Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:51

Karl66 schreef:
....het aanpakken van het neoliberalisme en economisch gezien zijn zowel de democraten als de republikeinen neoliberaal en dat betekent een eindeloos en bijna niet te winnen gevecht met beide zijden van het congres.

Dat is waar, maar heb je ondertussen meegekregen wat de VVD hier gedaan heeft? Hun nieuwe verkiezingsprogramma? :wow: Al die complotwappies riepen al een hele tijd dat de VVD links is en nu hebben ze nog gelijk gekregen ook _O-. Een sterkere overheid, stimuleren van MKB niet meer de grote jongens en verhoging van het minimumloon. Ik flikkerde van mn stoel.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:51

Kan het hypothetisch zo zijn dat de kiesmannen toch een ander kiezen

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:58

Een consession speech is helemaal geen onderdeel van de verkiezingsprocedure. Het is niks meer dan de speech van de verliezende kandidaat die tegen zijn aanhangers zegt dat ze helaas verloren hebben, dat de ander nu de president van alle Amerikanen is en dat ze hem dus als hun president moeten steunen. Het is een vorm van beschaving dat je die geeft als verliezende kandidaat en het belangrijkste doel is om de verhoudingen weer te normaliseren na de verkiezingsstrijd. Er is alleen geen enkele procedure of wet die voorschrijft dat het een onderdeel van de overdracht is.

Wat ook geen onderdeel van de federale wetgeving is, is de verplichting om naar de kiezers te luisteren en de kiesmannen volgens hun keuze aan te wijzen. Het verschilt per staat, maar in geen enkele staat is het aan de president om te bepalen wie ze als kiesmannen sturen. Dus Trump kan wel iets willen, als de republikeinen daar niet achter staan, dan gebeurt het niet. En laten er nou helemaal geen signalen zijn dat de republikeinen zulke plannen hebben. Daarom is het een onzinfilm met een heel groot what if gehalte.

Arabesk

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:01

Het merendeel van de republikeinen zal daar niet z'n vingers aan willen branden. Zoals zelfs fox news nu Biden uitroept tot president.

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:01

Arabesk schreef:
Karl66 schreef:
....het aanpakken van het neoliberalisme en economisch gezien zijn zowel de democraten als de republikeinen neoliberaal en dat betekent een eindeloos en bijna niet te winnen gevecht met beide zijden van het congres.

Dat is waar, maar heb je ondertussen meegekregen wat de VVD hier gedaan heeft? Hun nieuwe verkiezingsprogramma? :wow: Al die complotwappies riepen al een hele tijd dat de VVD links is en nu hebben ze nog gelijk gekregen ook _O-. Een sterkere overheid, stimuleren van MKB niet meer de grote jongens en verhoging van het minimumloon. Ik flikkerde van mn stoel.

En Hugo de Jong kwam een tijdje terug ook al met het verhaal dat er meer overheid en minder concurrentie in de zorg nodig was. Ik word in ieder geval wel blij van zulke geluiden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:06

Arabesk schreef:
Karl66 schreef:

Maar wat ik dan niet snap is: waarom vinden die complotwappies dat zo erg? Minimumloon omhoog is toch hét ding waar je de gewone mens mee blij maakt? Nou ja :o?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:18

Magrathea schreef:
Maar wat ik dan niet snap is: waarom vinden die complotwappies dat zo erg? Minimumloon omhoog is toch hét ding waar je de gewone mens mee blij maakt? Nou ja :o?

Vraag maar eens aan een Wappie wat volgens hun links is. Dan heeft links opeens een heel andere betekenis. En dan wordt links en rechts ook wel heel erg zwart wit.

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:24

Dat ze dat erg vinden is niet zo heel gek hoor. Stel je bent complotwappie, je denkt dat jij wakker bent en de rest van de bevolking slapende schapen zijn. Jij bent degene die ziet dat we eigenlijk geregeerd worden door een ongrijpbare elite en dat wij niet meer dan slaven zijn voor die elite. En wat gebeurt er dan opeens? Dan gaan ze opeens inkomensverschillen kleiner maken en het tegenovergestelde doen van wat ze volgens jouw overtuiging horen te doen. Dan kom je er opeens achter dat jij het schaap bent dat al slapend achter een klein en ongrijpbaar elite groepje aanloopt, die jou slaaf van hun theorieën probeert te maken. Ik zou ook voor minder boos worden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:27

Zo heb ik een collega die helemaal pro trump en Poetin zijn. Anti overheid maar ondertussen wel ambtenaren zijn. En dus ook braaf hun handje op houden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:28

Karl66 schreef:
Magrathea schreef:
Arabesk schreef:

Zolang je de vaste lasten blijft opjagen en de inflatie ook heeft een hoger minimumloon niet zoveel zin. De extra kosten voor arbeid moeten ergens vandaan komen. De vestzak-broekzak operatie die toeslagen heet zal er dan ook niet van oplossen. Vaste lasten als huur en zorgverzekering moeten omlaag, dan loont werk ook veel sneller, alleen al omdat je van die armoedeval af bent als je net 2 euro teveel verdient voor de toeslagen. Laat dat nu net niet zijn wat bv de VVD wil (jaagt enkel huren omhoog en maakt lage huren belastingtechnisch duurder en dus niet aantrekkelijk). Al denkt ook bv de SP helaas niet die kant op.

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:37

Ik denk dat dat mooie onderwerpen zijn voor een topic over de Nederlandse verkiezingen :D

Laten we het hier maar over de affordable care act hebben i.p.v. de zorgverzekering.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:45

Lees dat Trump 'maar' 4/5 rechtszaken gaat aanspannen komende week, o nee als het dan nog niet naar het zin is kan dat een maximum worden van 10. Ben toch wel benieuwd..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:15

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:16

HorseTimeXL schreef:
Lees dat Trump 'maar' 4/5 rechtszaken gaat aanspannen komende week, o nee als het dan nog niet naar het zin is kan dat een maximum worden van 10. Ben toch wel benieuwd..

En dat op kosten van de Trump supporters :') Nou, veel plezier ermee.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:47

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:04

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:09

M1994 schreef:
[ Video ]

_O- _O-
Gerri Eickhof :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:11

Gerri Eickhof zat ook in de 'America First, Netherlands Second' video van vier jaar geleden _O- _O- _O-

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:15

M1994 schreef:
[ Video ]

Hahaha geweldig :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:31

Foaly schreef:
Gerri Eickhof zat ook in de 'America First, Netherlands Second' video van vier jaar geleden _O- _O- _O-

This is Gerri Eickhof

_O-

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:34

Cowboy55 schreef:
Foaly schreef:

This is Gerri Eickhof

_O-

Het is ook zo random beide keren :')

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:42

Wat een fantastisch filmpje weer haha, moest ook meteen die eerste kijken, Netherlands second _O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:54

heidy_wilco schreef:
Cowboy55 schreef:

This is Gerri Eickhof

_O-

Het is ook zo random beide keren :')

Monty Python niveau....serieus Monty Python niveau. _O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:55

M1994 schreef:
[ Video ]

Hij was weer leuk !

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:57

Zelfs Saoudi Arabie (normaliter vriendje van Trump) feliciteert Biden. Dat zegt wel wat denk ik :D