceren en aanspreekbaar ben (wat betreft de Ipod).
En ja ik vind het fijn om mensen te kunnen aankijken, of ik dan moeite heb met bellen/bokken of msnen? Nee want ik weet 9 van de 10 keer met wie ik praat en hoe diegeen eruit ziet in real life.
Van mij mogen ze een Burka of Niqaab aan, THUIS. Ik kan me voorstellen dat mensen er de kriebels van krijgen, al heb ik dat niet. Je hebt behoorlijk veel gekken rondlopen die tot alles in staat zijn, laten die er mischien gebruik van maken, dan heb je een groot probleem.
Daarbij vind ik dat je best een geloofsovertuiging mag hebben maar waarom is de hoofddoek niet voldoende? Ik vind namelijk dat je wel een beetje met je tijd moet meegaan, en in de westerse wereld hoor je gewoon niet helemaal bedekt en onbekend rond te lopen.
Over het argument: nonnen zijn toch ook van boven tot onder bedekt?
Ja maar hun gezicht is vrij gelaten en ik denk dat dat het grootste punt is, je wilt iemand aan kunnen kijken en weten wat voor'n persoon je voor je hebt, met een Burka weet je dat gewoonweg niet.
jolin schreef:Even over de nonnen, ik kwam als kind wel eens in een klooster en daar liep nog een enkeling met officiele kledij, maar de meeste zusters hadden gewone kleding aan. En dat is inmiddels al zo'n ruime 30 jaar geleden.