pien_2010 schreef:Raineri schreef:[
Ja! Sorry was nog aan het tikken.
Sorry dat ik te snel was.
Dat betegelen is niet goed voor de afwatering en biodiversiteit van het bodemleven. Daar wordt gelukkig veel aandacht voor gevraagd nu.
Toch heb ik het idee als ik de twee zaken, reguliere boeren en woningbouw naast elkaar leg, dat regulier boeren aanmerkelijk schadelijker is. Zeker nu ook braakliggende terreinen afgeblazen zijn door de EU onder druk van de boeren.
We zijn in ieder geval gepassioneerd

Ja, ik vind het vergelijk vooralsnog lastig. Stikstof is het onderwerp van het gesprek omdat het meetbaar is. Vooralsnog heeft de agrarische sector een negatieve impact, maar wel een andere invloed op bv de bodemkwaliteit. Huizen beïnvloedt het verwerkingsproces wat weer nodig is voor een vruchtbare grond. Lastig vergelijk. Maar denk dat we ook neigen heel snel de huizen erbij te pakken. Grond kan net zo goed een andere bestemming krijgen. Dat past mooi in het verhaal wat de meeste populisten ophangen: Boeren weg, huizen bouwen, immigranten erin.
Maar, je hebt gelijk. We zijn mensen (ook de boeren

En voor de duidelijkheid voor iedereen: ik benoem de sector en de lobby. Niet Jan de boer om de hoek. Ik snap dat je niet alles over 1 kam kunt scheren.