Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maiska

Re: Oh my! Speelgoed van dode dieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:47

Ik heb maar klein stukje gekeken. Wat ontzettende maf zeg. Wie wil dat in z'n huis hebben?? Ik vind het niet kunnen moet ik eerlijk zeggen :o We doen dit toch ook niet met mensenresten? Je zult je dier maar zo terugzien. Ik dacht bij de eerste foto zelfs dat het gefotoshopt was en een grapje was.. :(

Geef mij maar weer de kunst uit de barok ofzo ;) Mooie schilderijen hihi :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:36

Maiska schreef:
Ik heb maar klein stukje gekeken. Wat ontzettende maf zeg. Wie wil dat in z'n huis hebben?? Ik vind het niet kunnen moet ik eerlijk zeggen :o We doen dit toch ook niet met mensenresten? Je zult je dier maar zo terugzien. Ik dacht bij de eerste foto zelfs dat het gefotoshopt was en een grapje was.. :(

Geef mij maar weer de kunst uit de barok ofzo ;) Mooie schilderijen hihi :j

De huisdieren worden gedoneerd. Behalve haar eigen kat dan

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:43

Dieren zijn geen speelgoed ... Niet dood... Niet levend... Jammer dat ze die boodschap heeft gemist

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:44

celticpony schreef:
Dieren zijn geen speelgoed ... Niet dood... Niet levend... Jammer dat ze die boodschap heeft gemist

Het is ook geen speelgoed, de topictitel is een beetje misleidend...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:49

Ze wil dat toch op deze manier verduidelijken(dat het geen speelgoed is)? Niets is zo misleidend om daar dan wel op te wijzen. Als ik zeg.. Denk niet aan een roze olifantje.... Juist! Dan denk je er dus wel aan. Daarom houd ik niet van deze tactieken, beoogde effect werkt gewoonweg niet. Liever investeren in preventie en voorlichting

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:54

celticpony schreef:
Ze wil dat toch op deze manier verduidelijken(dat het geen speelgoed is)? Niets is zo misleidend om daar dan wel op te wijzen. Als ik zeg.. Denk niet aan een roze olifantje.... Juist! Dan denk je er dus wel aan. Daarom houd ik niet van deze tactieken, beoogde effect werkt gewoonweg niet. Liever investeren in preventie en voorlichting

Ik vind de vergelijking met het denken aan een roze olifantje niet echt terecht. Ik denk dat haar statement wel overkomt, redenen ervoor staan in de pagina's terug, heb niet echt zin om mezelf te blijven herhalen. Bovendien is 'knuffels' maken niet het enige werk wat ze doet

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:44

Babje_84 schreef:
Ik ken deze vrouw en heb een paar jaar geleden samen met mijn toenmalige stagebegeleider nog een hele actie tegen haar opgezet. Helaas heeft het (nog) niets geholpen...

Die knuffels doen me een beetje denken aan slechte Amerikaanse horrorfilms... echt te walgelijk!

(ze maakt trouwens niet alleen speelgoed heh...)

Waarom heb je er een actie tegen op gezet?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 17:58

ik vind het leuk wat ze doet. Het is een discussie opwekken en zo te zien lukt dat best.

Wanneer we dieren mogen doden, waarom mogen we de huid en vacht dan niet gebruiken om speelgoed van te maken en wel om het op de grond te leggen als koeienvel of als leer in kleding en schoenen? We eten dieren toch ook?

In het artikel dat ik vond staat dat zij de dieren wanneer ze al dood zijn overneemt van de ex-eigenaar.

Ik snap niet wat hier nou zo erg aan is, wanneer je niet vegetarisch bent zou ik zeggen: doe niet zo hypocriet.... (bukt alvast voor de stront die ik nu over me heenkrijg...)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:04

Walgelijk, sorry :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:07

Bellarose schreef:
Walgelijk, sorry :n

Waarom? Beargumenteer dat eens? Het is zo makkelijk om alleen maar te zeggen dat het walgelijk of ziek is, zonder het te beargumenteren

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:15

Wat verschrikkelijk zeg! Hoe kom je op het idee, goh ik hou van dieren. Mijn eigen kat is dood, kom we pakken de naaimachine? Moet toch niet gekker worden. :n

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:18

marlinH schreef:
Wat verschrikkelijk zeg! Hoe kom je op het idee, goh ik hou van dieren. Mijn eigen kat is dood, kom we pakken de naaimachine? Moet toch niet gekker worden. :n

Waarom niet? Dan kan je kat bij je blijven. Hoeveel mensen laten hun dieren wel niet opzetten? Dit is hetzelfde

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:20

Oh ik ben vegetariër, en ik ben daar dus ergens een beetje tegen. Daarnaast geloof ik dat je geen vegetariër hoeft te zijn om een kat onder de naaimachine smerig te vinden :n

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:20

Dat vind ik niet hetzelfde ;) Een blokkendoos van een hond? Dan is het toch geen dier meer, ik vind dat je dan echt een steekje los hebt hoor ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:21

Ik wil wel een blokkendoos van een mopshondje hebben...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:22

marlinH schreef:
Dat vind ik niet hetzelfde ;) Een blokkendoos van een hond? Dan is het toch geen dier meer, ik vind dat je dan echt een steekje los hebt hoor ;)

Dat is niet haar eigen hond. Dat is een huid die ze heeft gekocht van een preparateur, waar mensen vrijwillig hun dode huisdier aan afstaan. Zij heeft er een kunstopbject van gemaakt, met een boodschap erachter.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:23

MarcoBorsato schreef:

Ik wil zo'n kat die je binnenste buitenkeert en dan een hond wordt en andersom. Die vind k echt gaaf!

Edit: of een koe op van die groene wieltjes, aan een touwtje
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 07-02-09 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:23

Ik vind het walgelijk, maar in die landen is het heel normaal om katten en honden te villen, omdat men honden en kattenvlees eten, dus het kan zijn dat die vacht daarvan afkomstig zijn.

Afschuwelijk, ik vind dit alles weerzinwekkend.

Als ze echt wil dat de kinderen speelgoed krijgen ipv echte huisdieren, nou daar zijn de knuffelbeesten toch voor???? dus het is een slap excuus, volgens mij om het goed te praten voor wat ze doet met dierenlijken en vachten, bah bah bah echt ziek is het, het blijven voor mij kadavers want het is afgestroopt van een dier dat dood is, ook al is het een huid het blijven lijken / kadavers voor mij en dat vind ik absoluut geen aantrekkelijk idee, echt niet.

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:24

:r

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:27

Ragdollcat schreef:
Ik vind het walgelijk, maar in die landen is het heel normaal om katten en honden te villen, omdat men honden en kattenvlees eten, dus het kan zijn dat die vacht daarvan afkomstig zijn.

Afschuwelijk, ik vind dit alles weerzinwekkend.

Als ze echt wil dat de kinderen speelgoed krijgen ipv echte huisdieren, nou daar zijn de knuffelbeesten toch voor???? dus het is een slap excuus, volgens mij om het goed te praten voor wat ze doet met dierenlijken en vachten, bah bah bah echt ziek is het, het blijven voor mij kadavers want het is afgestroopt van een dier dat dood is, ook al is het een huid het blijven lijken / kadavers voor mij en dat vind ik absoluut geen aantrekkelijk idee, echt niet.

Welke landen? Tink is een Nederlandse hoor? En de huiden komen van een preparateur...

En het maakt een statement, ze probeert duidelijk te maken dat dieren geen speelgoed zijn, leven iig, en blijkbaar voor veel mensen dood ook niet. hoewel dieren voor veel mensen dood wel schoenen, een tas, een broek, een jasje, een lekker hapje, een bankstel, een zadel, een paar laarzen, een hoofdstel, een stoel of mooie decoratie zijn

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:29

Vjestagirl schreef:
marlinH schreef:

Dat is niet haar eigen hond. Dat is een huid die ze heeft gekocht van een preparateur, waar mensen vrijwillig hun dode huisdier aan afstaan. Zij heeft er een kunstopbject van gemaakt, met een boodschap erachter.

Waar lees je in mijn bericht dat ik zeg dat het haar hond is? Dat doet er toch niet toe?
Pff een kunstobject, wat een goed idee.. :n
Dan ben je toch ook gek als je je dode huisdier afstaat. Hier, hij is dood, maak er wat moois van. Als je een knuffeldier wilt neem dan ook gewoon een knuffeldier, alle soorten en maten zijn verkrijgbaar. ;) Oja, en speelgoed.. Een levende hond is geen speelgoed, waarom een dode dan wel? koop gewoon een knuffel als je wilt knuffelen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:29

oh sorry, ik heb alleen de eerste bericht van TS gelezen, hihi.

Maar het blijft vies en walgelijk, dat wel.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:30

ik ben geen vegetarier en vind dit nog steedfs luguber.
ik vind mezelf niet hypocriet,maar het hele idee staat me toch tegen,al 'snap' ik ergens de gedachte erachter wel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:30

Vjestagirl schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik wil zo'n kat die je binnenste buitenkeert en dan een hond wordt en andersom. Die vind k echt gaaf!

Edit: of een koe op van die groene wieltjes, aan een touwtje

Ik zat te denken... Als Elvis dood is, om te vragen of ze er een muziekkat van wilt maken... Uiteraard met muziek van Elvis... Mooier kan toch niet?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:31

Ragdollcat schreef:
oh sorry, ik heb alleen de eerste bericht van TS gelezen, hihi.

Maar het blijft vies en walgelijk, dat wel.

Waarom dan?