Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Aeris schreef:Michel_ schreef:Ja maar dat is geen vergelijking he. In dit geval jatten wij namelijk niks maar doen onze gebruikers dat.
Als wij foto's hadden gejat van jou dan was het toch heel anders.
Zie daarom de vergelijking van Hypofocus met het marktkraampje. Zij stelen ook niets, maar verdienen wel aan gestolen materiaal.
Citaat:Artikel 416 van het Wetboek van Strafrecht omschrijft heling als volgt:
1° Als schuldig aan opzetheling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie:
a. hij die een goed verwerft, voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of een zakelijk recht ten aanzien van een goed vestigt of overdraagt, terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed dan wel het vestigen van het recht wist dat het een door misdrijf verkregen goed betrof;
b. hij die opzettelijk uit winstbejag een door misdrijf verkregen goed voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of zakelijk recht ten aanzien van een door misdrijf verkregen goed overdraagt.
2° Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk uit de opbrengst van enig door misdrijf verkregen goed voordeel trekt.
Michel_ schreef:Ja maar dat is geen vergelijking he. In dit geval jatten wij namelijk niks maar doen onze gebruikers dat.
Als wij foto's hadden gejat van jou dan was het toch heel anders.
Michel_ schreef:En aub hou nou eens op met je rechter uitleggen, gevangenis dit. Dat weet ik nu wel.
Michel_ schreef:- Wij kunnen eventueel best het abuse formulier makkelijker maken maar dat betekent voor ons ook meteen weer meer misbruik ervan.
- Foto niet meer uploaden moet ook wel mogelijk zijn.
- Waarschuwing is ook mogelijk.
- Waarschuwing tijdens uploaden is ook geen probleem, dacht dat dat er al wel zat maar dat is toch niet zo.
Authentic schreef:Maar bij Hilda's idee houdt 't ook in dat het beheer van HT foto's gaat kopen van commerciele fotomensjes. Na dit akkefietje zou ik -persoonlijk- zeggen 'stik d'r maar lekker in' en ze geen extra werk/geld leveren, iig niet meer dan strikt noodzakelijk is. Maar misschien ben ik wel een bitch met zulke dingen.