Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Alweer een glazenhuis op 3FM....zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:20

Oh, je bedoelt die groep? Haha! \
Maar die wonen hier toch of heb ik de verkeerde groep voor ogen nu? Knipoog
Nee hoor, tegen die groep waar jij het over hebt (als het klopt), zeg ik precies hetzelfde. Bevalt het je hier niet, ga dan lekker terug naar eigen land. Maar we hebben het hier over vakantiegangers, die gaan lopen zeuren.... Wat doe je hier dan?

Zo goed? Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:22

oke ja ik snap het.
ik dacht al Tong uitsteken

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:24

Ik heb helemaal niets tegen vakantiegangers of nieuwe bewoners als ze ons land en onze gewoonten maar wel respecteren. Knipoog
Doe ik ook als ik in een ander land ben..... Dat is niet meer als normaal, vind ik. Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:25

helemaal mee eens!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:27

Gelukkig. Misverstandje opgelost. Haha! Knipoog Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:30

ach zolang je normaal met elkaar kunt praten Haha!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:28

Zoezi schreef:
Sorry hoor, maar worden jullie daar niet zelf ziek van? Nederland is niet meer tolerant, moeten ze daarom zoveel bedelprogramma's maken??

Ten eerste denk ik dat het best meevalt met de tolerantie van Nederland,
stem a.u.b. niet je beeld van ons af door naar politici als Geert Wilders/andere kortzichtige Nederlandse figuren te luisteren Knipoog
De reden dat je nu veel van dat soort programma's ziet, is omdat het Kerst is, denk ik.

Ik vind dat bedelen (als je het per se zo wilt noemen Rolleyes) totaaal niet in verband met onze tolerantie staat.
Was dat wel zo, dan is dat toch juist een positief aspect van onze tolerantie?
Dat wij (althans onze programma-makers) eens wat vaker buiten ons landje denken?

Soms wordt ik een beetje moe van die houding die sommige Belgen tegenover Nederlanders in het algemeen aannemen. Dat vind ik ook niet bepaald tolerant Knipoog.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:30

Nederland is behoorlijk tolerant vind ik...........een enkel individu doet het daar toch niet aan af.

kimberliie4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:27

_rosita_ schreef:
@ vinos, dat mag...
Ik bedoel er niets negatiefs mee, het is net hoe je het opvangt.
Ik ben het er niet mee eens dat de enige armoe die hier in NL is, dat je geen grotere tv kan kopen, b*llshit.
Er zitten hier zo vreselijk veel mensen in de sh*t in NL. Geld voor kankeronderzoek is er niet, geld voor de hartstichting net zo min, terwijl dit toch érg belangrijke ontwikkelingen zijn.. niet alleen voor NL, maar voor alle volkeren..

Ik vind het dus belachelijk dat alle acties en al het geld maar in het buitenland gepompt wordt.... terwijl er in NL zat mensen of stichtingen zijn die hard geld nodig hebben.
Onzin om te zeggen dat er altijd mensen zijn die het erger hebben, uiteraard, maar waarom niet geld verdelen en niet alles naar het buitenland pompen.

In plaats van geld overal heenpompen, help liever opbouwen en laat die mensen zelfredzaam worden, in de 'arme, zielige' landen heeft men niets aan geld, wel aan aan mensen opleiden en dingen leren. ( op alle vlak.. huizen bouwen, arsten etc etc)
Er gaat al jaaaren geld naar de arme landen en na 10 jaar zijn de reclames nog hetzelfde, help waterputten bouwen... die waterputten zouden er dus allang kunenn zijn... waar is dat geld gebleven?

Sluit ik me helemaal bij aan!!