Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:48

Ik denk alleen, dat als je het heftig aanpakt, het op een gegeven moment voor iedereeen fijner uitdraait.

Neem nou Wilders, hij noemt allemaal uitspraken over de Koran. Hij is 1 van de weinigen die zich tegen het moslimgeloof durft te keren! Waarom? Fortuyn is vermoord, hij had ook zulke ideeen.

Zoveel vrijheid van meningsuiting is er niet in dit land. Zegt een marokkaan tegen jou: HE! Dikke big! en zeg jij terug: Hou je klep, vieze zwarte!
Dan word JIJ eruit gepakt, omdat JIJ discrimineert.
Ze kunnen alles terugdraaien naar discriminatie. Alles.
Sorry, maar dat vind ik niet terecht.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:50

Wilders keert zich inderdaad tegen het geloof van miljoenen mensen over de hele wereld. Deed Fortuyn ook, ja. Maar is die nou door een moslim vermoord? :)*

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:52

Blue_Eyes schreef:
Wilders keert zich inderdaad tegen het geloof van miljoenen mensen over de hele wereld. Deed Fortuyn ook, ja. Maar is die nou door een moslim vermoord? :)*

Dat weet ik even niet meer,
maar hij is wel vermoord omdat hij zulke ideen had.
Waar is onze vrijheid van meningsuiting?

Als wij moeten oppassen dat we buitenlanders niet discrimineren, terwijl zij dat net zo hard tegen ons doen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:53

Lieve schat, hij is vermoord door een milieuactivist. Volkert van der Graaf. Klinkt HEUL Marokkaans :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:55

Blue_Eyes schreef:
Lieve schat, hij is vermoord door een milieuactivist. Volkert van der Graaf. Klinkt HEUL Marokkaans :D

Waar heb ik gezegd dat hij vermoord is door een BUITENLANDER?

Theo van Gogh, die is vermoord door een buitenlander. Had ook andere ideeen over het geloof.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:05

Maar Marjoow, jij impliceert dat wel door te zeggen dat Fortuyn vermoord is omdat hij dezelfde ideeen had als Wilders heeft.
Theo van Gogh streek overigens heel veel mensen tegen de haren in.

En het heeft niet altijd direct met vrijheid van meningsuiting te maken dat mensen worden vermoord. Volgens mij worden er al sinds mensenheugenis mensen vermoord. Altijd onterecht!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:06

Ah kijk. Nou komen we ergens.
Marjoow schreef:
Moslims hun eigen partij? PARDON?

Sorry, maar ten eerste, zijn het geen Nederlanders, het zijn allochtonen.
Ten tweede, krijgen we zometeen ook een Belgische partij? En een Duitse??

Sorry, maar totdat die mensen echt ingeburgerd zijn, 100% nederlands praten en geen extremistische moslimideeen hebben, vind ik niet dat zomaar iedere religie hier een partij mag starten.

We zijn multicultureel, en ik mag misschien racistisch overkomen, maar Nederland is Nederland met kaas en klompen, en hoeft geen Nederland met burka's te worden!
Nog maar 1 bladzijde terug zei jij geloof ik ook zoiets. Waarmee aangetoond is dat ook jij dus wel verschil ziet tussen allochtoon en moslim. ;)

Verder sluit ik me aan bij Alet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:06

Blue_Eyes schreef:

is dat zo?
keerde fortuyn zich tegen moslims?
Volgens mij niet ...maar goed..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:08

Tuurlijk, moord is nooit terecht, niemand zijn leven zou afgenomen moeten worden.

Maar als het op discriminatie aankomt, zijn het te buitenlanders die snel op hun teentjes zijn getrapt. Als ik naar de afdelingsleider toe ga met het verhaal: "Mohammed noemde mij een dikke big" dan word er gezegd: "Dat bedoelde hij vast niet zo, gewoon niet op reageren" als vervolgens die Mohammed naar de afdelingsleider gaat met: "Marjoow noemde mij een vieze zwarte" dan wordt ik geschorst.

(dit is niet echt gebeurd, Mohammed is een voorbeeldnaam ;) )

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:08

Quote van Pim Fortuyn: 'De Islam is een achterlijk geloof.' Mwah...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:09

dat is ook zo....het loopt z'on 500 jaar achter....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:10

Dat kan wel wezen, daar gaat het me nu helemaal niet om. Je vroeg of Pim Fortuyn zich tegen moslims keerde: ja, dus.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:14

Korte lontjes hebben autochtonen net zo goed, ik ben tenminste blij dat ik ze de kost niet hoef te geven!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:18

geerke schreef:
dat is ook zo....het loopt z'on 500 jaar achter....

ik volg je niet, wat loopt 500 jaar achter?

Blue_Eyes: Er is een verschil tussen een buitenlander en een moslim, misschien heb ik dat verkeerd neergezet in mijn eerdere posts. Maar de meeste moslims, zijn extremistisch. Dan kom je bij de film van Geert Wilders. Waarin extremistische dingen gezegd worden over het islam.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:20

Schiet toch op. De meeste moslims zijn helemaal niet extremistisch. De meeste moslims zijn heel normale mensen, die een paar keer per dag bidden naar Mekka en zich aan de Ramadan houden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:22

Blue_Eyes schreef:
Dat kan wel wezen, daar gaat het me nu helemaal niet om. Je vroeg of Pim Fortuyn zich tegen moslims keerde: ja, dus.

volg even het laatste nieuws:
Hoe de Islam tegen de westerse invloeden aankijkt op nigeriaanse scholen...Ze knallen iedereen neer....
Natuurlijk het zijn nigeriaanse moslims,maar het is dus wel de islam...

Zo gaan moslims dus met onze normen...en wij bouwen moskeen en geven ze subsidies

Ik denk dat Pim zoiets bedoelde met 'achterlijk'....zou het niet?

Wat 500 jaar achter loopt?
De ontwikkeling/verlichting van de Islam loopt achter...neem bijvoorbeeld stokslagen en steniging....is dat middeleeuws of niet?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:24

Blue_Eyes schreef:
Schiet toch op. De meeste moslims zijn helemaal niet extremistisch. De meeste moslims zijn heel normale mensen, die een paar keer per dag bidden naar Mekka en zich aan de Ramadan houden.

we hebben het over de extremen in de Islam....niet over de goedgelovende islam aanhangers,die doen niemand kwaad,daar heb ik helemaal niets op tegen....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:27

Blue_Eyes schreef:

Maar over de nietextremisten hebben we het niet, ik ben alleen bang dat áls er een extremistische moslim aan de macht komt, dat wij zometeen ook een paar keer per dag naar Mekka bidden en aan de Ramadan doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:27

Geerke, mijn reactie was hierop:
Marjoow schreef:
Blue_Eyes: Er is een verschil tussen een buitenlander en een moslim, misschien heb ik dat verkeerd neergezet in mijn eerdere posts. Maar de meeste moslims, zijn extremistisch. Dan kom je bij de film van Geert Wilders. Waarin extremistische dingen gezegd worden over het islam.

Dat gaat toch duidelijk over de meeste moslims. Daar zit geen nuancering in.

Marjoow: aan de macht komen? Heb je je al eens verdiept in het Nederlandse politieke systeem? :n

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:33

Blue_Eyes schreef:
Geerke, mijn reactie was hierop:
Marjoow schreef:

Dat gaat toch duidelijk over de meeste moslims. Daar zit geen nuancering in.

Marjoow: aan de macht komen? Heb je je al eens verdiept in het Nederlandse politieke systeem? :n

Toevallig hebben we dit jaar een hele periode aandacht aan de politiek besteed ja. Dus ja, ik heb me erin verdiept. Heb er een toets over moeten maken waar ik een 8,1 voor had.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 17:02

Blue_Eyes schreef:
Quote van Pim Fortuyn: 'De Islam is een achterlijk geloof.' Mwah...

"Op de vraag of hij een islam-hater is, zegt de lijsttrekker van Leefbaar Nederland: "Ik haat de islam niet. Ik vind het een achterlijke cultuur. Ik heb veel gereisd in de wereld. En overal waar de islam de baas is, is het gewoon verschrikkelijk"
(Bron: interview met Volkskrant, 9 februari 2002)

en eigenlijk ook een mooie en goed passend in dit topic

Citaat:
"Christelijke inwoners in Nederland, zoals op de Veluwe, hebben moreel meer rechten dan islamitische nieuwkomers, omdat christenen al eeuwenlang hebben bijgedragen aan de opbouw van ons land".
(Bron: NOS, 3 februari 2002)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:17

Marjoow schreef:
Blue_Eyes schreef:

Toevallig hebben we dit jaar een hele periode aandacht aan de politiek besteed ja. Dus ja, ik heb me erin verdiept. Heb er een toets over moeten maken waar ik een 8,1 voor had.

Sjonge, en dan nog met zulke opmerkingen komen. :') Een partij oprichten en aan de macht komen zijn twee totaal verschillende dingen. Aangezien maximaal 4% van de Nederlanders moslim is, zal zo'n partij niet gauw meer dan 4% van de stemmen halen. Heel, heel misschien kunnen ze dan in een coalitie komen als 'opvulpartijtje'. Maar dan zijn ze echt nog niet 'aan de macht'...

@LimaMambo: zoals vaker ben ik het met Pim Fortuyn oneens. Voor mij heeft iedereen in dit land, zeker degenen met de Nederlandse nationaliteit, dezelfde rechten. En nee, hij haatte het niet. Hij minachtte het. Voelde zich moreel verheven...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:21

4% van de nederlanders moslim?
weet je dat zeker?
het lijkt mij wat laag...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:29

Lees het topic even door. Daar staat ergens een linkje.

Edit: je hebt gelijk, het is 5,7%. Daarmee word je nog steeds geen minister-president.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:35

Nouja, het kan toch dat als de moslims hier meer spraak krijgen, dat er nog veel meer moslims komen?

Ik weet heus wel dat aan de macht komen anders is dan een partij oprichten, maar het begint wel met een partij oprichten. Misschien is het nu nog niet zo, maar over 10 jaar zijn er misschien wel meer moslims dan nederlanders in ons kikkerlandje.