Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:34

Pashon schreef:
Hun bestaan verplaatsen hebben ze zelf al gedaan.

Daar heeft mijn buurjongetje van drie anders niets over te zeggen gehad. Evenals zijn ouders niet. Wat ik wil zeggen is dat naast economische negatieve consequenties mensen hier in Nederland hun binding hebben, zij zíjn Nederlanders. Waarom dat afpakken?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:35

Heino schreef:
Dan zeg je dus wél dat er strenger gestraft moet worden. Althans, ik vind iemand's complete bestaan verplaatsen toch behoorlijk strenger dan 10 jaar gevangenisstraf.

Mambobeach: over het meer herrie maken, lees Karl's stuk eens.

Heb ik gedaan, maar gaat niet over waar ik op doel...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:36

zij komen hierheen, dat is hun keuze geweest in de meeste gevallen noodgedwongen weliswaar maar hun keuze om naar Nederland te komen dus moeten zij zich ook aanpassen aan ons. uiteraard met mate, ook wij moeten ons deels aanpassen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:38

Pashon schreef:
zij komen hierheen, dat is hun keuze geweest in de meeste gevallen noodgedwongen weliswaar maar hun keuze om naar Nederland te komen dus moeten zij zich ook aanpassen aan ons. uiteraard met mate, ook wij moeten ons deels aanpassen.

Daar heeft mijn buurjongetje van drie anders niets over te zeggen gehad. Evenals zijn ouders niet. Wat ik wil zeggen is dat naast economische negatieve consequenties mensen hier in Nederland hun binding hebben, zij zíjn Nederlanders. Waarom dat afpakken?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:43

Heino schreef:
Pashon schreef:

zij zijn hierheen gekomen omdat hun eigen land niet veilig was, dat zij kinderen krijgen is mooi maar ze hadden ook kunnen weten dat die vroeg of laat hier de dupe van zouden kunnen worden.

Nogmaals om even duidelijk te zijn.
Ik heb geen hekel aan allochtonen die zich aanpassen, leven volgens de nederlandse regels en wetgeving.

Dat dit probleem aantoonbaar is gemaakt, is overigens een fout van de regering omdat die geen halt wou toe roepen van vol is vol.

RoodZonnetje

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:45

Dus kinderen moeten gestraft worden voor de keuze van hun ouders?

Ik vind het nogal l*llig om te zeggen "ja sorry, 50 jaar geleden hadden we je hard nodig voor de k*tklusjes, maar nu mag je weer terug naar je eigen land". Of vind jij dat normaal??

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:48

Ze zijn hier gekomen omdat er hier werk voor ze was wat wij niet meer wilden doen en ook niet willen gaan doen als we ze weer wegsturen. Daarmee laat je dus gewoon productiviteit en welvaart uit Nederland verdwijnen.

De grootouders van die jongens waar het nu over gaat, hebben we bewust uit hun moederland weg hier naartoe gehaald. In de tussentijd zijn hun ouders hier geboren en zijn ze zelf hier geboren. Wil je ze dus terugsturen naar hun moederland, dan stuur je ze dus gewoon naar Nederland terug :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:50

Heino schreef:
Dus kinderen moeten gestraft worden voor de keuze van hun ouders?

Ik vind het nogal l*llig om te zeggen "ja sorry, 50 jaar geleden hadden we je hard nodig voor de k*tklusjes, maar nu mag je weer terug naar je eigen land". Of vind jij dat normaal??

ik zeg niet dat ik het normaal vind, het had nooit zover mogen komen.
helaas worden kinderen de dupe van de keuzes van zijn/ haar ouders.
Ik heb het ook niet over die mensen, dat zijn in mijn ogen geen allochtonen.
Ik heb het over de "vluchtelingen" die niet meer terug gaan

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:51

Karl66 schreef:
Ze zijn hier gekomen omdat er hier werk voor ze was wat wij niet meer wilden doen en ook niet willen gaan doen als we ze weer wegsturen. Daarmee laat je dus gewoon productiviteit en welvaart uit Nederland verdwijnen.

De grootouders van die jongens waar het nu over gaat, hebben we bewust uit hun moederland weg hier naartoe gehaald. In de tussentijd zijn hun ouders hier geboren en zijn ze zelf hier geboren. Wil je ze dus terugsturen naar hun moederland, dan stuur je ze dus gewoon naar Nederland terug :D

Ik heb het nooit over die mensen gehad, ik heb het enkel over vluchtelingen gehad die niet meer terug gaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:51

Pashon schreef:
Ik heb geen hekel aan allochtonen die zich aanpassen, leven volgens de nederlandse regels en wetgeving.

Je hebt dus wel een hekel aan mensen die de cultuur waar ze uit komen aanhangen (net zoals de geemigreerde Nederlanders met hun Nederlandse dorpen en Nederlandse clubs en Koninginnen feesten) Wat vreselijk kortzichtig.
Iedere groep heeft een paar generaties nodig om zich helemaal aan te passen zie de familie van Geert Wilders, de Indonesiers dat heeft ook nogal wat strubbels gegeven met de 2e generatie

Pashon

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:53

als ik naar een ander land ga heb ik mij aan te passen aan hun wetgeving dat wist ik voordat ik naar dat betreffende land ging.
dat ze hun cultuur aanhangen moeten ze zelf weten zolang ze daarmee geen wetten overtreden.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:55

Pashon schreef:
als ik naar een ander land ga heb ik mij aan te passen aan hun wetgeving dat wist ik voordat ik naar dat betreffende land ging.
dat ze hun cultuur aanhangen moeten ze zelf weten zolang ze daarmee geen wetten overtreden.

Dat kan je helemaal niet zeggen, want je bent nog nooit naar een ander land gegaan, je weet helemaal niet waarover je het hebt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:55

Pashon, het gros van de allochtone probleemjongeren zijn nakomelingen van de gastarbeiders en niet van asielzoekers. Ik begrijp dus niet helemaal waarom je het nu opeens over asielzoekers hebt, dat zijn namelijk meestal niet de wetsovertreders.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:56

Sarabande zou je zo vriendelijk willen zijn om niet persoonlijk te worden, ik val ook niemand aan om zijn/ haar mening. zou het erg op prijs stellen als jij dat ook niet zou doen met je uitspraken.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:56

Pashon schreef:

Zoals ik al zei: het is veel te gemakkelijk om de oorzaak enkel bij religie neer te leggen. Zo werkt het gewoon niet.
En onthoud dat wanneer je op Wilders stemt je ook voor een boel punten stemt waar je nu zelf zegt tegen te zijn

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:57

Karl66 schreef:
Pashon, het gros van de allochtone probleemjongeren zijn nakomelingen van de gastarbeiders en niet van asielzoekers. Ik begrijp dus niet helemaal waarom je het nu opeens over asielzoekers hebt, dat zijn namelijk meestal niet de wetsovertreders.

Dat is niet nu in eens, daar heb ik het vanaf het begin af aan al over.
Daar is de discussie immers mee begonnen, met imigranten/ illegalen niet met gastarbeiders die deze kant op zijn gekomen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:58

Pashon schreef:
Sarabande zou je zo vriendelijk willen zijn om niet persoonlijk te worden, ik val ook niemand aan om zijn/ haar mening. zou het erg op prijs stellen als jij dat ook niet zou doen met je uitspraken.

Ik val jou niet persoonlijk aan, maar alleen je mening. Je denkt iets te weten zonder dat ooit te hebben meegemaakt, dat is een aanname

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 00:59

Heino schreef:
Pashon schreef:

Zoals ik al zei: het is veel te gemakkelijk om de oorzaak enkel bij religie neer te leggen. Zo werkt het gewoon niet.
En onthoud dat wanneer je op Wilders stemt je ook voor een boel punten stemt waar je nu zelf zegt tegen te zijn

heb ik ergens gezegt dat ik de oorzaak naar de religie toe schuif?
ik heb het van het begin af aan al over gevluchte allochtonen, anderen hebben daar de naam moslims aan gegeven.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:00

sarabande schreef:
Pashon schreef:

Ik val jou niet persoonlijk aan, maar alleen je mening. Je denkt iets te weten zonder dat ooit te hebben meegemaakt, dat is een aanname

dat doe je wel, en vraag je dan ook vriendelijk je woordkeuze zorgvuldiger te kiezen.

aannames maken tegen mij lijkt me niet van toepassing.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:00

ik denk dat hij eindigd met een kogel door zijn hoofd !

(niet dat ik dat zelf wil. maar toch)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:02

Pashon schreef:

Dat is wel het enige wat je aan lijkt te willen pakken, de religie.

Pashon schreef:
ik heb het van het begin af aan al over gevluchte allochtonen, anderen hebben daar de naam moslims aan gegeven.

Dan is dat miscommunicatie. Maar ik vind het wel jammer dat je de oorzaak daarvan bij anderen legt en niet bedenkt dat je zelf misschien ook niet helemaal duidelijk geweest bent ;)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:07

nederland laat het zelf toe, alle buitenlanders. ik vind dit zelf geen probleem. kijk je kan er tegen zijn, maar je kan ook te ver gaan. nederland doet het zelf en nou wil zoon pietje in de 2e kamer allerlij schulden op de buitenlanders gaan leggen.
ik vind het onzin !! net zoals hoofddoeken belasting :S hoe verzin je het !

per gezinslid dat een hoofddoek draagt willen ze 1000 euro aan belasting vragen .. je zou maar 4 dochters hebben (incl moeder)
weg 5000 euro .. en dat alleen omdat je je geloof volgt. ik vind het onzin.

er zijn trouwens ook nederlandse christenen die een hoofddoek dragen, moeten die dan ook belasting gaan betalen.?
Laatst bijgewerkt door Binky_Zephyr op 20-09-09 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:09

Pashon, die immigranten zijn de gastarbeiders waar ik het over heb en die hier al drie generaties wonen. Illegalen is een heel ander verhaal. De naam zegt het al, ze zijn hier illegaal, dus geen allochtone nederlanders en worden uitgezet als ze gepakt worden.

Het, in verhouding, kleine groepje gevluchte allochtonen zijn asielzoekers en dat zijn zeker niet de marrokanen waar Wilders het voornamelijk over heeft. Die asielzoekers zijn ook niet de probleemjongeren waar het over gaat.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:10

Heino schreef:
Pashon schreef:

Dat is wel het enige wat je aan lijkt te willen pakken, de religie.

Pashon schreef:

Dan is dat miscommunicatie. Maar ik vind het wel jammer dat je de oorzaak daarvan bij anderen legt en niet bedenkt dat je zelf misschien ook niet helemaal duidelijk geweest bent ;)

ik leg geen oorzaak bij anderen, ik heb vaak genoeg herhaald dat ik enkel doel op de gevluchte allochtonen.
ik kan me ook niet heugen dat ik ergens gezegt heb dat ik enkel de religie aan wil pakken.

Mijn excuses voor de miscummunicatie.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 01:24

Pashon schreef:
aannames maken tegen mij lijkt me niet van toepassing.

Nee hoor jij maakt aanames, ik maak ze niet tegen jou, maar jij doet dat over een door jou gefantaseerde wereld waarin jij elders woont en het beter doet dan de immigranten hier.