Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:40

VonDutch schreef:
BraveSpots schreef:
Ik vind het jammer dat ze hem geen zelfmoord laten plegen...

Misschien iets beter onderbouwen.

Inderdaad, lijkt me ook niet leuk voor vb lotje om zoiets te lezen wanneer ze net erg persoonlijke dingen gedeeld heeft met ons.
Misschien moeten we daar ook wat rekening mee houden? :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:42

VonDutch schreef:
BraveSpots schreef:
Ik vind het jammer dat ze hem geen zelfmoord laten plegen...

Is er iets onduidelijk dan?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:43

VonDutch schreef:

Hij ligt momenteel toch aan de voedingssonde omdat hij wilde zelfmoord plegen dmv hongerstaking?

Dat ze hem laten doen, kunnen die nabestaanden eindelijk aan hun verwerkingsproces beginnen met een 'gerust' hart (in de zin dat ze weten dat hij niet meer leeft) en moet hij niet met de last zitten om zijn hele leven mee te dragen wat hij heeft gedaan. En de maatschappij moet niet bang zijn dat hij ooit weer vrij rondloopt. Als hij het graag zo wilt, waarom hem tegenhouden?

VonDutch

Re: Doden door steekpartij in kinderdagverblijf België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:46

Het is niet onduidelijk in tegendeel, maar het lijkt me niet leuk voor x_LoTjE_x omdat ze net precies wat laverite zei, persoonlijke dingen met ons heeft gedeeld.

En natuurlijk ben ik het er niet mee eens wat hij heeft gedaan, vreselijk zelfs..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:00

ik vind dit zo vreselijk!!!! |(

ik durfde mijn kinderen niet naar een kdv te doen, om dat ik bang ben voor zoiets :\
mijn zoontje gaat vanaf begin februarie naar school, stel dat......

ik jank al bij de gedachte aan dat er zoiets zou gebeuren met mijn kinderen, hoe zou het zijn met de nabestaande en natuurlijk met de ouders van de overlevende kindjes. je zou de maatschappij toch nooit meer vertrouwen met je kinderen.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:42

Ik wil ook nog even stellen; veel ouders willen volgens mij een "waarom" weten, waarom heeft deze jongen dit gedaan?
Naar het schijnt helpt dat in het verwerkingsproces.

Natuurlijk weet ik ook wel dat er voor zoiets geen "waarom" bestaat en Kim waarschijnlijk niet veel zinnigs zal zeggen, maar ik denk dat de nabestaanden toch ergens iéts willen weten, wat ging er in hem om? Soms kan je dan alles beter plaatsen, toch? Als ze hem zelfmoord laten plegen, zullen ze altijd met hun vragen blijven zitten & het gevoel hebben dat ze niet eens de kans hebben gekregen ze te stellen ...

Alleen al daarom vind ik het goed dat ze hem geen zelfmoord hebben laten plegen.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:48

zelfmoord laten plegen is makkelijke manier om van zijn schuld af te komen. ze moeten hem juist laten leven en laat hem maar goed boeten voor zijn daden. hem breken tot hij weet te zeggen waarom hij het heeft gedaan en hem dan veroordelen tot levenslang. en wat hem zover heeft gedreven tot deze gruweldaad.

mijn excuses naar x_LoTjE_x toe, maar als moeder van 2 peutertjes zit dit mij heel erg dwars.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:53

Christi schreef:
zelfmoord laten plegen is makkelijke manier om van zijn schuld af te komen. ze moeten hem juist laten leven en laat hem maar goed boeten voor zijn daden. hem breken tot hij weet te zeggen waarom hij het heeft gedaan en hem dan veroordelen tot levenslang. en wat hem zover heeft gedreven tot deze gruweldaad.

Denk je dat er één logische reden bestaat om twee onbekende baby's te vermoorden? Hij is psyschisch ziek, die mag je 5000 uur ondervragen en breken, je haalt er geen reden uit van 'waarom'.

En denk je niet dat het voor de nabestaanden voor beter zou zijn dat ie dood is? Dan kunnen ze teminste rouwen. Nu moeten ze binnen een jaartje of twee heel het gerechtsproces doormaken, en iedere keer dat het weer in de media komt word alles weer bovengehaald. En binnen een jaar of twintig kunnen ze zich beginnen zorgen maken of ie niet weer zal worden vrijgelaten. Een mooie toekomst hebben ze voor zich...

Dat wens ik die nabestaanden eerlijk gezegd liever niet toe.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:34

Een verwerkingsprocess gaat niet betere als de dader dood is hoor. Dat heeft alles behalve invloed op

Verder moeten wij niet even wreed zijn als degene waar we van gruwelen. Iedereen heeft recht op hulp wat die ook gedaan heeft. Kan je niet tegen zijn daden, moet je ook niet zulke daden toewensen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:38

Bravespots, lees ook even het bericht wat Laverite als laatste heeft geplaatst. Ik denk dat dat een nog betere reden is om deze man juist in leven te laten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:39

Kimmie_girl schreef:
Ik snap het niet hoor , hoe kan die zich nou niets herinderen :n

Dat kan wel degelijk zijn veel redenen voor :) zeker als er aanwijzing is voor psychiatrische aandoening.

Dat in zichzelf te mompelen is interessant, ik heb wel mijn eigen idee. Ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt.
Misschien is het waar, misschien niet daar kunnen wij niet over oordelen.

Verder heeft hij al alle soort moordenaarsetiquetes gekregen door vermassen, die niet aan de profilering voldoen. Gelukkig staat er in het volgende artikkel ook dat het niet klopt en noemen ze het maar atypisch om eruit te komen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:47

katiavl schreef:
Verder moeten wij niet even wreed zijn als degene waar we van gruwelen. Iedereen heeft recht op hulp wat die ook gedaan heeft. Kan je niet tegen zijn daden, moet je ook niet zulke daden toewensen.

Welke daden wens ik hem toe? Ik zeg niet dat ze hem moeten doden ofzo, ik zeg alleen dat ze imo zijn zelfmoord niet ten alle koste moeten voorkomen...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:48

Jij wenst hem dus de dood toe ;)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:50

Ik zou denken dat hij er vrij goed zou vanaf komen, mocht hij vandaag of morgen zelfmoord kunnen plegen.

Ik hoop dat hij hier zijn ganse leven mee moet rondlopen, wat hij die kinderen, ouders, verzorgers, hulpverleners, etc aangedaan heeft, dat is pas een straf...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:54

laverite schreef:
Natuurlijk weet ik ook wel dat er voor zoiets geen "waarom" bestaat en Kim waarschijnlijk niet veel zinnigs zal zeggen, maar ik denk dat de nabestaanden toch ergens iéts willen weten, wat ging er in hem om? Soms kan je dan alles beter plaatsen, toch? Als ze hem zelfmoord laten plegen, zullen ze altijd met hun vragen blijven zitten & het gevoel hebben dat ze niet eens de kans hebben gekregen ze te stellen ...

Alleen al daarom vind ik het goed dat ze hem geen zelfmoord hebben laten plegen.

Ik weet niet hoor, hoe kan je nu nu alles beter plaatsen als je weet wat voor een gevoelens in hem omgingen toen hij zijn daden uitvoerde?
Maargoed, dat is mss persoonlijk? Ik zou er allesinds geen hulp uithalen als ik weet of de dader zich nu wel/niet/een beetje slecht voelde als hij mijn kind vermoorde...

SAKKIA schreef:
Jij wenst hem dus de dood toe ;)

Als hij dat zelf ook wenst, ja.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:02

Gelukkig zijn we in belgie goed ontwikkeld op dat vlak, als we niet met zekerheid kunnen zeggen dat de persoon kan instaan voor zijn eigen daden/gedachten. Dat we de hulp op ons nemen. :)

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:35

@bravespots: schijnbaar is het echt wel zo dat slachtoffers er steun uithalen bij het verwerkingsproces. Vergelijk vb met iemand wiens moeder vermoord is en ze weten niet door wie. De onwetenheid, dat maakt het allemaal nog zoveel moeilijker.
Hier hebben de mensen ook de onwetenheid: "waarom toch?"
Ze hebben er geen antwoorden op & zullen die vermoedelijk ook niet gauw krijgen ( want hier bestaat geen logisch antwoord op ), maar de vragen al kunnen stellen, of toch weten dat er naar gezocht wordt, dat moet volgens mij toch al schelen.

Vergelijk het vb met een relatiebreuk; als zoiets zich voordoet wil je toch ook weten wààrom het niet meer ging, waarom je partner de relatie niet meer ziet zitten?! Als je weet waarom, kan je het toch al iets makkelijker verwerken. Ook al is het verschil slechts gering.

Het is hier natuurlijk een vergelijking van een totaal andere proportie, maar het is maar om een voorbeeld te stellen :)

Maargoed, dit is hoe ik het zie natuurlijk. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:37

Geen woorden voor..... blijkbaar is hij ook gewoon op de fiets gekomen en weggegaan enzo... Niet eens zo heel ver weg trouwens :\ Je zou het maar te horen krijgen als ouder zijnde....

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:42

Ik ben dat hele mediacircus grondig beu aan het worden, alle dagen 10 blz "speculaties" in de gazetten en dan gisteren dat debat...
Ze hebben ondertussen zowat elke buurtbewoner en ex-klasgenoot/collega geïnterviewd.

Eerlijk gezegd, moest dit iemand uit mijn klas geweest zijn van de middelbare school, zou ik er niet eens van opkijken...
Daar zaten op z'n minst gezegd eigenaardige mensen tussen, maar voor geen geld ter wereld zou ik m'n kop op tv laten zien of me laten interviewen voor de krant.
Het is al erg genoeg wat er gebeurd is zonder dat iedereen mediageil wordt...

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:44

pfff, niet eens zover? Die moest wel 15 tot 20km rijden, van Sinaai naar Dendermonde.
Dat begrijp ik niet!!! 1 van mijn beste vriendinnen zit bij de politie daar, die mensen spreken toch van een zeer geplande daad. Ook de verwondingen trouwens (nek/keel, toch 1vd gevaarlijkste/gevoeligste plaatsen van een mensenlichaam), alles zo gericht om te doden...

En dan zijn ontslag - zelf ingediend - 14 dagen op voorhand. En de kogelvrije vest, dat heeft toch niemand in zijn kast hangen zomaar?

En de namen en routebeschrijvingen naar de 3!!! kinderdagverblijven.

Zoveel vragen over zo'n onmenselijke daad.

Ik hoop echt dat alles duidelijk word voor de nabestaanden/slachtoffers. Voor iedereen. Want hier zijn geen woorden voor.

Dader woont hier maar zo'n 6 km verderop. Vriendin haar collega is grootmoeder van kindje dat gestorven is, andere vriendin haar neef is papa van kindje dat verwond is. Dit is te dichtbij... dit is te griezelig en gruwelijk!

Hoop dat dit voor iedereen snel duidelijkheid brengt, en dat, zoals hierboven vermeld, het mediacircus eindelijk kan ophouden...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:48

Een geplande daad zegt niks, verder snap ik niet dat je vriendin geen beroepsgeheim aanhoud. Zo komen valse speculaties in het leven en de krant.

Daar deel ik je mening mee, maar goed ze gaan daarvoor niet stoppen. Al is het nog nooit zo erg geweest als nu.
Ik vind dat iedereen wel wat meer discreet mag zijn, de stagaire die daar liep, de krant, het nieuws, de mensen rondom.

Plus de speculaties inderdaad vreselijk! En de foutieve info := .
Als het info is uit het onderzoek is snap ik nog, maar info van mensen die een beroep uitvoeren ....
En dan zijn er nog de dingen zoals de anagrammen :=

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:53

Gelijk heb je, het is echt niet te geloven... De stagaire heeft zelfs op haar netlog een blog geplaatst die overigens vol spelfouten staat.
Nou sorry hoor, dat vind ik een beetje (veel) de aandacht trekken, ex-klasgenoten die hem al 2 jaar niet gezien hebben *zucht*.
Ik zeg het, als het morgen met een van mijn ex-klasgenoten prijs zou zijn, mocht de VTM hier hun tentjes opzetten, ik zou er geen woord tegen zeggen.
Echt ongelooflijk hoe ze de kranten "vullen", de dader heeft zelfs nog niks over de feiten gelost!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:56

Plus dat veel "ex klasgenoten" inneens dingen gaan beginnen zien die bij het plaatje passen.
Wat een normaal fenomeen is in de psycho "gatenvullers".
Wat het nog meer betrouwbaar maakt.

Ik ben ook zo iemand die niet spreekt, ben al een keertje opgebeld door de krant. Later als officiele getuigendeskundige maar anders niet.

x_LoTjE_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 18:42

Christi schreef:

mijn excuses naar x_LoTjE_x toe, maar als moeder van 2 peutertjes zit dit mij heel erg dwars.

Ik ben het met je eens.
Het is niet omdat ik hem gekend heb dat ik zijn daden kan begrijpen. Integendeel!
Door een doodstraf of zelfmoord komt hij er idd veel te gemakkelijk van af!

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:07

Als hij een psychose heeft gehad is het logisch dat hij zich niks meer kan herinneren. Mijn oma heeft ook een tijdje ontzettende last gehad van psychoses. Zij heeft ook dingen gedaan waar ze zich later niks meer van kon herinneren. (Ik ga daar liever niet op in, meer info mag je altijd pb'en)

Maakt de gebeurtenis er niet minder erg op, dat je de psychosen de schuld geeft. Verschrikkelijk voor alle betrokkenen. Niet te bevatten :n

Ik denk dat het echt verstandig is als ze hem volledig psychisch onderzoeken. (waar ze vast al mee bezig zijn) En hem niet dood laten hongeren, want daar schieten we ook niks mee op. :n