Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Adil18 schreef:anneliesdj schreef:
Dat is net hoe je het opvat denk ik. Je beslist zelf dus vind ik dat je in zo'n geval ook zelf euthanasie pleegt.
Maar de dokter voert de beslisende ingreep uit
Oamaru schreef:Had het er net even met m'n moeder over.
Volgens haar mág je niet eens euthanasie ''plegen'' als je nog zo goed bent dat je goed kan praten, bier drinken, radio kan luisteren etc. Hoe graag je het ook wil..
MarcoBorsato schreef:Oamaru schreef:Had het er net even met m'n moeder over.
Volgens haar mág je niet eens euthanasie ''plegen'' als je nog zo goed bent dat je goed kan praten, bier drinken, radio kan luisteren etc. Hoe graag je het ook wil..
Dan heeft je moeder het mis. Je mag euthanesie plegen zodra je een uitzichtloos bestaan hebt doordat je nooit meer beter wordt. Als de chemo's en bestralingen niet meer werken mag je de stekker eruit laten trekken
MarcoBorsato schreef:Oamaru schreef:Had het er net even met m'n moeder over.
Dan heeft je moeder het mis. Je mag euthanesie plegen zodra je een uitzichtloos bestaan hebt doordat je nooit meer beter wordt. Als de chemo's en bestralingen niet meer werken mag je de stekker eruit laten trekken
Citaat:In Nederland is actieve euthanasie - bij uitzondering - dus niet strafbaar; mits de arts de euthanasie meldt en voldoet aan een aantal zorgvuldigheidseisen (artikel 293, tweede lid, Wetboek van Strafrecht). Deze zorgvuldigheidseisen zijn gespecificeerd in de Wet toetsing levensbeëindiging op verzoek en hulp bij zelfdoding (artikel 2) en houden in dat de arts:
1. de overtuiging heeft gekregen dat er sprake was van een vrijwillig en weloverwogen verzoek van de patiënt,
2. de overtuiging heeft gekregen dat er sprake was van uitzichtloos en ondraaglijk lijden van de patiënt,
3. de patiënt heeft voorgelicht over de situatie waarin deze zich bevond en over diens vooruitzichten,
4. met de patiënt tot de overtuiging is gekomen dat er voor de situatie waarin deze zich bevond geen redelijke andere oplossing was,
5. ten minste één andere, onafhankelijke arts heeft geraadpleegd, die de patiënt heeft gezien en schriftelijk zijn oordeel heeft gegeven over de zorgvuldigheidseisen, bedoeld in de onderdelen 1 tot en met 5, en
6. de levensbeëindiging of hulp bij zelfdoding medisch zorgvuldig heeft uitgevoerd.
_Charlotte schreef:Ze zeggen nu dat het misschien toch een grappemaker was?
MISTRAL94 schreef:Net zoals jij door blijft hameren dat het zulke leuke mensen zijn blijf ik doorhameren dat ik het respectloos vind. Als je goed gelezen had, had je kunnen zien dat het niet alleen over dit fragment gaat maar in het algemeen
paix schreef:bonney4evver schreef:
Nou dan ken jij de mens/jeugd van tegenwoordig nog niet.
Ik ken de jeugd/mens van tegenwoordig juist heel goed. En ik weet dat die in staat zijn tot zieke dingen.
Maar waarom meteen van het slechtste uit gaan? Waarom niet gewoon wachten tot het tegendeel bewezig is?
Edit: Of juist niet natuurlijk
pubelia schreef:Mocht dat zo zijn familie van gerard?
Adil18 schreef:Gianna schreef:nee niet echt, rtl heeft alle kranten nagekeken of ze iets konden vinden omdat otto had gezegd een advertentie geplaats te hebben in een krant maar konden niks vinden.... ze plaatsen een oproep..
Ik ga echt dood van 't lachen als 't niet waar is...sorry...