Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Geen steun voor Moldavië
Het kleine Moldavië kan de vluchtelingenstroom uit Oekraïne niet meer aan.
Sinds het begin van de oorlog heeft het land relatief de meeste vluchtelingen opgenomen, naar schatting zo'n 230.000. En dat terwijl Moldavië het armste land van Europa is. Hulp vanuit de overheid of de EU krijgen ze niet bij de opvanglocaties in de hoofdstad Chisinau.
Alle hulp die ze de vluchtelingen bieden, wordt gefinancierd door de gemeente of komt van vrijwilligers.
Citaat:Pentagon: geen Amerikaanse wapens via getroffen complex
Het Amerikaanse ministerie van Defensie zegt dat het militaire trainingscentrum dat gisteren door de Russen werd gebombardeerd, niet door de Amerikanen werd gebruikt om wapens te leveren aan de Oekraïners. Volgens de Russen waren er op het complex westerse wapens opgeslagen en was het daarom een legitiem doelwit.
De getroffen basis ligt hemelsbreed 18 kilometer van de Poolse grens en geldt als verzamelpunt voor buitenlanders die de wapens willen opnemen. De Oekraïense autoriteiten meldden eerder dat 35 personen bij de aanval om het leven kwamen. Ook zouden minstens 134 anderen gewond zijn geraakt.
kiki1976 schreef:Bron NOS:Citaat:Geen steun voor Moldavië
Het kleine Moldavië kan de vluchtelingenstroom uit Oekraïne niet meer aan.
Sinds het begin van de oorlog heeft het land relatief de meeste vluchtelingen opgenomen, naar schatting zo'n 230.000. En dat terwijl Moldavië het armste land van Europa is. Hulp vanuit de overheid of de EU krijgen ze niet bij de opvanglocaties in de hoofdstad Chisinau.
Alle hulp die ze de vluchtelingen bieden, wordt gefinancierd door de gemeente of komt van vrijwilligers.
Wellicht dat hier ook meer ruchtbaarheid aan gegeven kan/moet worden.
Maar geeft wel weer de goedheid weer, andere helpen terwijl je zelf al niets hebt
Cowboy55 schreef:bigone schreef:Heel dapper, heb het filmpje opntwitter gezien en blijkbaar meteen paniek in de studio maar dat was niet te zien.
Iedereen naar de Goelag!snap de paniek wel een beetje.
Citaat:Ovsyanikova werkt al jaren als redacteur en producent bij Channel 1, maar heeft daar nu schoon genoeg van, laat ze in een andere video weten. ,,Helaas heb ik de afgelopen jaren voor Channel 1 gewerkt met propaganda voor het Kremlin. Ik schaam me heel erg”, zegt ze daarin.