Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:11

prompter schreef:
Ik ben in het dagelijks leven een ras optimist, maar hoe ik ook mijn best doe, ik zie helemaal niets positiefs uit de koker van deze regering komen. Niks nada noppes.

Ik dus ook. -O- Ik zie eigenlijk overal altijd wel lichtpuntjes maar nu gewoon niks. Dikke worst voorhouden en uiteindelijk is het een al eerder gegeten restje vel

De huurverhoging gaat helaas voor best veel mensen in de sociale huur wel gewoon door, lees maar even op bokt. De huurverhogingsberichten staan er voldoende hier en daar gemeld -O-

Benzz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:13

Meer geld naar defensie zie ik als enige positieve punt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:14

karuna schreef:
prompter schreef:
Ik ben in het dagelijks leven een ras optimist, maar hoe ik ook mijn best doe, ik zie helemaal niets positiefs uit de koker van deze regering komen. Niks nada noppes.

Ik dus ook. -O- Ik zie eigenlijk overal altijd wel lichtpuntjes maar nu gewoon niks. Dikke worst voorhouden en uiteindelijk is het een al eerder gegeten restje vel

De huurverhoging gaat helaas voor best veel mensen in de sociale huur wel gewoon door, lees maar even op bokt. De huurverhogingsberichten staan er voldoende hier en daar gemeld -O-

ik heb berichten gezien dat er al brieven over huurverhoging waren gestuurd, maar dat wonincooperaties daarna een bericht hebben gestuurd dat het nog afwachten is of de verhoging doorgaat en dat ze wachten op beleid.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:15

Benzz schreef:

het is ook positief dat de staatsschuld niet verder oploopt denk ik.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:18

Klopt Juval.

Maar die huurbevriezing heeft ook negatieve kanten. Voor iedere euro die de cooperatie binnenkrijgt kunnen ze 30 euro lenen. Daardoor kunnen ze nu veel minder. Dus geen extra huurwoningen erbij en geen verduurzaming. Voor mensen in een oude huurwoning blijft de energierekening dus exorbitant hoog.

Het is allemaal leuk voor de korte termijn, maar voor de lange termijn blijven de lange wachtlijsten met deze actie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:20

juval schreef:
Dat er hier al een aantal pagina's heel negatief wordt gedaan en dat er helemaal niets goed is. Dat vind ik heel vermoeiend en zuigend. Ik ben optimistisch en probeer altijd het positieve te blijven zien, maar dat lijkt hier niet mogelijk. Dus ik voel hier weinig aansluiting en ga op zoek naar wat gezelliger topics voor nu.

Het valt mij altijd op, dat als er geen argumenten meer zijn, men het topic verlaat met als excuus het is te links of nu het is niet gezellig.
Je kunt ook aangeven, wat er wel goed is, zoals die € 600 miljoen extra voor de boeren, zoals jij.
Bijv. Coenradie krijgt veeel complimenten.

Ik ben chronisch ziek en ik ben heel snel ieder jaar door mijn ER heen. Nu wordt het ER minder, maar wordt gefinancierd door de verhoging van de ziektekostenverzekering.
Maar mijn man en volwassen kinderen die bijna nooit naar een dokter gaan en geen medicijnen gebruiken, gaan er wel op achteruit.
En zo zijn er honderdduizenden.

Verlaging van de energiebelasting is € 20 per jaar..... en dan ga je dat trots als partijleider vertellen?
Is gewoon triest.... dat is minder dan € 2 per maand.

En dan Wilders die 2 dagen geleden trots twitterde dat we nu 130 km mogen rijden? Daar ben je dan trots op ? Met alle grote problemen m.b.t. zorg, wonen, onderwijs, energie en klimaat ?

En dan noem jij ons negatief ?
Ik ben een realist.
Zelfs vakministers zijn teleurgesteld.
En dan hebben we het niet eens over de Raad van State, de 1e Kamer of het CBS.

Ik vind jou echt een fijne bokker om mee te discussiëren, maar je bent nu lichtgeraakt.
Niet iedereen is hier links.
Charlie en Prompter stemmen volgens mij VVD en zo zullen er meer zijn.
Ik ben ook niet echt links, maar ik ben wel tegen racisme, discriminatie en populisme.
Er zijn hier alleen maar weinig fans van Minister Faber, denk ik.
En zo ja, kom met argumenten waarom Faber wel een goede minister is.
Daar is toch dit topic voor ?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:21

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:24

sorry Electra, ik uitte mijn gevoel. Dat was misschien wat overdreven.

Positieve dingen over Faber??? ehm... Ik vind het wel grappig dat ze zegt niet zo veel geld nodig te hebben voor asiel. Of ze dat waar kan maken zal de toekomst uitwijzen.

600 miljoen voor boeren? als dat is voor onteigeningsprocedures zie ik dat niet als positief. Ik weet niet waar het geld voor bedoeld zal zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 18:31

juval schreef:
sorry Electra, ik uitte mijn gevoel. Dat was misschien wat overdreven.

Positieve dingen over Faber??? ehm... Ik vind het wel grappig dat ze zegt niet zo veel geld nodig te hebben voor asiel. Of ze dat waar kan maken zal de toekomst uitwijzen.

600 miljoen voor boeren? als dat is voor onteigeningsprocedures zie ik dat niet als positief. Ik weet niet waar het geld voor bedoeld zal zijn.

Ik begrijp jou echt ! En ik lees jouw berichten met interesse en plezier.
Ik zou mij ook echt zorgen maken als boer.
Maar ik vind ook, dat boeren goed vertegenwoordigd zijn in de politiek en daardoor best een voordeel hebben.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:06

Benzz schreef:

Ik ook en ik ben ook positief over die vrouw van de PVV die over het gevangeniswezen gaat en tja sorry dat ze door de eigen partij zo afgevallen wordt. Daar kan ik niets aan doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:06

Benzz schreef:
Klopt Juval.

Maar die huurbevriezing heeft ook negatieve kanten. Voor iedere euro die de cooperatie binnenkrijgt kunnen ze 30 euro lenen. Daardoor kunnen ze nu veel minder. Dus geen extra huurwoningen erbij en geen verduurzaming. Voor mensen in een oude huurwoning blijft de energierekening dus exorbitant hoog.

Het is allemaal leuk voor de korte termijn, maar voor de lange termijn blijven de lange wachtlijsten met deze actie.

En dan te bedenken dat de huren nu al zonder huurbevriezing dermate hoog zijn dat mensen het nu al amper kunnen betalen. En dat er al een fiks bedrag aan huurtoeslag nodig is dat het uberhaupt nog betaald kan worden. En dan houden die mensen ook nog elke maand aan het einde van hun geld een stuk maand over. En dan is huurbevriezing opeens een probleem.

Iets is wel heel erg scheef gegroeid.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:31

Blijven inderdaad hoor Juval, ik vind je een hele fijne bokker en zou jouw tegengeluid hier niet willen missen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 19:36

prompter schreef:
Blijven inderdaad hoor Juval, ik vind je een hele fijne bokker en zou jouw tegengeluid hier niet willen missen!

Ook mee eens.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:07

Ik vind het wel lastig dat het ook in de media lijkt alsof dit kabinet gewoon niets goed kan doen. In elke voorjaarsnota staan bezuinigingen, word geschoven.

Ik ben het eens met Juval dat er best goede dingen in staan. Ik vraag mij oprecht af wat de stemmers op dit kabinet denken, kan mij voorstellen dat een deel best tevreden is over deze nota :o

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:33

Terugkomend op de week van de lentekriebels; goed nieuws Rutgers wint, Civitas Christiana moet al haar aantijgingen rectificeren

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 07:53

Ik heb er op gestemd Ruitje, en zoals je hier kunt lezen vind ik het absoluut ondermaats. Ik denk dat ik bij volgende verkiezingen dan ook een andere partij zal zoeken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 08:16

Benzz schreef:
Maar die huurbevriezing heeft ook negatieve kanten. Voor iedere euro die de cooperatie binnenkrijgt kunnen ze 30 euro lenen. Daardoor kunnen ze nu veel minder. Dus geen extra huurwoningen erbij

Zolang deze regering het stikstofprobleem voor zich uit blijft schuiven, zijn nieuwe woningen sowieso een utopie. Gelderland heeft net een stop op vergunningen aangekondigd in vier stikstofgevoelige gebieden, in Zuid-Holland liggen bouwaanvragen nu al 4 maanden stil. Daar verandert het vrijgeven van de huurprijzen echt niets aan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 09:52

pien_2010 schreef:
Benzz schreef:

Ik ook en ik ben ook positief over die vrouw van de PVV die over het gevangeniswezen gaat en tja sorry dat ze door de eigen partij zo afgevallen wordt. Daar kan ik niets aan doen.

Coenradie is niet van oorsprong van de PVV. Ze was van Leefbaar Rotterdam.
PVV heeft weinig ervaren bestuurders , vandaar dat zij Coenradie hebben gevraagd om namens PVV staatssecretaris te worden.
PVV zal ook nooit goede bestuurders krijgen, kijk maar wat er in de Kamer zit. Het gros is niet aanwezig en doet niets.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:21

Lieser schreef:
Benzz schreef:
Maar die huurbevriezing heeft ook negatieve kanten. Voor iedere euro die de cooperatie binnenkrijgt kunnen ze 30 euro lenen. Daardoor kunnen ze nu veel minder. Dus geen extra huurwoningen erbij

Zolang deze regering het stikstofprobleem voor zich uit blijft schuiven, zijn nieuwe woningen sowieso een utopie. Gelderland heeft net een stop op vergunningen aangekondigd in vier stikstofgevoelige gebieden, in Zuid-Holland liggen bouwaanvragen nu al 4 maanden stil. Daar verandert het vrijgeven van de huurprijzen echt niets aan.

niet alleen deze regering toch? de regeringen van de afgelopen tig jaar..

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:29

Ik had met het vorige kabinet wel het idee dat ze het probleem wilde aanpakken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 10:45

Libra76 schreef:
Ik had met het vorige kabinet wel het idee dat ze het probleem wilde aanpakken.

ik ook, ze hadden er in ieder geval miljarden voor gereserveerd. De huidige regering heeft die miljarden in andere zaken gestopt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:38

Niet de huidige regering alleen, BBB vond het niet nodig ondanks expliciet navragen door verschillende personen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 13:38

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 14:38

juval schreef:
het is ook positief dat de staatsschuld niet verder oploopt denk ik.

Huh? Het begrotingstekort loopt wel (iets) op. Dus de staatsschuld ook (tenzij de regering ineens ergens een geldboom heeft).

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 14:41

Dat was gisteren nog niet bekend, ze zeiden gisteren dat het niet op zou lopen.