Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:42

@Amondi: het bericht is van de ANP, dus Centraal Beheer heeft actief een persbericht uit laten gaan... niets journalist of zo....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:44

Dat je die slogan tijdelijk niet meer gebruikt vind ik logisch, maar daarna kan het toch prima weer? Net als met die hyve die ik net noemde. Het is natuurlijk heel erg wat er allemaal is gebeurd, maar een stukje relativering (en dan niet van de nabestaanden en slachtoffers, maar wel van de rest van NL) op z'n tijd zou ook geen kwaad kunnen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:45

Het openen van een topic op hyves is imo net zo'n ramptoerisme als een topic op bokt. Mensen moeten hun "emoties" kwijt.

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:46

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
Ieder zijn idee erover inderdaad.... Maar ik vind het gebruik maken van dit ernstige ongeluk voor je verkapte campagne wèl walgelijk.

Is het ook, over de ruggen van een ander, letterlijk over lijken gaan, met als klap op de vuurpijl gratis reclame.
Ik weet niet of sommigen dat doorhebben maar zo te zien de reacties van oa Sannessep is dat niet echt het geval.
Als er geen haan naar had gekraait was er ook niets aan de hand geweest.

Dat ben ik niet met je eens!! Direct na het ongeluk waren er al filpjes op youtube met deze leus erin, over het drama! En ik heb er veel meer mensen over gehoord, zelfs van patienten bij ons, al voordat dit bericht uitgegeven was!

Wat ik niet snap is dat jullie alleen maar negatief hiertegenaan kunnen kijken en je niet voor kunnen stellen dat ze het wel degelijk goed zouden kunnen bedoelen! Ook daar werken mensen met gevoel hoor!

edit: ik vind ook niet dat de leus verbannen moet worden, zo zie ik het niet, maar wat ik eerder zei, ik vind het gewoon heel netjes van ze dat ze de reclames weg laten voorlopig en erover DENKEN om te stoppen met de leus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:49

Over een jaar zijn de meesten dit toch weer vergeten, zo gaat dat nu eenmaal. Alleen de mensen die het van dichtbij hebben meegemaakt of iemand verloren hebben zullen het hun leven lang bij hun blijven dragen.
Maar ga nu niet de heilige boon lopen zijn als je in de andere kant van het land woont, de slachtoffers niet kent en dan treurig gaan lopen doen en je aanmelden op zo'n hyve.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:50

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
Ieder zijn idee erover inderdaad.... Maar ik vind het gebruik maken van dit ernstige ongeluk voor je verkapte campagne wèl walgelijk.

Is het ook, over de ruggen van een ander, letterlijk over lijken gaan, met als klap op de vuurpijl gratis reclame.
Ik weet niet of sommigen dat doorhebben maar zo te zien de reacties van oa Sannessep is dat niet echt het geval.
Als er geen haan naar had gekraait was er ook niets aan de hand geweest.

Wat ben je weer verschrikkelijk off topic en rellerig bezig.....

Ik heb getemt, je reacties zijn Off topic en vreselijk.....( En niet alleen hier)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:51

amondi schreef:
Wat ben je weer verschrikkelijk off topic en rellerig bezig.....

Ik heb getemt, je reacties zijn Off topic en vreselijk.....( En niet alleen hier)

offtopic: Het melden dat je temt is volgens mij ook verboden op bokt. ;) En dan heb ik het nog niet eens over het persoonlijk aanvallen. :oo
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 02-05-09 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:51

Nou chiqa... ik denk niet dat dit zomaar vergeten zal worden. Vooral niet omdat dit zo'n impact heeft gehad over heel Nederland, juist omdat het op Koninginnedag is gebeurd...

Iedereen weet toch ook nog van de vuurwerkramp in Enschede? Dat verjaart ook niet zomaar...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:53

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:54

Dat is het net de mentaliteit van de misbruik veranderd daar niks van, het is net de tijd voor sensibilisatie dat heeft cognitief meer invloed, iets verbieden geeft het tegengestelde effect.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-05-09 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:54

:oo Nou, dat bedoel ik..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:55

Sannessep schreef:
Iedereen weet toch ook nog van de vuurwerkramp in Enschede? Dat verjaart ook niet zomaar...

Ik was een van de hulpverleners daar.... en steek iedere nieuwjaarsnacht vuurwerk af. Denk op zo'n moment ècht niet aan de ramp hoor. Daar denk ik op 13 mei wèl aan :j

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:55

Citaat:
Nou chiqa... ik denk niet dat dit zomaar vergeten zal worden. Vooral niet omdat dit zo'n impact heeft gehad over heel Nederland, juist omdat het op Koninginnedag is gebeurd...

Nee dat verjaard ook niet, iedere keer dat je dat filmpje ziet lopen weer de rillingen over je rug.

Dit zal ook niet verjaren, alleen al het feit dat 1 mens zo egoïstisch kan handelen dat hij het voor 15 miljoen mensen verpest....

Sannessep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:56

@ Slimmerik: Ik had het nu over het idee dat dit vergeten zou worden onder de Nederlanders.... want dat denk ik dus niet. Netzoals Enschede gewoon niet vergeten zou worden...

Even los van dat CB gedoe dus.
Laatst bijgewerkt door Sannessep op 02-05-09 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:56

Dus volgens Chiqa moeten we doorgaan alsof er niets is gebeurd?
Omdat je aan de andere kant van het land woont mag het je kennelijk niets doen wat er in Apeldoorn is gebeurd want je kent de mensen immers niet.
Wel druk maken over een verzekeringsmaatschappij die, volgens jou en een ander, de publiciteit opzoekt en reclame voor zichzelf maakt.
Stop nou eens hiermee want het is volslagen offtopic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:00

Jemig, ja dacht ik ook, doorgaan of er niks is gebeurd, kom op zeg, Koninginnedag wordt nooit meer hetzelfde!!!
Om verder over alle bijzaken maar te zwijgen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:02

Sannessep schreef:

Heb je volkomen gelijk in! Alleen zal het toch verjaren, of staat er over een jaar weer een topic over dit ongeluk, met bijna 5000 reactie's en 3500 hits? Ik geloof er niets van.
Nu is iedereen er hevig van onder de indruk, en dat is begrijpelijk (Ik ben mij ook wezenloos geschrokken) zal de datum niet snel vergeten worden, maar zoveel publiciteit en discussies er nu zijn (Wat logisch is) Zal over een jaar al voor 90% verminderd zijn.
Daarom zou ik het bizar vinden als het slogan van CB voorgoed afgeschaft worden.

Ikima schreef:
Dus volgens Chiqa moeten we doorgaan alsof er niets is gebeurd?

Euhm, quote svp waar heb ik dat gezegd?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:04

Liezel1 schreef:
Voor de tegenstanders:

http://www.youtube.com/watch?v=TpfN64DtJ_A

http://www.youtube.com/watch?v=jH4Z8IvXW1s

http://www.youtube.com/watch?v=efkG8y9bHkg

Om maar even 3 voorbeelden te geven... Hoe denken jullie nú over de actie van CB om aan te geven dat ze de slogan wellicht willen veranderen??

Daar worden die filmpjes niet anders van.... (is een zaak van youtube om die eruit te gooien ) Heb je daar overigens al getemd ? CB gebruikte de slogan ook in hun eigen reclame ook op een manier die voor sommige mensen kwetsend kon zijn....

B.v. Die juwelierdieven met maskers op de vlucht..... (schokkend voor juweliers?)

Acupunctuur .... (schokkend voor acupuncturisten)

En vooral voor al die mensen die ooit een ongeluk op wat voor een manier dan ooit hebben gehad zijn misschien de meeste cb reclame filmpjes schokkend. ;)

Kom op zeg.... daar gooi je nù een hele campagne niet voor weg (tenzij je een uitgeputte campagne toch al wilde beëindigen en dit als een goede smoes gebruikt)
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 02-05-09 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:06

Bokt is geen weergave van de maatschappij, Chiqa. Die vergelijking is volstrekt belachelijk.
En verder wordt het verdriet van de achtergeblevenen van de overleden mensen vaak met de tijd juist heftiger doordat je een overledene met de tijd steeds meer gaat missen. De scherpe randjes slijten wel van het verdriet af, maar het missen wordt met het verstrijken van de tijd eerder erger dan minder erg...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:09

suleilitha schreef:
Bokt is geen weergave van de maatschappij, Chiqa. Die vergelijking is volstrekt belachelijk.

Nou, ik weet het niet.... ik weet wel dat Maurice de Hond minder mensen met zijn peilingen bereikt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:10

suleilitha schreef:
En verder wordt het verdriet van de achtergeblevenen van de overleden mensen vaak met de tijd juist heftiger doordat je een overledene met de tijd steeds meer gaat missen. De scherpe randjes slijten wel van het verdriet af, maar het missen wordt met het verstrijken van de tijd eerder erger dan minder erg...

Euhm, dat zeg ik toch? :)*

Chiqa schreef:
Alleen de mensen die het van dichtbij hebben meegemaakt of iemand verloren hebben zullen het hun leven lang bij hun blijven dragen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:11

Slimmerik en Chiqa, het zou verstandiger zijn als jullie samen een topic gaan openen over reclameslagons.
Stop nu maar met dit topic te verzieken.
Laten we maar ontopic blijven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:12

nou verzieken vind ik wat overdreven gesteld!
dat kan ook anders,en ik denk dat de boodschap wel duidelijk is.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:14

Ikima schreef:
Slimmerik en Chiqa, het zou verstandiger zijn als jullie samen een topic gaan openen over reclameslagons.
Stop nu maar met dit topic te verzieken.
Laten we maar ontopic blijven.

Ik heb niet het idee dat ik off topic bezig ben hoor. Het gaat misschien niet zoals jij wenst maar dat maak ik ook wel eens mee. Dan stuur ik die mensen echt niet een topic uit. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:14

slimmerik schreef:
Zoiets bijvoorbeeld. Na koninginnedag is er zeker geen bijeenkomst op directieniveau geweest of zo. Iedereen is met vakantie. Dit is gewoon een gehaaide campagne imo.

Denk dat het nogal naïef is om te denken dat het hele bedrijfsleven op z'n gat ligt. Meeste kantoormensen moesten gister gewoon werken, tenzij ze maanden geleden al aan hebben gegeven deze week vakantie te willen hebben.