anjali schreef:@Journee, jij snapt wat ik bedoel. Van @Electra mag ik mijn gevoel van onveiligheid niet uiten. Niet specifiek t.o.v. die overburen met Palestijnse vlag waar ik dus wel de hele dag tegenaan moet kijken, want ik heb verder geen contact met die mensen. Maar je hangt zo'n vlag niet zomaar op. Het is een statement.Het gaat meer over de hele sfeer nu in de samenleving waar mensen die Joods zijn of aan hen gelieerd zich genoodzaakt kunnen voelen om min of meer in de schaduw te gaan leven om vervelende confrontaties te voorkomen. Ik ben al lang blij dat ik niet meer op een universiteit zit want de 3 waar ik vroeger gestudeerd heb keren zich nu onder druk van actiegroepen ook allemaal tegen (samenwerking met) Israel.
Als jij je alleen al onveilig voelt door een vlag van overburen die je niet eens kent? Zij kennen jou waarschijnlijk ook niet..... dus waarom zou je bang zijn voor een vlag ? Die is misschien wel opgehangen door een witte, christelijke vrouw van 65 die haar steun wil uitdragen aan de situatie van de Palestijnen? Terroristen houden meestal een low-profile, die zijn bijna onzichtbaar.
Dat je daar al bang voor bent, snap ik niet. Heb je überhaupt weleens een gesprek gevoerd met een moslim?
De meesten willen gewoon een huis en een gezin. Persoonlijk ben ik banger voor rechts-extremisten.