Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Melanie_B schreef:Dan houden we toch weer rekening met de moslims..
Geeft mij een beetje een tegenstrijdig gevoel eerlijk gezegt.
yousra schreef:Ik ben zelf moslim, maar ik vind het echt onzin dat je er rekening mee moet houden, ik zelf vast ook altijd mee en ik zit altijd gewoon in de kantine op school en op stal. Soms denk je wel eens van: ohhh wat heb ik trek!!
Ik vind gewoon als je ook aan de Ramadan meedoet dat je gewoon normaal moet doen en geen andere mensen een schuldgevoel moet aanpraten, omdat JIJ niet mag eten.
Pure onzin, of je doet gewoon aan de Ramadan mee en je laat zien dat je sterk bent of je gaat gewoon eten als je vindt dat iedereen rekening met jou moet houden. Zo simpel is het, vind ik!
MISTRAL94 schreef:Kijk ieder moet dat ook voor zich weten maar andersom gebeurd het ook niet als jij daar bent dat ze rekening met jou houden. Het is gewoon typisch nederland dat overal maar rekening mee gehouden moet worden.
MISTRAL94 schreef:yousra schreef:Ik ben zelf moslim, maar ik vind het echt onzin dat je er rekening mee moet houden, ik zelf vast ook altijd mee en ik zit altijd gewoon in de kantine op school en op stal. Soms denk je wel eens van: ohhh wat heb ik trek!!
Ik vind gewoon als je ook aan de Ramadan meedoet dat je gewoon normaal moet doen en geen andere mensen een schuldgevoel moet aanpraten, omdat JIJ niet mag eten.
Pure onzin, of je doet gewoon aan de Ramadan mee en je laat zien dat je sterk bent of je gaat gewoon eten als je vindt dat iedereen rekening met jou moet houden. Zo simpel is het, vind ik!
Daar heb ik nou respect voor, petje af!
MISTRAL94 schreef:Kijk ieder moet dat ook voor zich weten maar andersom gebeurd het ook niet als jij daar bent dat ze rekening met jou houden. Het is gewoon typisch nederland dat overal maar rekening mee gehouden moet worden.
Kanelly schreef:Maar het zijn stuk voor stuk op zich zelf staande 'incidenten' en is het daarom nodig om maar meteen de hele bevolkingsgroep (en het geloof) te veroordelen?
yousra schreef:Ik ben zelf moslim, maar ik vind het echt onzin dat je er rekening mee moet houden, ik zelf vast ook altijd mee en ik zit altijd gewoon in de kantine op school en op stal. Soms denk je wel eens van: ohhh wat heb ik trek!!
Kanelly schreef:Zo Esperanza, hele lap tekst
Maar het zijn stuk voor stuk op zich zelf staande 'incidenten' en is het daarom nodig om maar meteen de hele bevolkingsgroep en het geloof te veroordelen?
In mijn oude woonplaats hadden we ook een heel groot asielzoekerscentrum en woonde ik in de 'moslim' wijk om het zo maar te zeggen. Ook ik heb hele vervelende dingen meegemaakt, maar ik vind dat nog geen reden ze dan allemaal maar te veroordelen..
En ja in Turkije is een hoofddoek in openbare functies verboden, omdat het een seculiere staat is.
In veel landen in het Midden-Oosten gebeuren nog vreselijke dingen, dat ben ik met je eens.
Maar vergeet niet dat deze landen lang geïsoleerd geleefd hebben onder leiding van mensen die de Koran op extremistische wijze interpreteren. Het gros van de bevolking daar hangt deze denkwijze niet aan, maar bezwijkt wel onder druk van de Ayatollah's..
Kanelly schreef:Maar dat er in gemeentes in de Bible Belt vrijzinnge gelovigen worden weggepest door de streng gelovigen, dat lijkt mensen niet te deren...
Waarom niet? Omdat deze mensen 'gewoon' Nederlander zijn? Omdat 'we' er nou eenmaal aan gewend zijn? Waarom 'pikken' we van de ene bevolkingsgroep dingen niet en van de andere wel?
Kanelly schreef:@ Superwoman..etc etc