Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:42

@sneeuwpop en geerke
Lees het gewoon eens voor een keer, antwoord staat namelijk gewoon in het artikel. Assad/Rusland maken veel veel meer burgerslachtoffers dan IS en Anti-Assad rebellen.
Heb al zo vaak cijfers laten zien......
Daarnaast is het ook onzin om schuilende IS'ers de schuld te geven. Ook westerse experts en politici zeggen dat maar 30% van de bombardementen van Rusland op IS zijn.

Ik krijg de neiging om hier foto's te plaatsen van alle markten en scholen die door Assad en Rusland gebombardeerd zijn met alle dode kinderen en normale burgers die je met je eigen ogen kunt zien. Hoe wil je daar IS de schuld van geven. De zieke dingen die zij doen is op veel en veel kleinere schaal dan dat Assad en zijn vrienden dat doen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:53

Waarom zouden er hele dure bommen worden gegooid op burgers?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:03

geerke schreef:

Ik vind dit toevallig wel een heel mooi voorbeeld van de bronnen waar ik mijn vraagtekens een beetje bij zet. Ik ken CounterPunch, de bronsite van het artikel, en dat is een nieuwssite die behoolijk anti-government is en heel erg doorgraait op hoaxtheorieen en andere vormen van samenzweringscomplotten.
Ook op deze site zijn erg veel artikelen te vinden in die trant. Iets over bewijs van een UFO met 9 aliens die gevonden zou zijn, NAVO heeft Libie verwoest om goud, iets over een gaswolk die op ramkoers ligt van de aarde.

Ik geloof het verhaal tot op zekere hoogte hoor, maar het enige waar dit op is gebaseerd is de mening van een Amerikaanse journalist.

Overigens denk ik niet dat er zo veel vooruitgang geboekt is in Syrie als hier naar voren wordt gebracht. Waarom zou de Nederlandse overheid anders besluiten om alsnog te gaan bombarderen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:15

geen idee...we zullen zien denk ik dan maar.
Counterpunch ken ik niet.
Het liefst lees ik zoveel mogelijk verschillende bronnen,en wat daar dan de waarheid van is zal de tijd leren. ;)
Laatst bijgewerkt door geerke op 03-02-16 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:17

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:20

ja,heb het al weggehaald.Velen nemen 9for news ook niet serieus.
Ik lees het wel maar neem niet alles klakkeloos aan.

Wat dit artikel betreft,vergeet niet dat Europa de pest heeft aan Poetin.Dus liever alleen negatief nieuws van deze man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:24

geerke schreef:

Wat dit artikel betreft,vergeet niet dat Europa de pest heeft aan Poetin.Dus liever alleen negatief nieuws van deze man.

Ik neem in principe elke nieuwssite tot op zekere hoogte serieus, maar ik vind het wel belangrijk dat je bij al het nieuws nadenkt over de onderbouwing en de beredenering die erachter zit. Een mening komt ook ergens vandaan dus die Amerikaanse journalist zal ongetwijfeld cijfers hebben of dit ergens vernomen hebben.. Maar zo lang hij die verder niet of niet duidelijk deelt vind ik het moeilijk om me achter die mening te scharen.

Europa heeft inderdaad een pesthekel aan Poetin, maar Poetin ook aan Europa. Rusland heeft enorm veel invloed, en ze hebben hun volledige eigen pers-/mediamachine die erom berucht staat feiten de wereld in te pompen die niet per se heel erg op de waarheid berust zijn. Pers is daar aanzienlijk minder onafhankelijk dan in de rest van Europa, en zelfs hier staat het soms al op trillende benen.

Ik denk absoluut dat de Russische bombardementen effect hebben, we lezen er inderdaad niks over. Dat vind ik kwalijk, vreemd en ergens ook wel heel irritant.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:25

Ow maar dat,die gaswolk die op ramkoers ligt van de aarde en die gevonden UFO met aliëns wil ik dan wel geloven hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:27

gohya schreef:
Ow maar dat,die gaswolk die op ramkoers ligt van de aarde en die gevonden UFO met aliëns wil ik dan wel geloven hoor.

Haha ik geloof ook wel dat er meer is dan alleen de mens en de aarde, maar ik geloof dat soort dingen doorgaans niet tot ik er concreet bewijs van zie.. En dat is het probleem. Het ontbreekt bij heel veel van dit soort sites..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:30

Emmaa_ schreef:
gohya schreef:

Haha ik geloof ook wel dat er meer is dan alleen de mens en de aarde, maar ik geloof dat soort dingen doorgaans niet tot ik er concreet bewijs van zie.. En dat is het probleem. Het ontbreekt bij heel veel van dit soort sites..

Klopt en als er een bewijs is,word er gezegd dat het niet echt is. ;)
Ik volg de docu How the Universe Works en Nasa's Unexplained Files,zeer intressant,heb al heel veel geleerd.Nasa is ook zo corrupt als wat. 8-)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:31

Emmaa_ schreef:
geerke schreef:

Ik neem in principe elke nieuwssite tot op zekere hoogte serieus, maar ik vind het wel belangrijk dat je bij al het nieuws nadenkt over de onderbouwing en de beredenering die erachter zit. Een mening komt ook ergens vandaan dus die Amerikaanse journalist zal ongetwijfeld cijfers hebben of dit ergens vernomen hebben.. Maar zo lang hij die verder niet of niet duidelijk deelt vind ik het moeilijk om me achter die mening te scharen.

Europa heeft inderdaad een pesthekel aan Poetin, maar Poetin ook aan Europa. Rusland heeft enorm veel invloed, en ze hebben hun volledige eigen pers-/mediamachine die erom berucht staat feiten de wereld in te pompen die niet per se heel erg op de waarheid berust zijn. Pers is daar aanzienlijk minder onafhankelijk dan in de rest van Europa, en zelfs hier staat het soms al op trillende benen.

Ik denk absoluut dat de Russische bombardementen effect hebben, we lezen er inderdaad niks over. Dat vind ik kwalijk, vreemd en ergens ook wel heel irritant.

je zou eigelijk eens naar Russia today moeten kijken.Best interessant.Ook hun kijk op Europa ;)

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:50

Desiree schreef:
Al zou Nederland islamiseren.... moslims zijn niet anders dan christen. Het zijn gewoon mensen. En wat doen die met toename van welvaart, waarvan sprake is in Nederland? Het geloof loslaten.
Een mens gelooft toch het meest als het slecht gaat. Als het goed gaat, heeft de mens god niet meer nodig.
Op zich is dat best hoopgevend. En het kan ook een nadeel zijn.

Helaas is de praktijk anders.
Je hoeft in deze samenleving alleen maar om je heen te kijken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 20:53

heel veel moslims haten het westen....ook moslims die al 30 jaar in nederland leven.
Ik begrijp waarom,maar die mensen moet je dus niet binnenhalen,dat is vragen om problemen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:03

Ik begrijp überhaupt niet waarom mensen die niets van het leven en denken van het Westen willen weten, hier wel massaal wonen en komen wonen.
En hun eigen cultuur implenteren
Dat zou andersom ondenkbaar zijn :o

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:36

Denk dat veel mensen het verschil niet zien in integreren en assimileren. Denk dat vele verwachten dat immigranten assimileren ipv integreren.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:42

sneeuwpop schreef:

Misschien moet je dat vragen aan alle moeders wiens kinderen begraven liggen onder het puin veroorzaakt door die bommen....

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:09

Mixje90 schreef:
sneeuwpop schreef:

Misschien moet je dat vragen aan alle moeders wiens kinderen begraven liggen onder het puin veroorzaakt door die bommen....

Ik vroeg het aan jou. Aangezien jij denkt te weten dat de IS strijders en andere terreurgroepen zich niet tussen de burgers schuil houden, moet je toch een idee hebben waarom er (dure) bommen op worden gegooid.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:13

Er worden geen dure bommen op gegooid. Er worden metalen bakken gevuld met springstoffen en schroot op gegooid. Lekker goedkoop en met verschrikkelijke verwondingen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:18

sneeuwpop schreef:
sneeuwpop schreef:

Ik vroeg het aan jou. Aangezien jij denkt te weten dat de IS strijders en andere terreurgroepen zich niet tussen de burgers schuil houden, moet je toch een idee hebben waarom er (dure) bommen op worden gegooid.

De hele ellende daar is begonnen nadat vele demonstrerende mensen afgeslacht zijn door het leger van Assad.... Er was toen nog helemaal geen sprake van IS. Die kogels waren ook niet gratis. De meeste vluchtelingen vluchten in eerste instantie voor Assad en in mindere mate voor IS.
Waarom er dure bommen op onschuldige mensen gegooid worden? Ik zou denken als terreur middel om te mensen af te schrikken en om de opstand te stoppen. Weinig mensen met zoveel "macht" als Assad zullen dat zomaar opgeven....

Citaat:
The conflict began in 2011 as a peaceful Arab Spring uprising that turned violent, many Syrians say, because of Assad’s brutal response to unarmed demonstrations against his rule. But the Islamic State shot to world attention only a year ago as it rampaged across parts of Syria and Iraq. As the media spotlight shifted to the group’s grisly beheadings and mass executions, Assad’s forces continued to ravage entire neighborhoods and the lives of people who live in them.

https://www.washingtonpost.com/world/is ... story.html

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:21

Cowboy55 schreef:
Er worden geen dure bommen op gegooid. Er worden metalen bakken gevuld met springstoffen en schroot op gegooid. Lekker goedkoop en met verschrikkelijke verwondingen.

Wat dacht je van verboden clusterbommen...

Syria: Russia’s shameful failure to acknowledge civilian killings
https://www.amnesty.org/en/latest/news/ ... -killings/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:21

Jullie raken mij kwijt met het verhaal over ufo's...... :D :D :D

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:24

Iets met bronnen en betrouwbaarheid :p

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:26

Washington post....je denkt toch niet dat die ooit iers positiefs zullen schrijven over assad???Syrie was een normaal funtionerend land ,niet arm...nee,geen nederland waar alles kan en mag.Wij moeten eens ophouden onze westerse normen daar te doen laten gelden.Dat is in Irak ook zo fout gegaan.Amerika dacht daar even een democratie te regelen in 13 maanden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 22:26

geerke schreef:
heel veel moslims haten het westen....ook moslims die al 30 jaar in nederland leven.
Ik begrijp waarom,maar die mensen moet je dus niet binnenhalen,dat is vragen om problemen.

Als ik sommige mensen hier hoor over het kabinet en de EU, Angela Merkel e.d... denk ik dat er niet alleen moslims zijn die het westen haten xD

Daarnaast denk ik dat er een groot verschil is tussen de buitenlandse politiek van het westen haten en "het westen" haten.